How does it feel?

Idag är det skola hela dagen igen.
Det känns lite stressigt just nu.
Jag tycker ju att juridik är superintressant men jag måste medge att jag stirrar upp mig själv.
Ahhhh läxor, ahhhh tentor, ahhhh projektarbete!!!

Så idag inspireras jag av denna tjej


Jag samlar på små pojkflugor. Denna svarta är ny i samlingen


Nu kommer jag inte hem förrän ikväll.
Då hoppas jag att ni alla lämnat en kommentar.
Vilka är ni som läser?
Berätta nu!

When Little Peaché met the media

I fredags var jag med i Expressens fredagsbilaga.
Det stod en liten fin notis om mig och 6 andra bloggare.

Om mig stod det såhär fint.
COOLA KURVOR
"Personlig modeblogg som skrivs efter mottot
"mindre måsten och mer känsla".
Författaren är en storlek 40, och sticker på det viset konstigt nog ut
i modevärlden (det är ju ingen size att snacka om egentligen).
Men inte ord om bantning här inte, SKÖNT!"

Så himla fint skrivet.
Det enda negativa var att om mig skriver dem detta fina men på framsidan av tidningen stod det
"Så gick hon ned 9 kg på 10 veckor".
Fy fasen för hyckleri!

Men jag är iallafall glad att jag var med i Expressen!

These boots are made for walking

Som ni vet tyckte jag att vintagemässan "Bakåt:Framåt" sög big time!
Något som däremot inte suger ens en sekund är ÖB. (överskottsbolaget)
Jag handlade för 700 kr och fick med mig 6 påsar hem! Fattar ni!
Schampoo, balsam, spegel, hylla, mat, tvål, hudkräm, tandkräm.
Men det bästa var dessa supertrendiga boots för 75 spänn.
Det är ett fynd!
Inte en klänning från Stockholms stadsmission för 1000 spänn.


Glöm inte att det finns skor i webshoppen!

Veckans pyssel

Jag är en riktig pysseltjej med en mängd olika projekt igång hela tiden!
Just nu jobbar jag på ett halsband.
Jag hade på mig det igår trots att det inte är riktigt klart.
Orginalet ser ni till vänster och kostar 9450 kronor.

Jag gör ett eget

Fäst massa massa massa ringar huller och buller


Köp hundratals ringar i olika storlekar

Jag har redan börjat använda halsbandet trots att jag har massa ringar kvar.
Men det blir roligt!
Ett halsband som blir lite mer crazy för varje gång jag använder det!

Glöm inte kolla webshoppen. Där finns både kläder och smycken!

Tips om tävling

Fina fina bloggerskan Lady Thirty har nu en tävling där man kan vinna en av hennes underbara illustrationer!
In och prova lyckan vet jag!



Patience little sister

Webblogg är urballad och jag kan inte lägga upp bilder eller skriva längre inlägg!
Vi får hoppas det blir bättre imorgon!

Kram och sorry!

Bakåt:Framåt

Idag var vi på vintagemässan men jag blev mest sur.
 Allt var galet dyrt och för mig dör poängen med second hand då.
Man vill ju fynda. Det enda jag fyndade var tre hårkammar!
Så vi stack till ÖB (överskottsbolaget) och gudarna ska veta att vi fyndade där!
Bilder på alla inköp kommer sen.
Nu ska jag sminka mig och klä om i min nya klänning och sen är det födelsedagsmiddag för Hanna.
Men så här såg jag ut idag.

På mig har jag en fabolous vintage jacka från Kenzo!
Tacka gudarna för morsans gamla garderob!
Titta noga på halsbandet så kommer en rolig historia om den imorgon!

Så cool försäljerksa! Jag älskar hennes stil!

Denna älskling hade gjort mig 2500 kr fattigare! Så jag avstod!

En annan superfin försäljerska!

Glitter väskan är från Kina!

Ha en trevlig kväll och glöm inte kolla webshoppen som fyllts på på sistone!


En frågvis utmaning

Fina hundmodebloggen utmanade mig

1. Hur länge har du bloggat?
Sen 12 april i år. Sen har jag haft två andra bloggar tidigare. En 2004 och en 2007.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Några stack ut men de flesta var mainstream, så jag kände att jag skulle kunna göra samma sak som de andra, men lite bättre. Men jag läste många bloggar och tyckte att bloggande verkade superskoj.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
UnderbaraClara & Stylebytes
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag visste vart jag var på väg men var nog lite trevande. Nu vågar jag skriva mer om mina personliga åsikter och jag gillar att röra runt i grytan lite.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

