Henne jag älskar mest!

Nu ska ni få se en av ledningarna till att mitt liv är utsökt.
Låt mig presentera the love of my life!
Min lillasyster...
PAULA









Ser ni så fin!
Åh jag älskar henne innerligt!

Vem visste att humör kan svänga på 2 röda?

Nu är jag glad igen!
Plugget känns roligare.
Jag ska hem till Malmö i helgen, gå på fest, plugga.
Sen ska jag se Jesus Christ Superstar med Ola Salo i huvudrollen.
I feel good!
Men vänta bara, om cirka 5 minuter kanske jag drar mina hårstrån igen!



och så var det 12

Ja 12 timmar av plugg.
Jag antar att ni förstår att dagens outfit och hela den baletten får vänta.
Mitt liv står på paus.

Bare with me!
Lämna mig inte!

Kanske ni kan passa på att berätta historier och fina berättelser för mig!



Jag hatar...

... sterling som gått i konkurs
... tentaplugg som får mig att känna mig iq-befriad
....att jag fräste åt David.

BLÄÄÄ!

Jag är döende..nästan iallafall...

Jag och Mia i min klass har nu suttit i skolan bibliotek sen 9 i morse.
Alltså 9 till 20.
Man blir galen för mindre!
Åh jag längtar till denna tentan är över så jag får vara hemma och pilla naveln.
Måla naglarna kanske. Läsa böcker om vett och etikett.
Rita en tjej och sådär.


Fundersam.
Med en svart rosett i håret.
En gammelmormors väska i krokodilskinn.

Jag är en fryst jordgubbe???

Äger...
(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(x) Designparfym
(x) Foundation över 200 kr
(x) Ögonfransböjare
( ) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr
Summa = 10

Du ...
( ) Använder locktång/plattång varje dag
(x) Använder foundation varje dag
(x) Använder mascara varje dag
(x) Använder kajal varje dag
(x) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
(x) Använder hårspray varje dag
(x) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad
Summa = 7

Du har...
(x) Tonat håret
(x) Färgat håret (slingor)
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
(x) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen
Summa = 4

 Totalt: 21

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20- 25 Du är en fryst jordgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast. 2

Jahapp, då vet jag det!

Skynda skynda!

Nu springer jag till skolan!




Solen lyser

Idag lyser solen!
Jag har massor med energi.
Idag börjar tentaplugg på allvar.
Nu jäklar ska jag plugga så pennan brinner och pappret ryker.


Några ord om kärlek





"Att älska och att älskas,
 är att känna solen från båda sidorna"

.                                   – David Viscott

En sen och lång brunch

Idag hade min bästa vän en otroligt lyxig brunch.
Pannkakor, hembakade bullar och hemgjord morotskaka.
En drös olika pålägg, kaffe, te och juice.
Vi åt och sen spelade vi ett musikspel.
Mitt lag vann! =)


Detta är en gammal bild men det är klänningen jag hade på mig iallafall.


Glöm inte tävlingen och webshoppen!

Multifunction is my tone

Jag gillar multifunktionella kläder.
En kjol som blir en klänning till exempel.


Glöm inte tävlingen!

TÄVLING - LÄPPGLANS

Nu kör vi tävling igen!

Nu kan ni vinna ett brunt läppglans från Face.
Färgen blir nästan transparent och lägger sig bara som ett ljust skimmer!
Jag har själv samma och älskar det!
Självklart är produkten aldrig använd eller ens öppnad!

* Dela med er av ert bästa skönhetsknep
* Länka min tävling i er blogg
* Ni kan tävla fram till fredagen 31 okt

Nu kör vi så det ryker!
Lycka till!

Vårt hem växer

Davids och mitt hem är långt ifrån komplett.
Vi har massa drömmar om hur vi vill att det ska se ut.
Igår kom vi iallafall ett steg närmre.
Ett superfint teakbord har flyttat in i vårt sovrum.
Endast 100 kr och det är så himla fint!


Min vän Micke är i Sthlm på besök.
Ikväll kommer han hem till mig för att prata strunt, kolla på idol, äta godis och dricka te!

Åh så mysigt!

Nu kanske ni tror jag är självgod

Jag är en människa som kan känna otrolig glädje men även otrolig sorg.
Om ett par på tv gör slut, tror jag att det är tecken på att jag och david inte är bra för varandra.
Så går jag runt i veckor och letar tecken på att vi inte bör vara ihop.
Om någon är otrevlig mot mig på tunnelbanan så tror jag att alla hatar mig.
Så med andra ord kan jag har perioder när jag är ledsen.
Vad jag ofta glömmer under mina deppiga tider är mina ljuvliga tider.
För jag tror, att eftersom jag blir med ledsen än "normalt" blir jag också lyckligare än "normalt".
Nu har jag ett happy flow.
Och det är så sjukt kul!

Detta händer:
* ingen på tv gör slut alltså är min och Davids relation inte i krigszonen.
* Jag har blivit erbjuden en arbetsintervju
* Jag har blivit tilfrågad om jag vill hoppa in och sjunga med en stor gospellkör under deras julkonserter
* För 2 sekunder sen blev jag uppringd och fick veta att jag är nominerad till att bli ordförande
för underhållningskommittén på skolan och således styrelsemedlem i juridiska föreningen!

