Buns of steel

En gång såg jag en aerobic dvd som var enda från dackefejden.
"Buns of steel" hette den. Och jag skrattade som bara den. Men frasen "buns of steel" har förföljt mig och jag undrar om jag någonsin kommer få sådär härliga runda och fasta skinkor. Eller som allt mest ska hänga och dallra hela livet ut!

Då kommer ju själva knäckfrågan i det hela. Det kommer inte av sig själv. Man kan inte önska sig en viss kropp och sen poff vaknar man med den. Och jag har slarvat med träningen denna vecka. Mycket har kommit i vägen och jag har känt mig trött och allmänt slut. Då finns det två alternativ. Det ena är att jag gräver ner mig i den där vanliga "fy vad jag är dålig och alltid misslyckas" känslan eller så skiter jag i det och ger mig fan på att kommande vecka ska bli bättre.

För det är ok att inte alltid göra 100% men man kan inte alltid skita i att göra 100%. Men jag tror på mig själv så pass mycket att jag vet att detta inte får lov att bli en allt för återkommande rutin.

Så tjejer och killar där ute, ge mig era bästa motivationstips för träning!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Framförallt har jag som tips, som jag faktiskt sitter och tänker för mig själv just nu, att inte ge upp. Kan låta simpelt men är svårt. De senaste veckorna har jag svullat som fan och eftersom jag på grund av en fotskada har svårt att träna är min väg att må bra att äta nyttigt. Vilket jag alltså INTE har jag gjort, alls, senaste tiden. Men nu tänker jag, även fast jag just satt i mig glass, att jag kör imorn, och efter det. Mer nyttig mat, upp på hästen igen, se det inte som kört bara för att man trillar dit för en dag, en vecka, en månad eller så. Kämpa kämpa.

2010-04-12 @ 00:48:54
Postat av: Paula

Jag motiverar mig med att jag tänker på rumpan och magen jag får när jag tränar! Jag tänker på att jag vill behålla kroppen jag har nu, och måste därför fortsätta hålla igång!



Men jag motiveras också att träna, så jag faktiskt kan äta lördagsgodis.



En sista sak som jag motiveras av är att jag vet att jag blir gladare när jag väl kommer ut från gymsalen. Jag känner mig stolt, har får energi och blir pigg, jag känner mig fräshare, och mår absolut bättre!



Lycka till<3

2010-04-12 @ 09:51:05
URL: http://baus.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

åsa: det var ett bra tips! du har helt rätt! jäkligt viktigt att hoppa upp på hästen igen!



kram på dig

2010-04-12 @ 11:04:53
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Mia

Jag läste om en kvinna som tillämpade tvåminuters-regeln: när du känner ett sug efter något onyttigt, vänta två minuter och tänk efter om du verkligen är hungrig och behöver/borde äta det där onyttiga, eller om du kanske bara är sugen. Om du tänker "för att jag var så duktig idag", "för att jag är ledsen", "för att jag vill fira" etc brukar det oftast bara vara ett sug... Och två minuter är gott om tid att tänka efter på!



Funkar faktiskt ganska bra för mig!

2010-04-14 @ 09:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0