Fåniga män

Om det är något släkte på denna jorden som är ordentligt fånigt så är det mannen.
Igår satt jag med en kompis och hennes manliga klasskompis.
Samtalsämnena var inte särskilt seriösa utan det avhandlades judar i south park, fulla som spyr, vinterkräksjukan, illaluktande hemlösa och äckliga knarkare. Samtalen flöt vidare in på kräk-eva som kräkte i direktsändning av sina mensvärkar. Då frågar min vän hur vanligt det är att kräka av mensverkar. Hon frågar även mig om jag har mens därför att hon äter minipiller och har då ingen mens. Nej, jag har mens säger jag. Jag har ju en spiral som preventivmedel. Detta rör sig om kanske 7 meningar rörande ämnet mens.

Då säger den här killen till att vi ska sluta prata. Att han tycker det vi gör är ofint och att han tycker det är rent för intimt. Han anser att när vi pratar om preventivmedel så är det som om han skulle prata om sina gamla använda kondomer.

Och allt blir helt tyst. Jag har ingenting att säga, han skruvar nervöst på sig och min kompis försöker förgäves få igång samtalet igen. Jag sitter som sagt helt tyst. Vad känner jag frågade jag mig själv?
Jag tror jag kände mig arg, kränkt, bortgjord och jävligt jävligt arg. VEM är han att tysta mig? VEM är han att anse att han så allsmäktigt får styra över vilka samtalsämnen som är ok för just honom. Om han nu tycker att jag är störig och brölig ja då får han väl gå där ifrån när jag kommer.
Om man i över 45 minuter avhandlat snor, kräk, födslar och så vidare så anser jag inte att han har rätten att få tvärt tysta mig när vi kom in på ett ämne som han tycker var känsligt. Har man gett sig in i leken ( i detta fall är det att redan samtala om lite äckliga ämnen) får man leken tåla. För i grund och botten är det ju han som har ett problem. Helt seriöst, finns det fortfarande män är 2010 som är rädda för mens och preventivmedel. Hoppas innerligt isåfall att han aldrig får en dotter utan kan hålla sig till sina söner så att han ve och fasa inte behöver komma in närkontakt med bindor och tamponger.

Man tystar inte folk på det sättet. Man kan gå därifrån, eller om det handlar om kränkande samtalsämnen så kan man hoppa in och ha civilkurage. Men bara för att en människa som inte känner en väl råkar komma in på ett samtalsämne som inte passar en själv så får man inte tysta en annan människa. Jag kan väl inte bli arg på okända människor som skämtar om tsunamin. De vet ju inte min historia. Jag kan väl inte bli arg på människor som skämtar om alkisar för de vet ju inte min bakgrund. Jag kan inte bli arg på människor som pratar om ett samtalsämne som jag inte gillar.

För man kan inte styra andra människor. Och han den där jävla fånen (som förövrigt är samma man som säger att tjejer som av misstag blir tagna för gravida borde sluta bli arga utan bli glada över att folk erbjuder de en plats på bussen) kan ju tro att han kan tysta mig! HA, mig tystnar man med förstånd inte bannor!

Nästa gång jag ser honom ska jag dingla en tampong framför huvudet på han och klistra fast en binda på hans kind. Jävla fåne!

Och om ni vill läsa om andra fåniga ( i detta fall idiotiska) män läs miris inlägg.
Hon blev utsatt för sexuella trakasserier och det är ALDRIG ok.
Bra att hon agerar och reagerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0