nyårsstass

Den eviga frågan... Vad ska man ha på sig ikväll?

Kanske spets...

...eller kanske ett långt rakt hår matchat med röda läppar?

ska man satsa på en riktig blåsa...

...matchat med 20-taliga hollywood lockar.

ska man ha få sig en glamorös hatt?

Eller ska man ha kort hår som är jättelockigt

Ska man ha kort kjol?

Eller lång?

Detta är verkligen en look att eftersträva! Håret, klänningen och kroppen!

ska man slänga på sig sin stora päls?

man bör iallafall sätta på sig sina finaste underkläder!

och så får man fixa sina naglar finfint! så att det är riktigt glänsiga och välvårdade!

och man får inte glömma att spruta på sig sin favoritparfym!

YES!!! HÄR HAR VI DEN! Detta borde ju vara min look för nyår 2009!

Eller borde man försöka sig på en avancerad frisyr?

ja som ni märker, valen är många och besluten få.
Hur jag ser ut får ni helt enkelt veta imorgon!

nyfriserad

Jag har hittat den mest underbara frisör ever. Han är billig och otroligt bra.
Han krossade alla fördomar jag hade om att frisörer i förorten inte kunde vara lika bra som flådiga frisörer i innerstan.
Han blekte min utväxt och klippte av en rejäl bit av håret. Och sen fönade han det jättefint!
Jag längtar redan till jag ska få klippa mig där igen.






Nu ska bara de orangea topparna bort och sen har jag fått det coolaste rockhåret!
Love platinablonderade frisyrer!

Och koftan är för övrigt ett av mina bästa köp.
20 kr på återvinnarna vid skanstull!
Använder den hur mycket som helst!

pälsa på sig


När jag jobbar måste jag alltid jobba i svarta kläder. Då försöker jag piffa till mig med en massa smycken.
Och iskalla dagar är det viktigt att pälsa på sig, vilket jag gör bäst med en stor pälsmössa och en lång mockakavaj!

pälshatt - farmors gamla
svart topp - lindex

turkos halsduk - Monki
Svarta kostymbyxor - second hand
rött skärp - Dorothy Perkins
halsband & örhängen - båda från Rom


varje andetag för med sig stora rökmoln ur munnen.

detta underbara halsband fick jag av min mamma och pappa i min adventskalender.

de här glammiga örhängena fick jag också i kalendern.

Man kan lugnt säga att jag har en himla fin mamma och pappa!


Årskrönika - Frisyrer

Januari

Jag hemmablekte blonda slingor i mitt bruna hår.
Februari

Usch, i februari var jag ytterst missnöjd med mitt hår och hade det mest uppsatt hela tiden.
Mars

I mars var det kallt och jag hade ofta på mig min lilla hatt med en finfin rosett.
April

Jag fägrade håret mörkbrunt och klippte en tjock lugg.
Jag kände mig himlans fransk.
Maj

Jag körde på tuperad 80-tals lugg på många tillställningar.
Juni

Jag virkade baskrar som jag matchade med ljuva lockar i håret.
Juli
 
I Juli lyckades jag äntligen göra den perfekta knuten.
Stor och bullig!
Augusti

Usch, nu var jag inte längre nöjd med mitt hår.
Luggen var för lång och fick hållas tillbaka med en fläta.
September

Håret fortsatte att vara uppsatt. Mest hela tiden.
Oktober

Äntligen blev jag platinablonderad. Det gjorde ont, det tog tid men det var så värt det.
November

Håret växte och växte och var lågt och blont
December

Under årets sista månad kunde man inte se mitt hår, för pälsmössor av olika slag satt på skallen hela tiden.

Detta var mitt hårs år.
Sen kommer klädernas år!


Sonia Rykiel för H&M

Nu har pressbilderna på nya Sonia Rykiel kollektionen kommit och det ser superfint ut faktiskt.
Men jag är nog inte tjejen som någonsin kommer kunna stå och köa för att köpa.
Slåss för att få en klänning som en ändå bara är en H&M klänning.
Jag önskar ibland jag var mer sugen på kläderna. På själva samlandet i det hela.
Men jag spar hellre länge och köper en endaste riktig Sonia Rykiel halsduk för 2000 kr än tre fyra grejor på HM.
Men det ser himla fint ut iallafall!
Very well done!

sex in the city 2

Äntligen har den officiella trailern till den nya sex in the city filmen kommit.
Jag förstår inte varför alla är så neggiga?
Jag tycker det ska bli kanonkul att se tjejerna igen, deras kläder, deras intriger och deras underbart roliga dialoger.
Om folk klagar på att det kommer en ny SATC film har de sorgliga människorna uppenbarligen för mycket ledig tid.
Jag längtar, trängtar och väntar!

book of miri

Här ska ni få er en liten julklapp i efterhand.
Bookofmiri, detta är en blogg ni ska börja läsa och följa. NU!
Denna tös blogg är som ett dockhem. Man får titta in i hennes hem på henne i alla olika klädkreationer.
Miri har en sagolik garderob ska ni veta.
See for yourself!

