shopnastygal

Har hittat en underbar hemsida där jag vill köpa allt allt allt!

shopnastygal.com
Snälla någon ge mig miljoner!

Som en levande död

är jag död? nej det är jag inte...eller jo typ!
Jag tentapluggar och bantar och den lilla tiden jag hade över spenderades på att städa toaletten.
det är det glamorous life a jurstud!

Så vad är nytt? Jag har så jädrans mycket kläder och outfits som jag vill visa men ingen tid och det blir mörkt så tidigt. och mörkt ute = fula outfitbilder!
men men det kommer väl en ledig dag någon dag!

Imorgon är min andra veckoutmaning avklarad! Det har varit lite kämpigt då jag var riktigt godissugen igår och idag. Men jag stålsatte mig. Imorgon har jag haft min andra helnyttiga vecka och tränat 2 ggr på sats och det kommer firas med en klänning från Åhléns. Den ser inte mycket ut för världen på bilden men jag kommer knäppat upp den lite och sätta ett svart brett bälte i midjan. Då blir det nog fab fab fab!


om jag inte klarar denna tenta kommer jag freaking lacka ihjäl.
jag kommer aldrig orka plugga den här skiten en gång till.
Fy fan för C2:an!

Stickat, 80-tal och glittrigt

Nu när det är kallare ute kan jag äntligen ha ett av mina favoritplagg igen.
En stickad oversizad klänning fylld med glittriga trådar och en avsmalnande mudd i klänningens nederkant.
Men jag kunde faktiskt ha på mig den i London i oktober utan att bli allt för varmt.

colombia rd, ett UNDERBART områder!


Vogue December 2009 Little Girl & Boy Lost by Annie Leibovitz


Lily Cole, Andrew Garfield & Lady GaGa by Annie Leibovitz




Den där Leibovitz vet vad hon gör!


En mullig modell ska inte ses som okej, den skall ses ett dåligt föredöme.

"En mullig modell ska inte ses som okej, den skall ses ett dåligt föredöme."

Denna kommentar fick UnderbaraClara häromdagen när hon blev arg och kritiserade Gina Tricots nya och väldigt smala modell. Mycket bra att hon agerar och ilsknar till, underbart med kvinnor som väcker debatt men alla hennes kommentarer kring detta ämne fick mig att tänka. Speciellt denna kommentar!

Kommentaren i sig kanske var lite klumpigt uttryckt. Mullig modell, inte okej, dåligt föredöme. Allt handlar nog om hur man definierar något. Vad denna läsare ser som mulligt kanske i mina ögon är "normalt" (om man nu kan prata om normalt). Men poängen med denna kommentar är att trots klumpigheten så ligger det en sanning i den. I min värld vore det lika illa att använda en riktigt mager modell som en riktigt tjock en. Båda två sänder ut signaler om relationer till mat som inte är åtråvärda eller eftersträvansvärda.
För att vara tjock är inte heller det bra för hälsan. Och jag hade blivit väldigt ledsen om motreaktionen mot detta pinnsmala ideal blev att man började förespråka "tjockhet".
jag vill inte se en mullig modell i alla reklamer för det sänder ut signaler att man kan se ut sådär och det är helt ok. Men det är inte helt ok! Men ABSOLUT inte om man diskuterar snygghet utan enbart ur ett hälsoperspektiv. En människa med sunda matvanor och regelbunden träning blir inte mullig. Den personen håller sig på en stabil nivå som inte påverkar kroppens inre organ, inte framkallar diabetes typ 2 och som inte sliter på leder.
Men jag vill heller inte se avmagrade modeller varje dag då det sänder ut en signal om att man inget skall äta alls.

Vad jag däremot vill se är sunda vanliga kvinnor. några med celluiter, några med hängbröst, några med bristningar och några med nått annat, som media idag anser vara, fel.
Man brukar väl säga att stlk 38-40 är den normala storleken i Sverige. Den som kvinnor oftast har och det hade gjort mig glad om kvinnor runt den storleken användes. För allt handlar om balans. Jag vill inte se stlk 34-36 men jag vill heller inte se stlk 44-46. För allt handlar om balans.