Jag är inte självgod.
Istället är jag så jäkla bra på att trycka ner mig själv att jag blir lite överväldigad när så här många bra saker händer!
Och varför inte vara glad? varför inte vara stolt!
Varför inte sträcka på ryggen och våga säga till sig själv att man minsann nog är en helt ok, om inte grym, person!

Nu vill jag veta vad som hänt just dig som gjort dig stolt på sistone!
Om alla svarar på detta så sätter jag ihop ett inlägg, där alla är anonyma, som kan fungera som ett
inspirationskollage med ord.
Glädja andra, få din medmänniska att känna igen sig.
Vi lär varandra hur man älskar sig själv!

Hur låter det?
Nu vill jag veta... vad gjorde dig riktigt stolt på sistone?

Mer av gårdagens outfit


Jag har långa ben jag

Jag hade mina favvisskor på mig igår.
Kanske inte favvis-favvis, men jag gillar dem som fanken!

Runt min arm slingrade en orm i klaraste guld!

Igår lös solen

Åh, igår var en bra dag!
Jag hade presentation av ett projektarbete och vi klarade det.
Nu kan jag kryssa av det från listan.
Så himla skönt!




Jag har på mig:
* halsband vintage
*svart linne H&M
* lila klänning Monki
* svart pennkjol Gina Tricot

Nu ska jag göra mig i ordning.
Jag ska nämligen på arbetsintervju nu kl. 12!
Åh håll tummarna för mig för jag vill verkligen ha det här jobbet!

Vad jag älskar

Jag älskar att allt blir mysigt på hösten.
Laga soppa blir mysigt, mjuksbrallor blir mysigt,
långa tv-kvällar blir mysiga.

En annan sak jag älskar är att varje gång jag öppnar kylen,
så ser jag Davids kamerafilmer i kylskåpsdörren.
Det känns så fint att vara sambo,
att han är fotograf, att vi delar på allt.

Det är två saker jag iallafall älskar!

Om kärlek




"Han kände nu
att han inte bara var nära henne,
han visste in
var han slutade och hon började."

 – Leo Tolstoy

Gårdagens "Dagens" Outfit



En 50-tals kvinna i modern tappning.
Ser ni så fin espressobryggare jag köpt.
Den är rosa och kommer från Åhléns.

Nu ska jag ha muntligt föredrag i skolan, om hatbrott mot hbt-personer.

Vinnaren av tävlingen är....

..... Fina Petra
Hoppas du blir glad för armbanden!


Ni andra kan titta i webshoppen så länge!

Fierce, Fabolous and Fucking Ferocious



Som en Frida för 50 år sedan!
Har min karl fotat!


Nu vet jag att vi är för alltid

" Kärlek mäts inte
enligt hur många
gånger ni berör varandra,
utan hur många gånger ni når
ut till varandra"

- Cathy Morancy

Detta citatet säger mig att jag och David är för hela livet.
Tänk att vi hittade varandra.
Det är så man vill tro på mirakel!

Det går bra nu, kompis det går bra

Okej, två arbeten klara och inlämnade.
Nu är det tentan kvar!
Nu ska jag iväg till en tingsrätt och kolla på en rättegång.
Det blir misshandel.
Och sen ska det tränas, pluggas och spexrepas.
Mitt liv känns inte så spännande.
Mest fyllt med plugg, men ni får hålla till godo med det lilla roliga jag gör!

Igår köpte jag nya blommor.
De gör sig bäst i vit kruka på tre vita spetsar,
virkade av min egen farmor!

Vad ska du göra idag?

Glöm inte tävlingen och webshoppen!

Feisty as white trash trailer bride



"Vitt... är inte frånvaro av färg;
det är lysande och bejakande,
lika påtagligt som rött
lika definitivt som svart..."

- CK Chesterton


#25

Fin stickad topp med volangärmar, ryschpysch volanger och svart knappar. Stlk 40



Underbar blus som tyvärr inte passar mig längre. Vit blus med volanger, puffärm och svarta knappar.
Blusen kostar 100 kr + frakt.

Vid intresse kan du maila mig på [email protected], eller kolla mina goda referenser på Tradera, under signaturen Milanofrida.
Inbetalning sker på mitt konto och sen skickar jag varan på posten.
Märk mailet med numret på varan du är intresserad av.
 (Jag samfraktar gärna vid köp av mer än en vara)

För mera fashion i webshoppen kan du titta här!

Sitter i skolan med snoken i en bok

Nu sitter jag i biblioteket i min skola.
Jag har snoken i bok och lite ont i magen över tenta.
Tänk att skola, läxor och prov kan göra så mycket med ens humör?

Jag tänkte på att jag har en tävling och att ni kanske vill vara med.

Jag älskar när löven ligger tjockt under träd, på trappor och vid gångbanor.
Det är så gult och maffigt. Sånt gillar jag!

Jag vill gärna veta vad ni gör när ni känner er lite oroliga i själen!

Kram så hörs vi ikväll!




One last peak at the past




Jag och Jessica


That's all folks!

När pluggdagarna är långa

Denna fina skålen köpte jag för några dagar sen.
2 i svart och 2 i rosa!
Innehållet fick jag på mitt kalas.
Så rart!


