Frukosttips!


Vi fortsätter på temat "buns of steel". Att få den kropp man själv trivs bäst med handlar om två saker.
Bra mat och en bra dos träning.
Så ni är några som undrar vad jag äter och det tänkte jag visa nu.

Till frukost har jag alltid i princip samma alternativ som jag mixar och matchar.
Exempel på frukost alternativ:
* smoothie
* kokt ägg
* fullkornsknäckebröd utan smör men med mini keso, rökt skinka och tomat
* omelett på ägg, skinka och tomat

En vanlig morgon kan se ut såhär

I vanliga fall undviker jag numera bröd men när jag bakar det själv så är det ok för då kan jag lättare kontrollera ingredienserna. Här är ett supernyttigt bröd!

Oftast är jag mina kesomackor med skinka men ibland slänger jag på korv/ost och tomat.

Här är min lifesaver in the morning! Smoothie! Bästa sättet att få i sig frukt och INGET sötningsmedel behövs.
Jag slänger i lite frysta bär. Vilka som hest, spelar ingen roll. Mixar dem tillsammans med naturell lättyoghurt. Förr i tiden använde jag vaniljsocker (!) i smoothies för att den inte skulle vara så sur. (Inte konstigt att jag blev tjock av de matvanorna) och sen byte jag ut det mot honung. Men nu för tiden har jag ingenting för ingenting behövs. En mogen banan gör susen!Sist men inte minst slänger jag på lite linfrön och toppar med ljuvliga gojibär.

Mitt morgonkaffe dricker jag i nya rosa glaskoppar. Men i ärlighetens namn ska jag nog ta och sluta med kaffe ett tag. Har haft ont i magen på sistone och känt mig lite illamående. Tror kaffet inte är det bästa för min känsliga mage.


Kommentarer
Postat av: MOR

Jamen det är ju så snyggt. Man blir hur sugen som helst.

Ja det är rätt bra kropp kräver bra mat och bra träning, det finns inget annat alternativ. Kroppen behöver träning eftersom vi inte rör oss naturligt lika mycket som förr. Min mormor och morfar cyklade nästan 2 mil till lördagsdansen, dansade en hel kväll och cyklade tillbaka de nästan 2 milen - varje vecka.

Kram

MOR

2010-04-13 @ 08:05:36
Postat av: Lisa

mums och jättefina bilder!

2010-04-13 @ 12:26:11
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Tack för fina tips! Jag blir inspirerad av dig. Du är modig! Vill slå ett slag för keso och mosad banan ihop. Och kolla innehållsförteckningen på den rökta skinkan - de brukar vara fulla av druvsocker

här står en hel massa om hur smörgåspåläggen framställs

http://www.aktavara.org/pages.aspx?r_id=28849

2010-04-13 @ 14:03:42
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Paula

Ohh så mumsigt brödet och allt såg ut:D

2010-04-13 @ 16:15:06
URL: http://baus.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

mamma: jag ska laga dig den godaste frukost du kan tänka dig!

och det är sant som du säger att förr i tiden var man aktiv i vardagen hela tiden. Vi är inte det idag.

2010-04-13 @ 20:54:12
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Åh vilka bra tips! Frukost blir verkligen trevligare med smoothie! Fin kopp förresten!

2010-04-13 @ 22:04:48
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0