Karla Kummerfeldt

Många av er berättar om vem som inspirerar er.
Filmstjärnor, musiker och gamla moviestars från svart/vita filmer.
Min inspiration är Karla Kummerfeldt, min gammelmormor.
Hon var en av Tysklands första kvinnliga jurister.
En affärskvinna ut i fingerspetsarna.
Hon var även ett riktigt modelejon. Omsvept i pälsar, pärlor och figursydda dräkter.
Hon föddes 1904, i en tid där kvinnan var som ett husdjur.
En tid när kvinnan producerade barn, lagade mat och städade.
Men inte min Karla!
När mitt liv känns tungt tänker jag på henne.
Hon klarade allt det jag vill klara, men i en tid bra mycket svårare än min tid.
Se så vacker!




Kommentarer
Postat av: Paula

ohhh var är bilderna ifrån? oma:)?

2008-11-04 @ 15:03:26
Postat av: Kimberly

Förstår att du e stolt över henne! Vilken kanonbrutta!

2008-11-05 @ 10:06:24
URL: http://kimberly.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0