glammiga dar'






Barbara Palvin av Liz Collins i Voodoo Child Numéro #115

Jag älskar stylingen! Skulle kunna bära var stass. Helst i skolan!


Fler vida byxor



Constance Jablonski av Andreas Sjodin för Vogue Nippon September 2010
Bildkälla: Fashiongonerouge

Återigen ser ni här den gudomliga capen från Chloé

Freja Beha Erichsen av Terry Richardson för Vogue Paris JuneJuly 2010

Magdalena Frackowiak av Greg Kadel för Numéro #115

Alltså, kan vi inte alla bara konstatera nu unisont att det är apsnyggt med vida byxor!
Gärna höga i midjan och i sobra, ljusa naturfärger eller varför inte ett par knallröda?


Gäsp... hörde jag gäsp?

Gud vad det märks att jag har haft sommarlov i fyra månader.
Jag är SÄMST på att gå upp på morgonen. Inte i vanliga fall men just denna vecka har varit exceptionellt jobbig.
Idag var det skola, jobb och sen träning. Och nu är jag slut. Sippar lite kaffe och orkar typ inte föra över outfitbilder från kameran till datorn. Så trött är jag.

Idag på gymmet tränade jag på en ny träningsform. Zumba! Latinamerikansk dans, typ som den på tv-shop.
Det var kul och ok och jag både svettades och är helslut nu men det var väl inte överdrivet kul. Men då har jag testat det. På gymmet ställde jag mig på vågen och den visade i rätt riktning. Kul! Nu har jag gått ner 4,3 kg och håller på att längta ihjäl mig efter att kunna använda mina gamla kläder igen.
Det firas med lite kaffe!

Åh jag vill ha sådana vida byxor! var hittar man det egentligen!?
Vilken galet inspirerande tjej!
Bildkälla: Stockholm Streetstyle

H&Ms nya designsamarbete




Vem kan den nya gästdeisgnern vara? Någon mer än jag som gissar på vivienne Westwood?
Men om jag ska vara ärlig så tycker jag det är så tråkigt med dessa samarbeten. Det känns som modehusens varumärke fullkomligt vattnas ur. Vem vill ha Sonia Rykiel ränder? Inte jag, iallafall inte på de närmsta åren känns det som.

Det ska bli spännande att se vem de snärjt, men jag är inte overly excited!

She´s back


America's Next Top Models första plus-size vinnare är nu tillbaka.
Och som en ljuvlig brunett också. Whitney är vackrare än någonsin i denna kampanj som hon gör då hon är
ambassadör för the National Eating Disorders Association.

Fint och vackert! Och vilken blick!


alessandra ambrosia styled by anna della russo

Vogue Nippon oct 2010







Bildkälla: Fashionfoiegras

Alltså jag fullkomligt avgudar Anna Della Russo! Varje plagg hon rör förvandlas till mina drömmar.
Det kvittar om hon matchar dem på sin egen kropp eller på någon annans.
Hon är ett mode-geni!


Elle Macpherson by Sharif Hamza for LOVE #4







Denna white-trash-trailor-morsa är allt bra läcker!
Älskar den over-the-top tokiga stylingen där epitetet less is more verkligen får en rejäl asswhoppin´!
Too tacky to be true - and i'm lovin´it all the way!

Bildkälla: Fashiongonerouge


snabba puckar

oj oj bråttom bråttom.
Nu ska jag hasta mig iväg från jobbet för att snabbt bjuda min karl på middag på en restaurang och sen hasta vidare till F12. Jag svettas redan.
Kunde dock inte gå utan att blogga om nya numret av japanska Vogue Homme.
Lady gaga gör framsidan och portreterar en man.Och sicken man sen!
Ser verkligen ut som en man!
Och det är väl inte helt chokerande att Lady Gaga fortsätter trampa på och överskrida könsnormerna. Nu har hon bara tagit nästa steg till en mer queer-ifierad värld!
Good on her! Eller ska man säga him!?

Fab fab fab!

Nu äta! Och pussa David. Jag har varit en mardröm på sistone så nu ska jag smöra smöra smöra! =)


slå klackarna i taket

Efter att jag var med i en diskussionsgrupp för Minimarkets nya linje "mini for many" har jag nu fått en inbjudan till deras fest ikväll. Temat är Zoo och jag kommer ta på mig min bästa ormklänning. Allt för det djuriska temat.
Gud det ska bli så himla kul! Hoppas på god kändisspaning!


