Fru Reinfeldt - en osympatisk icke feminist

Alltså jag har hittat min nya jag-stör-mig-på-dig-att-jag-vill-dra-mitt-hår människa.
Filippa Reinfeldt som måste vara jordens mest osympatiska människa.
I en intervju så sa hon att hon minsann inte kan kalla sig för feminist.
"För det är så förknippat med vänsterrörelsen"
Men hallå, det är ju helt sjukt. Så kan man ju inte bara ge upp!
Ta tillbaka ordet då! Gör det till vad du står för men att vägra kalla sig feminist är att spotta på alla de människor som kämpat i årtionden för det vi har rätt till idag.

Att vara feminist är det viktigaste och mest självklara man kan vara på denna jord.
Därför röstade jag på Fru Schyman i EU-valet.
Hon hade varit en frisk fläkt bland alla pompösa halvfeta topp-politiker i Bryssel!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra dag :)

2009-05-31 @ 09:07:57
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Mamma

Filippa Rheinfeldt måste nog säga så annars får hon ingen uppmärksamhet eftersom ingen ser henne! Hennes man kallas ju för osynlige mannen så varför skulle hon vara annorlunda?

Kram

MOR

2009-06-02 @ 10:21:44
Postat av: Little Peaché

Mamma: ja hon är ingen kvinna jag vill spendera en ledig söndagseftermiddag med. Inte hennes karl heller för den delen. =)

2009-06-02 @ 16:25:14
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: joanna

va?!

det var ett väldigt fånigt och otroligt korkat påstående.

förknippat med vänstern? vafan.

mkt tydligt att hon helt missat poängen med feminism.

2009-06-04 @ 10:04:51
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0