Play it on mt stereo

Denna låt spelas just nu om och om igen!
Och jag sjunger med om och om igen!
Och David håller på att bli tokig! Han vädjar att jag ska spela en annan låt.
Men det går inte!
Snacka om grym cover!

Och här kommer en annan slags låt.
Jag lyssnar mycket på techno och detta är en riktigt F E T remix av Chemical Brothers!


Lite surt och salt sådär på en lördag eftermiddag!

Sun shining bright above me

Solen lyser som attants idag!
I love it!
Jag ska spatsera ut med solbrillorna i högsta hugg!
Igår var en dag i vilans tecken. Efter en utekväll är jag numera helt slut. Man börjar väl bli gammal!
Men idag blir det jobb, lite plugg, schlager unt so weiter!

Förövrigt så kom David hem med rosor häromdagen.
Jag blev lite snyftig!



Yesterme, yesteryou, yesterday

Igår blev jag bjuden på middag på en fin restaurang av mitt jobb.
Vi var sex tjejer som åt tillsammans och det var så jäkla trevligt!

Efter det så fick jag sms av David att de var på Berns och tittade på vår väns vernissage.
Jag har aldrig varit på Berns så jag drog dit, kom in och hade en helt underbar kväll.
Jäklar vad vi dansade till elektronica och techno.
Det roligaste av allt är att samtidigt som vi var där spelade the Prodigy i ett annat rum bara.
Så det var rätt sjuka människor på Berns igår.

Sen tog vi Taxi hem och jag orkade inte gå upp förrän nu!




Le, det förvirrar människor

Idag hade jag morgonmöte på jobbet.
Det var fint! Man blev liksom pepp! Vi snackade sälj, kundbemötande, budget och sånt.
Imorrn ska vi ut och äta alla vi. Så himla mysigt!

Jag gick in på Emmaus sen. De hade en sjuk rea och jag fyndade ska ni veta.
Denna mocka kappa med fuskpälskrage kostade 1200 men jag fick den för 300.
Hela dagen kände jag mig som en rysk prinsessa!




Nej nu ska jag kolla på Gray's Anatomy! Oh love it!
Gråter varje avsnitt! Det är ju bara så sad ibland!

Com hem är döda för mig

Om ni undrar why all this silence has been going on så kan jag meddela att schyssta Com Hem är bajsiga!
De bara stängde ner vårt internet och sa inte till i förväg!

Man blir ju lack!

Mina oscarfavoriter!


Med andan i halsen förundrades jag över att brösten satt på plats

Åh, detta är min absoluta favvis! Lite tacky, mycket kurvor och guldigt så in i!

Typ så här ska min bröllopsklänning se ut!

Fina Emlie stöttade homosexuellas rättigheter!

Fast dessa småttingarna var finast på hela galan!!!

En paus i plugget

Jag har en ryslig omtenta imorgon och måste erkänna att jag är dödstrött på att plugga.
Inte bara är ämnet sketatråkigt utan jag kämpar mot motivationsdödare i form av att det är omtenta jag gör.
Det är tråkigt att behöva plugga det här då jag parallellt läser statsrätt som är ett ämne jag älskar.
De böckerna läser jag gladeligen dag och in och ut.
Så jag hoppas innerligt att jag klarar den här omtentan så att jag kan fokusera på annat roligare.

Det är mycket roligare att göra ansiktsbehandling till exempel.



Är det någon som vet en grym ansiktsmask? Gärna återfuktande!

Glöm inte shoppa loss i min webshop!

Bangles, bangles and mo' bangles

Hotspot visar vägen.

Jag följer efter. Efter lite botaniserande i smyckeslådorna hittade jag massor med armband.



Kurardag

Idag är en riktig kurardag för snön vräker ner och jag huttrar bara jag tittar ut.
Istället har vi vår typiska söndag. Veckans stor-städ-dag, pluggande, tidningsläsande och lite pysslande.
Jag har hittat ett så himla bra pyssel i en tidning.

På tisdag har jag min omtenta och jag försöker plugga. Det går framåt men det är ju så jäkla tråkigt.

Häromdagen lös solen skarpt genom våra spetsgardiner.
Då kändes det som att våren var på g.
Jag älskar vår-optimismen i svenskar. Jag tror inte att något folk klär av sig ytterjackan lika fort som svensken.
Vi uthärdar iskalla uteserveringar och intalar oss att våren minsann är här.
Men jag älskar det! Det är fint tycker jag!

Nej nu har jag paus i pluggandet och ska städa, läsa en inredningstidning och förbereda min vecka.

och genom gardinen



Jag armbågar mig fram!

Jag berättade ju att jag var med i en minimarket grej häromdagen.
Jag ingår i en referensgrupp och nu ska jag berätta lite om denna referensgrupp.