Att locka med plattång

Jag har ÄNTLIGEN lärt mig hur man lockar håret med plattång.
Ni må tro att jag har övat och övat. Jag har tom övat på David (thank god för en kille med lång hår)
Sicken trooper va! Som ställer upp in the name of fashion!

frukosttips

Frukost är ju som sagt det viktigaste målet.
Tidigt på morgonen har jag svårt att äta mycket så då brukar jag göra en specialare.
Naturell lättyoghurt som jag toppar med färsk frukt, pinjenötter och gojibär. Ibland ringlar jag en skvätt honung om bären eller frukten är allt för sura.
Då blir det ganska matigt. Och framförallt supergott!

www.primark.com

Londons lågbudgetmecka Primark har gjort galert fina höstkläder.
För en billig peng kan man vara spot-on trendmässigt.



Bildkälla: Fashionfoisgras

Höstens stora trender








Lara Stone by Mert & Marcus for Vogue US September 2010









Stylat av Grace Coddington (såklart! Love everything she does).
50-talsfrun gör verkligen en hejdundrande comeback till hösten!


blommig puffärmsbolero

Jag ber om ursäkt för de snea bilderna. Men ibland bara fattar jag inte mac!
jacka & solglasögon & långt halsband - second hand
linne & shorts & rosettdiadem - H&M
kort halsband - present

prisskillnad

Det är en galen prisskillnad mellan Malmö och Stockholm så när jag är här nere ska jag passa på att få en pedikyr, ansiktsbehandling och klippning hos frissan!
Gud det ska bli en underbar dag! Helrenovering av kroppen!

Är hon inte vacker Carey Mulligan! Så fräsch i den extensionfyllda hollywood-dammen!





Harper’s Bazaar US May 2010


Detta är ju en trend jag aldrig trodde jag skulle falla för.
Helt monokromt i samma färg. Men nu tycker jag det är en superspännande trend.
Och nu när min röda kavaj är inköpt är jag så sugen på att hitta ett par byxor i matchande färg.
Röda pumps har jag redan sen många år tillbaka.

Återigen, accesoarer kan göra outfiten. Här en svart ganska tråkig klänning, men en sådan spännande outfit tack vare de röda och guldiga detaljerna. Rött och guld är ju utan tvekan en mycket lyckad kombo!

Kan zebra vara min nya leopard. Nu när var och varannan kvinna bär leopard (mitt sen 20 år tillbaka typ, favoritmönster) börjar jag, tro det eller ej, tröttna lite. H&M har vattnat ur leopardmönster totalt!
Men zebra är läckert läckert läckert!


Men om jag får bära leopard med Moschino så tröttnar jag nog inte i första taget! Haha!


ingen resa utan shopping

Även om veckans besök i Malmö framförallt består av jobb med lägenheten är det trots allt en resa och på en resa ska det shoppas. Så det blev en snabb runda i en second hand butik.
Jag köpte en röd kavaj och en maxiklänning med rosa rosor.
GALET snyggt!

Tänk att kläder kan göra en tös så glad!
Och för er icke-skåningar betyder tös tjej! =)
Så nu vet ni det!

Men nu, en snabb kopp kaffe och sen ska jag träffa en inredningsstylist och styla min gamla lägenhet.
Gud, det här med försäljning är ju bara så crazy stressful! Men galet spännande också!

dagens outfit detalj

Ni må tro jag har det svårt att flytta ut vind och källare och samtidigt vara fashionabel!
Jag svettas som en djur, thaimat har jag spillt på Davids (!) t-shirt. Den fick jag låna om jag lovade att vara försiktig! ooopppss!
MEN en fab detalj gör oftast en outfit. Med en vit tischa och svarta haremsbyxor (ganska tråkigt) fick jag till en grym outfit med ett second hand kicker-brud-skärp-a´la-90tal samt mina nya alldeles galet perfekta boots från Monki.
Lätt höstens bästa köp so far!


Ett par enkla svarta boots hade varit för tråkigt för mig.
Så denna glam-rock-cowboy detalj gör de perfekta för mig.
Men om jag måste vara diskret vid något tillfälle (och då ska det vara ett jäkla bra tillfälle) kan jag bara knäppa av dem! Superpraktiskt!

glamour så det svider!