Och på tal om balans kommer vi in på ett annat ämne och det är bloggare och vad de äter. Det är bakelser och fika och kakor och julbak varje dag och jag måste erkänna att det skrämmer mig. För det är inte bra för kroppen att alltid äta skit. Och även om dessa personer kan äta allt detta och behålla sin kroppsform så kanske de för över en matvana på sina barn som blir tjocka barn.
Eller är det så att detta hysteriska kakätande och bullbakande är en motreaktion på alla anorektiska tjejer på catwalken? Men är det är sund motreaktion? Är den inte ganska sorglig?
För visst ska man äta gott och dricka gott och ha ett underbart liv med allt vad det innebär. Men balans!
Det är väl det det faller på!
Antingen bantar man eller så fikar man varje dag?

Antingen blir man smal som en sticka eller så bara fortsätter man att lägga på sig kilon genom åren.
och är någon av de två sunda?

leo+röd = favvo!

gud vad jag älskar kombon leopard+rött+blont hår!
Mjao! Gud får man ens lov att säga nått så töntigt som mjao?
Nej det får man fan inte!



jaja men mjao på er då!
nej jag skäms över mig själv. Skämskudde i knät!
Elin Kling skrev majo häromdagen... skämdes hon inte????

ja men då säger vi voff och god natt då! =)

Vogue December 2009 Cate Blanchett by Annie Leibovitz



Ja ingen kan ju anklaga henne för att inte vara en breathtaking beauty!


Att nå sina mål

Jag kämpar på och försöker gå ner i vikt och so far so good!
Vägen till succén för min del är att jag belönar mig själv med sådant jag verkligen vill ha.
Efter en totalt nyttig vecka och två träningspass på Sats samt ett yogapass hemma fick jag köpa mig en lyxig ansiktsrengöring. Det blev denna SAGOLIKA från Estée lauder!
Loves it!



Imorgon startar nästa utmaning och även då gäller en helnyttig vecka samt två träningspass på Sats.
Klarar jag (vilket jag ju absolut kommer och måste göra) så ska jag få köpa en svart/vit randig silkesklänning från Åhléns!
Längtar redan till nästa söndag!

helvete också

vår tv har gått sönder. nu dör jag!

En stulen lista

Jag hittade den här listan hos Camilla så jag stal den helt sonika!

07.00 DU VAKNAR MED RINGAR UNDER ÖGONEN. VAD GÖR DU?
Har typ aldrig ringar under ögonen så lite kallt vatten och en gnutta Touche Eclát från YSL brukar räcka

07.30 VÄL I DUSCHEN, VILKA PRODUKTER LÖDDRAS UPP OCH SPOLAS NER?
I duschen tvättar jag håret med Tony & Guys silverschampoo eller sashajuan. sen har jag en svindyr hårinpackning som gör susen för mitt svintohår, screen emergency mask heter den (men den är värd varenda spänn, håret blir som bebishår). Tvålar in gör jag med billiga Palmolive naturals som luktar honung. Ansikters tvättas med Cliniderm deep cleansing mousse.
08.15 BRÅTTOM TILL JOBBET, DU HINNER FIXA FEM MINUTER MED VAD?
Borstar på lite true match minerals från Loreál, isadora bronsing powder och MASSA rouge FACE i färgen "worship". fyller i ögonbrynen med Make Up Stores ögonbrun penna i färgen "light brown". Och mascara från YSL eller Helena Rubenstein. Väl på tåget smackar jag på röda läppar från MAC eller Dior.
Torrschampoo från Label.m räddar frillan.

12.25 DU SKA TYDLIGEN PÅ LUNCHDATE. VILKA PANIKÅTGÄRDER TAR DU TILL?
På med rouge, massa rouge och mera läppstift!

13.30 DU OCH HUNKEN KRAMAS HEJDÅ. VILKEN DOFT SNIFFAR HAN TILL SIG?
Marc jacobs - Daisy. Very very nice!
15.00 DAGS FÖR LÖNESSAMTAL, SOM FÖRMÅN FÅR DU GYMKORT ELLER MASSAGE? VAD VÄLJER DU?
Lätt gymkortet, massagen tvingar jag på mig for free av the man at home! Hehe...
19.00 MÖRKRET FALLER, DAGS ATT GÅ UT. VAD FÖRVANDLAR DIG TILL FRÅN MELANIE GRIFFITH I ”WORKING GIRL” TILL NATALIE PORTMAN I ”CLOSER”?
Lockar i håret, knalliga läppar och ett par härliga klackar!
22.15. 00 EN BLÄNDANDE SKÖNHET SVEPER FÖRBI DIG PÅ DANSGOLVET, OCH GÖR DIG GRÖN AV AVUNDSJUKA. VEM ÄR HON?
Självklart blir jag som många andra avis men för min egen självkänslas skull försöker jag istället uppskatta.
Tjejer just nu som är snygga som tusan är margret och ida.