Jag var den enda av 10 tjejer som inte var i stlk 36 och allra först kände jag mig träffad, klumpig, fet, ledsen och arg.
Men ganska snart byttes denna offer känsla ut mot en annan mäktig känsla.
Jag var ju där för att göra en skillnad. Jag var ju där för att prata om vad kurviga tjejer känner sig snygga i eller obekvämliga i. Vilka material som smickrar en kurvig kropp osv.

För första gången i mitt liv, förutom i bloggen, hade jag en möjlighet till makt. En möjlighet att försöka ändra det galna kroppsidealet vi har idag. En möjlighet att armbåga mig fram i modebranschen. För om alla dessa smala tjejer kommer dit så ska fanta mig jag också dit.

Äntligen fick jag en möjlighet att ge kurviga tjejer ett ansikte i modebranschen.

Här är en annan fierce kurvig tjej som ger kurviga tjejer ett ansikte i modebranschen.




Davids bilder

För sjuttsingen! Jag har helt glömt berätta en grej!

Ni är många många många som gärna vill se Davids bilder.
Nu har han en hemsida som både funkar och går att titta på.

Låt mig presentera djphotography.se


In och kolla med er nu!

Hon inspirerade mig att...

... göra den här listan. Magicmirror gav mig idén.

20 saker om mig som ni inte vet om mig. (Men som David berättar om)
 
1) Hennes favoritplagg är mjukisbyxor
2) Hon har sökt Idol en gång. OBS! kom inte med eftersom jag inte vann!
3) Älskar att kolla TV
4) Lyssnar gärna på ballader (ju smörigare desto bättre)
5) Hon rakar sig sällan på benen och under armarna
6) Kurrar som en duva när hon trivs
7) Har ofta ett sug efter något sött
8) Har dansat balett
9) Tycker inte om någon vuxenmat
10) Putar med läpparna och ser bister ut när hon dansar
11) Hon har på sig plagg som gärna har axelvaddar och djurmönster
12) Hon ogillar folks dåliga civilkurage
13) Hon är som sötast när hon precis har vaknat och knappt kan öppna ögonen
14) Hon är tråkigast när hon "bara ska kolla några bloggar snabbt" mitt i en film
15) Om 10 år är hon en bad ass advokat, fortfarande en fantastisk kvinna, förhoppningsvis min fru och mamma till mina barn
16) Tycker sina egna fisar är lika roliga som en femåring
17) Är lite nervös när man ska resa någonstans
18) Hon är otroligt modig
19) Står alltid upp för sig själv såväl som för andra
20) Har bestigit Ayers Rock

Mini for Many

Äntligen är jag en riktigt modebloggare!!
Varför undrar ni?
Jo, för att jag är med i ett projekt, där allt är hemligt, där inget får sägas bla bla bla.
Fatta, jag är snart nya Stina-Lee. Allt är hemligt inget får sägas!

Men det handlar iallafall om Minimarket.


På "den ack så hemliga saken" träffade jag dessa goa bruttorna!
Emma och Matilda

I'm back in buisness

Okej folks!
Jag har varit gone too long nu!
Men ibland behöver man bara lite lugn och ro.
Samla tankarna, känna efter, gråta floder, skratta tills magen gör ont.
Nu är jag full med inspo and I'm here to share!

Först ska jag berätta om mina favvisbloggar just nu!

UnderbaraClara

Blondinbella

Ruutha
 - som är back in buisness hon med!

Fina-Stina

- vi måste hålla tummarna för hennes IVF

Miri

Linnéa
- en ny blogg jag förälskat mig i. Upptäck den du med!

Sugartime

Det är viktigt att vi bloggare skriver och länkar varandra, så kan vi bli av med den sjukt trista klubben för inbördes beundran som vi ser överallt. Alltid samma tjejer med sina tråkiga identiska stilar.

Han förtjänar ingen utbildning

Lars Leijonborg (Fp) tycker det är slöseri med tid och skattepengar att låta grovt kriminella studera på högskola och univseristet. Därför har han gett uppdrag till Högskoleverket att utreda hur dessa kriminella kan stoppas innan det påbörjat utbildningen. Leijonborg menar på att kriminella ändå kommer möta ett tvärstopp när det blir dags att söka jobb. Må hända blir det så. Måhända vill ingen anställa en dömd mördare, våldtäktsman eller rånare.

Men jag tror detta är mycket farligt. Att staten sätter sig på en del av befolkningen och förbjuder dem att hämta information och att lära sig något är farligt. Ännu värre är att en dömd mördare är efter sitt fängelsestraff en man utan skuld. Om staten förbjuder honom att studera på grund av sitt förflutna är det också staten som säger "du kommer aldrig mer bli skuldfri och förlåten". Att ingen vill anställa en gammal våldtäktsman bryr jag mig inte om. Arbetsgivare har rätt att anställa vem de vill och bedriva sin verksamhet som de vill. Men jag blir arg och orolig när staten vill ha moraliserande lagstiftning. När staten pekar ut en grupp och säger, ni är mindre värda, ni är ovärdiga en utbildning.

