När Blondinbella blev Carrie Bradshaw

Carrie Bradshaw, flickan på tv som alla vill vara. Som alla tror de är. Flickan som har ett glammigt jobb, glammiga vänner, glammiga kläder och tonvis med skor. Flickan som har det där drömlivet vi alla önskar att vi kunde få ha.
Isabella Löwengrip, flickan i bloggen som alla vill hata. Som alla tror att de känner henne. Flickan som har ett glammigt jobb, glammiga vänner, glammiga kläder och tonvis med skor. Flickan som har det där drömlivet som många älskar att hacka på.
Såfort jag skriver om Blondinbella har jag alltid någon läsare som börjar tjafsa. "Åh jag är så glad att hon är borta, med alla sina ytligheter". Men för att tala klarspråk: "Vad fan vet vi om henne egentligen?". Vem har sett henne gråta, vem har sett henne skratta, vem har hört henne prata med sina bästisar och vem har egentligen umgåtts med henne.

Hon är för i helvete 17 år! 17 år! När jag var 17 år var jag inte så trevlig heller. När jag var 17, 18, 19 och 20 var jag egocentrisk, deprimerad, ytlig, självcentrerad och jävligt förvirrad. Som alla ungdomar är. Man är förvirrad. Försök då var så förvirrad samtidigt som du driver företag, går i skolan, har en relation, har vänner, har en familj, representerar ditt varumärke och blir baktalad av media och hatad av anonyma patetiska läsare. TÄNK DET!

Alla som skriver så mycket skit om alla andra människor har rent för mycket tid över. Och tyvärr spenderas inte en enda minut av den tiden på att försöka se bakom ytan. Försöka förstå andra människor.

Jag är inte guds bästa barn alla dagar men jag är större än att jag hackar på någon i min lillasysters ålder.
För vad det egentligen handlar om är att alla vill vara Carrie för hon finns inte på riktigt. Det är okej att sukta efter hennes livsstil. Men det är inte ok att vilja vara Blondinbella för hon finns på riktigt och att erkänna att man vill ha en 17-årings liv genererar avundsjuka.

Avundsjuka som gör att man kan tar sig friheten att kalla folk saker. Men alla ni idioter som skriver skit om andra till mig, till andra bloggare och till bloggaren i fråga, jag skulle vilja se er gå fram till Blondinbella och säga att hon är ytlig.
Hon hade välartikulerat och artigt satt er på plats igen. På ett sätt som bara en stjärna kan!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är så klok somvanligt. Sorgligt med bloggpaus men jag förstår henne verkligen.

2008-10-13 @ 15:51:22
Postat av: Anonym

Så rätt. Har du läst Hanna Fridéns krönika om det?

2008-10-13 @ 16:16:20
Postat av: Mama Mad

Sv: jag gör inte så mycket.. Ränner ärenden, pular lite här hemma och vilar. Så jag har det ganska chill just nu. Ska inte gå på fler föreläsningar, min rygg orkar inte..



Hur trivs du då? Går plugget bra??

2008-10-13 @ 17:07:52
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Daisy

Du har helt rätt i det du skriver.

2008-10-13 @ 17:42:54
URL: http://spaningmeddaisy.blogg.se/
Postat av: Petra

Bra skrivet. Jag tror att Blondinbella är tillbaka på banan snart igen, kanske i en lite annan form - men en stor del av sina läsare kommer hon alltid ha kvar.

2008-10-13 @ 18:44:38
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: sara

Jag förstår vilka kommenater du syftar på, bl a mina. Men jag ser verkligen inte VAD det är med hennes som gör henne intressant, och det måste man ha rätt att tycka eller hur?

Det handlar inte om att ha för mkt tid, det finns säkert bloggar du tycker är ointressanta också, eller hur.Eller vill du bara ha medhåll??

Men - det har blivit en grej bland vissa att försvara blondinbella just nu, och sålunda får hon ÄNNU mer publicitet. Snacka om att ha lyckats göra en höna av en fjäder, och så hakar vissa på och tjejen kammar in kosing.



Trodde faktiskt att du skulle pusha lite för de verkligt coola, reflekterande tjejerna istället (såsom whatalmawearsm underbaraclara m fl. Tusen ggr originellare än BB ) men du hakara på trenden och "feminist-försvarar" blondinbella.

Jag är feminist och jag tycker verkligen världen haft tillräckligt av BB. enough is enough.



Oavsett hur gamla folk är, så kan man vara intressant och inspirerande, det finns massa andra bloggar skrivna av andra tonåringar, som ger så mkt mer. Hon är bara punkt slut ointressant,

2008-10-13 @ 21:22:16
Postat av: Anonym

Bra skrivet syster! Tråkigt att hon tar en paus, får hoppas hon kommer tillbaka snart igen:)

2008-10-13 @ 21:23:35
Postat av: sassy

Mycket bra skrivet! Jag tycker att Blondinbella får oförtjänt mycket skit, och även om jag inte delar hennes åsikter, så tycker jag att hon är bra på det hon gör.



kram

2008-10-14 @ 10:00:21
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Jättetråkigt tycker jag att du faller in i den där "alla som kritiserar någon är bara avundsjuka".