15-20 st kanske
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De flesta är modebloggar men nästan ingen blogg är 100% nischad. Folk svävar gärna ut och blir personliga, men det är det jag gillar med dem!
7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Blondinbella
8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Get nanoismed
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker att det är jätteroligt och att jag är superduktig!
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Oh ja, couldn't be more real =)
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag vill gärna vara privat. Jag skäms inte en sekund för den jag är. Glada inlägg likväl som tårfyllda ynkliga inlägg är jag. Argsinta inlägg med oigenomtänkta meningar är också jag. Och jag hoppas att mina läsare läser min blogg för att jag är jag. För tyvärr kan jag inte vara någon annan.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag bloggar sällan om mina vänner och min familj, för jag vill inte att de ska behöva figurera på en blogg om de inte vill. Jag frågar alltid iförväg om jag får ha med en bild eller citat. Jag bloggar aldrig om saker som kanske är trendigt att gilla men som jag ogillar. Jag ljuger inte. Och jag säger inte att jag gillar nått särskilt för att man borde gilla det.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Lika mycket få som att ge bekräftelse. Min blogg handlar om min kärlek till andra människor, men kvinnor framförallt. Jag har gråtit framför spegeln i allt för många år och nu vill jag få andra att sluta gråta. Om jag säger att du är vacker så menar jag det och när du säger att jag är vacker tror jag också att du menar det. Vi bekräftar varandra och det är det som är det fina i den här lilla bloggen.
 14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till en viss del. För en blogg är trots allt ord som läser i sin egen ton, snabbhet och tolkar som man vill. I verkligeheten är jag mycket spralligare, skrikigare, mer högljud och gapig än vad orden i bloggen kanske visar.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Ja, flera stycken, och ännu fler är på gång! Jag har försökt möta alla med öppna armar och jag har bara positivt att säga.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut. Jag kan bli otroligt stressad av bloggen. Och nedstämd om det känns som att ingen läser och ingen berörs och ingen kommenterar. Men å andra sidan blir jag jäkligt glad oftast. Men är man så känslig som jag är lite farligt att blogga så personligt som jag gör, för vissa dar blir jäkligt deppiga.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Efter en kommentar från Blondinbella sköts min besöksstatistik i taket och en del pantade asholes följde med. Jag försökte att skita i kommentarerna men jag blev lite knäckt. Men jag var snabbt back on track. Ofta blir jag jäkligt ledsen och arg när jag läser kommentarer hos andra. Kommentarer som är så fyllda med hat och vidrigheter att jag får alldeles ont i magen.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, jag står för det jag säger och gör. Och gör jag fel ber jag om ursäkt. Jag är jag och det kvittar att jag poserat i 50-tals underkläder i den här bloggen, det kvittar att jag kritiserat män och det kvittar att jag öppet skriver min vikt. Väljer en arbetsgivare bort mig för dem anledningarna kan ha gå fuck himself. Man kan inte gå runt och ångra sig hela livet. Jag får lätt ångest, men denna bloggen ska inte ge mig det. För jag är så stolt över vad jag åstadkommit.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Stress, stress och mera stress
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Who knows what lies ahead in the future?. Jag hoppas att världen fått upp ögonen för mig och att jag är banbrytande genom att göra det helt ok att dels vara värdig med storlek 40 och dels att man kan få lov att säga "I'm fierce, I'm fabolous and I fucking love myself!"
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Åh ja! Vi är folkets röst och det är den största rösten!
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Otroligt mycket! Jag älskar den här lilla bloggen! Jag är så glad att mina ord har gjort skillnad för andra tjejer och killar, på samma sätt som andras bloggar gjort skillnad hos mig. Jag har fått kontakt med underbara personer genom bloggen. Och eftersom David (min kille) tar de flesta av mina bilder är det vårt gemensamma projekt på nått sätt. Och det känns himla fint!
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta vad bloggläsandet betytt för dig?
Jag får dagligen inspiration och utlopp för olika känslor. Ibland får jag även ont i hjärtat för att det finns vissa läsare som jag så gärna vill bli bästis med!
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
NEJ! Jag vill att ni ALLA gör den! NU!

Massa kärlek på er!
//Little Peaché

When the wined and dined me

Igår var jag och David hemma hos hans syster och hennes man.
Vi blev bjudna på lax och jag stod för hemmalagade praliner.
När man ska på middag vill jag alltid vara fin.
Jag hade på mig en vintage klänning som sen länge legat bortglömd i garderoben.
Och baskern åkte på, det är ett klart hösttecken.






Nu ska jag rusa till skolan.
Sen kan ni väl tipsa mig om bra, trendiga och coola barer här i stan.

Glöm inte kolla webshoppen!


Jissemej!!!

Men herreminje!
Kommer ni ihåg att jag berättade att jag köpte en symaskin inför mitt fattiga studentliv?
Jag började sy en klänning.
Men visade aldrig resultatet!
Här får ni se min fina prickiga klänning med spets.
Gjord av moi!



Fint va?

Jesu Lekamen är inte alltid en smakfull dryck

I sin blogg har Stina ofta undersökningar och den senaste har handlat om alkoholvanor.
Just dagens alkoholvanor såväl som dagens inställning till droger är ett ämne jag länge velat skriva om i bloggen och det är ett ämne jag ofta pratar om. Jag är sen 14 månader tillbaka nykterist och det är ett ställningstagande som väcker mycket blandade känslor i människorna runt omkring mig.
Vissa beundrar mig och säger ”wow, om ändå jag klarade det!”. En mening som är så otroligt sorglig för det är bara människor med ett osunt förhållande till alkohol som räds tanken av en vit månad. Vissa himlar med ögonen och säger ”äh ta en sup så blir allt bra” vilket är respektlöst och jävligt töntigt. För en sup till gör ingenting bra. Jag trodde en gång i tiden att en sup till gjorde saker lite bättre men det gjorde allt bra mycket värre. Den sista kategorin människor är de som med kuvad blick tyst berättar ”att jo jag har nog lite problem med spriten”. Deras förtroende är fint men det finns tyvärr ingenting jag kan göra.
För faktum är att alkoholism är idag ett utbrett problem bland alla kön, alla åldrar och alla slags typer av individer. Jag upplever att ytterst få människor går ut och dricker 1 öl på förfesten och 1 öl på discot för att sen dricka vatten eller läsk. Snarare är det så att halva nöjet med festandet är att bli asplakat. Skämtsamt pratar folk om sina ”sjuka bakfyllor”, ”Shit vad pinsamt jag var igår”-minnen och i tysthet oroar de sig över slagsmål, otrohet och klamydia.
Alkohol är en drog. Skillnaden är att alkohol är lagligt. Andra droger är inte lagliga men framförallt är de farliga. Och jag är så jäkla trött på denna drogliberalism som finns i dagens samhälle. ”Vadå en joint är ju inte värre än ett glas vin”. ”Äh vadå lite koks, jag snortar bara någon gång då och då, fan jag har ett stressigt jobb”. ”Äh en E tablett är inte farlig, men blir bara kärleksfull”.
Ni kanske tror att det är människor i såkallade dåliga sällskap som säger så här? Då har ni fel! Detta är människor som på alla håll och plan är fantastiska, fina och rara människor, men deras drogliberalism gör tyvärr att jag vägrar umgås med dem. För droger är inte ok, det är farligt och det kan i för vissa leda raka världen in i ett fruktansvärt missbruk. Som ibland slutar med döden.
Jag säger inte att alla ska vara nykterister. Men jag säger att alla borde vara emot droger och alla borde dricka med måtta. En bakfylla är ett tecken på att kroppen är skadad, en minneslucka är kroppen som säger att den blev alldeles för förgiftad och en fylla gör dig inte gladare, roligare eller trevligare. Du kanske tror det, men jag är nykter varje dag, varje helg, varje natt och dag och ser er som är fulla. Ni är varken snygga, roliga, trevliga eller charmiga. Ni är svettiga, fumliga, klumpiga, illaluktande och jag kan fortsätta listan i oändligheter.

