Insight

Efter att ha läst en av mina favoritbloggar från allra början till idag har jag funnit ny inspiration.
Jag har länge haft fel inställning till min blogg.
I början var det kul men det blev snabbt en hets.
Att ha lika bra bilder som andra bloggare, att alltid ha många besökare, att uppdatera ofta osv.

Jag slutade blogga för min skull. Tillslut började jag avsky den här bloggen.
Den tillförde mig ingenting. Den gav mig inget utlopp för känslor och kreativitet.
Istället handlade allt om stil, outfittar, inköp och ett och annat personligt inlägg.
En evig hets över att alltid blir bättre, bli större, komma längre.

Nu ska jag blogga för mig själv.
Självfallet för er också! Ni är ju en av sporrarna. Men den största sporren måste vara att jag gillar att blogga.
Att jag får ut något av detta och att jag utvecklas.

Dessa örhängen gjorde jag häromdagen till david. Det är ju dags att han blir lite rock n' roll nu!

En not, en gitarr och en blixt!
Sexigt!

Kommentarer
Postat av: Kristoffer Lindh

Kallar man sig feminist sällar man sig till en skara där Göran Persson, Ebba von Sydow och andra människor med risig kvinnosyn huserar. Feminism har blivit ett alibi för folk som inte vill bli konfronterade för sina värderingar. Hånet mot suffragetter och andra kvinnosakskämpar är att vi lägger så mycket fokus på vad vi kallar oss, inte vad vi gör. Genom handlingar och värderingar kommer förändring, inte genom vilket politiskt alibi vi gömmer oss bakom. Sen tycker inte jag att vi har någon plikt gentemot det förflutna. Vårat ansvar är att åtgärda nuet och framtiden. Våra förfäder har dött, de bryr sig inte vilka epitet vi väljer att ge våra värderingar.



Jag är övertygad om att du skulle tycka att jag hade bra värderingar i genusfrågor, men väljer man att dömma folk för att de inte kallar sig feminister kommer man förlora många allierade i kampen och man tappar fokus på målet. I ditt svar till mig implicerar du att det bara är människor som väljer att ettiketera sig själva som feminister som vill göra något åt den snedvridna könsmaktsordning vi har. Jag måste säga att det är en ganska risig och ytlig åsikt. Jag vill att du dömmer mig efter mina åsikter, inte vad jag kallar mig, det är inte bättre än att döma folk efter utseende eller klädstil.



Det kanske är viktigt för DIG att kalla dig feminist för att det har en innebörd för dig som känns viktig. Men låt andra avgöra vad de vill kalla sig. Feminism har inte en objektiv betydelse, för andra kanske det står för något annat, något som inte ligger i linje med hur de upplever sina värderingar.

2009-03-21 @ 23:37:22
URL: http://ungfarbror.blogspot.com
Postat av: Xana

Hej :)

Har en fråga till dig om ditt plugg... Hur mycket tid per vecka/dag lägger du ned på att plugga? Funderar själv på att plugga juridik så skulle vara väldigt intressant att höra.

2009-03-22 @ 01:31:18
Postat av: veronica dudas

Svar Little P:Det måste kännas jätteskönt! Varför skriver du inte en bok om det? Det måste ju vara något förlag som är intresserad av historien och din framgång på en sådan personlig och svår punk!

Ha en bra söndag! Kram

Denna kommentar är inte godkänd

2009-03-22 @ 09:06:34
URL: http://veronicadudas.blogg.se/
Postat av: Jessica

David kommer bli coolast kille:) Hoppas det är bra med dig och att du bloggar på:)

2009-03-22 @ 09:54:58
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Xana: För att klara linjen måste man lägga ner 8 h om dagen säger våra lärare. Jag har 4 h föreläsningar om dagen och sen varierar det hur många timmar jag sitter kvar och pluggar. Det är en hård utbildning, mycket hårdare än jag trodde.

Men kör på! Det är sjukt intressant!

2009-03-22 @ 10:56:04
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Lady Thirty

bra inställning!

jag ville kommentera inlägget ovan, men det gick inte så jag skriver min kommentar här:jag har en sån

långskjorta du har på dig på bilderna-lovely. Den butiken har faktiskt mycket snyggt :)



kramelikram

2009-03-22 @ 11:04:31
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: EGOFLOW

Vi kanske ska ta oss en fika i veckan!? Jag är så gott som fri alla eftermiddagar/kvällar! Hur ser det ut för damen? Kram

2009-03-22 @ 11:05:34
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: mallis

Snygga örhängen!



Hoppas att du fortsätter blogga utan att känna det som ett tvång. Det är ändå skönt att ha ett ställe man kan få utlopp för sina tankar. Eller bara sin smak. det bli vad man gör det och det är ju det som är så bra.



Kram på dig

2009-03-22 @ 11:34:03
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Miss X Jung

fan va coola örhängen, verkligen rock n roll ^^

2009-03-23 @ 10:45:39
URL: http://asianhit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0