Jacquelyn Jablonski & Crystal Renn by Terry Richardson

V Magazine kan man lita på. De levererar alltid superspännande spreads i tidningen.
Här har snuskfotografen Terry Richardson tagit bilderna till tidningens "size-issue".
Jacguelyn Jablonski och en av mina favismodeller Crystal Renn visar här att high fashion kan bäras av alla kroppar.
Love it!
Crystal är lite fab som alltid!
Fierce! Bra initiativ av V magazine!

God Jul

Jag önskar er, kära bloggläsare, en alldeles särdeles din jul.
Min jul har varit fantastisk för en gångs skull.
Jag har blivit en kitchen aid rikare.
Tårarna sprutade när detta sprutlackerade amerikanska storåk hamnade i mitt kök.

I'm a prisoner of love

"I'm a prisoner of love" - Frank Sinatra


Snejana Onopka av Mariano Vivanco för Numéro Korea



Coolt med powerkvinnor!

Åh denna bild får mig att känna att jag hemskt gärna vill hitta paljettharemsbyxor.
Finns det ute i butikerna? Vet ni det?


ink

ja mamma och pappa, jag vet att ni hatar det, men jag älskar tatueringar!
i love it so so much!

tatueringar gör alla lite snyggare!


They Love Happily Ever After


Lara Stone & Jamie Dornan looks smashing i ID magazine.





mmmm...very very nice!
nu ska jag återgå till plugg, städ och lite hemmafix.


då hade vi en präst och barnsex igen.

" en präst i Halland har anhållits och är misstänkt för våldtäkt mot barn.
mannen är i 60-års åldern och är även misstänkt för två fall av sexuellt ofredande.
Brotten ska ha skett utomlands"

sådärja, då var en man av kyrkan iblandad i barnsexhärva igen.
Härom veckan var det den kristna dagisläraren.
Men en god kristen kanske bara behöver vara det i Sverige och lät säga, inte Thailand.
Att sätta på thailändska småpojkar kanske är helt i linje med vad en god kristen får göra.

det är ju onekligen något med pojkrumpor som tycka intressera mången religiös man!

onsdag

Ja igår var det skola och jobb som vanligt.
jag är så trött. Stupar i säng när kl är 23.00.
och igår snöade det som in i. Kändes lite som jordens undergång och det var så mysigt att sitta inne och kura då.

brrrrrr...det gäller att pälsa på sig.
kappan: mocka jacka med fuskpälskrage. Second hand och bästa fyndet ever.
Stövletter: H&M
Örhänge: gina Tricot

Är de inte fina så säg?

Nederdelen av kappan är vid och lite vippig.

skorna börjar bli slitna men det gör inget.
Jag tycker de bara blir finare av det.

tisdags

Haha ja ni märker kanske att jag varit lite frånvarande så här kommer en resumé.
I tisdags var jag hos doktorn. Svinvaccinet och en eventuell muskelinflammation lämnade mig och min arm aningens invalida. men ni kan alla andas ut. jag är icke döende!

På kvällen kom David hem med sin vän kristoffer som var på besök i hufvudstaden.
han sov här och eftersom han nyligen spenderat nio månader i australien blev det mycket australien snack.
Och jag blev så otroligt nostalgisk, ville bara åka tillbaka på en gång!

jag hade på mig min nya och alldeles sagolika 80-tals skjorta i låtsasmocka!


Love it!

new moon

Måndagar är alltid en tråkig dag.
Och eftersom mitt liv består av skola + jobb + läxor (och inte så mycket mer),
gick vi både på restaurang och på bio.
jag åt den mest fantastiska laxen och dave åt moule frites.
Sen var det del 2 av twilight serien.

alltså filmen var så cheesy så hela publiken tyå vrålade av skratt över hut töntigt det var.
åh, det var fantastiskt! Jag skrattade så tårarna sprutade.

För övrigt är jag lätt team jacob framöver.
Edward är a douche!

igår snöade det!

