hur salig är icke denna tid?


Alltså hur ljuvlig var inte solen idag?
Jag, Mia och Isa åt lunch i solen och jag blev lite rosa på bröstet.
Det är så roligt att läsa juridik. Man hoppar hetsigt och aggresivt mellan våldtäkt, könsroller, mesproppar rätt/fel och professionellt och emotionellt.
Skolan har aldrig varit roligare.
Idag började jag faktiskt (för första gången på denna utbildningen) gråta av lycka.
Att läsa straffrätt har varit min dröm sen jag var tio år och nu, nu är jag här.
Efter år av toppar och riktigt djupa dalar sitter jag nu längst fram i en föreläsningssal och gör det jag alltid drömt om. Det är en så salig känsla att jag börjar gråta nu bara jag skriver om det.

Är det såhär det känns att veta att man har ett kall i livet. Är det här min mening med livet?

Kommentarer
Postat av: MOR

Härligt att vara salig. Lägg den känslan i din hårddisk och tänk på den när det känns för jäkligt.

Kram

MOR

2010-03-25 @ 08:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0