David sa:

Jag har en alldeles sagolik pojkvän ska ni veta. Han är så himla klok. Alla borde få bli vän med honom för han ger så otroligt bra råd och han lyssnar bäst i hela världen.

Han sa till mig idag att varje dag i en vecka ska jag bara ha 1 mål om dagen. Det kan vara allt från att gå till skolan idag till inte vara ledsen för att jag inte är på gymmet.
Så idag hade jag ett mål, som sen blev tre (såklart jag är ju duktig flicka!!!). Men två av tre är avklarade.

1) Jag gick till skolan

2) Jag pluggade några timmar

3) Tanken är att jag ska iväg och träna. Jag tror jag kommer gå.

Och det känns ju bra. Man hade ett mål och man klarade målet. Problemet med mig är att jag sätter målen bland stjärnorna och sen blir jag dödsförkrossad när jag bara når villataken.

Det mesta bottnar i ens självkänsla. För även om jag klarade dessa mål idag så kommer jag ändå på 20 saker som jag misslyckades med. Jag klarade inte av frågan, jag hade fel svar, jag blev inte lika svettig som ledaren på gymmet osv osv. Jag kan aldrig låta mig njuta av mina "framgångar". Det är ju faktiskt riktigt sorgligt om man tänker efter.

Jag kan aldrig göra mig själv lycklig och ändå är jag den enda som jag måste umgås med varje dag för resten av mitt liv. Det börjar bli dags för en förändring.

Men mitt i allt detta deppiga så finns det andra människor som behöver stöd från sina medmänniskor. Idag har ni stödjat mig så idag är det min tur att stödja Stina. All min kärlek är vänd mot henne idag!

Kommentarer
Postat av: annabanan

Din pojkvän är jätteklok. Ett annat bra råd som är relaterat till detta är "gör det du ska så mår magen bra" alltså inte då gå på toa, utan att man bara gör de där sakerna man gruvar sig för å så slipper man det magonda sen. Det borde jag försöka leva efter lite mer.

2009-03-03 @ 20:25:43
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Minaya

Å va söt du är :-)

2009-03-03 @ 22:17:39
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: annabanan

Sv: Jo, iofs är alla färger svåra, men rött tenderar ju att blekna så fult och fort och är man blond som jag så ser ju en ljusare utväxt ut som att man håller på bli flint, en mörkare utväxt är däremot inte lika störande tycker jag.

2009-03-04 @ 08:21:18
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Sassy

Vilken klok och fin pojkvän du har! Håll hårt i honom!



kram

2009-03-04 @ 10:24:48
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Fatima

Åh så bra råd! Det börjar bli så tröttsamt att kämpa med självkänslan hela tiden. Min plan för idag var att 1)gå upp tidigt (senast 08.00) 2)ta en promenad 3)städa lägenheten 4)jobba hemifrån 5)luncha med en vän 6)gymma 7)bjuda en vän på middag.



Jag gick upp klockan 9.30 och har skippat promenaden, så redan klockan 10.33 känner jag mig helt misslyckad. Nej, få stolpar varje dag ska det va. Så ska jag börja (försöka) leva. Tack!

2009-03-04 @ 10:34:26
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mamma

Varje dag är jag stolt över att vara mamma till dig och din syster. Och när människor frågar vem ni fått allt efter så svara jag sig själva! Man är den man är och är man inte nöjd kan man endast själv åstadkomma en förändring om det nu ska vara nödvändigt. Många förändras med åren, andra inte. De mindre förändringsbenägna är kanske inte alltid de trevligaste.... men oftast nöjda med sig själva och det de har. Min största förändring skedde när du kom!

Love you

MOR

2009-03-04 @ 12:35:07
Postat av: mallis

Kloka råd från em go grabb!



En kaffe måste vi ta helt klart. det går ju bra tåg åt båda håll. ;)



Är lite inne på att åka på vintage mässan, men det är nog för nära flytten. Men i sommar så...

Vi kommer ju att ha gott om plats sen med.



Kram

2009-03-04 @ 13:56:17
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Saradenrara

Åh, tack du är söt du med! :)

Jag bor i Göteborg jag. Tänkte att det var kul o veta vart du bodde för du skrev lite om mode, tror jag. H, ha en bra kväll.



Imorgon har jag nog två mål... ;)

2009-03-04 @ 20:21:37
URL: http://sarawirzen.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Jag är en 17 årig kille som skriver om mitt kärleksliv, uppdaterar framför allt mina egna låtar & dansvideos, skriver även dikter. Ska vi följa varandras bloggar via bloglovin? :)



2009-03-05 @ 02:24:54
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Han verkar fin Ni verkar fina båda Han har ju en sagolik flickvän

2009-03-05 @ 08:26:26
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0