Förskolelärare häktad för barnsex

En förskolelärare i Jönköpings län sitter sedan mer än en månad häktad misstänkt
för grobt sexuellt utnyttjande av barn. Förskolan mannen jobbar på drivs av en kristen organisation,
uppger svt:s jönköpingsnytt.
På förskolan finns barn mellan ett och fem år och det är fyra av dem som mannen misstänks ha förgripit sig på.

Så där ja, återigen sexuellt utnyttjande av barn i samband med religion.
Är det inte präster så är det tydligen kristna förskolelärare.
jag undrar om det var det gud ville...

Kommentarer
Postat av: Banana

USCH! Varför??? GAH!



Och angående prestationsångesten, jag vet, jag tror det är det typiska duktig flicka-syndromet som vi alla lider av. Men du är inte ensam.

2009-12-02 @ 11:58:48
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Det där tyckte jag var väldigt korkat sagt, av en i övrigt intelligent människa. Hur vet du att han var kristen förresten? Det är många barn och vuxna som jobbar / går i kristna skolor och INTE är kristna. Men även om han vore kristen är kopplingen långsökt. Lika dumt som att jag sa att ateister är kriminella, eftersom de flesta som begår brott i samhället inte är religiöst aktiva.

2009-12-03 @ 16:12:11
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: ina

fy vad hemskt. men jag tycker inte det var hemskare av att han var lärare på en kristen skola. allt lika hemskt!

2009-12-03 @ 22:08:08
URL: http://www.winterbarn.blogspot.com
Postat av: MOR

Vi har en bekant som gick på en katolsk internatskola i Österrike - aldrig, aldrig säger han ett ord om detta mer än att han aldrig mer i hela sitt liv vill se en präst, man kan bara gissa!!!

Love you

MOR

2009-12-07 @ 13:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0