För kanske, bara kanske, kommer en universitetsutbildning vara startskottet för ett nytt sätt att leva för denna forna kriminella person. Varför vill staten fortsätta ha samhällets outcasts nere i gatubrunnen? Varför håller man de nere i brunnens smutsiga vatten när de självmant försöker skaffa sig en utbildning, resa sig, komma bort från det som en gång var.

Nej Leijonborg, detta är ett farligt lagförslag och jag är rädd att segregering kommer bli större, klimatet hårdare och klyftorna vidare.

Ett hem att dö för

Igår kom min mamma och pappa med lite av våra grejor från lägenheten i Malmö.
De tog sängen på taket, mattan i baksätet och alla mina böcker i bagaget.
Pappa tog med sig borrmaskinen och satte upp våra nya fab fab fab hyllor!
Asså, I love my home!

Men det är lite synd om David. För jag blir så bossig och vill bestämma allt själv.
Och så säger jag till honom att han har ful stil.
Det är inte snällt av mig. Så nu måste jag göra en pudel så han blir glad på mig igen.



Religion... 2000-talets skitpapper?

Jag har väldigt svårt för religion. Begreppet där man tror på en Gud och man har sina heliga texter. Texter som många, självfallet inte alla, gömmer sig bakom.

Barn dör i explosioner i guds namn.
Unga flickor med svenska pojkvänner mördas i Sverige i guds namn.
Kristna pekar ut homosexuella som "en cancersvulst på samhället".
Flickors blygdläppar och klitoris skärs av, av rostiga rakblad i Guds namn.
Listan kan göras lång.

Jag kan tycka att religion är skenheligt så in i norden. I glada lag trallas det om hur vi ska behandla vår näste som vi själva vill bli behandlade. Dagens unga kristna plockar ut godbitarna ur bilbeln och väljer att inte beröra ämnen som att kristendomen förnekar homosexuella. För det är helt okej att prata om att Gud skapade jorden på 7 härliga dagar och att då vara, i viss form, bokstavstrogen men när frågan om bögar och flator kommer på tapeten ja då är man helt plötsligt inte bokstavstrogen längre. Jag gillar inte godbits-plockare. Det känns väldigt vända kappan efter vinden-aktigt.

Det känns bra ironiskt att Guds man, biskopen Richard Williamson, förnekar förintelsen. Och om judarna mot förmodan faktiskt dog så var det iallafall inte i några gaskammrar säger han.  Alla är inte perfekta säger ni? Nej men att vara biskop, präst you name it, är ett yrke. I mina yrken idag måste jag följa vissa regler. Jag får inte stjäla, jag har tystnadsplikt, jag måste vara klädd på ett visst sätt osv. Kan man inte ställa krav på dessa religiösa yrkesmän då? För om vanliga svenska män måste vissa upp sitt belastningsregister när de söker anställning på dagis så kan man väl fråga detsamma av en religiös yrkesman. För vissa har en försmak för unga pojkar och deras nakna kroppar.

Religion känns utdaterat, torrt och lite illaluktande. En solkig skärm som är bra att gömma sig bakom. Ett raspigt skitpapper att torka sig i rumpan med.

Men visst, tro på "något" kan man ju alltid göra. Vi bor ju i Sverige.

En soldag på 70-talet

Om jag levde en vårdag på 70-talet hade jag nog sett ut såhär.


Weekday jeans
gammal skinnjacka från H&M
ja skorna, väskan och brillorna är också från H&M.

Möbelmässans outfit

Förra helgen var jag och David på Stockholm Furniture Fair.
Då såg vi ut såhär.

Skinnjacka och skinnkjol tillsammans med mönstrade strumpbyxor och boots.

Ett smalt skärp över koftan markerar min fina midja

David har oversized linne och vintagekavaj med upprullade ärmar.
Acne jeans och vintage cowboyboots gör honom till en riktigt het fotograf.


Sagolika tävling

Hos fina Pyssel & Trams kan man vinna den fina fikatund.
Och det bästa är att fikan aldrig tar slut!
Åh Gud, må jag vinna! Om jag fick ha det här hemma hade jag varit bra mycket gladare!

Hoppas hoppas hoppas!


Svetten lackar

Igår var jag och tränade. Jag kände hur svetten lackade, hur jag klarade några armhävningar fler än förra gången och framförallt så kände jag känslan av hur härligt det är att ta hand om sin kropp. Att göra den rörligare och smidigare.