#24

Puderrosa blus med spetskrage och rosett i halsen. Stlk 36 - liten 40



Ljuvlig puderrosa blus med spetskrage och vacker knytrosett i halsen. Fina ärmar och i mycket gott skick!
Blusen kostar 100 kr + frakt.


Vid intresse kan du maila mig på [email protected], eller kolla mina goda referenser på Tradera, under signaturen Milanofrida.
Inbetalning sker på mitt konto och sen skickar jag varan på posten.
Märk mailet med numret på varan du är intresserad av.
(Jag samfraktar gärna vid köp av mer än en vara)

 För mera fashion i webshoppen kan du titta här!


Kvinnornas Hämnd

Igår överraskade David mig med att vi skulle gå på teater.
Vi såg "Kvinnornas hämnd" som är en modern tapning av Aristofanes Lysistrate.
Kvinnor som sexvägrar för att få slut på ett krig.
Jag tyckte det var lite mycket buskisanda över det hela.
Men den var en fin söndagsunderhållning.


Det var en kall men solig dag igår.
Och jag såg lite rysk ut.

Glöm inte tävlingen och kolla in mer fashion i webshoppen!

Birthdayparty

Igår fyllde jag 22 år.
Jag vill tacka alla ni fina läsare som grattade mig.
Jag blev så glad!

Jag hade på mig kostymbyxor som var i davids garderob.
Men det var inte Davids byxor.
Snygga men ett mysterium!

Jag och min bästis Emelie.

Davids vän Lena och min bästis Johanna

Så här glad blir jag av presenter!

Glöm inte min tävling och ta er en titt i webshoppen vet ja!

TÄVLING!!!!!

Okej alla fantastiska tjejer och killar!
Nu är det tävling på G!
På veckorrevyns blog award fick jag armband, och dessa vill jag lotta ut till er.
För ni var många som inte var där och ni var många som misstrivdes där.
Så nu ska en av er få lite lycka i ett paket!

Ni kan vinna se fina tjocka plastarmband i de klara färgerna gul och grönt.
* Skriv i kommentarsfältet, i detta inlägg, att ni är med och tävlar.
* Motivera varför just ni ska vinna
* Länka tävlingen i er blogg!

Nu kan ni tävla fram till torsdag 23 oktober.

Lycka till ni fina fina!

När Veckorevyn glömde en designer

Våra goodiebags var fullproppade med grejor!
Men grejen var den att själva bagen var så jäkla fin!
Och den har fina Anna aka Pyttis gjort!
Hon är en sjujäkla duktig tjej!
Och gör fantastiska tryck som sen hamnar på t-shirts, linnen etc.


Nu ska jag till skolan och plugga lite!

Den finaste presenten var till mig

Idag fyller jag 22 år!
Jag har fått det varje kvinna drömmer om.
En påse från Agent Provocateur!
Mitt hjärta slog inte bara dubbelslag utan snarare trippel.








Vad som var i paketen låter jag vara osagt, men lycklig blev jag iallafall!
So far är min födelsedag fantastisk! Och det är sol!
Jag har nog inte haft en solig födelsedag någon gång under detta årtusenden!


Sjuk, men ändå modebloggare

Idag är jag ju som sagt sjuk men det stoppar inte mig från att fota.
Det jag har på skallen är en mossa/halsduk.
De är alltså sammansatta till ett plagg.
Det kommer från BikBok och ingick i gårdagens goodiebag.
I gotta say, I like it!



När man vill reflektera

Ibland är det viktigt att fråga sig saker. Oftast i ämnen som är centrala i ens liv!

Varför pluggar jag juridik och vart vill jag att det ska leda?
När jag var tio år gammal gick "Emma åklagare" på tv4 och då sa jag till min mor "sån ska jag bli".
Det känns fortfarande intressant men i takt med att åren gått har mitt val mer och mer lutat åt domar hållet.
Det hade varit fantastiskt att hålla på med brott och straff i Högsta Domstolen. Jag är den enda i min klass som vill syssla med våldtäkt, mord, incest, grova väldtäkter, hatbrott, hedersmord, kidnappningar och allt annt brutalt, blodigt och rått.
Det tycker många verkar konstigt men det är faktiskt ganska enkelt. Jag har alltid varit otroligt intresserad av människans psyke. Varför blir man schizofren? Vad är det som gör att någon är en våldtäktsman? Hur tänker en massmördare? Vad rör sig i en pedofils huvud? Tur är det väl att någon vill hålla på med dessa skräckvarianter, för även de måste ju prövas fair and square i rätten.
Jag älskar även tanken på att en domare i Högsta Domstolen är lite av en detektiv. Man ska jämföra med andra domar, leta pragrafer i lagboken, analysera och hela tiden ligga ett steg före.
Sen är jag en otrolig princip människa. På gott och ont. Det kan nog reta gallfeber på min stackars kille när jag kommer med mitt standard argument. "Det är en principsak Daaaaaaaaavid".
Men om betygen inte blir de som krävs för att bli domare har jag en plan B. Min andra dag på juridikutbildningen träffade vi olika slags jurister, en av dem var försvarare. Och han gjorde verkligen ett starkt intryck hos mig. Han försvarar alltså den åtalade. "Vem vill försvara en pedofil?", kanske ni frågar er. Men jag ser det som att man försvarar inte brottet utan individen. Alla ska få ha möjligheten att få en rättvis prövning. För det finns oskyldiga som döms för brott de alltså inte gjort, alltså här i Sverige. Och det tycker jag är skamligt.

