a brown paperbag



Mitt liv är verkligen fyllt av variation.
Jag känner ofta hur jag fullkomligt hungrar efter lyx och flärd.
Hur jag ofta är missnöjd och surar för att H&M och Myrorna är min budget och inte net-a-porter eller Nathalie Schuterman. Men jag borde inte sura. Jag borde vara glad. För det är bara under min studietid jag har så här lite pengar, vilket också betyder att efter den kommer en brun liten papperspåse från PUB aldrig mer göra mig lika tillfredsställd. I den ligger mitt första chanelnagellack. Lite för några, onödigt för andra - dölyxigt för mig.
Visst det är kanske inte en väska från Chanel men det är trots det chanel. Och jag kan bära det på mig var dag om jag så väljer.

 

Ett liv med variation skall uppskattas och vårdas. För vem vet hur länge till man verkligen kan känna sån här glädje för lite. Vi människor blir ju som bekant snabbt missnöjda.


Kommentarer
Postat av: Lisa

låter fint!

2010-08-16 @ 22:43:39
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror det är otroligt viktigt att ha haft en sådan period i sitt liv, just för att kunna sätta värde på det man -förhoppningsvis- får senare i livet. Jag upplever det som en enorm frihet att ha pengar så jag klarar sig och den friheten smakar ännu bättre eftersom jag minns hur det är utan den.

2010-08-17 @ 13:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0