Idag har varit en heldag med plugg. Nu är jag äntligen hemma och förbereder middag till David och mig.

Det har hänt några skojsiga saker. Jag fick jobbet som jag sökte hos Stockholm city polis. Känns så himla spännande. När min handledare ringde och sa att de snart ska presentera mig mitt första "case" kändes det lite CSI över det hela.
Imorrn ska jag till riksdagen och träffa mina föräldrars vän som jobbar där. Det är väldigt bra för just nu läser jag statsrätt och det är ju precis det som hennes jobb handlar om.

Jag känner mig så positiv och sprudlande just nu! Det är en himla fin och mysig känsla. Jag tror dagens vårsol spelar en roll i det hela.


365 dagar och den största kärlekshistorien

Idag har jag och David varit sambos i hela 1 år. Här kommer historien om oss.

I sen augusti hade min granne en avskedsfest. Jag var bjuden men tänkte inte gå eftersom jag varken kände henne särskilt bra och ingen på festen. Men fredagkvällen var hemskt tråkig och jag var rastlös så jag drog upp det smutsiga håret i en tofs, drog på mig en tjocktröja och gick ner 23 trappsteg för att påbörja min största kärlekshistoria.
Festen var tråkig, människorna pinn-stela och ingen pratade med mig. I ren desperation grabbade jag tag i en jättelång kille och sa "Gud vad du är lång". Han tittade på mig som om jag var helmongo, men vi snackade lite och han presenterade sig vän för mig. Hans vän hette David och det enda jag kunde tänka på var att ingen människa någonsin haft så bruna ögon som denna David.
I timmar pratade vi och dansade till techno och electronica. Vid en sen timme var det dags för mig att gå upp igen till mig och efter tre hej då kramar på David låg jag tillslut i min säng. Där låg jag och tänkte på killen där nere. En riktigt speciell en! Det enda tråkiga var att han bodde i Norge.

Vi skrev några gånger till varandra på facebook men det rann ut i sanden då David inte svarade på mitt senaste skickade meddelande. Jag la ner tanken på honom och var faktiskt lite ledsen. Efter några månader kom ett mail från honom. Han var nu hemma i Sverige i några dagar och undrade om vi skulle träffas innan han åkte på sin 3 månaders resa i Sydamerika.
Vi träffades varje dag i en vecka och jag föll som en fura. När dagen kom då David skulle åka vinkade jag av honom i tåget och lovade honom och mig själv att jag skulle vänta på honom. Jag var så kär men samtidigt verkade det så meningslöst. Vi kände ju inte varandra och hur skulle vi kunna hålla igång ett dejtande på distans som aldrig ens hann bli dejtande på plats.
Men jag skickade ett mail om dagen och David ringde på Skype. Ibland pratade vi i 8 timmars non-stop och vi slutade aldrig ha samtalsämnen att prata om. Och jag dagdrömde. Jag drömde om hur allt skulle bli när han var tillbaka.

En morgon var det bara 11 dagar kvar tills hans skulle komma hem. Jag vaknde av att någon knackade på min lägenhetsdörr. Yrvaken och lack för att någon väckte mig stapplade jag upp i en urtvättad t-shirt, håret på sne och sminket på kinden och slängde upp dörren med ett "JA!?". Då vände sig en man om, drog ner sin hoodie och där stod han. Min prins, min kärlek, mitt allt. Den dagen flyttade han in och han har aldrig flyttat ut.
Nu har vi tillochmed flyttat till Stockholm ihop och ska köpa en ny och dyr (för vår studentekonomi) soffa ihop.

Ett alldeles fantastiskt år. Men inget förhållande är smärtfritt och samboskap kan slita på en relation. Ibland är jag arg som ett bi och fräser och gormar på honom. Ibland tycker jag att han är den tråkigaste på denna jorden. Ibland känner jag mig som hans morsa och tänker att gudar är han verkligen rätt för mig. Men det räcker med en tanke på allt vi gått igenom, att vår kärlek lever trots alla motgångar i början, att vi ställer upp för varandra i ur och skur och att vi alltid alltid är på varandras sida. Den enda tanken blåser bort all ilska, tvivel och surhet som kan förpesta en sambovardag.

365 dagar upp och ner men detta är min största kärlekshistoria.

En brännande stråle

Idag sken solen som om det var en riktig vårdag.
Om man bortsåg från den isiga asfalten och snätäckta parken och apkalla vinden så var solen varm.
Jag hade faktiskt premiär idag. Årets första solbrilledag!

Jag hade på mig dessa brillor.
Ett par himla gamla från H&M.


Nystart

Jag älskar nya starter och nya möjligheter.
Måndagar är en sådan typisk dag då man kan få ändra sig, förbättra saker och lära sig från förra veckans misstag.

Mitt underkända betyg i arbetsrätten gav mig faktiskt en rejäl spark i baken.
Min studiemotivation är nu på topp!