Jag läser alltså juridik för att jag vill visa att jag som kvinna ändå kan spela stor roll i den mansdominerade rättssalen. Men framförallt vill jag vara rättvisans soldat. Kanske corny, men för mig hemskt viktigt. Jag värnar om att alla ska ha samma utgångspunkt. vad man sen gör med den är upp till var och en. Men alla föds inte som dåliga människor, vissa bara gjorde fel val. Det är viktigt att komma ihåg.

När Veckorevyn gjorde män till mongon

Veckorevyns killexpert listar 10 saker som min kille gör när jag inte är hemma.
Jag frågade David om alla, och alla fick rungande nej!
Så mycket för deras killexpert!

* Får en porröverdos
* Headbangar till Guns' n Roses
* Äter naken
* Spelar rollspel
* Blir full och spelar gitarr
* Försöker flytta saker med tankekraft
* Gråter till Remember the Titans
* Har låtsasslagsmål
* Friterar saker
* Hittar på nya sporter

Antingen är denna killen tappad någonstans eller så råkar jag ha en utomjordisk annorlunda kille. En kille som lagar vanlig mat, som spelar instrument nykter, som gråter när han vill och som aldrig slåss.
Listor som dessa gör en mörkrädd! Ibland är det synd om karlar!

På tal om karlar vill jag slå ett slag för boken "Pittstim" som kommer handla om killar. Skrivna av killar som alla vill krossa heteronormen och typiska grabbiga ideal! Mycket bra initiativ!

Ack och ve!

Mitt huvud bultar. Jag är invirad i en halsduk som en sekunden är för varm, andra för kall och tredje kliig.
Men jag tänkte passa på och berätta för er om en bok som jag börjat läsa.
Den är som gjord för mig!
För jag oroar mig och ältar och bekymrar mig för allt.
Från minsta lilla till katatroftalt stora!
Men efter denna boken är kanske geni i att inte oroa mig!


Men ja, jag är mycket medveten om det är lite tantvarning.
"Hjälp-mig-själv-bok". Lite kom och dö känsla! =)
Men samtidigt är det gött.
En diagnos på allt!

Alla kändisarna


Carolina Gynning. Oh I love here

Bingo - dock ingen favvis hos mig och Dave

De fabulösa Bloggkommentatorerna

Vicky Andrén - la supermodel!

Linda Skugge. Så cool så jag dör. Men hon har blivit riktigt smal!

Dösnygga Efva Attling

Superhäftiga Josefine Craaford. Jag hade icke bangat hennes frilla

Kära Blondinbella

Söta Ebba von Sydow

Som från 20-talet





Hårband: oasis
klänning: H&M
väska: Sminkväska från Face
Skor: vintage

Öh jag är så sjuk! Feber och halsfluss liknande hittepå.
Jag är rätt ynklig!
Och imorrn är min födelsedag och allt!
Buhu!

Men jag har en rolig sak att berätta!
Jag kommer lotta ut massa av grejorna från goodiebagen.
Är ni sugna på lite tävling?

Blog Awards

Jag kom dit, fixad, glad och lite stirrig. Detta var ju för fanken mitt första röda mattan event. Men det roliga dalade snabbare och snabbare för att tillslut bli platt fall. Jag blev riktigt sjuk mitt i allt så vi gick hem direkt efter prisutdelningen.
Och väl hemma var jag så jäkla ledsen och kände mig så sjukt utanför. Men idag när jag läst inlägg hos bloggare som var där så är det liknande åsikter på många håll och kanter.
Ebba och hennes skittidning Veckorevyn sa "att detta är för er. För att ni är så bra, intelligenta, snygga, framgångsrika...bla bla bla". Ingen stans kände vi vanliga oss speciella. De coola bloggarna gick modevisning, fick priser, delade ut priser, fotograferades och intervjuades. Vi andra, vi fick inte vara speciella och känna oss utvalda som faktiskt gick på denna gala. Nej vi var en utfyllnad, som skulle skrika när alla självklara valen vann.
Vi gick in bakom en känd bloggare som alla fotografer ville fota. "Ska du fota alla", sa en vakt. "Nej bara de viktiga"
Och alla vi oviktiga som också stod på en lista för första gången krossades nog lite.

Under prisutdelningen glömdes ett pris, i min mening det viktigaste. Den mest orginella bloggen. Så när prisutdelningen var över började publiken skrika så hönshjärnan Ebba rafsade ihop sina papper och skrattade generrat och läste då upp de nominerade men glömde bort att säga UnderbaraClara. Fatta sicken miss! Fatta så krossande för Clara!

Det enda underbara var när en bloggläsare, Jessica, kom fram till mig till mig. Det kändes så fint och hon sa så fina saker att jag blev alldeles gråtig på tunnelbanan hem när jag tänkte på det. Jag så inte på henne som ett fan utan som min fina medmänniska. Tyvärr kände jag mig en aning tillintetgjord när jag pratade med vissa bloggare. Jag trodde de skulle bli gladare över komplimanger men istället fick jag en annan känsla.
Men det kan ju också vara min skalle som spökar.

