Att avreagera sig!

Jag är lite arg men mest glad och lite ledsen.

Arg:
Jag är så jävla arg därför att USA har ett nytt lagförslag som kommer betyda att om en gravid kvinna måste föda om pappan säger nej till abort. Och det är helt sinnesjukt! För det kommer finnas många mardrömsscenarion där pappan säger nej och så kommer ungen, det blev lite jobbigt och han drar. Kvar är en bitter kvinna som födde i onödan och måste vara mamma hela livet åt ett barn hon varken ville ha eller kände sig redo för.
Jag säger som socialstyrelsens expert här i Sverige: "Ett sådant lagförslag är inte aktuellt förrän män kan bli gravida"
Jävla idioter!

Arg 2:
Nu ska vi alla hylla modeeliten som just nu basunerar ut att de är trötta på den perfekta kvinnan. Nu ser vi osminkade, gamla och överviktiga personer på de stora tidningarnas omslag. Nu lyfts den rynkiga damen fram och hyllas för sitt ansikte "som levt". Men det var bara några veckor sedan som vi läsare fick topp-tio tipsen för att hålla oss unga i hyn. Botox och krämer av alla dess slag utmålades till kvinnans bästa vän. Dessa skulle tydligen vara den mirakulösa vägen till lycka.
Veckan innan fick vi veta att vägen till lycka var istället genom släta lår, tighta rumpor och fasta bröst. Och överallt får vi höra att rouge gör oss lite mer fräscha, vit eyeliner gör ögonen klarare och genom två olika nyanser brun-utan-sol kan man skapa en synillusion om smalare ben.
Visst är det väl bra att stora modehus som Vogue säger att naturligt är vackrast.
Problemet är bara att jag inte köper det! Det känns så otroligt falskt och påklistrat när världens största modell sitter osminkad på framsidan. Är det nu jag äntligen ska få älska mig för den jag är????
Det känns som en pr-grej. Nu har vi krisiga tider, världen har sedan länge fått nog av utseendethysterin och tidningarna utnyttjar det för att sälja lösnummer. Nu ska de nya syndabockarna vara de smala, sminkade och fixade.
För visst måste man alltid ha en viss andel kategorier som är fel? Det är fel att vara tjock, innan dess var det skamligt att vara fattig och innan dess var det en synd att vara gay. Att vara svart, jude, "inföding", rödhårig, utvecklingsstörd och rent utav ful ja de ska vi ändra på. För inte kan man se ut så.
Förrän nu... Tack Vogue för att ni äntligen säger att jag kan få sluta hålla andan och dra in magen, för att jag äntligen kan sluta slaffsa med anti-celluit krämer och tack för att det äntligen är ok med några finnar.
Tyvärr säger ni det rent för sent och tusentals flicksjälar hatar sin spegelbild!
SLUTA säg att nu är vi trötta på ditten och nu är vi trötta på datten, för de som råkar falla inom den kategorin kommer hata sin spegelbild.
Varför inte bara säga "Du är fin som du är! Den du är är tillräckligt bra! Du är värdefull".
Ska det vara så in i helvete svårt!?

Ledsen:
David åkte till Kreta idag för att jobba och jag är själv i 12 dagar. Känns lite trist faktiskt!
Men har jag tur kommer han hem med lite taxfree!!! Jag gjorde en lista som var kanske 1 km lång!

GLAD:
Men jag är inte bara negativ ska ni veta!
För om cirka 45 minuter är min syster i denna lägenheten. Hon har åkt från Malmö för att hänga i storstan med storasyrran! Och jag längtar så! Jag ska skämma bort henne. God mat, bio, restauranger och shopping. Kanske en skärdgårdstripp om vi har tur med vädret!
Lyxfrukostar och hon ska få botanisera bland storasysters alla kläder. Djupdyka in i mitt sminkbord och prova alla smycken!
För när min lilla gullunge är här är bara det bästa nog!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh så härligt! Precis som jag och brorsan brukar ha det, med undantag för klädbotaniserandet då;) Hör av dig om det blir ensamt och tråkigt sen, jag är i stan resten av sommaren och fullt tillgänglig så gott som alltid!

2009-07-24 @ 09:14:45
URL: http://ellenmariamadelaine.com
Postat av: Molly

Hej,

Kom ut till Grinda vet ja!



:)

Kram M

2009-07-24 @ 14:47:22
URL: http://mollysklokbok.devote.se
Postat av: Fatima

Sv: Ha det superhärligt med din syster! Tids nog ska vi nog finna tid att träna tillsammans =) Ser fram emot det !

2009-07-24 @ 15:04:13
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Becca

Håller med dig! Jag är SÅ trött på att vi måste vara så perfekta! Usch vad jag är trätt på det! Jag önskar verkligen att vi bara kunde få vara nöjda med hur vi ser ut. Det skulle vara så skönt!



Hoppas du och din syster får det riktigt mysigt! :)

Kram!

2009-07-24 @ 17:23:32
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Hanna

Arg 1-grejen har jag inte hört talas om, men hur gammaldags låter inte det? Varför varför ska pappan besluta att mamman ska gå och oroa sig med en unge i magen i nio månader, och sedan krysta ut den under förmodligen stora smärtor? Och precis som du säger, om han sedan drar, vilket såklart är mycket lättare att göra när man inte har massa bröstmjölk man ska dela med sig av.



Och det andra är också helt knäppt och störigt. Åh vad fint och bra och naturligt med en osminkad modell (- som är anställd just för att hon är snygg!)

2009-07-25 @ 18:32:53
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: David

Abortförslaget är helt uppåt väggarna, kvinnor får ta tillräckligt mycket skit redan som det är, ska man säga upp deras rätt att bestämma över sina egna kroppar nu också? Vilken idioti.



Jag är också lite arg, ledsen men mest glad.

Arg, eller snarare frustrerad kanske, för att jag hade en bild av att människor skvallrade mindre och snackade mindre skit om varandra ju äldre man blir, men så verkar inte vara fallet.



Ledsen för att det dröjer mer än en vecka tills jag får träffa dig Frida.



Men mest glad för att jag har en sådan vacker, intelligent och fantastisk tjej. Du är bäst.



Puss

2009-07-25 @ 22:44:34
Postat av: Little Peaché

David: du är så underbar! tack för allt du är!

2009-07-28 @ 11:38:38
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0