00.25 DIN DATE DYKER UPP OCH DU DRAR MED HONOM HEM. SMINKAR DU AV DIG?
Lätt, han ska ju attraheras av mig och gilla mig för precis som jag är i all min osminkadhet.

ÖNSKELISTA!!!!!! part 2

Två stycken rosa värmeljusstakar som kallas Cocoon.
Den kan köpas här

Boots från Din sko i stlk 39

Glasflaska från åhléns

en moleskin skrivbok

Den klassiska väskan från Palmgrens

trosa från Lindex i stlk M


Frida Fahrmans kropp på denna bild är motherfucking god damn slammin'!
Så jag önskar mig ett vitt träningslinne med silvriga träningsbyxor.
Eller något annat snyggt matchande träningsset.
För nu när jag gett mig fan på att bli smal igen så vill jag ju även jag se god damn slammin' ut på gymmet!

there is something about fashion that can make people very nervous

Dokumentär filmen the september issue var verkligen jättebra.
Men Anna wintour känns så ensam och det gör lite ont i hjärtat!
Men på en grå dag när du vill ha lite fashion i din vardag borde du titta på denna film.

 


ÖNSKELISTA!!!!!!

Lystring lystring här kommer min julönskelista!
doftljus

Prickiga strumpbyxor

strumpbyxor med hjärtan

sex in the city boken (finns bla här)

elsas mode (finns bla här)

Röd liten marimekko skål

Iittala ljushållare i knalliga färger


Nej nu kommer jag inte på mer så jag får väl göra en lista till om jag kommer på att jag önskar mig annat.
Så nu hoppas jag att ni alla springer till affären nu! ;)

viktigt budskap!

här är en film du måste se.
Budskapet är så viktigt och det som står mig allra närmst om hjärtat!

Tispiration (tisdags-inspiraton)

Glamourai har en sån utsökt stil!
Varje gång jag läser hennes inlägg får jag ett aha-moment. "kan man matcha sådär" "varför tänkte inte jag på det" och "vilket bra DIY".


SeaofShoes har återigen ett par alldeles underbara skor.
Dessa fina MiuMiu hade jag inte tackat nej till.

Karla har också en underbart häftig stil!
Och en rumpa som är to die for!

Och när man tittat klart på sina stilikoner och dylikt kan man ha fest.

Men själv har jag en ny utmaning. Inget godis eller andra onyttigheter fram till söndag, plus 2 träningspass på Sats + 10.000 steg om dagen. Klarar jag det får jag köpa en lite lyxigare ansiktsrengöring.


secretsale

jahaja, sena kvällstimmar kan göra en desillusionerad och yr.
så när jag läste att man med koden "secret sale" får tillträde till nelly.se smygrea.
Så helt plötsligt hade jag klickat hem ett par skor.
140 kr... sicket jädra kap!

vad tycker du?
Hiss eller diss???

tjusig gårdag

åh, igår kände jag mig riktigt snygg och fierce!
Då jag under en lång tid dragits med ganska dålig självkänsla och ett kasst självförtroende var det väldigt skönt att få känna sig lite extra fin, och det i mer än 5 minuter.



Idag tar jag det lugnt och tittar på The September Issue och mitt absoluta favvisprogram "The Biggest Loser".
Det är finalen idag på Biggest Loser och man blir ju bara så jädra inspirerade.
De kommer in i programet tjocka som hus och lär sig om kost, träning och bygger upp sin självkänsla.
De kommer ut ur programet vackra, smala och starka.
Det är underbart att se och så jäkla inspirerande.

Jag myser med ansiktsmask och när godissuget kommer äter jag russin eller vindruvor.

shoppingsugen


Här var vi inne i en butik och där David prövade loss.
åh jag är så shoppingsugen. Det finns så jädra mycket saker jag vill ha.
För jag har mer och mer börjat bli sugen på en nyare stil.
Men denna stil kommer passa mig bättre när jag gått ner lite i vikt.