Iallafall så var Hanna Fridén som himla fin och trevlig. Men tyvärr kände jag mig heldum där med. Jag ville bara vara snäll men istället kändes det som om man var ett dumt fan.

Nej, denna Blog Awards, var en klubb för inbördes beundran. Den var dålig och illa planerad. Det enda positivt är att jag fick mig en jävla anamma känsla och nu ska jag bli bäst. Bannemej! =)

Very hectic!

Oj oj oj imorgon är det fullt ös medvetslös hela dagen.
Först skola och sen fixa håret på skoltoaletten för att sen rusa iväg på Veckorrevyns blogawards.
Jag ger er så länge en önskeoutfit jag gärna skaffat mig från Forever21.com any day now.
Fortsätt kommentera, men för guds skull, var snälla mot varandra.
Ingen är elak mot någon annan i mitt kommentarsfält!

Vad ska ni göra imorgon?


Jag blir så trött

När jag skriver om Blondinbella så skriver jag dels om henne och dels som henne som en symbol för det samhälle vi lever i idag. Tjejer antastas, våldtas, trakasseras och blir påhoppade och samhället pekar sin småfeta fingrar och säger "aja baja, du skulle allt hållt dig inom ramarna. Du bad om det din lilla slinka". Människor med lite vett i skallen skriker då i högan sky och säger  att ingen tjej får skylla sig själv. Men bara för att vissa tjejer sticker en i ögonen så börjar hela världen moralisera och menar på att jo men det var nog hennes eget fel, eller hennes föräldrars, eller hennes attityd eller så var det en PR-kupp. Men oavsett hur jävligt denna tös är så har ingen rätt att säga att det var hennes fel.
När jag påpekar det i min blogg får jag kommentarer som "jag trodde mer om dig än att du skulle hylla Blondinbella."
Det handlar inte om att jag hyllar henne, det handlar om att jag vet hur det kändes att vara ung tonåring och att var dag få höra att jag var fet, tjock och ful. Min klass hade en ramsa om dig: "Frida Belgian Blå, så fet att hon inte kan gå." Varje dag gick jag hem och grät och till slut så tittade jag på mig själv i spegeln och sa samma ramsa. Än idag, när jag har mina dåliga dagar, säger jag samma ramsa om mig själv.
Därför blir jag så arg att jag ser rött när folk tror att det är ok att säga till Blondinbella, eller vilken annan tjej som helst, att hon är dålig för den hon är.
Jag har alltid varit kaxig och ibland lite för obstinat men å andra sidan har jag alltid varit smart och snäll. Detta har gjort att folk antingen hatar mig eller älskar mig MEN oavsett vad man tycker om mig så ger det ingen rätt att säga att jag är så fet att jag lika gärna borde skjutas.
Blondinbella är kaxig och har ofta sagt respektlösa saker, saker som gjort mig upprörd med men jag skulle aldrig få för mig att tracka henne för den hon är. Om jag inte gillar henne kan jag sluta läsa hennes blogg, lyssna på henne i tv-program och inte bry mig om henne, lägga min energi på annat.
Självklart är jag medveten om att hon har en hel stab människor som jobbar för henne men faktum är ändå att hon är den som blir påhoppad, fysiskt och verbalt, och samtidigt försöker hålla huvudet högt. Och det gör henne till en stjärna, det gör att jag imponeras av henne för jag vet att hur mycket jag än kämpade så blev jag tillslut knäckt.
Tänk på att det var 10 stycken som mobbade mig och inte 100.000 stycken.

Jag hyllar inte Blondinbella för sakerna hon säger, jag hyllar henne för att oavsett vad man tycker om henne så höll hon huvudet högt tills nu. Nu är hon knäckt. Och jag vet precis hur det känns att vara knäckt. Det smärtar i varenda cell i kroppen. Och det smärtar i själen. Varför gör ni så hennes själ ska smärta? Varför kan man inte bara låta henne vara?

Och ni som är besvikna på mig för att jag ställer upp för mina medmänniskor, det får stå för er!

Hösten har alltid tilltalat mig mest

Jag hatar att frysa därför gillar jag inte vintern så mycket.
Men jag älskar hösten får då är alla färger finast,
luften är klar och man kan sitta inne och mysa.
Igår satte jag mig och påbörjade en stor korsstygnstavla.
Då kände jag inre frid ska ni veta!




När Blondinbella blev Carrie Bradshaw

Carrie Bradshaw, flickan på tv som alla vill vara. Som alla tror de är. Flickan som har ett glammigt jobb, glammiga vänner, glammiga kläder och tonvis med skor. Flickan som har det där drömlivet vi alla önskar att vi kunde få ha.
Isabella Löwengrip, flickan i bloggen som alla vill hata. Som alla tror att de känner henne. Flickan som har ett glammigt jobb, glammiga vänner, glammiga kläder och tonvis med skor. Flickan som har det där drömlivet som många älskar att hacka på.
Såfort jag skriver om Blondinbella har jag alltid någon läsare som börjar tjafsa. "Åh jag är så glad att hon är borta, med alla sina ytligheter". Men för att tala klarspråk: "Vad fan vet vi om henne egentligen?". Vem har sett henne gråta, vem har sett henne skratta, vem har hört henne prata med sina bästisar och vem har egentligen umgåtts med henne.