Snart ska jag träffa Dave och vi ska dubbelkolla en soffa en gång till innan vi köper den.
Tänk! En ny soffa och med schäslong! Det är lyx!

Monday morning

Åh måndagar. Vilken hatkärlek jag känner till dem.
Men jag har inte tid att klaga för jag har hemskt mycket att göra denna vecka.
Ska ju plugga tills ögona blöder.

Solen lyser ute och det känns som våren gärna gärna vill komma nu.
Det känns härligt!

För i vår ska jag ha på mig pumps och mina nya sko-clips.




Hannas Sailor Chic!

Förra årets vinnare i Fresh fish heter Hanna Lindström.
Nu säljer hon sin enastående 40-tals flörtande kollektion på MQ i utvalda butiker.
Hollywoodglamour och 40-tals matrosfilmer är temat.
Enjoy!



Dimmiga dar det var bra dar

Igår tömde vi vår lägenhet på de möbler som tillhörde en kompis till mig.
Det känns himla skönt för nu kan vi börja inreda vårt hem precis som vi vill.
Men här är ganska tomt faktiskt!

Gårdagens städstrapats fick vara premiären för mitt nya inköp.
Ett mega-rea köp från H&M.



lång kofta - H&M
Stövlar med pepptoe - Din Sko
Massa armband - H&M, vintage, osv.
Skärp - Modström

Ser ni så dimmigt? Helt galet!

Idag ska jag träna och plugga och var jäkligt positiv! =)

En skåning och en morotskaka

I fredags hade jag en mycket trevlig bloggfika med Charlotte.
Även hon var en skåning och det var väl därför hon var så redig! =)
Jag hoppas hon hade en innerligt fin resa här i Sthlm.

Tack för en så trevlig fika Charlotte! Synd att den blev lite kort bara.
Tiden flyger när man har roligt!


Vi hann även med lite shopping!

Fan vad jag är lack

Få saker retar upp mig så till den milda grad som det Blondinbella skriver om, nämligen att hennes kille har åsikter om hennes hår på benen och hon accepterar det. Idag är det så jäkla vanligt att killar tar för givet att tjejer ska vara lena som bebisar (på mer än benen som vi så väl vet), fina i håret, lukta gott osv. De här killarna vill jag bara ge en fet jävla örfil rätt över kinden. För det konstiga är att dessa killar på fullaste allvar kan kräva att en tjej ska se ut som ditten eller datten men själva kan de lukta både svett, ha hår på pungen och rapa. Och visst killar, om ni vill göra det så gör det men se då till att ni aldrig ställer krav på hur er tjej ska eller inte ska bete sig eller se ut.

Det som är ännu sorgligare är att så många tjejer köper det här. Även jag. När jag blev ihop med David sa jag en gång "oj vad jag har hår på benen" och han tittade inte ens utan ryckte på axlarna och sa "jaha" och gick sen ut i köket. Kvar satt jag snopen och förundrad. Sen visade jag en finne, en bristning, en nerbiten nagel och han ryckte fortfarande på axlarna.

En gång träffade jag en kille. Vi var hemma hos honom och helt plötsligt avbryter han vårt mys och säger "vad är det där" och pekade på lite stubb på benen. "Ja du ditt cp, det är hår" sa jag. Sen trodde jag det hela var över men då sa han vara "Du, jag är ledsen men jag kan inte göra det här. Vi får träffas en annan gång." Jag bara gapade. "Ja okej då..det kan väl gå för den här gången" sa han. Jag tog mitt pick och pack och gick och lovade mig själv att aldrig mer låta en kille prata om min kropp på det där sättet.

För det är ju helt sjukt att något som är så naturligt som hår är något som jag inte får ha. Vadå, ska jag hugga av en arm sen bara för att den må vara naturlig men är ack så "ofräsch".

Fuck you Nils, och fuck you alla jävla killar som inte bara kan behandla er kvinna som en drottning. För man är inte mindre en drottning om man har lena ben som en Venus breeze reklam eller håriga mjuka apaben. Ba så ni vet!

Marie

Jajjemensan! Up-tempo, långa ben med lite för mycket spraytan.
En fjäderprydd klänning och en allmän katastrof.
Den låten var som att någon la en fet spya på ens nya skor.
Falskt, pippiga tjur och dessa skriken!
Disconnect me!

Hon ser ut schlager men hon är det ej!


af Ugglas

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Snälla snälla skona mig"



Alcazar

Asså jag dööööör!
Eurotechno - Check!
Neon - check!
Tonhöjning - check!
Bög - check!
Långa ben - check!
Tacky bootylicious dance i mitten - check!

This i Love! Give me more!
Åh vad jag älskar en bög i tajta byxor som hanterar sina tonhöjningar som god himself!