Och eftersom det är det jag jobbar på nu så får jag väl träna först och shoppa sen.
För det känns hål i huvudet att shoppa kläder som jag ändå inte (förhoppningsvis) kommer kunna ha om några månader.


Style Noir

Igår hade jag en underbar kväll och jag bannar mig själv som inte hade kameran med mig ska ni veta!
först åt jag och Hanna middag och sen, sen hände det.
Då fickvi för oss att göra en galen frisyr och Hanna som utbildar sig till maskör kan göra allt!
Så vi lockade mitt hår som tusan och sen satte vi upp det som i en skitstor lockig tuppkam.
det var amazing!
Sen hade jag en ny lila sammetsklänning med en stor urringning i ryggen!



bilderna är på Lara Stone (som vanligt börjar man kunna säga) fotograferad av Paolo Roversi för Vogue Italia

Sen gick vi ut på Bonden Bar och där såg jag HannaPee och eftersom hon är en fantastisk bloggare som både är rolig, smart, snygg och häftig var jag tvungen att gå fram och säga det.
Så jag tog mog och gick fram och jag fick mig en kram på köpet.
Om ni inte läser hennes blogg är ni typ sjuka i huvudet för hon är så otroligt rolig.
Jag skrattar ibland så tårarna sprutar!

Beatleswalk to Abbey Road


När vi var i London gick vi, som stora Beatlesfans, en Beatleswalk där man fick se olika studios och kända platser.
Men framförallt fick man gå över övergångsstället på Abbey Road och det var helt galet coolt!

Det var en kall dag men med en underbar sol!


Bilden på Beatles är när det spelade en spontan konsert på ett tak.
En konsert som visade sig bli deras sista, sen splittrades bandet.
Som ni kanske förstår kändes det mäktigt att stå framför detta historiska hus.

Där ser ni ingången till huset

london är en intressant stad på många sätt.
man skulle kunna vandra runt i massa dagar och bara titta på utsidan av de olika byggnaderna!
Arkitekturen gör en superinspirerad.

Här promenerar jag över Abbey Road.
Man får passa på när bilarna inte kommer.
Men eftersom det är turister där i princip dygnet runt varje dag så är det nog lite irriterande för de boende i området. Det var ett jäkla tutande på bilisterna!

David promenerade han med!

Detta är muren utanför studion "Abbey Road".
Hit kommer fans och skriver sina hyllningar till Beatles.
På grund av det massiva flödet av fans måste väggen målas om minst 4 gånger om året så att det alltid skall finnas plats för fans att skriva där.

Otroligt häftig och lärorik rundvandring faktiskt!


twilightparet för harpers bazaar


Oj oj oj detta par är ju bara helt galet snygga tillsammans!
Jag längtar så jädrans mycket efter att få se nya filmen "New moon".


Åh det är ju så vackra bilder!
Sagolikt!


jimmy choo

Det har tjatats om denna kollektion så till den grad att jag redan är trött på den.
Elin Kling spatserar dagligen runt i sina skor från designsamarbetet och det känns inte kul längre.
Det kommer inte kännas speciellt att springa runt i HM butiken för vi som springer runt där är alla de som i princip får välja sist.
De vackra, kända och viktiga går redan runt i sina plagg från märket.
Nu går massor av plagg upp på Ebay.
Och när vi springer in i butiken så är det vi som väljer sist.

Så då Jimmy choooooooooooooooooooooooo får mig att somna tittar vi på lite bilder från Sonia Rykiels underklädessamarbete för H&M.




V Magazine #62 Natalie Portman by Mario Testino



har natalie portman någonsin varit snyggare?

Sådana där juvelbeklädda axelvaddar vill jag himla gärna ha!
Kanske nästa DIY project?


rasister i min trädgård

jag skäms över att komma ifrån den här hatiska vidriga kommunen
märk väl att kommunens slogan är "här är friheten lite större".
vilket skämt!

om det ändå bara kunde finnas med kärlek och omtanke.

Grå mjukiskavaj!


idag myser jag runt i tights och min gråa mjukiskavaj som inhandlades i London.

