Coaching - Självkänsla

Jag, och många av er läsare, har uttryckt ett behov av bättre självkänsla
Då jag länge läst på om självkänsla, övat min och intresserar mig för det,
tänkte jag ha en coaching är en gång i veckan.
Ibland får ni läxa att göra. Fast bara om ni vill såklart!

Lesson #1
ATT SKRIVA

Varje dag skriver jag följande saker i min bok.
3 bra saker jag gjort idag
3 saker jag tackar för
3 saker jag behöver hjälp med

Igår skrev jag följande:
BRA
* Jag åkte till polisen och fixade nytt pass
* Jag tränade
* Jag tog itu med olika pysselprojekt
TACK
* tack för att jag kände glädje inför träningen
* tack för att jag har råd att storhandla bra mat
* tack för att David är min
HJÄLP
* hjälp mig plugga på håltimmen
* hjälp mig tänka på hur jag pratar med nya människor
* hjälp mig hålla min energi uppe

När man hållt på ett tag kan man lägga till kolumnen "förbättra/tänka på" eller vad man vill kalla det.
Jag gör inte det ännu för jag känner att jag hackar ner på mig själv så mycket att det är viktigt att denna övning endast handlar om att peppa mig och inte trycka ner mig.

Nu till er läxa.
Gör denna övning varje dag i minst 21 dagar.
För det är så lång tid det tar för hjärnan att lära sig en ny vana.
Men ni får INTE göra "förbättra" delen. Den börjar man med långt senare.

Berätta gärna hur det går för er!

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Nu vet jag! Och ni är varmt välkomna på middag på torsdag. Ni och pralinerna ;)

Hur känns halv sju?

Kram!

2008-09-23 @ 23:42:50
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Lillgull

Hejsan! Jag har nu startat en egen blogg utanför modette, jag kommer fortfarande att lägga upp saker på min modettesida också förståss.

Jag tycker ideén verkar jättebra! Det här ska jag börja med idag! Tror jag sett något liknande på Oprah för et antal år sedan men det blev aldrig av att jag började.

Nu ska jag ta tag i det och peppa mig själv för det är jag värd!

Gör det nått om jag bloggar om detta på min egen blogg o kanske kopierar en bild på dig till det inlägget?

2008-09-24 @ 10:33:15
URL: http://droid.se/wordpress/
Postat av: Lillgull

Hejsan! Jag har nu startat en egen blogg utanför modette, jag kommer fortfarande att lägga upp saker på min modettesida också förståss.

Jag tycker ideén verkar jättebra! Det här ska jag börja med idag! Tror jag sett något liknande på Oprah för et antal år sedan men det blev aldrig av att jag började.

Nu ska jag ta tag i det och peppa mig själv för det är jag värd!

Gör det nått om jag bloggar om detta på min egen blogg o kanske kopierar en bild på dig till det inlägget?

2008-09-24 @ 10:34:21
URL: http://droid.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0