Lata söndagar

En ljuvlig söndag igår.

Vi åt sommarbrunch på Mosebackes solia uteservering.

Där utsikten är underbar.


Sen promenerade jag, Emelie och Micke sakta genom stan.
Jag har på mig vintage jeansjacka och väska, klänning från Velour och tights och skor från HM.
Solglajjorna är också second hand.

Sen gick vi till Hallwylska palatset som är ett alldeles enastående museum.
För ynka 50 kronor får man en rejäl insyn i ett av Stockholms vackraste hem vid sekelskiftet.
Men modeutställningen som är i samma museum var verkligen inget att hänga i julgranen.

Sen klappade vi på Margareta Krook. Hon är uppvärmd till kroppstemperatur så att hon aldrig ska bli täckt med snö.
Det är väl en ganska coll grej!?

Vi shoppade uggleörhängen. Fast mina är inte vita utan med silvrigt glitter på istället.

Vi satte oss ner för att äta middag.

Nämligen på finfina strandbryggan.

Jag och Emelie delade på en hamburgare och den var helt galet god!

Kvällssolen gjorde regnbågar på mina fötter.
Sen promenerade vi hem efter en lång men härlig dag!

Kommentarer
Postat av: jennula

Ååh, vilka snygga uggleörhängen! Det är ganska sällan jag verkligen vill ha nya smycken, men de var helt underbara :) Jättefina foton i övrigt - ska själv snart börja plugga i Stockholm och har mest sett den som en grå stad. Men skönt att se att även Stockholm kan vara sommarvackert :)

2009-07-14 @ 10:18:04
URL: http://jennula.com
Postat av: Evis

Åh! Såna vita ugglor vill jag ha att göra om till medeltidsgrejer. Var hittade du dem?

2009-07-14 @ 11:23:50
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Jag älskar ugglorna!

2009-07-16 @ 11:22:26
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0