Hon är för i helvete 17 år! 17 år! När jag var 17 år var jag inte så trevlig heller. När jag var 17, 18, 19 och 20 var jag egocentrisk, deprimerad, ytlig, självcentrerad och jävligt förvirrad. Som alla ungdomar är. Man är förvirrad. Försök då var så förvirrad samtidigt som du driver företag, går i skolan, har en relation, har vänner, har en familj, representerar ditt varumärke och blir baktalad av media och hatad av anonyma patetiska läsare. TÄNK DET!

Alla som skriver så mycket skit om alla andra människor har rent för mycket tid över. Och tyvärr spenderas inte en enda minut av den tiden på att försöka se bakom ytan. Försöka förstå andra människor.

Jag är inte guds bästa barn alla dagar men jag är större än att jag hackar på någon i min lillasysters ålder.
För vad det egentligen handlar om är att alla vill vara Carrie för hon finns inte på riktigt. Det är okej att sukta efter hennes livsstil. Men det är inte ok att vilja vara Blondinbella för hon finns på riktigt och att erkänna att man vill ha en 17-årings liv genererar avundsjuka.

Avundsjuka som gör att man kan tar sig friheten att kalla folk saker. Men alla ni idioter som skriver skit om andra till mig, till andra bloggare och till bloggaren i fråga, jag skulle vilja se er gå fram till Blondinbella och säga att hon är ytlig.
Hon hade välartikulerat och artigt satt er på plats igen. På ett sätt som bara en stjärna kan!

Nya glasögon



Här har ni dem!
Jag och Dave köpte likadana men mina är en storlek större.

Jag är lite ledsen för att Blondinbella tar en bloggpaus.
Jag ska nog ta och fundera igenom något att skriva om detta sorgliga!
Men först, frukost!

När lättnaden är som ett bomullstäcke

Jag köpte massa modetidningar när jag var i London.
De är billiga, tjockare och ser så lyxiga ut.
Tyvärr känner jag mig lite besviken. Mycket av tidningen är många sidor med reklam, många sidor med prat om skönhet, många sidor med prat om träning, mat, vikt osv. När jag sitter och bläddrar igenom artiklar om hur man tonar sin kropp som Gwyneth Paltrow, lyckas bränna 17% mer fett innan ett träningspass, hur en psykolog ska hjälpa en ätstörd tjej, hur par bråkar om att hon tränar för mycket och han äter godis för mycket så känner jag en enorm lättnad.
Jag känner en lättnad över att inte ha dåligt samvete för att jag äter kaka när jag fikar. Jag känner mig lycklig över att inte längre lägga tid, ork och energi på att gråta över min vikt, oroa mig över min kropp och ha ångest för att jag "inte är perfekt".
När jag nu äntligen sätter mig ner och tänker på hur lättad jag känner mig kan jag också börja reflektera.
Reflektera över all tid jag nu kan lägga på annat, all ork jag har över och all energi som kan användas positivt.

Tänka sig! Folk idag säger att det är all media som får oss att må dåligt över våra kroppar, att det är tidningar, tv och serier som promotar ett sjukt kroppsideal. Men kanske det är vi som låter oss må dåligt och kanske det är vi som är dåliga på att läsa mellan raderna. Vi vet att ytterst få människor är ultrasmala av sin natur men ändå låter vi oss gå på det om och om igen att alla kändisar föds med snabb matsmältning. Nästa gång du kollar på en smal kändis och tänker att din önskan är att få se ut sådär, tänk då på alla löpsedlar som just nu skriker ut följande citat från Carolina Gynning: "Jag äter ingenting!"

Var inte ledsen! Var glad över att du kommit till en punkt i livet där det är helt okej att inte se ut som alla andra. Och framförallt var glad att du slipper gå runt och vara hungrig för att du tror att det gör dig snyggare. Det gör dig inte snygg, bara...hungrig!

All I want for Christmas is you

Jag vill ha en hund, men inte vilken hund som helst.
Jag vill ha en mops!
Titta så fin!
Titta så rar!
Åh vad den hade passat bra i min famn!



En studio i mannen

David har gjort det ingen trodde han skulle göra!
Han har köpt ett par glasögon och ett par cowboyboots.
Jag stylade honom och hade "photoshoot" igår.
Sen provade jag olika effekter i Photoshop.
Jag vill bara förklara att jag inte på något sätt retuscherar mina bilder.
Ingen blir smalare, brunare, får längre hår osv.
Jag leker endast med färger och kontraster!





And now!!! the glasses! Åh jag är en sucker för killar i glasögon.



Nytta med nöje

Nu tänkte jag visa er hur en outfit kan bli tre olika med lite hjälp av olika accesoarer!
Grunden är en plisserad kjol, långärmad tröja och tights. Samt ett stort silverhalsband.
Sen får jag passa på och berätta att jag försöker lära mig Photoshop.
Därför ser ingen bild likadan ut.
Men man vill ju prova olika effekter!
Vardagsoutfit

Ta på dig ett par slappa vintage boots och sätt ett snyggt skärp i midjan


Fika/bar/kalas klädsel

Dra upp kjolen över tuttarna så det blir en kort klänning.
Dra på dig ett par högklackade boots och en klarröd basker


Festprakt

Nu är den långärmade tröjan borta.
Svarta pumps åkte på såväl som mina nya brillor.
Nu är jag iallafall redo för en fab fest!