Alla måste ringa på det här!



Emilia

Åhhhh den lilla girlen som blivit stor i worlden! Hehe!
Bra låt men inte schlager direkt. Jag är kräsen. Gillar bara euro-techno och neon typ.
Och hennes guldiga lilla tunika/omlott topp var lite sådär "hej jag minns min tid på mellanstadiet".
Hon sjunger dock bra.


Scotts

Bara va? dansband i schlagern?
Jesus! Det enda som slog takten till denna låt var hans hoppande ögonbryn.
Refrängen bestod av två toner som sjöngs om och om och om och om och om och om och om igen.
Ja, you get the point.
Men en trallvänlig låt och han hade snygg kostym.


Shirley, Shirley

Asså whattafuck??
Jag älskar henne men vad händer?
Hennes två schlager-ess är 1) stora tuttar (de e sjukt stora) och 2) en av sveriges bästa röst.
Men i år var tuttarna klädda i någon form av mormors topp och rösten den bara sprack.
Sorry Shirre, men denna låten sög och din schlagerglamfaktor var jäkligt låg!
Fan, jag gillar egentligen bara up-tempo!
Jag får hoppas på Marie


Jonathan

En mycket homosexuell version av Martin.
Det är redan gjort a million times.
Ungt, tralligt, lite mysjuckande på stativet och med ett tjejband så speedade att man tror domedagen är nära.
Den ena gitaristen hade ett så brett leende att jag trodde hon var skitnödig i direkt sänd tv.


Nina

Hon har ju en jäkla pipa!
Och visserligen är läder och latex trendigt just nu.
Men hon hade sånt häng i brallan att det var det enda jag kunde fokusera på.
Och tuttarna...de hoppade ur rutan och petade mig i ögat!

2/5


Min stora kärlek!

Ja jag älskar schlager över allt annat!
Jag hade kunnat sluta fira min födelsedag, jul och alla andra högtider bara jag fick se schlagern.
Allt är lite för glittrigt, väldigt långa ben, lite för mycket spray tan och tandblekning.
Det är glitter, fläktar, lösögonfransar och TONHÖJNINGAR!

Bring it on säger jag bara!

Karma is a bitch!

Tidigare berättade jag om hur jag nu ser ljusare på mig själv efter en deppig tid. Anledningen till att jag är gladare är för att jag tvingar mig att vara det. Jag har dragit ner mig själv, ömkat mig själv och fyllt mig och min tid med negativa känslor. Jag har hela tiden sagt till mig själv att jag inte är bra som jag är, inte är snygg och att jag är dum.
Detta är inget jag sagt till mig själv dagligen men när stunder känts jobbiga så har jag gett vika för tvekan och självförakt istället för att kämpa emot med mod och positiv styrka.

Nu är jag trött på hela det här ledsamma levernet och har bestämt mig för att bli glad, stark och inte så jädrans känslig.
Idag kom mina tentaresultat och på den hiskeligt svåra tentan fick jag ett poäng från mellanbetyget, alltså blev det ett B (godkänt). Den gamla Frida hade nu blivit negativ och gnällt över hur dum jag är som inte fick alla rätt. Den nya Frida ser detta tentaresultat som något att vara stolt över. Dels att jag klarade en så svår tenta och dels att mitt resultat går åt rätt riktning.
På den andra tentan fick jag underkänt. Ett poäng från godkänt. Arg är jag för att jag måste göra omtenta, ledsen är jag för att jag är så dum och besviken är jag för att jag ju tyckte tentan var så lätt. Den gamla Frida hade nu gråtit och skämts och straffat mig själv för att jag inte gjorde bättre ifrån mig. Men den nya Frida hoppar upp i sadeln, sätter sig med skolböckerna (efter att top model kanada är slut) och pluggar järnet för att klämma ett Ba (väl godkänt).

Det jag menar är att det är ju solklart att mina resultat inte är så bra när det enda jag sänder ut är att jag inte ska klara det. Jag intalar mig själv hur svårt det är, hur dum jag är, hur mycket bättre alla andra är och att jag inte kommer klara det. Självklart klarar man ju inte det då. Nu ska jag läsa och intala mig själv att det är roligt men framförallt att jag kommer klara det. Jag ska klara det! För att jag vill! Och...för att det ska bli kul!

Den forna Frida är blott en skugga!

De vaktar väggen


Ett campande 50-tals par sitter i hallen

På skafferiet får man veta att man ska ringa nr 2015 om man vill ha läsk

Marilyn, en docka, en älva och en badande familj frän 50-talet vaktar städskåpet


Möbelmässa

Igår var jag och David på Stockholms möbelmässa. WOW!
Om man var rik och hade ett stort hem så hade man kunnat ha de mest utsökta möblerna.
Men efter flera timmars gående upp och ner längs gångar höll jag på att dö av fotont.