Okej, nu börja jakten på en jacka och skärp som bilden ovan!

I die for this look!


en gammal dagens


Redo att gå till jobbet.
Klänning - second hand
kofta - mrs selfridge
skärp - second hand
ballerina - H&M


Och förövrigt måste jag påpeka min nya fab fab fab clutch!
Beige, lite guld och perfekt i handen!

Tillbakablick - Lata sommardagar





Laura Catteral & Hayley Morley for Marie Claire France June 2010

Idag öser regnet ner här i Malmö. Det är annat än när jag i lördags svettades bort i Stockholms skärgård med en temperatur på över 30 grader.

Men det gör inget. Nu kan jag med gott samvete använda mina nya skor. Visar ikväll!!!


Chloé fall RTW 2010

Det är ju bara så galet snyggt!

Elegant, mysigt och sobert!

Gillar du den här kollektionen? Du kan se resten här.


ormbyxan

"Gud det är det fulaste plagg jag någonsin sett...jag måste äga det!".
Ja så låter det ofta  när jag shoppar. Jag älskar allt det där som fint balanserar på tråden mellan coolt och rent av rejält tacky!
Så när jag hittade ett par utsvängda kickerbyxor i fakeormskinnsmaterial. Ja då var det love at first sight!

Matchar gör jag med vit t-shirt, kenzojacka och nudepumps.
Samt en nygammal clutch inhandlad second hand.





Och SJÄLVKLART är byxorna med i Malmö! Det kan nog bli ett mycket frekvent använt plagg!

Home is whenever I'm with you

British Vogue september issue är inköpt på Arlanda och jag har bänkat mig för att flyga ner till hemstaden Malmö.
Det ska bli fantastiskt! Några dagar kommer gå åt till att rensa vind och källare i min gamla bostadsrätt som nu ska ut till försäljning. Men jag hoppas på tid för familj och vänner.
Man kan ta tjejen ur malmö men man kan fantamej inte ta Malmö ur tjejen.
I love my hometown och jag hoppas verkligen mina vägar tar mig dit om en inte allt så lång framtid. För Stockholm är bara en hållplats. I malmö vill jag bo. Även om jag håller med om att shoppingen är galet mycket bättre i huvudstaden. Men å andra sidan kommer jag ju ha nämre till Köpenhamn!

För övrigt kan jag bara säga:
Vogue Russia strikes again!
Älskar fanken allt det publicerar!

Mariacarla Boscono for Vogue Russia  July 2010 by Sharif Hamza






a brown paperbag



Mitt liv är verkligen fyllt av variation.
Jag känner ofta hur jag fullkomligt hungrar efter lyx och flärd.
Hur jag ofta är missnöjd och surar för att H&M och Myrorna är min budget och inte net-a-porter eller Nathalie Schuterman. Men jag borde inte sura. Jag borde vara glad. För det är bara under min studietid jag har så här lite pengar, vilket också betyder att efter den kommer en brun liten papperspåse från PUB aldrig mer göra mig lika tillfredsställd. I den ligger mitt första chanelnagellack. Lite för några, onödigt för andra - dölyxigt för mig.
Visst det är kanske inte en väska från Chanel men det är trots det chanel. Och jag kan bära det på mig var dag om jag så väljer.

 

Ett liv med variation skall uppskattas och vårdas. För vem vet hur länge till man verkligen kan känna sån här glädje för lite. Vi människor blir ju som bekant snabbt missnöjda.


Moschino fall RTW 2010

Moschino gjorde den allra bästa visningen för hösten tycker jag.
Den är hård, sexig och 80-talig. Helt i min smak!
Skinnjackan överströsslad med i slagna ringar och kavajen med påhängda ringar fick genast min fantasi att skena.
"Är det möjligt att göra något liknande på egen hand?".
Det tål att tänkas på!
Jag tänkte egentligen bara visa de looker jag älskade mest men det blev en hel del!
Kunde bara inte välja typ tre.
Moschino är bara för den modemodiga och jag vågar mig påstå tillhöra dem.


Som en bikerflamencobrutta!

Till höger ser ni den ena ring-jackan!
Förstår ni att man dör!?