Drick med måtta och gör dig själv en tjänst!

Ett ljus för stunder då ord inte räcker till

Idag brinner det här för de som så tragiskt dödades och skadades i Kauhajoki, Finland.
Så många olika aspekter i detta är tragiskt.
Dödsfallen är ju självklart, men även mördaren.
Tänk att hans sorgsna inre åt upp hans själ så till den grad att han gjorde så här.
Det är också tragiskt!

"A light will shine and lead the way"

När världen går i rosa

Idag var en väldigt rosa dag, de brukar vara de bästa dagarna.
Åh det kliar i fingrarna av all inspiration jag har och alla projekt som väntar.
Hia er, ni får se tids nog. =)

rosa plisserad kjol - vintage
boots - vintage
rosa kappa - den nya hemliga saken från i söndags. endast 10 kr
Davids tjocktröja
brosch - vintage
ser ni, till och med nyckelringen är rosa



Glöm inte titta i webshoppen!

Coaching - Självkänsla

Jag, och många av er läsare, har uttryckt ett behov av bättre självkänsla
Då jag länge läst på om självkänsla, övat min och intresserar mig för det,
tänkte jag ha en coaching är en gång i veckan.
Ibland får ni läxa att göra. Fast bara om ni vill såklart!

Lesson #1
ATT SKRIVA

Varje dag skriver jag följande saker i min bok.
3 bra saker jag gjort idag
3 saker jag tackar för
3 saker jag behöver hjälp med

Igår skrev jag följande:
BRA
* Jag åkte till polisen och fixade nytt pass
* Jag tränade
* Jag tog itu med olika pysselprojekt
TACK
* tack för att jag kände glädje inför träningen
* tack för att jag har råd att storhandla bra mat
* tack för att David är min
HJÄLP
* hjälp mig plugga på håltimmen
* hjälp mig tänka på hur jag pratar med nya människor
* hjälp mig hålla min energi uppe

När man hållt på ett tag kan man lägga till kolumnen "förbättra/tänka på" eller vad man vill kalla det.
Jag gör inte det ännu för jag känner att jag hackar ner på mig själv så mycket att det är viktigt att denna övning endast handlar om att peppa mig och inte trycka ner mig.

Nu till er läxa.
Gör denna övning varje dag i minst 21 dagar.
För det är så lång tid det tar för hjärnan att lära sig en ny vana.
Men ni får INTE göra "förbättra" delen. Den börjar man med långt senare.

Berätta gärna hur det går för er!

En stor fyndardag

Igår var vi på loppis och jag fyndade som vanligt massor!
Men nya regeln är att när nytt fylls på i garderoben ska gammalt in i webshoppen.
Så ni kan förvänta er att den fylls på rejält! =)
Här mina fynd:

Som jag har letat efter skor som dessa.
Låg klack med fint spänne i sammet.

En underbar "dubbel-brosch" för endast 20 kr.
Och jisses vad jag sett sånna här broscher i de stora modemagasinen så det kändes extra kul att det var så billigt.

Detta är egentligen något rosa.
Men vad det är får ni se när den är på!
Endast 10 kronor för den

tubtopp med resår och ett skärp, allt för en tjuga

En klocka till David.
Och det bästa till sist!

Jag har så länge letat ihjäl mig efter en dräkt. Kavaj och kjol.
Som jag kan åka tåg och flyga flygplan i.
Och så hittade jag denna!
Skapad av samma designer som gör dräkterna till drottning Silvia.
120 kr betalade jag. Jämför det med ringa 5000 man betalar till designern.

That's all folks!

Nu ska jag ut på stan och göra tusen ärenden!

Veckans To-Do-List

VECKANS TO-DO LIST

Mån: fixa nytt pass, studentleg och plugga och sen träna gym
Tis: lektion i rättsteknik och köprätt
Ons: Plugga
Tors:Lektion och middag med Daves syrra och hennes man
Fre: Föreläsning studeteknik/studenthälsa. Vintagemässan
Lör: Vintage mässan och födelsedagsmiddag
Sön: Spexträning

Så det är blandat skola, plugg, fixar grejor, träning och kul.

Det är viktigt att hitta en bra balans på vad man vil, måste och bör göra. Men man ska vara försiktigt så man inte tar sig vatten över huvudet för annars blir det lätt "Fröken Duktig" syndromet och det mår ingen bra av.

Vad innehåller er vecka?

Som ett paket på posten

Denna underbara 50-tals klänning hittade jag i H&Ms webshop.
Den är brun, med vid kjol och vackra blommor.
Jag vill ha på den på ett speciellt tillfälle.
Min vän fyller 24 år på lördag så då passar klänningen perfekt!



Fint va?
Nu ska jag fota mina fynd från loppisen idag!

Photoshoot

Åh jag älskar Davids nya skola!
Han har tillgång till en fantastisk studio som verkligen har allt.
Så nu har vi börjat ha photoshoots.
Olika outfits, olika blixtar, olika bakgrunder osv.
Gud det är så himla roligt!
Här får ni se några av bilderna.



