1 km loppis

I lördags var vi på loppisen på Bondegatan här i Stockholm.
Det var helt hysteriskt men alldeles underbart!

Jag kollade klänningar men de flesta säljare tog överpriser.

Och jag ville himla gärna ha den här västen fram tills han ville ha 200 spänn för den.
En annan tjej ville ha 200 spänn för en tavla. När jag frågade varför den var så dyr, den var ju bara i plast så svarade hon efter en liten stund... men det är kitsch! HAHA så kass försäljningsteknik!

Det var fler än jag som valde hundtansmönstrat dagen till ära.

Sen blev det lunch på ett UNDERBART café vid namn Gildas.
Allt där är perfekt, förutom att de inte tar kort.
Men det ligger på Skånegatan och är så grymt!


Jag fyndade en mössa i äkta päls för ynka 20 kronor!

Och jag älskar den så!

Tröjan är ett nytt fynd från stockholms Stadsmission.
you gotta love second hand!

Dave var tjusig i tischa från Weekday och en members only-jacka från second hand butik i Berlin.

en glimt av en vit och en röd klänning som inhandlades under loppisen.

Annars la vi mest krut på att hitta guldramar till ett nytt projekt vi tänkte ha på väggen.
Ja spännande, men det är fortfarande många ramar som saknas.

Kommentarer
Postat av: egoflowet

jag har också fikat där.. det är himla mysigt & en av tjejerna som jobbar där är helt galen. visst är det där vid nytorget där de har boktapeter i guld på väggarna!? enda negativa är att äppelpajen smakar skit där. det får de jobba lite på!

2009-08-31 @ 11:09:09
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Maria

Ibland hittar man fynd, även i Sthlm, men de riktiga fynden gör man på mindre orter. Där skänkta saker säljs för att man vill få sälja undan och få plocka fram mer, inte för att man vill tjäna pengar. Visst är det bra att det finns en andrahandsmarknad värd namnet numera men här i Sthlm tar de helt sjuka överpriser för rent skräp allt som oftast...

2009-08-31 @ 13:39:14
URL: http://ellenmariamadelaine.wordpress.com
Postat av: trollpia

mössan var ju helt fantastisk!!!!!

2009-08-31 @ 20:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0