Vinnaren....

Igår var det flådig förhandsvisning på nya biofilmen "Coco före Chanel".
Och jag skrattade när jag såg bilderna på de eländiga besökarna.
Detta ska vara så kallade modeeliten i Sverige och ALLA, då menar jag verkligen alla, var klädda i svart och vit.
Nog för att Coco satte färgkombon på kartan, men kan denna elit inte vara lite mer kreativa?
Jag tycker det är försorgligt och tradiga de är.
Vem inspireras?
Alla alla likadana. Svenska modeeliten är som mellanstadiet all over again.
Ända skillnaden är att istället för buffaloskor ska de nu ha Acnes nya platåskor.
Big difference...!

Men, inget ont som inte för något gott med sig.
För tack vare den eländiga samlingen fågelskit stod prinsessan Elsa ut ordentligt.
Vilket hon borde göra. För hon vågar iallafall färg!

Bilden kommer från Elsas blogg!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Haha, jag älskar att vi skrivit samma inlägg fast från bara en smula olika perspektiv! Underbart Frida. Men du, såg att ni ska till London. Vad underbart. Kom hit vettja så ska du få alla mina braiga tips! Dessutom vill jag se hur flådigt fin du blev i håret. Blond blodare Frida!

Kramar

2009-09-17 @ 13:04:30
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: sofia

i vanliga fall hade jag hållit med dig, det är verkligen en på tok för svartklädd mode"elit" vi har idag. men just den här gången tror jag faktiskt många valt svart och vitt, just pga chaneltemat..

2009-09-17 @ 13:11:10
Postat av: Little Peaché

Sofia: men coco chanel gjorde mer än skapade plagg i svart/vitt.

En kreativ modeelit skulle mycket väl kunna klä sig i otroliga kreationer, och alla med chanel som tema.

Men svensken är en feg en...

2009-09-17 @ 20:40:58
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: MOR

Det påminner mig om vår middagsbjudning vi hade nyårsafton. När jag visade bilder från middagen var det någon som undrade om det var begravning! Alla, jag menar alla, var svartklädda. Ja, svenskar är ofta fega i sitt klädval, det ska vara neutralt och inte sticka ut. Även människor som vill sticka ut klär sig ju i svart. Men det var väl just Chanel som uppfann den "lilla svarta". Vi har varit på 50-årsfest en gång med runt 75 eller 100 gäster. Två kvinnor hade färg i sin klädsel resten var svartklädda inklusive jag. Men, jag har varit wild and crazy och köpt en RÖD träningströja och vet du, jag fick en komplimang av en kille som sa att jag klädde så bra i den röda tröjan. Hurra för röda tröjor, nästa nyår ska jag ha en röd klänning!!!! Mera färg åt folket.

Nu ses vi snart min fina-Fia

Kram

MOR

2009-09-18 @ 08:15:18
Postat av: MOR

Det påminner mig om vår middagsbjudning vi hade nyårsafton. När jag visade bilder från middagen var det någon som undrade om det var begravning! Alla, jag menar alla, var svartklädda. Ja, svenskar är ofta fega i sitt klädval, det ska vara neutralt och inte sticka ut. Även människor som vill sticka ut klär sig ju i svart. Men det var väl just Chanel som uppfann den "lilla svarta". Vi har varit på 50-årsfest en gång med runt 75 eller 100 gäster. Två kvinnor hade färg i sin klädsel resten var svartklädda inklusive jag. Men, jag har varit wild and crazy och köpt en RÖD träningströja och vet du, jag fick en komplimang av en kille som sa att jag klädde så bra i den röda tröjan. Hurra för röda tröjor, nästa nyår ska jag ha en röd klänning!!!! Mera färg åt folket.

Nu ses vi snart min fina-Fia

Kram

MOR



2009-09-18 @ 08:16:53
Postat av: Little Peaché

mamma: ja du klär himla bra i färg! =)

Kram

2009-09-20 @ 07:09:21
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0