Anna Anka

Anna Anka, från tv-serien "lyxfruar" har skrivit en krönika...
Mitt svar på denna är "Hallååååååå, 50-talet ringde och vill ha tillbaka sina argument".

För enligt henne skall en kvinna alltid vara tillgänglig vid sex, är hon inte det är karlns otrohet något hon får skylla sig själv för. en kvinna skall alltid vara uppklädd och fixad inför sin man, sina barn och alla andra. Det är hennes uppgift som hemmafru, att alltid vara snygg.
Svenska män är så sorgliga som snackar så mycket om jämställdhet och blöjbyten.

Ja, det är ju faktiskt hemskt sorgligt att David hjälper till med disken här hemma. Och fy skäms på mig som ibland går i mjukis, fett hår och svett under armarna. Jag borde ju veta bättre.
Och skulle David någon gång vara otrogen så kommer det ju bestämt vara mitt eget fel eftersom jag ibland valde att kolla på tv istället för att ha sex, eller jag kanske ville sova eller ve och fasa jag kanske helt enkelt inte ville.

Så jag vill tacka dig Anna Anka för att du öppnat mina ögon så från och med nu ska jag alltid låta en man betala för mig, eftersom jag pluggar ju faktiskt 4,5 års juridik för att sen sitta hemma och fila naglarna hela dagarna.
För Annas barn behöver inte tänka på betyg och college, det viktigaste att diskutera med sina barn är ju blivande rika män och Hollywoodstjärnor.
Ja nu är David varken särskilt rik eller i Hollywood, men kanske jag borde skita i skolan för det är ju dags att bli livegen. Den nya svarta!
Och vi ska inte ens börja att tala om hennes ljuva syn på dessa stackars illegala mexikaner.

Om jag visste att man kunde anställa stackars mexikaner för att sköta hemmet och därmed få lov att skrika på dem, för "de kan ju inte ens skriva sina namn", så hade jag ju gjort det långt tidigare.
Illegala mexikaner, were are you??? Come hither!

Nej Anna, jag är en tjej som har full respekt för hemmafruar, om de har valt det själva. Jag har full förståelse för att vi vill olika saker här i världen och jag tror starkt på vikten av att få lov att göra sina egna val och inte låta samhället döma en.
Men för dig har jag ingen respekt. För du hånar människor som inte har det du har.
Men framförallt vallar du dina barn in i en värld där de kommer vara fullkomligt clueless om jämställdhet och allas lika värde.

Kommentarer
Postat av: fröken lila

skakar pá huvudet och är helt speechless

2009-09-17 @ 09:17:34
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: egoflow

det är s.j.u.k.t. blä.

2009-09-17 @ 10:39:11
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Anna

Ingen idé att hetsa upp sig. Det lär ju va produktionsbolaget som skrivit det bara för att få spridning och PR för programmet. Vilket också verkar funka.... Slår vad om att tittarsiffrorna går upp nu.

2009-09-17 @ 11:48:40
Postat av: Jonas

Varför är det så hemskt om hon nu råkar tycka annorlunda än vad du gör? Kan du inte tolerera att andra människor kan ha sina egna värderingar?

2009-09-17 @ 14:37:23
Postat av: Anonym

Snälla snälla snälla. "David hjälper till med disken här hemma". Han HJÄLPER INTE TILL, han diskar. Punkt. Är så trött på den formuleringen överallt!

2009-09-17 @ 16:14:47
Postat av: Little Peaché

Anna: PR eller inte. Klart som fan man ska hetsa upp sig. Om mina medmänniskor säger att jag ska suga snopp varje morgon för att på så sätt vara en god fru och bra kvinna klart som tusan jag hetsar upp mig.



Hon gör sig själv till åtlöje.

2009-09-17 @ 20:39:48
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Jonas: tolerar du nazister som smädar judar eller invandrare? tolererar du fotbollshuliganer som gör varandra illa pga av deras åsikter? tolererar du korrupta stater utan demokrati?

Jag skulle inte tro det. Det är skillnad att respektera att någon har en åsikt, men behöva tolerera den det måste man sannerligen inte.

Det kallas demokatri att få ha en annan åsikt och det kallas yttrandefrihet att få kritisera.

Och så länge det finns kvinnor och män som behandlar andra kvinnor som en andra klassens människa och en grupp med mindre värde, lika länge ska jag skrika för våra rättigheter.

För det är dags att människor taggar ner och börjar få lite civilkurage gentemot kvinnorna.

2009-09-17 @ 20:43:42
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Anonym: Jag har en sak att säga till dig. Du har pinnen så högt upp i ditt eget arsle att du knappt kan andas.

Jag vet inte i vilken skräckinjagande hemförhållande du lever i men i mitt förhållande hjälps vi åt med allt där hemma.

Vi hjälper varandra med småsaker och stora saker.

Att vara sambo betyder att man avlastar varandra och hjälper varandra.

Så jag är jävligt tacksam att david hjälper mig med disken, antaligen lika tacksam som han är att jag hjälper honom med tvätten.



Capice!?

2009-09-17 @ 20:45:38
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: MOR

Jag håller med anonym! Min man hjälper inte till -han bara gör det, annars blir det inte gjort.