It's only rock n' roll and I like it honey!

När en favorit i repris kommer tillbaka!

Idag ska vi på loppis!
Äntligen har jag fått reda på en loppis här i Sthlm.
Det är på Mariatorget om ni stockholmsbor är intresserade.
Jag, Dave, min vän Emelie och Sköna Helena ska dit.
Sen ska jag fika med min vän Johanna.
Men efter det försvinner jag från jordens yta. För då ska jag plugga så in i bomben!

För övrigt måste jag erkänna att jag älskar modetidningen "damernas värld".
Det nyaste numret har en fab cover.
Alla färgerna går i grått, silver, lila och lavendel.


När hela världen ser på

Om någon säger någonting dumt blir man ledsen. Men om någon säger att jag gjort någonting dumt blir jag dubbelt så ledsen. Jag är alltid redo att anklaga mig själv. "Vad gör jag fel?", "Vad gör alla andra som jag inte lärt mig göra?" och framförallt "Varför är jag sämre än andra?".
Jag går alltid runt och tror att ingen gillar mig. Eller jag har börjat göra det på sistone. Någons skratt på bussen tror jag är riktat åt mig, någons snäsiga svar tror jag är ett tecken på att jag gjort något fel och någons samtalston kan få mig att tro att jag är ogillad.
Detta är olidligt frustrerande. För att varje dag gå och leta tecken på hur ogillad man är tar ju all energi istället för att jag går runt och fokuserar på dem som gillar mig.
"Men ingen gillar dig", säger en röst i mitt huvud.
För många år sen hade jag riktigt dåligt självförtroende och självkänsla och mådde ungefär som jag har börjat må på sistone. Så när jag läste böcker om självkänsla öppnades en helt ny värld för mig.
Känner ni ett behov av att bättra på er självkänsla?
Kanske jag borde börja med veckans själv-känsla-övning!

Så vi alla kan sluta vara paranoida, gråtiga tokstollar som tror att ingen gillar en!

Idag var det första manusläsningen för spexet och det känns roligt. Hoppas alla ni Stockholmsbor kommer och tittar!
Nu ska jag dricka te, bli en roligare flickvän, torka mina tårar och kolla lite top model med Dave. Kanske jag får muntra upp honom med en massage. Stackarn har nog träningsvärk efter att ha torkat tårar i en vecka!

En väldigt vanlig outfit idag. Jag orkar inte klä upp mig till tänderna var jäkla dag! =)

Och jag kom med!

Jag kom med i spexet! Så igår, idag och imorrn är det första manusläsningen! Känns så himla skoj!
Jag fick en av de 4 största rollerna och det passar en teaterapa som mig, riktigt riktigt bra!
Imorrn kommer jag inte vara med dock för då blir det loppis, lite fika och MASSA plugg!

Igår hade jag och Dave photoshoot i studio.
Jag hade olika outfits och stilar.
Han använde olika bakgrund och blixtar!
Det blev grymt och självfallet kommer jag visa er bilderna när han är klar med dem!

Ledsen för kass uppdatering denna helg men jag är sjukt busy! =)



När alla har blivit våldtäktsmän

Härom veckan läste jag om Hanna som var med om att en okänd man onanerade på henne i tunnelbanan. Det har fått mig att med andan i halsen hela tiden känna efter om någon på tunnelbanan trycker sig lite konstigt mot mig eller låter lite konstigt.
Häromdagen såg jag Efterlyst på tv som handlade om våldtäkter i Stockholm och många av dem hände på, vid eller i anslutning till en tunnelbaneresa. Gärningsmännens sätt att hitta tjejer var att börja prata med dem i trappen.
Igår började en okänd man prata med mig i trappan. Han frågade lite om min juridikbok jag hade i handen. Han har tydligen själv läst den i sin utbildning. Vi pratade om min utbildning och om hans. Jag berättade om David och om livet i Stockholm. Han frågade hur jag trivdes i Stockholm och jag sa att jag kände mig lite ensam. Då gav han mig sitt nummer och sa att jag kunde ringa om jag någon gång ville fika, få en ny vän eller bara hitta på nått.

Jag tog emot hans nummer med ett leende men visste på insidan att denna kille kommer jag aldrig ringa. Och är inte det bra hemskt? Han verkade supertrevlig, visste att jag hade pojkvän och eftersom han studerade till socionom kan man ju dra slutsatsen att han bryr sig om människor.

Men han är en trevlig människa som jag aldrig kommer träffa igen och allt för att han råkade börja prata med mig i tunnelbanan om en bok och för hans snopp mellan benen.

Tråkigt samhälle det här!

Med en god bok och en kopp te

Citronte med mycket honung
Mineralvatten
God bok

Det är min kväll och jag myser!

Denna underbara pysselboken har jag velat ha länge.
Och idag fick jag den av David.
Så nu ska jag titta igenom allt pyssel och säkert dela med mig av dem till er!



Bloggfika #3

Fick ett ytterst trevligt mail från min gamla klasskompis Sofia.
Tydligen läser hon regelbundet min blogg och bor i Stockholm så vi träffades för en fika.
Uppdaterade varandra om livet, gamla skolkompisar och snackade lite minnen!
Så himla mysigt!

vintage kofta
J Lindeberg jumpsuit köpt på Tradera för en ynka hundring
vintage boots
röd väska köpt vintage för tusen år sen och fortfarande är min favvis!

Snorkallt var det så en skinnjacka slängdes på.
Och min favorit megastora stickade sjal som är mormors gamla!

Söta Sofia

Sen tränade jag på Sats och nu har David lagat fiskpinnar och potatismos.
Min absoluta favvismat!
Sen fick jag en onsdagspresent!
Ni får se sen!

