Coco avant Chanel

Igår gick jag på måndagsbio med Emelie och Mia.
Måndagsbio måste ju vara den bästa bion av dem alla!

Och som rubriken säger såg jag nya filmen om Chanel,
och vilken film sen.
Den var alldeles alldeles underbar!
Vilket fantastiskt liv och vilken tragik och vilka rollprestationer!

och 2 timmar franska på en kall måndagskväll gör ju vem som helst harmonisk!









Vilken kärlekshistoria!
man blev ju alldeles gråtig!

Sen var det ju väldigt intressant att se hur Cocos design växte fram.
Vad inspirerade och irriterade henne.
Varför blev tweed, pärlor, svart och byxor hennes grej.
Allt det svarade filmen på och det var hemskt intressant!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Audrey är bland det vackraste som har gått/går på denna jord, period!

2009-09-29 @ 15:35:32
Postat av: kajsa

Jag blir sugen på att slänga på mig en randig tröja, fästa en fluga vid halsen, dra på mig mammas underbaar gamla skräddarsydda tweedkavaj och fästa ett par pärlor i örsnibbarna. Typ nu.

Dejt snart va?

2009-09-29 @ 17:03:17
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: MOR

Jag måste se denna filmen. Jag måste ta ner min provdocka och göra något kreativt igen, jag har fastnat i byråkratspåret.....

Ja Magnus, Audrey är bland det vackraste som finns. Hennes föregångare "Audrey Hepburn" var magisk även hon. Bilderna här ovan är fantastiska.

Kram

MOR

2009-09-30 @ 11:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0