Och jackan i mitten!!!!
Men å andra sidan borde jag fokusera på vänsterbilden. Jag kommer inte på en mycket lång tid ännu ha råd att köpa kläder från märket men ett moschino skärp skulle man nog kunna hitta vintage till ett pris betydligt snällare för min reda ack så tunna studentplånbok.
And don't even get me started på hur tunn den är nu efter en hel sommar utan CSN.
Vojne vojne!


FAB helt enkelt!
ja så kan jag sammanfatta det hela!

50-tals fruarna är tillbaka


Mona Johannesson för svenska Elles Augustinummer 2010.
Fotografen är Jimmy Backius.




För tjejigt och puttinuttigt för mig. Men en fröjd för ögat likväl!


3.1 Philip Lim Fall RTW 2010


God it's hot!
Jag fullkomligt ÄLSKAR dessa två looker från 3.1 Philip Lims höstkollektion.
Mest är det byxorna jag är ute efter! De där vida 70-tals byxorna! De hade varit grymt snygga på mig.

Vad tycker du? Gillar du det?

Boktips för en regnig nästa vecka


Mia Skäringer - Dyngkåt och hur helig som helst

Beth Harbison - Anonyma skoälskares klubb
(En mycket fashionabel bok som tydligen ska bli till film. Spännande!)

 

Det var min boktips för den kommande veckan!


Season 3

Åh jag är såååå glad att tredje säsongen av "The Rachel Zoe Project" nu är igång igen.
Jag tycker hon är superfascinerande om än gaaaalet smal.
Ni som ser serien vet att hennes favorituttryck är "i die" när något är bra helt enkelt.
I senaste Bazaar så dör hon bokstavligen i en photoshoot.
Fashion killed the stylist!

Åh Michael Kors - whom I adore!


Balmain Fall 2010 Campaign Preview | Kate Moss by Inez & Vinoodh


Balmain har kännts så nytt och gött men inte längre.
Och det  var mycket länge sedan kate moss kändes ny och inspirerande.

Och två fel gör inte ett rätt!

Aptrist!


Prada DIY

Pradas kristallklänning var ju vårens största hype. Och känslan när jag gick in i Pradabutiken i Rom och fick känna på den på riktigt var verkligen en häftig känsla. Nästan samma känsla infann sig när jag prövade chandelierheelsen. Men för alla vi med en mindre plånbok har jag nu ett hett tips!
Jasmin har DIY-gjort ett par örhängen a la Prada! Och jag föreslår att vi alla följer hennes exempel och gör likadana!
Mycket bra idé fina Jasmin!

Drömmar om läder

Min figur är inte gjord för läderbyxor men det enda jag vill ha är läderbyxor.
Det betyder att jag ska träna träna träna! För jäklar vad jag vill ha läderbyxor.
Ser ni så snyggt det är att matcha röda byxor med en nudefärgad topp?
Åh, jag blir alldeles knee-weak!
Bildkälla: Här

cover cover

Elle "the body" Macpherson covers Harper's Bazaar September 2010.

Är det inte nästan oförskämt att vara så in i bomben snygg vid 40+?

Vi vanliga tjejer är ju inte ens så snygga i våran 20-års ålder. =)

Julia Roberts Covers Elle September 2010

Såååå snyggt cover! Elegant, stilrent och sobert! Och Mrs Roberts är ju verkligen galet snygg!

karlie kloss covers vogue nippon.

Fattar ni att hon inte ännu är fyllda 18 år! Snacka om ljus framtid!

Kate Moss gör sitt 36:e Vogue cover och sitt 30:e cover för Vogue UK.

Behöver jag säga mer? ZZZZZzzzzzzz.....

Rosie Huntington-Whiteley covers Love Magazine September 2010

Japp jag är en sucker för leopard, röda läppar och de där perfekta hollywood-glamour-lockarna.

Och när alla tre kombineras... ja då smäller jag nästan av.

Detta är divine!

Vogue Germany August 2010 Cover | Abbey Lee Kershaw by Alexi Lubomirski

mer leopard hos tyska Vogue! Well done! Sehr gut gemacht!

Vogue Turkey August 2010 Cover | Victoria Beckham by Ellen von Unwerth

Så avslutar vi denna omslagskavalkad med en av mina favs ever!

