Fejk

I det senaste numret av tidningen "Glamour" finns det en artikel, som går under namnet FEJK.

Det ger intrycket att här kommer det stå om dagens utseende hysteri och hur dumt det är att lägga sig under kniven.
Men icke.

Här visas bilder på två snygga unga tjejer som glatt berättar om sina nya tuttar, botox i pannan, restylan i både läpparna och vid kindbenen. Samtidigt försöker tidningen vinkla det chokernade i hur mycket pengar desa kvinnor är villiga att lägga ner på sitt yttre. Men det är lönlöst. För faktum är att sekunden tidningen publicerade dessa kvinnor "som inte ångrar en enda grej" så är det det som läsarna ser.
Åh hon är snygg, så snygg för sin ålder. Och genast börjar kvinnor leta efter skrattrynkor, bekymmerslinjer och slutar vara glada över att de har en hälsosam kropp som fungerar.

Vadå "bekämpande"???
Vi kan ALDRIG bekämpa ålderdomen.
För var dag som går så blir man en dag äldre, som blir en månad, som blir ett år, som blir 35 år.
Varför oroa sig hela livet över rynkor när man kan leva livet fullt ut och sen sitta i sin gungstol glatt skrockandes över att just mina rynkor är bara skapta av lyckliga minnen.
Mina rynkor är inte framkallade av daglig ångest över ålderdommen.

Skit i botox och börja skratta.
Ni alla kommer må bra mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Lina

Glamour är verkligen ingen bra tidning, jag har läs flera saker i den tidningen som äe helt åt helvete och som verklingen inte bör tryckas och riktas till unga osäkra tjejer. Uschusch.

2008-09-15 @ 20:45:02
Postat av: stina

Ops. Jag är nog helt fel kommentator men jag håller med att massmedia inte ska/bör vinkla olika skönhetsingrepp som om det är vägen till lycka men faktum är att det finns många som faktiskt blir en aningen gladare av att fräsha till sig. Jag tycker det är var mans sak att bestämma själv över istt liv och sina handlingar och om någon vill ha mindre rynkor än den andre så okej - vi är olika.



Däremot tycker jag att strävan efter perfektion coh mer skönhet aldrig får utesluta lika mycket strävan efter att utveckla sig själv och synen på medmänniskan. Att utveckla sitt inre med både självkänsla och självförtroende är a och o för att inte sjunka ner i ytligheternas förakt.



Men för mig tar insida och utsida inte inte ut varandra utan kan likväl gå hand i hand.



Varm kram

stina

Postat av: Mamma

Undrar om folk vet om att varje operation med anestesi kan utgöra livsfara, det är därför det finns specialutbildade läkare och sjuksköterskor just för detta ändamål. Vet folk om att kroppen av sig själv vill stöta bort sådant som är icke kroppseget? Av den anledingen måste människor som transplanteras medicinera mot detta. Vet folk om att de duger som de är. Det slår mig att de som redan är snygga vill vara snyggare och till slut har de tappat bort sig själva eftersom de blir oigenkänliga. Det slutar alltid med att de, när de kommit upp i min ålder, har blivit fulare än de som var mindre vackra från början.

MOR

2008-09-16 @ 08:52:02
Postat av: Anneli

AMEN! Helt rätt. Man blir så jävla trött. Det är synd om människorna.

2008-09-16 @ 20:24:10
URL: http://ungtant.blogspot.com
Postat av: egoflow

Jag förstår inte hur artiklar som de här ens bli publicerade. De finns ju överallt! & jag blir så TRÖTT!!

2008-09-17 @ 10:49:55
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0