Åh jag får kortslutning

Jag har ett problem. Lite som en catch 22.
När jag är oinspirerad blir jag sjukt stressad av att jag är oinpsirerad.
Jag bara sitter och gör ingenting!
Min blogg är tråkig, jag är tråkig, mitt liv är tråkigt och så fortsätter det...ända tills...
...ja ända tills det slår om. Och det är inte så att jag får en idé.
Utan poff, så får jag en miljon ideér.
Och jag blir så inspirerad av att jag har så mycket att göra att jag blir så stressad.
Jag bara sitter och gör ingenting!
Detta folks, är vad en riktigt "catch 22" är.

Idag kände jag mig rockig så det blev rufsigt hår, sotade ögon och röda läppar!


Eftersom jag är bad ass rock chick idag säger jag att ni suger big time på att kommentera.
Får man kräva mer respons av sina läsare?
Eller är man en fjant då?

Skoldag igår iklädd en riktigt frökenkjol

En stor trend i höst är långa raka kjolar. Sen trend jag aldrig trodde jag skulle ha på.
Tills jag såg den här kjolen på Monki. Jag slog till på en gång!
Den är så himla multifunction.
Den kan vara långkjol, ankellång om man drar upp den lite och en fin tuptopsklänning.
Åh jag älskar när kläder kan användas på många sätt!



Nu är det plugg, gardinsyende, spikande och fixande som gäller.
Sen ska jag ha min audition, träffa Sofia som är en gammal klasskompis som visade sig vara en trogen läsare av bloggen. Och sist ikväll ska jag på träningsvädledning på Sats.

Vad ska ni göra idag?


Galleri Överkikaren

Min mammas bästa vän är konstnär och verksam i Paris.
Men nu är hon i Sverige och ställer ut på Galleri Överkikaren i Gamla Stan tillsammans med sin man!
Åh ni borde gå dit!

Nanna Johansson - Quillin
&
Jean-Charles Quillin
se hemsidan: www.gallerioverkikaren.se
Köpmansgatan 12
Öppet: tis-ons 12-18, tors-lör 12-16, sön 13-16


Min familj

Jean-Pierre som kallar sig MA.K.B

Min favorittavla från MA.K.B

Smakprov

Gå nu dit! Fantastiskt var det!

Ibland är människor oförstånd pilar i andras hjärtan

Anna Hibbs skrev idag ett inlägg.
Hennes liv är tydligen kaotiskt och jobbigt och känslorna tar för stor plats.
Så hon önskar att hon kunde få vara en heroinist som levde nerdrogad varje dag.
Och jag blev så ledsen och arg.
För heroinister har inte kul liv, de är inte glada för att de har en sinnesrubbande drog i sitt liv.
Heroinister har ett sju jäkla hemskt liv.
Några av mina bästa vänner är idag nyktra narkomaner. Drogfria sen 10 år tillbaka. Och historierna från deras missbrukande liv får allt hår på min kropp att resa sig. Deras liv var fruktansvärt. Ångesten de somnade med varje kväll och vaknade med var dag gjorde dessa individer till olyckliga, hjälplösa och desperata människor.
De är tacksamma för att de idag har någonstans att bo, de är tacksamma för att idag ha kunnat hitta en partner som är "vanlig" och älskar dem för precis den de är. De är tacksamma idag för att de kan äta sig mätta. Och de är tacksamma idag för att de lever livet som en levande och inte som en levande död.

Jag hoppas Anna skrev detta pga av oförstånd och att hon inte tänkte sig för. Men faktum är ändå att man måste tänka sig för.

För min åsikt kan skjuta en pil rätt in i någon annans hjärta.
Och den pilen kan sitta i länge och svida i 1 dag, 1 månad eller flera år.



Fejk

I det senaste numret av tidningen "Glamour" finns det en artikel, som går under namnet FEJK.

Det ger intrycket att här kommer det stå om dagens utseende hysteri och hur dumt det är att lägga sig under kniven.
Men icke.

Här visas bilder på två snygga unga tjejer som glatt berättar om sina nya tuttar, botox i pannan, restylan i både läpparna och vid kindbenen. Samtidigt försöker tidningen vinkla det chokernade i hur mycket pengar desa kvinnor är villiga att lägga ner på sitt yttre. Men det är lönlöst. För faktum är att sekunden tidningen publicerade dessa kvinnor "som inte ångrar en enda grej" så är det det som läsarna ser.
Åh hon är snygg, så snygg för sin ålder. Och genast börjar kvinnor leta efter skrattrynkor, bekymmerslinjer och slutar vara glada över att de har en hälsosam kropp som fungerar.

Vadå "bekämpande"???
Vi kan ALDRIG bekämpa ålderdomen.
För var dag som går så blir man en dag äldre, som blir en månad, som blir ett år, som blir 35 år.
Varför oroa sig hela livet över rynkor när man kan leva livet fullt ut och sen sitta i sin gungstol glatt skrockandes över att just mina rynkor är bara skapta av lyckliga minnen.
Mina rynkor är inte framkallade av daglig ångest över ålderdommen.

Skit i botox och börja skratta.
Ni alla kommer må bra mycket bättre!

Åh I love!

Denna låten älskar jag hur mycket som helst!
Ska till och med sjunga den på en audition på onsdag!
Wish me luck!



Isprinsessa

Idag var jag på en liten shoppingtur.
Bland annat blev det en vit stickad turban.
Oh my vad den är fin!
Jag känner mig som en riktig isprinsessa i den!


Sen måste jag banna er lite.
Ni är så många som läser men så få som kommenterar.
Ofta får jag kommentarer med tips/"uppmaningar" på vad ni vill se mer av.
Och jag lyder alltid!
Men ni ger ingen feedback...
Come on!
Give some love! Give meee some loooooove!
Öh ge mig lite uppmärksamhet för sjuttsingen! =)

Med peroxid i håret

Här sitter jag i soffan och väntar på att mitt hår ska bli klart.
Har lagt i slingfärg och så får vi hålla tummarna på att det blir bra!
Nu slänger jag upp dagens outfit.

