vecka 1

Bildkälla: This is glamorous
Jag berättade för några veckor sedan att jag skulle ha en utmaning varje vecka. Detta för att nå olika mål, mål som kan vara lika varandra eller skilda. Ett set med utmaningar som ni läsare skulle kunna göra med mig. Det gick bra och jag var envis, men så kom inbrottet och som ni förstår blev prio något helt annat. På en vecka har vi hunnit ha inbrott, skaffa ny lägenhet, flytta dit, magasinera alla våra saker och flyttstäda den gamla lägenheten. Men nu sitter jag i en underbar lägenhet mitt på i Stockholm stad med bara några minuter till vattnet. Jag har en kopp kaffe framför mig och undrar om jag kanske ändå inte borde tacka tjuven för att han gav mig en spark i baken och fick mig att agera. Jag trivdes inte där vi bodde och nu sitter jag här och bara njuter. Livets tvära kast må vara jobbiga men jag tror banne mej att det inträffade är något jag ska vara glad över.
Nu är det iallafall måndag och jag kör på igen. Utmaningen jag hade för två veckor sedan gör jag om nu. Det blir en powerwalk var dag hela veckan ut. Vad blir din utmaning? Och varför väljer du att utmana dig själv?

Kommentarer
Postat av: Anan

Å, får jag ta en STOR? Jag brukar vara bra på att peppa mig själv, att tvinga mig själv att gilla mig, kort sagt. Hela det här året har jag dock jobbat så sjukt mycket att jag inte hunnit med nästan något annat än jobb och barn. Min man har också jobbat mkt, så vi har inte heller hunnit vila i varandra som vi brukar. Häromdagen insåg jag att jag inte gillar mig själv. Rent fysiskt, det som ändå brukar vara min bästa gren. Så min utmaning för den här veckan och förmodligen många framåt är att inte glömma bort det positiva tänkandet. Och att röra lite på mig, det brukar bidra till en gladare Anna. Men mest tänka positivt. Tänka att utseendehets bara är ett sätt att passivisera befolkningen och att jag duger utmärkt som jag är. Go go go! Ska man ha en belöning också? Kanske tjacka något fint orange att ha på mig?

2011-05-31 @ 12:46:42
Postat av: little peaché

anna: det lät som en alldeles utmärkt utmaning. En utmaning som alla borde ha! Så nu har du en vecka på dig att älska dig själv lite extra mycket. Göra något härligt för dig själv. Unna dig tid med din man. Ja vad vet jag? Denna vecka ska du göra sådant som får dig att må riktigt bra. Och på söndag köper du ett riktig härligt oranget plagg!!!



Och berätta gärna hur det gick för dig! jag tror på dig!

2011-05-31 @ 13:16:57
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0