För övrigt togs dessa bilder också i london.

glöm nu inte svara på frågan i detta inlägg!

 


V Magazine #62 Preview Natalia Vodianova by Hedi Slimane

den underbara Natalia Vodianova förevigas av den lika underbara Hedi Slimane och resultatet är enastående.

Sen vill jag göra en stor tummen upp för stylingen.

Nu blev jag hiskeligt sugen på en svart transparent blus överröst med skamligt mycket guld!


snipp snapp snopp

sådana här äckelgubbar vill man ju bara klippa snoppen av!

jag blir så satans trött!

Jag lär känna dig! #1

Okej, nu är det som så att ni är väldigt många som läser denna blogg och har koll på mig och mitt liv.
Men för mig är många av er ljuvliga mysterier, men ändån mysterier.
Så jag tänkte ha little peachés läsarfråga.
Jag svarar på den och ni svarar på den!
Om man vill såklart, men det hade gjort mig himla glad iallafall.

Bildkälla: Här

När det kommer till den allra mest vackra människan i mitt liv så varierar svaret lite beroende på vilken typ av person vi pratar om.

Den vackraste i mitt liv:
ja det är ju utan tvekan David! Han är så himla fin med de brunaste ögon jag någonsin sett.
Och armmuskler som gör mig alldeles pirrig.
han är lång och ståtlig och har himla fint hår.
Men det allra vackraste hos David är hans hjärna. För den är den smartaste jag någonsin stött på.
och sen skadar det ju inte att han trots sin smala uppenbarelse har en jäkligt klämvänlig rumpa!

Den vackraste att titta på:
supermodellen Crystal Renn gick ifrån att vara en otroligt ätstörd modell med ströjobb här och där till att bli en av de mest framgångsrika modellerna någonsin. efter att ha hon gick upp 32 kilo till storlek 42 bokar har hon synt på covers av både Harpers Bazaar och Elle samt fotograferats för Vogue flertalet gånger.
Det sägs att hon ska släppa en bok som ska heta "Hungry" och jag längtar så efter den!


Det är mina vackraste personer!
Vem är den vackraste personen i ditt liv?

skirt och rött, livsfarligt men sprött


skira underkläder och röda pumps.

helt jäkla livsfarligt!

And i love it!


om skor

Nu när jag varit Davids kvinna i två år skämde han bort mig med ett par skor jag länge länge önskat mig.


Nitströsslade svarta pumps. i löv löv löv these shoes!
Väldigt mycket frida!

Sakta men säkert jobbar jag mig mot samma skogarderob som christina aguilera.

dessa SAGOLIKA skor köpte fina Bakerby på sin senaste Paris-resa!
Och jag hade gjort så mycket för att själv få trippa runt i dessa!
Jag får pirr i magen bara jag tittar på dem!

lika fina bloggerskan Sea of Shoes matchar en vintage 50-tals klänning med fina pumps.
Som säkerligen är från något dyrt och snoffsigt märke.

tänk vad skor kan göra med en tös va?
Man kan bli både rosenrasande och ljuvt förälskad!

Abeno


I London åt vi på en sagolik restaurang som tillagar japansk mat på en spishäll framför en själv.
Tydligen finns bara den typ av restaurang på detta ställe, i hela Europa.
Så det kändes himla skoj när i insåg vart vi hamnat.

Det var nästan bara vi och en massa japaner



Allting blandas framför en. Och om man vill kan man själv få lov att göra allt.

Man har samma tjej eller kille som hjälper en med allt.
Och vår lilla japanska var så innerligt gullig!


här tillagas vitlök



alla grönsaker skall stekas

mmm det var så gott.
Och sen stektes en slags ost, grönsak och kyckling omelett som man skulle doppa i japansk majonäs och en speciell soja och sen strössla lite fiskfjäll på.

Jag undvek definitivt fiskfjällen ska ni veta! =)

Men denna restaurang var verkligen en underbar upplevelse!


lara stone av mario testino för british vogue - december issue


Sagolika Lara Stone är så otroligt ljuvlig i dessa bilder.
Jag blir otroligt inspirerad och vill inget hellre än gå på tillställningar i rum med stuckatur och kristallkronor och artiga män som drar ut stolen när man ska sätta sig.

gud vad vackra bilderna är!