Du har ju också en bild av henne som du visar i slutet av ditt inlägg; "Välartikulerad och artig. Stjärna." Hur vet du det? De framträdande hon gjort i media har inte varit särskilt välartikulerade. Varför skulle din bild vara mer rätt än andras?



Jag tycker det är så fånigt att ständigt lyfta fram hur liten Blondinbella är. Snacka om någon som kommer att förlora på att fylla 18 om en vecka! Hon är för övrigt lika gammal som min yngsta dotter, och hon är inget självförhärligande förvirrat barn. Definitivt inte hennes ett år äldre syster heller. Ingen av dem är det minsta avundsjuka på Blondinbella, jag lovar!



Nej, jag håller faktiskt med Sara ovan om att jag väntat mig lite mer av dig än att hylla Blondinbella.



Naturligtvis stödjer jag inte våldsamma påhopp och trakasserier.



Men mothugg på bloggen måste man få räkna med när man sticker ut på det sätt som hon gör. Nu verkar alla ha glömt att Blondinbella inte bara är en duktig tjej som visar dagens outfit och vad hon äter med sin pojkvän. Det är oerhört skickligt av de vuxna männen som driver hennes företag att dels ha lyckats jobba in den bilden i media, dels få så många läsare att glömma de arroganta, föraktfulla, fördomsfulla moderatungen som Blondinbella slog igenom som för några år sedan.



Jag har skrivit om det där fenomenet med att man inte får säga emot på bloggen upprepade gånger. Men jag är inte säker på att du läser andra bloggar så det är väl ingen idé att hänvisa till det!



Och snälla, kommentera nu inte denna kommentar på min blogg utan gör det här i så fall. Det blir så förvirrande när du lägger in en kommentar mitt i en annan debatt på min blogg.



I hall hast!

2008-10-14 @ 19:50:22
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Alina

Hejhopp kikar in:) Hoppas du får en trevlig kväll! Gillar du scones och vill bli lite suktad så tycker jag du ska ta och kika in;) kramar

2008-10-14 @ 19:56:49
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie

Sara - så tjejer som isabella ska inte få bli puchade? bara coola tjejer som är "annorlunda"? och du påstår dig vara feminist. De är sådana tjejer som du som har en speciell plats i helvetet. Hoppas du kommer må gott där, vara bitter och klaga på alla andra tjejer.

2008-10-15 @ 12:22:38
Postat av: Sara

Linda-marie: du har tydligen inte läst ordentligt och förstått min ståndpunkt. Men jag skulle aldrig skriva sånt som att "du har en speciell plats i helvetet" för det. Hur kan man ens skriva nåt sånt???

Kanske du kan läsa Annaa M här ovan istället, för hon får fram precis det jag menar.

2008-10-15 @ 19:42:44
Postat av: Rebecka

Jag förstår inte ens vem BlondinBella är? Jag läser aldrig tidningen och ser inte på teve och har sparsmakad smak när det kommer till att läsa bloggar och då missar man sådant här!



Jag läste lite på hennes blogg nu och förstod inte alls varför hennes blogg har blivit så uppmärksammad? Hon har ju för sjutton över 1500 kommentarer i sitt senaste inlägg. Ojojoj.



Kan inte Little Peaché eller någon annan berätta lite om vem denna BlondinBella är och vad hon står för? Det vore snällt! :)



MVH

Rebecka

2008-10-15 @ 22:21:41
URL: http://rybel.blogspot.com
Postat av: Mamma

Är inte syftet med att vara just Blondinbella eller vilken annan bloggare som helst, att få uppmärksamhet? Och det får hon ju - och alla andra bloggare också, annars kan man ju lika gärna skriva dagbok/bilderbok för sig själv alena. Eller missuppfattar jag detta "moderna fenomen"? OCH vill man ha uppmärksamhet och vara ICKE ANONYM så får man nog finna sig i att alla inte gillar att man tar plats. MEN som jag sagt tidigare man får tycka och tänka precis vad man vill, även om andra människor, men man behöver inte vara kränkande eller ful i munnen för att argumenten tryter, vilket jag ser íbland. jag tycker överhuvudtaget att det är ett ofog att fälla negativa kommentarer om människor som inte ens är i samma rum men det har blivit så allmänt vedertaget så att det inte längre kallas skitsnack, t o m massmedia använder sig av detta. Och om nu Blondinbella slog igenom som den "arroganta, föraktfulla, fördomsfulla moderatungen" är det ju tur att det är glömt nu det måste ju betyda att den taktiken inte gick hem och hon kom på andra tankar, vilka vet jag inte eftersom jag inte följer henne eller hennes liv. Men jag hoppas att hon har slutat vara den "arroganta, föraktfulla, fördomsfulla moderatungen", det kan ingen må bra av.

Keep up the good work!

Love

MOR

2008-10-16 @ 09:38:04
Postat av: Linda-Marie

Sara - om du inte kan formulera dig ordentligt så är det inte mitt problem. och nej du är ingen feminist, för en sådan skiter inte i ansiktet på andra tjejer. och att jag skriver att tjejer som du har en plats i helvetet det står jag för till 100%.

2008-10-16 @ 17:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0