Ser ni så långt mitt hår blivit! Helt crazy vad fort det växer!

På mig har jag boots från Berlin, läderkjol och zebramönstrad kofta med silver från Modström.
Den grå jackan är Davids och även den köpt second hand i Berlin.
Snyggt med en färgglad bakgrund när kläderna är svarta, grå och vita

För övrigt har jag ännu en gång fått en utmärkelse.
Denna kommer från min vän Madde som väntar en liten bebis.
Så himla spännande!


Detaljer från ett sminkbord

I gamla lägenheten i Malmö hade jag ett provisoriskt sminkbord.
Drömmen om ett riktigt finns ju kvar, har ännu inte hittat det perfekta.
Här ser ni lite detaljer.

Hårkammar, klämmor, broscher och pärlor.
Allt i en salig vacker röra!

Ett idolkort på George Harrison, en liten ram med två systrar i.
En buddha och ett armband.


Love is in the air

Jag fattar inte hur mycket kärlek det finns där ute!
Man får en riktig wow-känsla!
Fina fina Emma har gett mig ytterliggare en "I love your blog" utmärkelse.
Nu ska jag somna med lite extra pirr i magen!

TACK!


När hösten kom!

Idag såg jag höst i naturen!



Kallt men mysigt!

Hela familjen

Idag har min mor, far och syster kommit hela vägen från Malmö.
Vi kollar Top Model, spelar spel och äter hallonpaj.

Förra årets höstjacka från Monki fick plockas fram denna kalla dag.
Ni ser också mina nya stickade strumpebrallor.

Här ser ni min fina syster Paula

David har på sig nya blåjeans från Acnes underbara superrea


Min familj kan minsann också posa! And damn good!


Igår var sjuuuuuk!

Min dag igår fullkomligt ballade ur av att jag missat att vi skulle ha två föresläsningar och snabbt fick boka om en bloggfika.
8.00 - 10.00 - Hur man skriver PM och rättsfallskoncentrat
10.00 - 12.00 - Föredrag om EU och dess juridiska uppbyggnad
12.00 - 13.00 - (nu ville jag dö av trötthet) Introduktion på kursen rättsteknik, som vi tydligen ska läsa parallellt
15.00 - 17.00 - Föredrag om sveriges regering/riksdags struktur och hur juridik blir juridik

Sen var mina påsar gigantiska, min mage utsvulten och min rygg ömmande.

På t-banan och 15 minuter senare träffade jag bloggläsaren Helena!

Och hon var så himla fin! Och så snygg! Snacka om att vara en natural beauty!
Vi pratade i flera timmar över kaffe och vanlijpaj,och det var så jäkla trevligt
I Helena har jag hittat en kvinna som jag verkligen verkligen gillar!
Vi hade så mycket gemensamt och kunde prata om allt mellan himmel och jord.
Jag gillade verkligen henne!
Och vi har tusen planer på allt vi ska göra nästa gång!

Nu ska jag iväg till Sats och träna "SatsStep".

Sen kommer min familj från Malmö och besöker oss! Oh my oh my vad jag längtar!

En dag i blomningens tecken

Idag har jag varit i skolan och haft klassundervisning. Det är svårt, massa konstiga ord men när poletten faller ner känns det jäkligt bra och framförallt kul. Tänk vilken nytta man har av detta!
Gårdagens inlägg gjorde mig ledsen och jag gråter av trötthet och frustration.
Jag vill inte vara utsatt bara för att jag föddes med ett hål mellan benen.
Jag valde soliga kläder, kanske för att kompensera för ett jävligt molnigt inre.



Och för att förtydliga hatar jag inte alla män. Man ska aldrig generalisera.
Men jag tänker aldrig sluta skrika att män måste kämpa för en skillnad.
Sluta blunda, börja kämpa och se till att era döttrar växer upp utan en ständig oro över sperma, knip i rumpan, busvisslingar i tunnelbanan, väldtäkter osv.


När är okänd sperma på en själv ok?

Hanna Reuterwall skrev i sin blogg om en synnerligen uppretande och fruktansvärd och kräkig upplevelse som hon var med om. En okänd man stod bakom henne i tunnelbanan, det var trångt, varmt och mycket folk. Ett tu tre kände hon våt varm sörja på sin vad.
Äcklet runkade av på henne, mitt på dagen, bland massa människor, inne i tunnelbanan.
Jag började gråta när jag läste detta, för det är så jävla hemskt!
Jag blir så arg att jag till och med nu sitter med tårarna i ögonen!
Fy fan för detta! Fy fan för ett samhälle som ser ut på detta sättet! Fy fan för att människor tar sig sådana här friheter.

Tyvärr... men fy fan för män!

En kommentar som kommer reta upp många av er. Jag vet! Men jag kan inte ljuga! Dag in och dag ut kämpar jag med min åsikt "jag hatar alla män". Jag letar kontinuerligt och ihärdigt efter tecken, män och upplevelser som ska slå mig på fingrarna och få mig att förstå att det är inget fel på män utan det är något fel på människor. Men jag är ledsen. Jag är slagen. Jag har förlorat. Jag har gett upp min kamp. För varje dag gör en människa med snopp mig besviken.

Och jag står fast vid min åsikt om att det är något med mannen som inte går ihop med mig.


Så tyvärr...men fy fan för män!