Då sa David "kom vi går på vernissage". "Är det långt" frågade jag.
Då David sa att det minsann inte var långt och gå bestämde jag mig för att följa med.
Sen gick vi halva jäkla Stockholm runt, jag i klackskor som var dyblöta och endast en skinnjacka och frös som en hund gjorde jag. Jag var arg som ett bi!
Vernissagen handlade ironiskt nog om att hitta sitt livs kärlek.
Jag var mest sur och tyckte David var min livs fiende.
Men när jag äntligen fick komma hem, till värme, te och fotmassage blev jag glad igen.

Om några dagar har jag och David var sambos i ett år.
Men det får bli ett annat inlägg.

Outfitbild kommer senare

Allas vår Clara

Jag känner frustrationen bubbla!
Jag känner mig så jäkla otillräcklig!
För hon har alltid så jäkla snygg outfit, grym sminkning och superb frisyr.
Hur har människan tid?????
Hur mycket jag än skulle vilja så har jag inte tid att fixa en grym frisyr på morgonen OCH fixa en fabolous outfit OCH sminka mig med alla möjliga olika skuggor.

Clara, du är en grym bloggare men snälla säg mig...hur har du tid?
Och hur har du ork?
Har du alltid inspiration?
Går du aldrig runt en hel dag i mjukis, med okammat hår och med lite svett i armhålan?

Titta så snygg! Hennes blogg läser du här!



Stilpoliserna

Stilpoliserna Trinny and Susannah har ett modeprogram.
Där träffar de kvinnor som klär sig illa, par som tappat gnistan och människor som känner sig osexiga.
I detta arbete får tjejerna både ris och ros. Många hävdar att de är patetiska och materiella då de tror att en människas liv blir bättre av en klänning i rätt material och en bh i den rätta storleken.
Men det handlar inte om det. Det handlar om att dessa tjejer lär folk hitta kläder efter deras kroppsform och inte efter storlek.
It's about shape not size.
It's about shape not size.
IT'S ABOUT SHAPE NOT SIZE!
Är det inte otroligt så säg?
För nej, en klänning i det rätta materialet gör ingen kvinna lycklig och ger henne inte bättre självförtroende.
Men en klänning som öppnar en kvinnas ögon då hon inser att hon minsann har en fantastisk figur och istället för att deppa över en putig mage lär tjejerna henne att glädjas över snygga ben och sexig byst.

Det är lite så jag vill tänka.
Det handlar inte om storlek, det handlar om kroppsform.
Vilken kroppstyp är du?
Jag har en timglasfigur. Stor byst, markerad midja och stor rumpa.
Jag gillar att vara timglas!


Att hacka på en sparris

I dagens avsnitt av "the City" blev en modelltjej hackad på. "Du är så smal", "mår du bra", "är du frisk" osv. Självfallet blev hon ledsen. I dagens samhälle är det helt ok att vitt och brett prata med en smal tjej och kommentera hur hon ser ut. "Guuuud vad du är smal...du ser ju sjuk ut" är ju faktiskt samma som att säga "guuuuud vad fet du....du ser ju sjuk ut".
Men folk tänker inte på det. Folk tror att det är ok att prata om en smal tjej för vadå, hon är ju smal..precis som tjejerna i tidningen. Folk tror att den där jättesmala tjejen vill vara jättesmal.

Jag har några vänner som varit riktiga smalisar hela livet. Långa, tunna och smala. Fantastiska människor och snygga hela bunten. Jag har en riktigt sparris till pojkvän, lång och skranglig och alldeles alldeles underbar och vacker. Men dessa människor har hela livet fått höra kommentarer om hur de ser ut, att de är så smala, är de sjuka, de borde gå upp i vikt.
De likställs alltid med ätstörningar. Folk har blivit så besatta av att försvara den tjocka delen av befolkningen att man går för långt och börjar hacka på den naturligt smala befolkningen. Och de naturligt smala människorna blir mobbade därför att vanligt folk har så lite vett i huvudet att man tror det är ok att kommentara smalhet när man egentligen borde skita i att kommentera hur folk ser ut över huvud taget.

Jag hoppas innerligt att min blogg inte upplevs som att den bara handlar om kurviga tjejer, och att kurvor är snyggt osv. Jag hoppas det går fram att min blogg handlar om att alla naturliga tjejer är snygga precis som de är. Sen kanske jag ofta drar paralleller till kurvor då jag måste utgå från mig själv och min egen kropp, när jag pratar om mina upplevelser i vardagen kring mode och kroppsideal.

Gårdagens "Dagens" Outfit

Så här såg jag ut på kvällen!
Riktigt Sporty Spice!