Mrs Beckham! Drottningen som ingen har kunnat putta ner från modehimlen...än...


preparation preparation

Tanya Dziahileva by Danil Golovkin in Ave Maria | Harper’s Bazaar Russia July 2010

 

Just nu förbereder jag med ansiktsmasker, manikyrer och val av frisyr och smink inför kvällens fest.

Jag går väldigt sällan ut (är mer en gå och lägga sig senast kl 00 person) men idag är det andra bullar och jag är pepp pepp pepp!

 

Kvällen till ära blir det ett nyinhandlat klädesköp. Ett par secondhand byxor som bara inte är av denna världen!


Romance & Passion




Romance & Passion

Kan det vara så att kel med sin käraste blir bättre när kroppen är drapperad i diamanter?
Själv nöjer jag mig med att kela med Dave med nytvättat hår.
Ja ni hör ju. Det ljuva i sambolivet! Men är inte det vardagliga också väldigt vackert?
Det tycker iallafall jag.

Hur känner ni? Är ni rädda för vardag och tristess eller är det kanske precis tvärtom?

Tillbakablick - Lasse i parken


När man har badat på Långholmen är det supermysigt att smita förbi Lasse i parken.
Världens gulligaste lilla café/restaurang där man lyssnar på liveband.







spetsjackan


Här ser ni ett nytt fynd. En spetsklänning/jacka/kappa. Inköpt på myrorna för en inte alls särskilt stor slant.
Linne & kjol - H&M och skorna en present.

Den röda väskan var mitt allra första second hand köp. Fortfarande en stor kärlek!


Nej, nu ska jag springa och luncha med min kompis Frida.
Och sen jobba. Jobba jobba jobba. Kan man inte bara vara ledig...typ alltid?
Ja jag erkänner, jag är en riktig latmask.

Laetitia Casta as Mae West for Harper’s Bazaar US August 20104

Galet inspirerande styling!
Maneater deluxe!

Gianfranco Ferré Fall 2010


Jag älskar de här tre lookerna från Gianfranco Ferrés RTW höst.
Läder, kvinnligt och snygga siluetter. Verkligen något för mig.

Cavalli! Give me your jacket!


Roberto Cavalli
Älskar brokadkappa mixat med päls!
Och den starka oranga tonen är ju underbar!

Fall campaigns




Sisley kör på samma gamla knep de alltid kör på. Provokation, naket och sex.
Föga förvånande, föga innovativt och att Terry Richardsson står bakom kameran är föga oväntat.
Modellen är Ashley Smith.

Roberto Cavalli firar 40-års jubileum med att ställa Gisele Bündchen framför kameran.
Bakom den står fotoparet Mert & Marcus.
Väldigt Cavalli och känns precis som det ska. Svallande, böljande, eld och styrka - lite så som Cavalli tolkar glamour.

Marc Jacobs Fall 2010 Campaign Monika, Frida & Ann by Juergen Teller.
Jag tycker bara det här känns konstigt. Och fult. Jag gillar det inte!


Lanvin sportar Mariacarla, Anja & Magdalena fotade av Steven Meisel.
I love it! Starkt, glammigt och modernt.
Jag kan titta i fem minuter och ändå upptäcka nya saker jag verkligen gillar på bilden.


Colourexplosion!









Siri Tollerod fotad av Miles Aldridge

bildkälla: Fashiongonerouge

 

Att frossa i färg passar mig bra eftersom jag ska jobba idag och då gäller som bekant svarta kläder.
Sen att vädret är grått gör ju inte saken roligare.


En tanke

Bara en sådär spontan fråga...
Är det inte dags att jag får börja flyga med samma bagageklass som Paris Hilton.
Min ärvda, trasiga och smutsiga trolley känns ju nästan som en enda stor parodi!
Jag dör på detta!

Vi

Nu är David äntligen hemma.
Att kunna sova tryggt, nära och höra honom andas.
Att dela (som man säger vid vigseln) glädje och sorg tillsammans.
Utan kärleken skulle iallafall jag vara halv och tom.

Jea Paul Gaultier and La Perla

Jean Paul Gaultier gör ett designersamarbete med underklädesmärket La Perla.
Och det ser ju onekligen utsökt ut!

RSS 2.0