What Alma Wears

Idag hade jag min allra första bloggfika, med den förtjusande Alma.
Jag var förvirrad, gick fel, tolkade fel, var vilsen, fast i regnet och hela 30 minuter sen.
Som jag skämdes! Jag är aldrig sen!
Men Alma, hon var snäll, och förbarmade sig över mig.
Över kaffe och kaka pratade vi iväg tiden, som i min mening gick rent för fort!
Sen rusade jag iväg på träning.
Men hon är fin ska ni veta. Förtjusande, pratglad, fin och särdeles fierce!
Jag hoppas bara hon inte tyckte jag pratar för mycket!
Med nya människor jag gillar kan jag pladdra på i 180. Kanske hon har sår i öronen?
Jag hoppas iallafall hon vill träffa mig igen, för underbart trevligt var det!
Så här ser Alma ut och hennes blogg hittar ni här!

Dansa och Steppa

Idag ska jag träna DansStep. Det låter kul men svettigt!
Är det ingen av er läsare om tränat på Sats och kan tänka er ta ett pass med mig?
Let me know will ya!

Visste ni förresten att min mamma varit prima ballerina!
Det är fierce tycker jag!


Om jag har tur!

Jag har länge länge länge velat ha ett fint sminkbord i teak.
Jag har levt på blocket, kollat loppisar och tittat i annonser men aldrig fått tag i ett.
Men nu kan turen ha vänt.
Om jag har riktigt tur så får jag snart hem denna här!
Den ska bli pimpad med fina porslinsfigurer, smink, burkar och allt annat fantastiskt!


Utställning

Igår var jag och min vän Hanna på fotoutställningar på Kulturhuset här i Stockholm.
Vi såg först en utställning av en amerikansk fotograf vid namn Nan Goldin.
Hon är född -53 och blev känd för att hon fotograferade den undre världen.
Satte den på kartan när ingen ville prata om det.
Horor, heroin, homosexuella och HIV.

Självporträtt av Nan, en månad efter att hon blivit slagen

Hennes homosuxella vänner, den ena döende i HIV

Sen såg vi på Gunnar Smolianskys utställning.
Han fotograferar underbara svart/vita bilder och många är från Stockholm.



Jag råder er alla att gå dit. Det kostar bara 40 kr och var verkligen en upplevelse.


När Maggie såg Rågsved

Idag är vi hundvakt åt lilla Maggie.
Denna finfina jycke har en alldeles egen modeblogg!
Så idag har jag träffat Maggies mamma över en köp kaffe och även köpt ett bar boots.
Har faktiskt inte shoppat någonting här i Sthlm.
Men vinterboots fanns med på min måste-köpa lista.
Nu ska jag laga kyckling!





What a girl can do for shoes!

Så nu har jag beslutat att inga böcker ska få bara i bokhyllan!
Bara skor ska vara där!
Jag tänker som så här att folk har sina böcker i en bokhylla,
 för man vill visa sin omgivning att man är beläst och smart.
Jag tänker att det borde räcka med att öppna munnen för att folk ska fatta det.

Alltså får mina skor ta över bokplatsen!

Much better!


Man får fjärilar i magen!

En av de allra bästa bloggarna har gett mig ett pris!
Lady Thirty är den jag pussar tusen pussar på!


Jag blir så glad av dessa utmärkelser.
Jag vill skicka vidare denna till:
get nanoismed  - utan tvekan en av bloggvärldens allra bästa bloggerskor

Nu ska jag in i duschen, käka frulle och banna Glocalnet som ringde och väckte mig morse.




Veckans To-Do-List

Oj oj oj denna veckan är fullproppad med massa kul!
Tänkte köra en "Blondinbella" och lista veckans grejor

* Träffa Emma, för inatt är vi hundvakt åt hennes lilla bebis!
* Kolla upp Sats studenterbjudande
* Gå på fotoutställning av en fotograf som heter Nan
* Fika med min underbara bloggläsare Alma
* Gå på intromöte hos skolans underhållningsmästeri. Nu ska de sjungas för hela slanten.
* Ha superroliga föreläsningar i skolan ( Om PM & Rättskoncentrat och om EU)
* Fika med den söta bloggläsaren Helena
* På lördag kommer mor, far och min syster på besök

Phew! Det var nog det hela! Och sen ska jag hinna klämma in en massa plugg också!

En lugn lördag

Denna lördagen har gått i kärlekens tecken.
När jag idag pluggat som galning gjorde Dave min favvismat. Hemlagade köttbullar med hela paketet till.
Sen fick vi ett nytt soffbord som vi köpt på blocket.
Sen har vi kallt film, kelat, spelat kort.
Nu ska David ut men jag tror jag stannar hemma. Utanför är det regnigt och blött.
Här inne är det varmt, mjukt och min kofta luktar David.
Det är bättre än discofisar och svettiga armhålor.


Jag älskar att samla på mig småsaker från länders olika hörn.
Ibland från länder jag varit i och ibland från länder mina kära varit i.
Buddhor från Thailand & Kambodja
spargris från Kina
Ganesha från Indien.
Gammal vattenkanna från loppis i Norge ( Hmm ja den är Davids, får inte ta cred för hans fynd)

Imorrn blir en likadan dag som idag. Pluggdag!

Nu blev jag satan i det arg!

Här satt jag i soffan, smuttande på te och med lite choklad och så utanför fönstret ser jag den mest fantastiska regnbåge jag sett i mitt liv.
Sen tar jag tre alldeles fantastiska bilder på denna makalösa regnbåde. Efteråt, när regnbågshelvetet är borta inser jag att det inte var något minneskort i kameran!
Fuck vad sur man blir!

Så idag är det fredag!
Vad ska ni göra ikväll? Berätta! Kanske ni inspirerar mig till att hitta på något!


Middagstips

Jag tänkte tipsa er om en supergod och superenkel rätt

Ost & Skink & Broccoli paj

Blanda 3 dl mjöl med 100 gram smör. Tillsätt 1 matsked kallt vatten

Arbeta ut degen på en plåt. Och ställ den kallt. Jag brukar ställa den i frysen

Du behöver:
* skinka
* lite riven ost
* lite halvkokt broccoli
*4 ägg
* 4 dl mjölk

Blanda ihop allt i en bunke

Häll röran ovanpå din kalla degen
In i ugnen i 45 min på 225 grader

Voila! Klart

Nu ska jag springa iväg på en slags klassfest eller nått.