Att hetsa upp sig för att Anna Anka har åsikter som för oss är totalt smaklösa är skit samma. Hon har gift sig med en man som ger henne vad hon vill ha och hon ger honom vad han vill ha. Om nu det viktigaste för henne är att gifta sig rikt etc så har ju det såklart ett pris - hon är beredd att betala det priset. Du Frida kommer från en släkt med starka kvinnor där man tidigt i historien "gjorde karriär" och en del av dessa kvinnor var banbrytare. Dessa starka kvinnor har givetvis format mormor, mig, dig vilket gör att vi tar avstånd från kvinnor som kanske inte har det i sitt bagage. De kanske bara har sitt utseende och sin kropp. Du var inte gammal när du upptäckte detta under våra resor till Asien eller hur?

Love you

MOR

2009-09-18 @ 08:32:52
Postat av: Anonym

Varför så aggressiv? Jag har också reagerat på "David hjälper till med disken". Förklara vad du menar istället för att hoppa på sådär.

2009-09-18 @ 08:43:12
Postat av: Anonym

Men herregud. Du kan verkligen inte ta NÅGRA negativa kommentarer. Att du hänger dig åt rena personangrepp som svar gör det bara ännu tydligare...

2009-09-18 @ 16:00:35
Postat av: Anonym

just det - lyssna på din mor !

2009-09-20 @ 02:08:05
Postat av: Little Peaché

mamma: ja men bara för att man kan förklara någons beteende behöver man ju inte hålla med om det!

jag förstår vad du menar men jag tycker ändå det är bedrövligt med en vuxen kvinna med sådanna åsikter.

2009-09-20 @ 07:11:14
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Anonym: jag är inte aggressiv utan jag har förklarat vad jag menar många gånger tidigare.

Jag tycker det är patetisk och onödigt PK och hänga upp sig på huruvida man ska säga hjälper till eller bara göra det.

I min bok finns det betydligt viktigare saker att göra för att göra denna plats bättre.

2009-09-20 @ 07:13:02
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

anonym: jag kan ta konstruktiv kritik men vad jag inte klarar av är besserwisser attityd.

att hålla på att klaga hur jag formulerar mig är så jäda onödigt PK.

Med tanke på att min text uppenbarligen är feministisk och talar för att kämpa för kvinnor blir ju ditt inlägg skrattretande då du direkt går på det du anser fel och struntar i att uppmärksamma allt det andra.

För det jag skrev var ju något bra inte något rasistisk, homofobiskt eller sexistiskt.



jag tycker det är så jävla PK att hålla på att märka ord istället för att uppmuntra de som vågar göra sin röst hörd i samhället.



Sen har jag otroligt svårt att ta kritik från någon som är anonym. Diskussion blir ju inte på en jämn nivå. Vill du diskutera med mig så kan du ju se till att det är på en jämnnivå. Men du är kanske en fegis.

2009-09-20 @ 07:16:06
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Anonym: jag håller inte helt med min mor.

2009-09-20 @ 07:16:24
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: MOR

Anna Anka verkar vara född i en annan tid med tanke på vad man hört (jag såg inte programmet där hon var med)och jag har inte heller något behov av henne jag har helt enkelt inte något gemensamt med henne. MEN är detta inte helt enkelt TV-produktion? Vem hade velat se detta program om hon hade varit som jag? INGEN! Och vissa av kvinnorna som du beundrar tycker jag verkar totalt blåsta, men även blåsta människor kan vara kul att umgås med ibland. Och blir det inte lätt så att blonda snyggingar oftast automatiskt kallas blåsta. Tänk på min favoritfilm Legally Blond (ja jag vet jag är alldeles för gammal, seriös och allvarlig för att se denna film, men jag myser hela tiden). Hur som helst - jag är stolt att du reagerar, det visar att lite av vår uppfostran trots allt har fastnat!!

Love you

MOR

2009-09-21 @ 08:16:24
Postat av: Kajsa

Det är irrelevant vilken sida jag står på, jag tänker nämligen inte ta en sida i detta då jag inte har ork att lägga mig i diskussionen (avrätta mig nu inte för det handlar inte om att jag inte bryr mig) men jag vill säga; hurra Frida för att du är en sån jävel på att säga vad du tycker!

2009-09-21 @ 13:18:56
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Jamen det sorgligaste tyckte jag var att hon såg så ledsen ut själv. Om hon verkligen VAR lycklig fick hon ju säga vad hon vill om saken, men hon såg verkligen ledsen ut i ögonen. DET är det sorgligaste av allt!

2009-09-21 @ 22:43:37
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: MOR

Nu har jag sett henne, jag såg hela programmet. Tja vad skulle de annars göra dessa kvinnor? Den ena vekade så snäll, så snäll, så snäll... En annan jobbade hela tiden med att förbättra utsidan fast hon egentligen borde lägga energi på att förbättra insidan, hon har tyvärr missat livets goda och nu är det för sent! Och Anna, tja hon är ju bara manisk, det är därför hon behöver lägga USD 100 000/år på att slappna av..... Underbaraclara har nog knäckt koden - ingen av dessa kvinnor sprudlade av glädje och positiv energi. Men som sagt detta är TV-produktion inget objektivt samhällsreportage.

Love you

MOR

2009-09-22 @ 08:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0