Off and away - Roma Roma

Äntligen är det dags för mig att få hoppa på ett plan och uppleva annat än tråkiga Stockholm.
På söndag flyger jag, tillsammans med David, till Rom för att jobba men även hinna semestra lite.
David jobbar ju som bekant för Thomas Cook och jag ska följa med och jobba som hans inredningsstylist.
I höstas gjorde jag en testresa till London och det gick så pass bra att jag nu för göra det igen.
Och det ska bli så himla roligt! Tänk att få åka till Rom, pynta hotellrum med blommor och snygga kläder och dessutom få betalt för det!

Så, nu vill jag ha alla era Rom-tips!
Åh jag ska flyga stylish!

Flavia de Oliveira by Fabio Bartelt



Jag vill också ha en liten mops!
I long for the day!

Kommentarer
Postat av: Lisa

coolt! hoppas du får det helt underbart i Rom! :) fina bilder med!

2010-04-28 @ 12:55:51
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag var där i somras och bodde i konstnärskvarteret Monti som är fantastiskt gemytligt och absolut värt ett besök. Av alla sevärdheter jag avverkade tycker jag att Pantheon var pampigast. Annars är ju hela Rom ett enda stort museum, alla byggnader är otroligt vackra, även de fula haha. Försök att komma upp på en höjd och kanske äta middag på en uteservering och ha utsikt över staden, det känns som att man aldrig kan sluta kolla sig omkring på alla upplysta skulpturer och historiska byggnader. Släng en peng över ryggen i fontänen, glöm inte det, du måste komma tillbaka till Rom.

2010-04-28 @ 14:23:33
Postat av: Paula

Rom är en underbar stad, att bara gå omkring i alla små gator och alla fina affärer. Fontana di trevi (stavning?) är underbart fin, där är det otroligt mycket folk på kvällen, men otroligt fint belyst. Det är i den fontänen du ska kasta ditt mynt. Spanska trappan hänger folk i solen, och vägen dit är en underbar gata, fylld av bara de finaste affärer, gucci, prada, jimmy choo, armani osv, du kommer dö:P Vatikanstatem och Petrikyrkan är otroligt coolt. Allt påminner om Änglar och Demoner, och de konservera påvarna inne i kyrkan är sjuka. Sixtinska kapellet och alla andra rum har otroliga konserverk, men det tar en hel dag att gå igenom. Ett tips är att undiva turiststråken när det är middagsdags, jag och mamma gjorde det misstaget och maten är tydligen bättre om ni viker av till en smågata. När kommer ni hem? Jag är i Sthlm till den 11, hinner vi ses? Puss

2010-04-28 @ 14:56:11
URL: http://baus.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

åsa: tack för himla bra tips! har skrivit ner dem och tar med det på resan!



kram på dig

2010-05-01 @ 23:46:15
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0