Igår kom det riktigt mycket snö och jag sprang genast ut med David.
Jag älskar snön! Och när det är mörkt ute gör snön det mörka så mycket mysigare!

att gå där ingen annan gått ger en känsla av renhet och äkthet tycker jag.

jag pälsade på mig med farmors gamla pälsmössa, gammelmormors mammas sjal och en vintage fuskpäls.
samt mina lila läderhandskar som jag fyndade för en spotstyver i london.


även rågsved blev vackert alldeles klätt i snö

jag försökte pricka en gatskylt med en snöboll...

...och 18.004 till...

...JA! en träff!


vi hittade en gata med det mest passande namnet av alla..."Snösätra"

jag hade på mig vintagekängor köpte i berlin samt mina pyjamastights!

En underbar kväll!

triss i guld


underbart maffigt halsband som jag fick av Liisa och Karro

detta fina halsband fick jag av Hanna. Hon har en gång köpt det på Topshop.
guldrosett! tjusigt värre!

David köpte detta stencoola halsband i London.
Men jag lånar det ofta!

Förra helgens outfit

på 2:a advent åkte vi hem till lina och marcus för adventfika/kalas.
Idag blir det Lussefika hos Emelie.
Detta hade jag på mig förra helgen.

Vit 80-tals skinnjacka från Tradera
Svart trikåkjol - monki
leopard tights från H&M.
Rosa stövletter med nitar från Nelly.se
min gammelmormors gamla väska i riktigt ormskinn!




Lädertuttar

jag vill också ha! den är från topshop!

Första videodagboken!!!!!!!! oh yes baby!

Där har vi den!

hello sailor

Vogue UK January Catherine McNeil by Patrick Demarchelier

vad är det frågan om? Marinblå klänning med vita prickar samt vita Louboutins?????
Kan det vara en drömoutfit som måste bäras på nästa sommardag?
Eh ja det kan det va!

Du Dave, ska vi ta och snacka om Tunisien igen?

Och denna outfit kan jag tänka att bära imorgon.
nice nice nice!


lördagskalas

För länge sen fyllde jag år, ja enda sen 18 oktober.
Men i lördags fick jag äntligen en efterlängtad fest.

vi sjöng till spice girls

Töserna fick blåa rödvinstungor


Fina Liisa och fina Mia förgyllde min fest såsom de förgyller mitt liv.
att plugga juridik blir faktiskt hemskt fashionabelt när dessa donnor är där.

det är fint med vänner man haft länge. Malin var min scoutledare när jag var i 13-års åldern.
Hon jobbar på tv4 och allt är hemskt intressant.
hon har en alldeles ljuvlig pojkvän också.


jag dansade!

Lina och Markus är det allra mysigaste paret ever!

Sötaste mia!

Emelie levererade hit efter hit!

Akta er för denna hetlevrade tjej! Karro kommer röra runt i juridikgrytan vad hon än kommer göra.
Jag är så glad att jag lärt känna tjejligan för alla de tjejerna är så unika och ger mig verkligen något.
Karro är arg och bitsk och rolig som in i.
Och så skrattar hon åt mina skämt...det är alltid härligt! =)


Mia och hennes karl Daniel.
Detta par är i detta nu påväg till Florida....fy hundan vad avis man blir!
Hoppas hon får en kokosnöt i huvudet. för då kommer hon visserligen hem snygg men lite dum och jag blir smart men lite ful. så är vi i jämvikt! =)
Nej, hon är bäst... love her!

så det var ett lördagsparty!

Onsdagsglamour


Edita Vilkeviciute av Mario Testino

ge mig volym i håret! Kan någon skänka mig en privat frisör tack!?


en kväll i magins tecken

I fredags firade jag och Dave min tentaskrivning och det var verkligen en sagolik kväll.
vi började med middag på Raw på St. eriksplan.
en restaurang jag verkligen kan tipsa om! Sjukt god mat och alldeles fantastisk service.

sen gick vi på konsert i filadelfiakyrkan. Vilken stämning och vilken akustik.
Vi såg ed Harcourt, The Lonely Dear samt förbandet the Langley sisters.

Ed Harcourt - This one's for you

The Lonely Dear - distant lights

the langley sisters (kolla deras myspace här)

det var verkligen väl värt priset för alla dessa tre band var sagolika!



intelligent.....upp till bevis!

Ja, i fredags slängde jag på mig mina imaginära glasögon och satte igång hjärnan på max.

Det var tenta dax!

Efter fem timmar, en kisspaus och två handkrampningar var det över.
Det var hårt, det var svårt men jag gjorde mitt bästa och mer kan man inte göra.
Så nu är det tre långa veckor kvar till resulataten publiceras.

