Leva som man lär

provide a good example with your own actions.

Ovan är dagens visdomsord från Kabbalahcenter. Och det är verkligen ett fantastiskt motto.
Leva som man lär!
För gudarna ska veta att det i bloggvärlden såväl som den riktiga världen inte stämmer.
Det är oerhört många människor som har dubbelmoral, vissa medvetet andra inte.

Leva som man lär är något jag ofta tänker på när det kommer till min relation med David.
för ofta ställer jag krav på honom som han aldrig ställer på mig. Jag skäller på honom men han skäller aldrig på mig.
Helt enkelt så kräver jag ibland, omedvetet, att han ska vara precis så som jag vill att han ska vara.
Samtidigt predikar jag om att han ska älska mig för den jag är.

Därför försöker jag ofta Leva som jag Lär och tänker ofta på hur jag låter när jag pratar med David, vilka irritationsmoment som jag ska låta rinna av mig och när jag ska berömma och beundra honom extra mycket.
För ingen är perfekt men om man varje dag lever medvetet så kan man se till att bli en bra mycket bättre medmänniska än den man är idag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0