Jag hatar att träna, men jag har en ny approach.
Jag ska se träningen "som en tid för mig själv att bara vara", som Blondinbella säger.

Nu ska jag äta frukost och njuta av the City's nya avsnitt.
Ikväll ska vi på Stockholm möbelmässa eftersom David jobbat med ett av möbelprojekten.

Monki... lika lame ass som alla andra

För några veckor sedan var jag sugen på ett par nya jeans och gärna att de var billiga. Jag tog mig en titt på Monki och hittade ett par ursnygga jeans. Jag tog deras största storlek (man gillar ju att bli positivt överraskad) och traskade in i provrummet. Nu är sanningen den att jag hatar att prova jeans. De är tighta, det är svettigt i provrummet, man pustar, stånkar och stönar och sen har man ett piffigt butiksbiträde som glatt kvittrar "hur går det? Känns det bra?"

Nej, det känns inte bra! Inte alls faktiskt. För Monkis största jäkla jeans gick mig till knäna! Hur är det möjligt? Är jag så himla tjock? Nej. Verkligen inte. Men Monki publikfriar och gör billiga jeans i vanliga modeller för ve och fasa så jobbigt det kunde vara att faktiskt göra jeans som passar fler tjejer än de med kalvaben och raka höfter?
Jag ville verkligen inte att denna Monkikatastrof skulle tära på mig och min självkänsla. Jag ville verkligen inte bli ledsen.
Så jag svalde min stolthet och gick in på Lindex (lite av en tantbutik) och kollade på deras jeans.

Och med olika slags jeansavdelningar för olika figurer och med provrum med grymt ljus och med chillad personal gled jag i ett par jeans som aldrig någonsin fått mig att se så snygg ut. Långa slanka ben, grym rumpa och det bästa av allt är att man kan sitta ner utan att halva arlset hänger utanför kanten.
300 spänn kostade dem! 300 spänn och jag har stigit 300 poäng i självförtroende skala, och allt för att Lindex har förstått att vi kvinnor ser olika ut.

Vad tycker ni?


Ett Yatzi fick följa med hem också.

Dessa skalbaggar köpte jag i Malmö under julhelgen.


Min dag idag!

Min dag idag kommer att gå i ett.
* Först har jag skola - föreläsning i medborgarskap här i Sverige
* Sen ska jag plugga nån timme innan det bär av till en arbetsintervju hos polisen. Ansöker om att volontärjobba på något som heter "Stödcentrum för unga brottsoffer och vittnen".
* Sen ska jag till Sats att svettas. "Träna muskel". Åh det känns grymt skönt att träna faktiskt och även om det är svårt att ta sig dit så är det så jäkla värt det när man är klar.



Inte i ord förklara, men i bild

Jag kan inte med ord beskriva hur underbar min söndag och helg varit.
Som en perfekt avslutning visas filmen the Holiday på tv.
Jag har bloggat om den innan, för det är faktiskt en av mina favvisfilmer.
När Kate Winslet hysteriskt gråter i ett dygn och är ytterst sorgligt skrattar jag alltid. För det är ju jag!
Med fantastiskt middag och Marabous mörka choklad med hallon kurrar jag i soffan!

Efter en deppig period när jag känt mig långt ifrån nöjd med hur jag ser ut ser jag nu ljusare på det hela.
Genom att dagligen jobba med sin självkänsla och visualisera sig sin framtid blir livet lättare.
Man gör omedvetet val för att komma närmre till sina drömmar.
Och för att än en gång förklara för er att kvinnor är vackra i alla storlekar ska jag visa bilder på en ny, gladare, kurvigare Jessica Simpson. Och i min mening har hon aldrig varit sexigare!
Snacka om vamp! Det är riktigt snyggt med kurvor!



Looklet.com

Har du tröttnat på att stå framför garderoben, titta in och inte hitta något att ha på sig?
Nu är de tiderna förbi för med nya looklet.com kan du matcha all day long och komma på klädkombinationer i timmar.
Med en gigantisk databas fylld med alla sorters kläder och accessoarer kan man drömma mig sig bort.
Signa up dig du med! Jag har redan gjort en mängd olika outfits!

Bild lånad från Hotspot

Makes cooking fun

Igår lagade David middag och det blev fetaosttäckt lax med rödbetsrisotto.
Idag lagar han baconlindad fläskfilé på bönbädd.
Det är som att vara ihop med freakin' Gordon Ramsey!

Idag har varit en härlig söndag. Långsam och ljusen har varit tända hela dagen.
Toaletten och köket är städat och tvätten tvättades idag.
Jag är nyduschad, haft ansiktsmask, smörjt mig och har på mig en mjuk klänning.
Nu fattas bara varmt te och så ska jag sätta mig och läsa min bok.

Med de här varorna blir matlagningen mycket roligare...och godare!

RSS 2.0