Spexträna

Nu ska jag iväg och öva med hela min spexgrupp. Så jag är borta hela hela dagen!
Det börjar dra ihop sig för premiär och det känns himla skoj.
Eftersom David även är musiker (inte bara fotograf), så ska han vara med i spexbandet.
Alla ni som bor i Sthlm borde komma och se spexet tycker jag!
Om inte annat får ni se mig i ett helt annat sammanhang än modebloggning!

Vad ska du göra idag? Hur mår du idag? Berätta!

När David fick presenter

I London köpte jag manschettknappar till min Dave.

Ett par klassiska med det kända "mods" märket.

Sen fick han ett par bombastiska, som han kan ha på fest!

Så här fint blir det när David packar fest utstyrslen!

Nu är det idol, godis och te!

En hoodie från Miss Selfridge

I London köpte jag denna grå dragkedjetröja med fina volanger!
Och om ni tycker min klänning är söt får ni ge min mor komplimangen.
Hon har nämligen gjort den! =)



Nu ska jag duscha, äta frukost, klä mig och bege mig till skolan.
Idag är det föreläsning 10-12.
Sen pluggar jag i skolan 12-18
Det är mycket plugg alltså!

När skoldagen är slut, är jag likaså

Sekunden jag kommer innanför lägenhetsdörren slänger jag av mig mina kläder och tar på mjukis.
Sen lagar jag mat, bloggar, läser bloggar, läser modetidningar och böcker.
Kollar tv, pysslar, syr.
Ja allt som inte har med skola att göra.
Då kan det se ut såhär.



Om ni undrar vad jag gör nu så lagar jag chili con carne och väntar på David.
Han är på yoga idag!
Sen blir det nog lite plugg. Vi är inne på familjerätt nu och jag måste säga att det är intressant.
Om äktenskap och barn och sånt.

Man prickar rätt ibland!

Enligt Balmains vårkollektion var jag inte helt fel ute i London!



Fast min jacka kostade gratis och var min gammelmormors!

En regnig dag i London

Då såg jag ut såhär!

Vi var på ett ställe som heter Hampstead!
Åh så underbart!
Om ni är i London MÅSTE ni åka dit.
Det var som att gå in i en helt ny värld!

En outfit till en torsdag i skolan

Såhär hade jag gärna velat se ut i skolan idag.

Klänning: Stickad klänning från Marc by Marc Jacobs
Kappa: Yllekappa med rosett från Moschino
Skor: Paljettklädda stövletter från Marc by Mrc Jacobs
Väska: Knallrosa ostrich bayswater från Mulberry

Note to self

Glöm ALDRIG kvar soporna utanför lägenhetsdörren!
Släng dem på en gång!
Annars blir du väckt klockan halv åtta av en lack granne!

Det värsta är att nu ligger jag här i sängen med dåligt samvete.
Tur att man just nu läser om hyresbostäder i lagboken.
Man kan alltså inte bli vräkt pga av en sopa i trappen! =)

Önskeoutfit till röda mattan

Nu har jag för första gången gjort ett collage i photoshop.
Jag har börjat enkelt och knåpat ihop en drömlik outfit.
Om jag hade många pengar hade jag sett ut såhär på Veckorrevyns blogaward.


Klänningen kommer från Marchesa
Skorna från Guiseppe Zanotti
Nagellacket är svart och från OPI


När fotografen är borta är modebloggaren rådslös

Åh jag HATAR att ta min outfitbild i spegeln.
Det blir suddigt och fult och sorgligt.
Men David är inte hemma, jag vill slänga upp min outfit och jag orkar inte trixa med stativ!
Så bare with me!

Rosett diadem, bomullskorsett köpt på loppis och skärpet även det second hand.
Svart pennkjol, tights och boots


Ser ni så fint skärp. Två snäckskal som möts!

Så fint det kan vara

Häromdagen träffade jag Anneli och Kristoffer.
Vi fikade på ett ställe som hette Sturekatten, ett alldeles underbart fik!
Anneli och Kristoffer är ett av de allra finaste paren jag träffat.
Och ännu finare människor!
Det var så himlans trevligt!

Bilderna på mig är lånade från Annelis och Kristoffers bloggar.



Jag har på mig svart kofta från Urban Outfitters,
svart pennkjol från Gina Tricot, svart topp från Viktor & Rolf för H&M,
smalt rosa skärp som är second hand.

Nu ska jag äta frulle, sticka till gymmet och sen sticka till skolan.
Där ska jag plugga i typ fem timmar och sen är det träning med spexet!

Vad ska ni göra idag?

Lördagen i London

Här kommer lördagen i bilder

Så här fina är väggarna i Londons tunnelbana

Lunch käkade vi på den kända puben "Lamb & Flag"

Dessa cupcakes gör mig knäsvag!

Dagens outfit bestod av knästrumpor, gympaskor, pennkjol och en ny
dragkedjeströja från Miss Selfridge. Visar den i en bättre bild snart!

Nu ska jag crasha i sängen och typ dö!

Madame Tussaud

Här kommer mer kändisar!










Ser ni så fina alla är! =)
Speciellt jag och Jim Carrey, vi är astajta!

