Läppstift

När man är modegalen och shoppingtokig MEN har en mycket snäv CSN budget att röra sig med kan läget ofta te sig hopplöst. Man läser bloggar som shoppar och shoppar och man blir ju bara så sugen att själv sätta sprätt.
Men sätta sprätt på vad!? =) Jag är ju fattig som en kyrkråtta.
Därför brukar kläder inhandlas second hand och på Tradera.
Men lyxa till det gör jag på "billigare" saker.
Därför tänkte jag idag, för att fira min inlämnade uppsats, unna mig ett läppstift kanske från MAC.
De brukar ligga runt 175 kr vilket är en summa som jag kan spendera utan att det svider avsevärt.
Däremot kan jag inte köpa en HM klänning för 400-500 kr för det känns betydligt mer.
Så idag blir det, som jag skrev tidigare, en tur på stan med min fina vän Mia för att hitta ett orange-rött läppstift.
Titta bara så snyggt det är!




Brukar du bära läppstift?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är också jättesugen på orange läppar (och naglar!). Riktigt orange, inte korall. Det är verkligen sällan jag har läppstift, vilket gör att jag inte är så hemma på vilken sort man ska satsa på. Jag antar att läppstift är som all sorts smink, det finns olika täckningsgrader, blankgrader och allt det där. Eftersom jag inte vet slutar det alltid med alldeles för täckande stift, där man verkligen måste hitta rätt färg för att det ska funka med mina typiskt svenska, lättmjölksaktiga färger. Som en korsning mellan ett glans och ett läppstift, det är nog det jag skulle vilja ha. Eller ett oglansigt läppglans, finns det..?

2010-04-16 @ 13:10:02
Postat av: Kari

Nesten alltid. Det er virkelig prikken over i'en. Alt blir så mye freshere med litt leppestift!

2010-04-17 @ 21:37:07
Postat av: Lisa

snyggt snyggt och ja ibland gör jag det, bär läppstift alltså.

2010-04-19 @ 00:47:46
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

anna: Klart du ska skaffa orange läppar och naglar.

Riktigt knallorange kan vara svårt att bära upp på läpparna tycker jag. Det är så himla mycket rött i de läppstiften (och en total avsaknad av blåa nyanser) det gör att rött i ansiktets färger kommer fram. Vilket jag inte gillar.

Men jag tror jag vet vart du ska titta. För på make up store hade de ca 3 olika läppstift i orange toner. De är mer som glans än heltäckande men är mer läppstift än läppglans. haha hänger du med!? =)



Annars rekommenderar jag att man bara går runt på sminkavdelningen på åhléns eller NK och låta de sminka och pilla på en hur länge som helst. Tillslut blir det bra!

2010-04-20 @ 22:35:38
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

kari: haha word! helt rätt!

2010-04-20 @ 22:46:22
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: emelie

Gillar du matta stift kan jag tipsa om MACs Lady Danger. Den har fått vila under vintern, men var en storfavorit hos mig förra sommaren - riktigt, riktigt fin!

2010-04-24 @ 10:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0