Svininfluensa - Schmininfluensa

Ja i dessa katastrofala tider då svininfluensan hänger över oss såsom självaste digerdöden känner jag mig aningens hypokondrisk. så idag togs beslutet att denna höst skall mötas med ett immunförsvar som är på topp.
Med raska steg (eftersom stegräknaren tickar för fullt) styrde jag mig mot Coop Konsum för att proppa kylen med vitaminer och antioxidanter.
Jo, men man skulle kunna tro att jag håller på att förvandlas till Anna Skipper-light. Uh ve och fasa!

Jo grönt är både skönt och nyttigt (har jag hört) så med svininfluensan in mind blev det mycket av just den kulören. Och sen tänkte jag även på Joanna, kanske inte för att hon påminner om svininfluensa direkt utan för att hon är en jäkel på att färgmatcha. Sin outfit med sin bebis med sin tidning med sitt café med sin lampa.
Jo jo hon kan, och även jag visade det sig!

För även här matchades det som bara den. Blå bär i blått från Höganäs på blått från farmor.

Nu är jag rustad känner jag! Ta-i-trä!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ska man tro de som "vet" kan det vara såväl bra som riktigt dåligt att ha bra immunförsvar. Spanskan slog ju nästan bara ut unga och starka människor, just p.g.a. deras starka immunförsvar som orsakade en starkare reaktion då det "vändes emot dem". (Enkelt förklarat...) Men svininfluensan? T.o.m. mormor suckar och tycker att det var då ett j-a tjat... Visst kan det råka bli en omfattande smittspridning o.s.v. men näe! Pandemi som decimerar befolkningen? I belive it when I see it! Tills dess tvättar jag händerna och tar det lugnt.

2009-09-01 @ 22:37:43
URL: http://ellenmariamadelaine.wordpress.com
Postat av: Mamma

Väldigt fina bilder tycker jag.

Svininfluensa! Läkemedelsbolaget som tillverkar Tamiflu gnuggar händerna pga de skyhöga försäljningssiffrorna.

See you

Love

MOR

2009-09-02 @ 08:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0