Mario Testino och Lara Stone = sjujäkla kombo!

kändisbarbie


Heidi Klum

Deborah Harry

Barbra Streisand

kommer inte ihåg.
någon som vet?

Joan Jett!

Rolig grej men jätteskumt val av kändisar tyckte jag!

inspiration inför helgen

Här får ni lite helginspiration.

Musiklyssnande

hermesaskar

fina balkonger i japan. källa: husligheter

massa kärlek. källa: leloveimage

kanske lite shopping. Här släpar jag min shoppingkasse inne på Primark i london.
förövrigt världens bästaste (läs billigaste) butik!

kanske hitta en sån här skinnjacka och byxor.

kanske träna lite. källa: ytligheter

mysa massor med tända ljus

åh den här outfitten hade jag gärna haft på mig hela helgen!

Lara Stone in swimwear


Vackra Lara Stone för Eres Cruise 2010 av Camilla Åkrans

Med denna kvinna på modehimlen kan man ju börja fantisera om attitydsförändringar hos modeeliten.
Kanske det börjar bli ok att var kvinna igen.


Ordning & Reda

Nu tänkte jag tipsa om lite nya produkter som kommit in på mitt jobb, och som är alldeles underbara.

detta blir min kalender inför 2010

Leopardmönstrade paljettnecessär och datorväska

så otroligt fint mönster!

Denna väska är så otroligt fulsnygg så jag tror jag måste ha den.
Men pälspåsen är inte riktigt min smak.

Metallprodukter! Oh i Love!

Supersnygga läderaskar till smycken och annat smått.


Detta är min skrivbok som följer med mig var dag!

krossad sammet!

hårlaptopfodral

sketasnygg sportbag!


mera höst bilder

Idag snöar det som bara den och jag tycker det känns så himla mysigt!
tyvärr är den färgglada delen av hösten nu över.
Men snart snart blir allt vitt och det är precis lika härligt!







sjuhundratrettiodagar

idag har jag och David varit ihop i två år.
Så jag vill lyfta på hatten och bocka, buga och nicka och framförallt tacka.
Det är verkligen en gåva med kärlek som denna.


vi firade med middag på Berlin och sen köpte vi en film och tittade på den.
Corpse Bride av Tim Burton, för att han är sagolik och filmen likaså.
Precis som våra två år.

2 november - morgonen

En ny dag, en ny vecka och en ny månad.
det känns bra!
Jag har alltid varit ett stort fan av omstarter. En chans att gottgöra allt det man gjorde fel gången innan.
Lite som ett nyårslöfte fast som kommer varje måndag, eller vart månadsbyte eller var dag för vissa människor.

Imorgon kommer min karl hem och han är hemskt efterlängtad.
Äntligen ska jag få ha någon att umgås med.
Min dag idag bjuder på skola och jobb och eventuellt lite korsstygnsbroderi där på kvällen.
Som ni hör, det är ett fasansfullt spännande liv jag lever!
nåja, spänningen får någon annan stå för men mysigt har jag det iallafall.

och om ni vill höra låten som citatet kommer ifrån kan ni klicka här.


i cried for you

herre min skapare vilken dag.
Jag har gråtit på min frukost, lunch och middag.
Jag har snörvlat mig igenom disk, tv-tittande och telefonsamtal.
och jag har hulkat mig igenom en riktigt gråtig låtlista.

Ibland känner man sig hemskt olycklig.
Man känner sig låg, ensam och alldeles alldeles otröstlig.
Då sätter jag på denna låtlista och sen gråter jag som om ingen morgondag fanns.
Fridas gråtiga låtlista

katie Meluah - I cried for you. En alldeles sagolik låt!

 


de är rädda för att bli mer hatade än vad de redan är

Det här var intressant!


1 november

jag känner mig så ledsen och så ensam.
Jag känner mig utanför och bortglömd.
Jag saknar att en bästis.
Den där människan som bara vill vara med just mig varje dag och som jag vill vara med varje dag.

Men en tröst för mig är iallafall hösten.
Jag älskar hösten.
Jag älskar att jag känner mig inbäddad och omhållen.

Men jag önskar att David hade varit hemma och så önskar jag att det fanns någon som var min bästis.

Gud vad hösten är mysig!

RSS 2.0