Veckorevyn Blog Awards

Jag har fått en inbjudan till Veckorrevyn blog awards som går av stapeln den 16 okt.
(2 dagar innan min födelsedag)
Och nu kommer jag som alla andra bloggare hetsa över vad fanken ska man egentligen ha på sig!!!???
Men nått ska jag väl kunna rota fram! =)

Vad tycker ni jag ska ha på mig?

London - Madame Tussauds

Och här kommer en kavalkad av kändisar!
Ni kan ju försöka se om ni kan klura ut alla! =)
Vi börjar med musiker och artister











London - fredag

Och så blev det en fredag i London

Min fina familj. Pappa Lars, syrran Paula och mamma Sabine

Rosa gympaskor Din Sko, rosa plisserad kjol second hand.
Kappa second hand, röd väska second hand, sjal second hand

Mr Sherlock Holmes

Fina taxibilar

Typiska turistbilden

Här har vi Kate Moss, Naomi Cambell Jean-Paul Gaultier
Har jag gått och träffat kändisar?
Nej det var ju Madame Tussaud, men jag har många bilder därifrån så det får bli ett eget inlägg.

På kvällen såg vi rockmusikalen "We will rock you".
En musikal med bara Queen låtar.
Det var faktiskt nått av det bästa jag någonsin hört!

Hårbandet köpte jag på fredagen.
Ett brett sidenband med två stora blommor.
Den är riktigt 20-talig. Precis som jag letat efter.
Jag tänkte jag göra sånna hårband och sälja på bloggen.
Är ni intresserade av lite 20-tals prylar?

London - torsdag

Jag åkte till London i torsdags för att fira min mammas 50-års dag!

Här min resoutfit.

Här bodde vi. Alla hus i London är så sanslöst vackra!

Syskonkärlek på en traditionell Engelsk pub.

Nu ska jag göra mig i ordning och rusa iväg på bloggfika!
Med vem berättar jag sen!
Och sen svarar jag på alla era kommentarer!

It's good to be back!

Nu drar jag till London

Nu sticker jag till London och är hemma igen söndag natt.
Mamma fyller 50 så det blir all about her and nothin' about the blog.
Men jag har lagt upp massa inlägg under detta!
Så ni får hålla godo med det, så kan jag lova en inläggsexplosion när jag är tillbaka från London.

Tata!

När en sista tog revansch!


Whitney Thompson vann American Top Model!
Hon är en så kallad "plus size model".
Jag tycker hon är en så kallad fett snygg supermodel!
Fan vad glad jag blev när hon vann!
Jag tycker inte hon skulle vinna för att hon är större, men det finns ju alltid en risk att hon inte vunnit för att hon är större!
Jag säger bara "hell yeah Whitney"
Hon inspirerar mig!
Nu går jag lite högmodigt runt här hemma och catwalkar.
Jag tror lite att jag är en supermodel! =)
Men bara här hemma, och det är ganska så skönt att tänka så.
För vilken stor tjej som jag kunde för ha den drömmen när den samtidigt var realistisk!
Nu tror ju inte jag att jag är en supermodel.
Men ni förstår kanske vad jag menar?
Det är gött att veta att amerikansk tv har gjort klart att man kan vara vacker i annan storlek än 36.

Det kliar i hårtopparna

När jag ser detta så vill jag genast bli blond igen!
Det är dyrt för jag måste färga utväxten varannan vecka.
Det tar lång tid att få det vitt, mitt är gult länge.
Man får sår i hårbotten.
Osminkade dagar med fettigt hår ser jag mest ut som en uteliggare.
Men ingen av de argumenten biter på mig!
Jag vill bli blond igen!







Detta mina damer och herrar, är min absoluta idol.
Deborah Harry!

Glöm inte webshoppen!

När ingen anar

Att bo i Stockholm är fantastiskt! Tusen saker händer!
Och när man minst anar det har man möjligheten att få se jordens vackraste kvinna på riktigt!
Igår var Nigella Lawson och signerade sin bok på NK.
Något jag var helt ovetande om.
Men när jag satt i Forex kön pratade de ut det i högtalaren.
Jag ringde david och sa att"du måste komma hit!!!!"
Min bild på henne blev kass men jag kan lova att hon är precis lika underskön på riktigt som på tv.
Hon har perfekt bonestructure i huvudet.
Och sicken rumpa sen!
Wow, ingen är mer kvinnlig än henne!
Fan vad snygg hon var! Jag blev lite förälskad!



Glöm inte webshoppen!

Gårdagens prakt

Igår var en fixar dag. Växla pengar, köpa tunnelbanekort till London, försöka fika extrajobb.
Jag åker till London idag!
Så nu sprutar jag ut en massa inlägg så får ni hålla till godo till jag är tillbaka på måndag!




Här är mina nya boots!
Åh how I love!

Glöm inte webshoppen!

When my man outshines me, he does it big time

David har nog aldrig varit finare än han var idag.

Han såg ut som en riktig "powerman".
Kostymbyxor, myggjagare, vit skjorta, brun tweedväst, svart sammetskavaj.
Över har han en svart trenchcoat och i handen ett nytt vintagefynd.
Det mest perfekta manliga paraplyet jag någonsin sett.

Fotograf som han är har han sin portfolio under ena armen.
Och sin mac i en vintage läderväska!

Gud, jag älskar att jag har världens snyggaste kille!
Och smart är han också!

RSS 2.0