Hon får mig att se rött part. 2

Det här gjorde mig också lack!

"Till skilland från Blondinbella har den här tjejen skapat sin framgång med hjälp av vänner, intitiativförmåga...."

Asså, jag tycker det är konstigt. Jag tycker det är konstigt att man behöver trycka ner någon annan för att kunna lyfta upp den första. Jag tycker det är konstigt att man jämför vem som lyckats på det bästa sättet.
Skulle den här affärbruden vara en bättre buisnesswomen för att hon gjort det på ett gulligare sätt än Blondinbella?

Men det här är så himla typiskt tjejer tror jag. Till skillnad från den gick hon ner på det här sättet. Till skillnad från honom så gjorde hon slut innan hon var otrogen. Till skillnad från till skillnad från till skillnad från.
Måste man bekräfta något genom att trycka ner något annat?

Det tycker jag är både sorgligt och obehagligt.

Men förutom det så måste jag gratta dig Kajsa! Well done!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har alltid gillat Kajsas blogg, men du har så rätt... Hon sjönk i mina ögon. Synd. Varför måste vissa människor trycka ner andra för att visa hur bra dem själva lyckats?! Det är för mig oförståligt. Ha en bra dag.

2009-03-17 @ 13:34:58
Postat av: Fatima

Det förekommer mycket pikande i bloggvärlden och det är lika tråkigt varje gång. Det är också stor skillnad på kritik och att pika/trycka ner. Det du gjort i dina "Hon får mig att se rött"-inlägg är just att kritisera det som skrivs med länk så att alla kan ta del av innehållet. Skillnad.

2009-03-17 @ 15:10:52
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Det enda jag har aytt säga är att jag tycker att Blondinbella är en mediahajp där mycket har kommit gratis. Klart att hon också jobbat, men den här tjejen som jag säljer mina illustrationer för har tagit sitt från grunden utan att bygga upp ett sorts imperium av uttalanden för att få publicitet och dylikt. Det tycker jag är en jävla skillnad nämligen. Lina har jobbat något förjäkla hårt utan en massa stöd från föräldrar med pengar, smörande för att få gratisprodukter och desperat letande efter pressmöjligheter. jag äcklas av det och mycket av det Blondinbella gjort. Det handlar inte om att jag inte unnar henne, vill trycka ned henne, tycker att det är dåligt för att hon är tjej; det handlar om att jag inte gillar sättet hon ofta gått till väga på. Och det står jag till för 100 %. Jag vet att du har svårt för orättvisor Frida men utnämnd dig inte till en frihetskämpåe och ett språkrör för varenda kotte som du tycker far illa. Livet är en hård och ganska elak plats och det jag skrev är knappast något särskilt upprörande.

Men, väl mött och tack för grattandet.

2009-03-17 @ 16:04:12
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Marie

"Men det här är så himla typiskt tjejer tror jag" Genom sig själv känner man andra?

2009-03-20 @ 12:31:55
URL: http://sportigamarie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0