Fortsätt få rumpan ur soffan

Om du, liksom jag, har svårt att hitta motivation till träning och uthållighet att stå emot sötsaker kommer här några tips på vägen.

* sätt upp mål:
Jag har ett stort mål, gå ner i vikt, men på vägen dit kommer jag ha en himla massa delmål.
Träna två ggr i veckan i en månad, eller 4 veckors superhälsosam mat, eller 2 kilo på 2 månader osv.
varje delmål skall belönas.

* Använd din självkännedom:
Jag gillar att träna klasser som aerobic osv. Då går jag på det men ibland tycker jag om att variera med någon lugnare och en träning som känns lite lyxigare. Då tar jag långpromenader med lättmjölkslatte, eller simmar i badhuset med efterföljande bubbelpool eller kanske ett yoga pass med härlig avslappning i slutet.
Jag har också väldigt svårt för att ta mig hem för att sen bege mig ut igen till gymmet, därför bör jag ha med mig träningsväskan så jag kan ta en avstickare på vägen hem.
Man bör känna sina svagheter och styrkor.

* visualisera
Det är viktigt för mig att föreställa mig mitt nya jag. hur kommer de där jeansen kännas, hur kommer min mage se ut, hur kommer mitt självförtroende förändras osv.
Jag föreställer mig i outfits som jag för tillfället inte vill eller vågar ha på mig. Jag dagdrömmer om alla komplimanger jag kommer få och längtar efter att kroppen skall kännas lätt och fri.

* kunskap
En hälsosam livsstil är något jag länge eftersträvat men inte riktigt hittat. Nu har jag en ny taktik. Jag köper mängde av träningstidningar och jag blir SÅ JÄDRANS MOTIVERAD. Man får tips och tricks, motivation och superbra recept. Man läser inspirerande reportage och det är verkligen kul!
Mer kunskap gör mig mer peppad så enkelt är det!


* Fortsätt, fortsätt, fortsätt
det kommer komma stunder som känns skit. Allt står stilla och inget händer, jag vet detta sen förra gången jag gick ner 30 kg. Först rasade vikten och sen.....ingenting.
Men tricket är att fortsätta. Fortsätt träna, fortsätt äta nyttigt och fortsätt undvika sötsakerna. Sakta men säkert kommer du fortsätta närma dig ditt mål.

* umgås med stötande personer
a och o är att umgås med människor som respekterar dina mål och försöker hjälpa dig på vägen.
Glädjedödare och avundsjuka tjejer kan man bara ignorera!

en av mina drömmar är (och svimma inte nu mamma) att gå på nattklubb endast i förd en body och ett par skyhöga pumps. haha jag kanske aldrig genomför det hur smal jag än blir men det är en härlig dagdröm iallafall.
Rockiga än så kan det väl inte bli? En blondin i body! haha, gud när jag skriver ut det hör jag så hemskt det låter.
men men den som lever får se! =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

tack så hemskt mycket söta du!

2010-01-06 @ 01:06:16
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Kari

Du er så flink! Jeg beundrer virkelig viljestyrken din. Liker bloggen din bare mer og mer, og tenkte begynne trene nå jeg og, og da skal dette lett bli min motivasjonsblogg.

2010-01-06 @ 01:06:56
Postat av: clarah

angående ditt hår...det se brunt ut på bilderna från nyårsafton. och jag ser att bilderna är i sepia ungefär, men ja..

2010-01-06 @ 11:54:53
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Du är duktig Frida! Du kommer klara det jätte bra, för du har viljan! För mig gäller de bara att få tummarna loss och sen längtar jag verkligen till gymet.

2010-01-06 @ 21:30:05
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

kari: vilken ära! tack! jag lovar dig att vi motiverar varandra! kommentera ofta så hjälps vi åt!

jag tycker så mycket om var och en av er läsare!



kram!

2010-01-06 @ 21:39:35
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: MOR

Body och pumps..... ja du lär ju få många jobb som jurist efter det!!!!??? Räcker det inte med en snygg baddräkt eller bikini på stranden?

hmmmm

Kram

MOR

2010-01-07 @ 09:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0