Fint besök

Min vän Micke är här från besök och vi har vandrat Stockholms gator upp och ner.
Och en och annan sak blivit shoppad!

Micke!

Fika i Gamla Stan

Nämligen på Chokladkoppen!

Jag hittade denna väska längst in i garderoben och jag är så glad!
Den är ju så fin så den måste användas ofta!

Idag lös solen och jag hade pilotglasögon.


Och så dagens outfit:

Skinnjacka - HM, långskjorta - Monki, tights - HM, ballerina - din sko, väska - second hand, solbrillor - second hand

Translation: My friend Micke is visiting me and today we spent a long day in the city of Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Jag ser att du handlar mycket ifrån h&m och din sko mm. Bryr du dig inte om de fruktansvärda och rent omänskliga förhållanden som råder i de sweatshops där dessa kläder så ofta tillverkas?

Själv lägger jag alltid lite mer pengar för att kunna garantera att de plagg jag köper kommer från justa förhållanden, även om det innebär att jag får avstå en del shopping.

2009-07-13 @ 13:45:59
Postat av: Little Peaché

Kalle: Nej jag bryr mig inte nämnvärt om det...

2009-07-14 @ 11:21:03
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Kalle

Fy fan vilken ytlig och okänslig skitstövel du är då

2009-07-15 @ 23:11:31
Postat av: Little Peaché

Kalle: Är du helt tappad eller? Klart jag bryr mig, men vad vill du att jag ska göra?

Ändra min världsbild och sätt att leva för att en okänd karl, utan mailadress, minsann talar om för mig hur dumt det är att handla på HM och hur korrekt han är som sannerligen köper dyrare plagg.

Kalle kalle kalle, vad ville du egentligen ha för svar?

2009-07-15 @ 23:36:12
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Kalle

Frida: Jag tycker bara att det är snuskigt hur bloggare likt dig själv uppmuntrar till fullkomligt onödig shopping som för det mesta bara pissar ner världen både etiskt och miljömässigt, för att sedan bara rycka på axlarna inför kritik. Och om jag väljer att köpa ett par skor av kvalitet som jag vet är tillverkade under justa förhållanden i vår egen del av världen, istället för att köpa 4 par skor från blödande barnhänder i Bangladesh, så tycker inte jag att det är snobbigt över huvudtaget.

Och att jag inte vill ge dig min mailadress är väl upp till mig. Om du vill kommunicera är väl detta ett dugligt forum för detta?

2009-07-16 @ 18:44:16
Postat av: Little Peaché

Kalle: Nej jag tycker inte det är upp till dig. Jag tycker det är dagisfasoner det du sysslar med. Jag diskuterar gärna och jag tar mer än gärna kritik om den är konstruktiv. Men när en anonym person leker viktigpetter och en know-it-all ja men då får det vara.

Då är det bara dagisfasoner!

Sen är jag varken snuskig, eller uppmuntrar till onödig shopping eller rycker på axlarna.

Men mode är mitt intresse och det måste få vara det, du kan väl hitta en blogg och hacka på alla de mammor som använder pampers blöjjor med blekningsmedel i. Eller oj, nej just det du är ju så arg över endast H&M....

2009-07-20 @ 09:15:09
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0