Så mina vänner, nu vet ni varför jag varit så frånvarande.
Jag har befunnit mig i helvetet men nu är jag tillbaka.

Välkomna mig!


krispigt

Idag är Stockholm bra! Idag är stockholm så innerligt vackert!
Det är väldigt kallt och allting är täckt i frost och is och solen lyser starkt!
I detta vädret blir luften lättare att andas och mitt hjärta starkare.
Jag känner mig fri och stark och den kalla luften blåser bort all min oro.

Och förövrigt vet man att man är Twilightskadad när den glittrande frosten på bilarna får en att tänka på Edwards glittrande hy.

kalla dagar som dessa vill jag svepa mig i all päls jag äger!







Foto: Jock Sturges

Velvet November 2009 Georgia Frost by John Åkehurst


ah det är ju så jädra snyggt med mörkt hår och röda läppar.
ska man bli brunett istället?

Förskolelärare häktad för barnsex

En förskolelärare i Jönköpings län sitter sedan mer än en månad häktad misstänkt
för grobt sexuellt utnyttjande av barn. Förskolan mannen jobbar på drivs av en kristen organisation,
uppger svt:s jönköpingsnytt.
På förskolan finns barn mellan ett och fem år och det är fyra av dem som mannen misstänks ha förgripit sig på.

Så där ja, återigen sexuellt utnyttjande av barn i samband med religion.
Är det inte präster så är det tydligen kristna förskolelärare.
jag undrar om det var det gud ville...

elin kling i let's dance

Elin Kling ska vara med i Let's dance.
Varför? jobbar hon inte redan på tv4?

bildkälla: Elins blogg här

jag är så in i helvetets jävla duktig!

Jag studerar juridik,
jag pluggar jättemycket,
jag bantar för tillfället och tränar 2-3 ggr i veckan,
jag lagar bra mat varje dag som är hälsosam men tar tid att laga,
jag diskar varje dag och försöker städa lite varje dag,
jag jobbar extra i butik och jag jobbar idieellt hos stockholms city polis,
jag försöker vara en bra flickvän och ta mig tid för david,
jag vill vara en rolig och kärleksfull vän och öppnar ofta upp mitt hem för gäster,
jag försöker älskar kläder och shoppar gärna,
jag jag jag jag jag jag....

trots allt detta, varför är jag aldrig nöjd?

om jag inte pluggar 8 timmar om dagen får jag ångest, fast om jag pluggar 8 timmar om dagen hinner jag inte träna, städa laga mat och diska och då får jag ångest för det. Dåligt samvete plågar mig ständigt och aldrig får jag vara nöjd. Och jag orkar inte mer!

Hur är det möjligt att någon som pluggar juridik, har klarat varenda tenta och tack vare sin utbildning fick en hett eftertraktad tjänst hos polisen ändå känner sig som sämt i klassen och som en riktigt oambitiös jäkel?
Hur är det möjligt att någon som äter bra och lagad mat, sparar sina sötsaker till helgen och tränar flera gånger i veckan ändå känner sig som en misslyckad figur för att de gamla jeansen inte längre passar?
Hur är det möjligt att man inte är nöjd någon jäkla gång i livet?

Jag är så trött på den hetsen som finns i min utbildning. Inget räcker inget är good enough, alla har ångest och inte är nöjd. Om man så pluggade 12 timmar om dygnet och fick högsta betyg i allt så får man liksom ändå inte vara nöjd. För alltid ska man vara mer och bättre. Smalare och rikare. Trendigare och festligare.

Kan man inte bara få vara lycklig?
Kan man inte bara få plugga på en human nivå och brodera resten av tiden?
Den jäkla prestationsångesten rider mig som om jag var en galopphäst!

kan man inte bara få vara lite lycklig?

 


vogue russia


Vogue Russia: modell Anastasija Kondratejeva fotograf: Matt Irwin

Överexponerat är riktigt riktigt sexigt och coolt tycker jag!

Och återigen, fan vad blont hår och röda läppar är smashing!


Mörka dagar

För att klara höten med allt vad det innebär behöver jag lägga på mig ett lager.
Inte ett lager kläder utan ett lager attityd.
lite skinn på näsan gör en mörk vinter lättare att ta sig igenom.
för den glåmiga huden, trötta ögonen och den allmänt deppiga attityden kan lätt påverka en.
Lite attityd fixar jag bäst med svarta naglar så därför köpte jag mig ett nagellack på HM.
HM:s nagellack som förövrigt är superduperbra!

RSS 2.0