Pride #1

I helgen har vi haft prideparad här i Stockholm och det är utan tvekan något av det bästa jag varit med om.
Jag har länge haft en förkärlek för HBT-rörelsen här i Sverige och älskar det!
Älskar framförallt transorna, läderbögarna och de stolta föräldrarna!
När de kom gående så grät jag en skvätt.
Jag grät mig igenom i princip hela paraden då jag var så innerligt rörd och äverväldigad av all kärlek som var i luften.
Känslan av stolthet som genomsyrade hela paraden var otroligt inspirerande!

Här kommer första delen av alla bilderna!

Emelie var fab i jeansskjorta och trollsländor i öronen!
Men hon är alltid fab! Snacka om stensäker stilkänsla!

Jag invigde nya runda solglajjor från H&M.
Det är härligt att vara trendig om det bara kostar 60 spänn!

Först kom det ridande poliser så inga haters skulle springa framför tåget.

Först kom MC-flatorna!

Man såg mycket nakna tonåringar som under sin sexuellt förvirrade tid i helgen fick uppleva sin första pride.
Men det är bara vackert! Man får inte glömma att det är många människor som under Priden kommer ut för sig själva.
Första kontakten med samma kön, första fysiska kontakten. Första gången förvirrade människor pratar med transor, läderbögar, queers och regnbågsfamiljer.
Åh det är så vackert! Jag blir tårig nu bara jag skriver det!

Men vi hade riktig otur med vädret!

Vackraste flaggan! Regnbågsflaggan!

Många glada!

Det var underbart! Skratt och tårar!
Efter ett tag sprang vi in i tåget och gick vi med!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror att du gillar regnbågsflaggan för att din mamma sydde så konstiga kläder, med en massa olika mönster o färger till dig när du var liten. En gång var det någon som sa att du såg ut som ett regnbågsbarn.... hur som helst så tror jag att kläderna "färgade av sig", det är ju sällan man ser dig neutralt klädd, äger du överhuvudtaget något i beige??? På tal om beige, jag hörde en gång en man som på frågan varför han skilde sig svarade "vem vill vara gift med en kvinna som älskar beige?" Igår såg jag coyote uggly, där var ingen beige där heller.

Love you

MOR

2009-08-04 @ 09:14:54
Postat av: cat

å, kärlek till dina bilder.

2009-08-04 @ 13:04:14
URL: http://gallon.blogg.se/
Postat av: Sassy

Åh, jag har aldrig varit på Pride, men det skulle vara så otroligt kul att gå nån gång!

2009-08-04 @ 21:10:16
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Mamma: vilken fin kommentar! och jag älskar regnbågsflaggan, helt alla färger på ett plagg! =)



kram

2009-08-12 @ 14:19:46
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0