Storhandel och bokleverans

Idag har vi storhandlat igen. Jag älskar att storhandla!
Äntligen har min bokleverans, med de allra viktigaste böckerna kommit.
Så idag ska jag läsa i boken "Civilrätt" och boken med vårt studiematerial.
Jag riktigt känner mig gå en underbar framtid till mötes!
Kläderna idag är ju inget att hänga i julgranen, men gympadojjor, oversized tischa och jacka är inte att underskatta.



Nu ska jag diska, städa, plugga och fota våra nya inköp.
De jag berättade om igår!

Jag är inte riktigt på G

Jag vet inte vad det är. Hemlängtan? Brist på kompisar? Brist på ställen jag känner till?
Jag är inte glad och det stör mig.
Var dag skriver jag att ni ska älska er som ni själva är och vara så lyckliga över att ni är just den ni är.
Men det känns så konstigt att skriva allt det när jag själv skäms över att jag inte längre kommer i några av mina byxor, att jag har dubbelhaka, att det hänger, putar och dallrar över allt.
Vare dag får jag fina kommentarer av er, vi snackar sjukt fina. Otroligt sällan får jag elaka kommentarer. Är det inte då bra konstigt att jag viftar bort snälla ord men suger mig fast vid de få elaka orden?

Jag vill inte må såhär. Jag vill slänga av mig offerkoftan och vara fabolous. Men satan vad det är svårt ibland.
Känner ni ibland såhär? Att ni inte räcker till, att ni är misslyckade, att ni inte är bra?

Vad dumt att man tänker så om sig själv egentligen!
Jag brukar alltid säga "den enda man MÅSTE leva resten av sitt liv med är sig själv, så lika bra att älska den personen då".

Idag hade jag iallafall en dag på stan med David idag. Vi köpte en underbar kaffeburk och en fin skål. Ni får se sen!
David köpte en fab tröja också. Allt på Stockholms Stadsmission.

Byxorna har jag lånat en gång och glömt kvar i min garderob. Hittade dem idag! =)

Väskan är en över 100 år gammal läkarväska köpt på loppis i Berlin

Det är rejält hög midja på "gubb-byxorna". Skärpet är relativt nytt och från UFF

En bad hairday löser man med torrschampoo och två hårklämmor. Voilá

Sen käkade vi thai och nu sitter jag framför Idol och surar

Peace out!


2 favoriter

Jag älskar denna filmkamera. Fast det är inte min. Det är Davids. Han gillar gamla kameror, filmkameror och grejor.
Jag tror att om man hittar rätt film så ska den här filmkameran kunna användas.
Idag har jag inga lektioner så jag ska sitta inne och plugga, plugga, plugga!
Jag älskar min lärare och min klass!
Fast igår så skulle jag fråga en fråga.
" Men om alla har rätt till en försvarare, vad är det som gör att alla inte väljer Leif Pagrotsky?"
HELA KLASSEN SKRATTADE IHJÄL SIG!
... Ja jag menade ju Silbersky.
Same same but different säger jag.

Sen så älskar jag våran köksklocka. Den kostade 10 kr på en loppis i Berlin


Glöm inte webshoppen kids!


Dags att krypa till kojs!

Nu är det dags för mig att krypa till kojs!



Sov gott på er mina lovely ladies and gorgeous gentlemen

It's a rainy day and I'm off to school

Snart springer jag till skolan. Idag är egentligen min första riktiga lektion.
Lite nervös är jag för mina skolböcker har ännu inte kommit till mig.
Men å andra sidan kan jag ju hämta ut en gratis lagbok idag.
Det är regnigt och kyligt här i huvudstaden så det får bli min flanellskjorta.
En skjorta som använts flitigt sen 1982! Ungefär!





Hej hopp så höres vi i eftermiddag.
Imorrn ska jag fika med Alma, världens härligaste bloggkompis!
Ska bli så himla spännande!

Allt är inte guld som glimmar

David och jag samlar på guldramar.
Strax innan vi flyttade hittade vi dessa två för 10 kronor.
Pojken ser faktiskt lite ut som David, jag ser inte ut som tjejen men sånt är ju petitesser.


Hemma är där kärleken är

För att vårt hem ska kännas som hemma har jag köpt blommor.
Jag älskar blommor och vill fylla hela hemmet med dem.
Nu har jag rosa, lila och vita.
Se själva!




Åh vad jag älskar att bli tant!

And now proof it...

Och här ser ni så utsökt och lite snuskigt vintage underkläder kan vara!
Här är även vår nya telefon. Den ser ut som en gammal telefon men funkar som en ny.
400 pix på Claes Ohlson



Jag älskar rött läppstift! Det piffar upp allt.
Om jag ska iväg och inte vill eller hinner sminka mig så slänger jag bara på rött läppstift.
Då blir man direkt glammig.

Det ska vara utsökt och kanske lite snuskigt

Alla pratar om vintageunderkläder, gamla nattlinnen och utsökta korsetter.
Kvalitén förr var så bra, allt är så vacket, detaljerna så fina.
Men en del som alla glömmer nämna är att det faktiskt är en aning snuskigt.
Genomskinliga material, fantastieggande utformningar och tanken om en fjärran tid.
För idag har tjejerna rakad muff och stringtrosa, förr hade de stay-ups genomskinliga nattlinnen.
Jag föredrar gammaldags sensualism och här får ni en inblick i några av mina favoritplagg.


Morgonrocken är köpt på UFF i Sverige
Korsetten är köpt i en exklusiv vintage butik i Berlin
Nattlinnet är köpt på en loppis

Glöm inte webshoppen!

RSS 2.0