Getting all dolled up on a thursday!


En av er fina läsare, Anna, frågade mig vad som är glamour för mig.
En himla bra fråga. Jag försöker ha lite glamour i livet varje dag.
Glamour behöver inte alltid bestå av superdyra och lyxiga klädesplagg eller skor.
Glamour är för mig en känsla. Och den försöker jag frammana med små medel.
Som ni ser i bilden ovan. Klänningen är en second hand klänning som kostade 100 kr, skorna är köpta på mega relly på nelly.se och kostade runt 200-300 kr. Men trots den billiga prislappen så får plaggen mig att se riktigt chic ut. Som grädden på moset och för att få till den lilla glamourkänslan så bar jag min diorväska. En mycket kär julklapp från min man.
Så med ganska små medel kände jag mig som a million dollar.


En av mina bästaste vänner Viktor var som sagt på besök. Så vi åkte in till stan för lite shopping och fikamys.


Jag gillar killar som vågar bära accessoarer. Viktor hade på sig en himla fin klocka.
Och David sportade ett läderarmband från Monki.

På Weekdays second hand avdelning provade David jeansshortor.

Här ser ni hela outfiten. Klänningen gav jag lite edge genom att bära ett megagammalt nitbälte.
Det köpste jag i en punkaffär back in the day när jag vad bad ass (trodde jag iallafall)


Och lite extra glammig blev dagen av att jag införskaffade mig mitt allra första nagellack från chanel.
Visar upp det senare när jag fått tid att fota.

Kommentarer
Postat av: Kari

Altså! Du ble så fin på håret! Bare det gjør at du ser ut som a zillion dollar! Veldig, veldig fint!

2010-07-07 @ 00:02:33
Postat av: Lisa

åh åh åh så fin du var idag!

2010-07-07 @ 00:34:56
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: MOR

Oj vad fin du är. Du påminner så mycket om din gammelmormor Carla, hon var också väldigt glamorös och kunde liksom inte få nog av den perfekta "outfiten".

Love you

MOR

2010-07-07 @ 07:55:59
Postat av: Charlotte

Så snyggt! Skorna och väskan, to die for!

2010-07-07 @ 09:50:22
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: josefin

FAN vilken snygging och vilken fantastisk bild!! Jättefin! Jag är på landet, hör av mig när jag är tillbaka!

2010-07-08 @ 10:16:54
Postat av: Linka

Glamorös!!!

2010-07-08 @ 12:54:40
URL: http://linkasblog.blogspot.com
Postat av: trollpia

klänningen är ju helt fantastisk, precis som du!

2010-07-09 @ 23:56:55
Postat av: little peaché

kari: åh vad fint sagt! tack!



kram på dig

2010-07-20 @ 13:41:42
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: little peaché

trollpia: vad fint sagt! har du haft en bra sommar?



Kram på dig

2010-07-20 @ 13:43:41
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0