Frågor och svar!

Är du bra på att sy?
Nej det skulle jag inte vilja påstå! =) Jag kan väl endel men min mamma är superduktig så jag frågar henne när jag kör fast. Men nu är den prickiga klänningen snart klar så då får ni väl avgöra själva! =)

Vart i vackra Sverige bor tösen?
Jag bor i fina och underbara Malmö

Vad jobbar du med/pluggar till i dagsläget?
Just nu jobbar jag på en personalavdelning med kompetensutveckling, men till hösten hoppas jag att jag kommer in på juridik i Stockholm.

Varför vill du flytta till just Stockholm?
Dels för att jag kan plugga juridik där. Men anledningen till att det slutligen blir Stockholm är för att min pojkvän är fotograf och ska gå en vidareutbildning där. Men sen är ju Stockholm en grann stad och det hade varit fint att få prova på livet där med.

Varför vill du plugga just Juridik?
Jag hoppas att jag kan göra välrden till en bättre och rättvisare plats helt enkelt.

Har du alltid haft samma "stil", och om inte så vad har du varierat emellan under åren?
Oj ja jag har verkligen varierat mig. När jag var 14 var jag en riktig poppare med snedlugg och stjärnor på kinden. jag lyssnade på Håkan Hellström och demonstrerade med Ung Vänster. Sen i tvåan på gymnasiet blev stilen mer och mer glamrockig. Det var mycket tights, hårdtupperat och sprayat platinahår och skinnjacka. Sen för typ två år sen var jag helt fast i 80-talet. Då var det bara glitter, paljetter, snedbena, lockigt hår och axelvaddar som gällde. Nu har jag väl stannat vid att ha olika stilar mest hela tiden. Men mest frekevent just nu är ändå kjol och klänning. Är inget fan av jeans.

Kan du inte visa lite mer bilder från dina "blonde-days"? Det var sjukt hett måste jag säga! :)

Haha, tackar tackar! Hmm ja jag får väl se vad jag kan vaska fram! =) Finns inte allt för många bilder, men en del iallafall!

Har du förändrats mkt i vikt/hur var figuren innan förändringen (om det skett en förändring)? Hänvisar denna fråga till ett inlägg du skrev för några dagar sedan om kroppsform & kläder..
Jo jag har faktiskt förändrats mycket. Jag har aldrig varit en riktig sticka men på högstadiet var jag smal, sen efter ettan flyttade jag till Australien och gick då upp i vikt till 96,4 kg och gick sen ned till 67 kg. Nu har jag gått upp till 82 kg och har väl börjat fundera på en hälsosammare livstil. Jag vill inte gå ner i vikt för att bli snygg men jag vill gå ner i vikt för att mitt hjärta ska må bättre och för att jag ska komma i mina kläder. Jag har ju inte råd att köpa en ny garderob varje gång jag bestämmer mig för att gå upp! =)

Har bloggen din påverkat dig på något sätt i jämförelse med innan den startades igång, och om ja; hur?
Bloggen har inte förändrat mig jättemycket däremot är den en glädjekälla varje dag. Jag gjorde en stor inre förändring för ca 1 år sen och behöver inte förändras särskilt mycket mer. men bloggen ger mig otroligt mycket. Glädje för att jag hittat ett forum att använda min kreativitet och glädjen i att ni läser den. Det är ju faktiskt helt fantastiskt att ni kommer tillbaka dag efter dag. Jag vill så gärna få möjligheten att träffa er alla och krama er och ge er en smällkyss på kinden!

Dröm jobb?
Mitt drömjobb är att jobba som domare i högsta domstolen. Eller kanske som chefsjurist inom någon stor modekoncern.

Varför bloggar du?
jag bloggar för att få ge utlopp för min kreativitet men även för att jag vill så gärna sprida budskapet om att man är bra precis som man är, och tror att bloggen ger mig möjligheten att nå ut så mycket som möjligt.

Varför började du blogga?
Denna bloggen startade jag faktiskt tillsammans med en vän men har den nu själv. Jag ville först och främst ha en modeblogg som visar att man kan vara trendig utan att köpa det allra senaste och man kan vara snygg utan att man ser ut som en supermodell. Jag började blogga för jag vill få alla tjejer och killar i hela världen ska börja älska sig själv för precis den man är.

Favorit bloggar du läser dagligen?
Jag läser dagligen underbaraclara, niotillfem och vintagedarlingblog. Sen gillar jag att kasta ett öga i Blondinbellas blogg. Hon är en cool tjej tycker jag. Håller inte ofta med henne men inspireras av hennes framgång.

Vad och var ifrån hittar du din inspiration?
Jag hittar min inspiration över allt. Bloggar, modetidningar, vänner, second hand tittande, loppisar, marknader, resor you name it. Ide´´er kommer flygande hela tiden.

Vad är din dröm?
Min dröm är att få fortsätta leva mitt underbara liv. Att mina nära och kära mår bra, att min familj är frisk och ett rosa torp med vita knutar hade bara varit en bonus. Sen har jag ju mer ytliga drömmar som att få ett grymt jobb, att lboggen ska växa, att min kille ska bli en superkänd modefotograf och sådär. Men bara vi är friska och har det bra så är det som en dream come true.

har du haft en ätstörning? jag menar på tanken på det du skrev innan om din vikt ....
Nej, jag har aldrig haft ätstörningar. Däremot har jag haft problem med mat. Detta har varit en direkt konsekvens av min bristande självkänsla. Det har tagit mig år att känna att jag kan älska mig för den jag är. Och ibland har även jag dåliga dagar! =)

Vad vill du jobba med i framtiden?
Jag vill jobba med juridik, helst in en domstol.

Det var allt för den här gången! Tack för att ni frågade. Det värmer mig verkligen att ni undrar saker! Fortsätt fråga, fortsätt ha synpunkter, fortsätt kommentera och fortsätt vara precis så fina som ni är!
Mycket kärlek till er alla och en stor godnatt kram!

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Sv: Ja vi får väl det antar jag..Jag kan ju hålla koll på dig här och du mig där..om det nu är så att du kommer ha tid att blogga..min blogg kommer ju morfa från gravid sjuksköterskestuderande till nyblivenmamma till småbarnsmor som pluggar till sjuksyrra..;)



Men vi kanske hinner med en riktig syjunta innan du flyger norrut?

2008-06-29 @ 22:25:48
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul med svaren där :)

2008-06-30 @ 00:08:43
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: IdaBjörck

jag ska nog också ha en frågestund någon dag :)

2008-06-30 @ 07:14:55
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Madelaine

Självklart! Hetar kan det verkligen inte bli hehe..

2008-06-30 @ 08:07:46
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Kimberly

Tänkte på en sak! Har du varit inne på sidan http://www.burdastyle.com? Det är ett helt comunity för sygalna människor med massa mönster på snygga kläder. Det handlar om DIY-trenden (Do It Yourself)jaja, du kanske redan sett den sidan men tänkte bara att det kanske e nåt för dej som skaffat symaskin å allt!

2008-06-30 @ 08:38:36
URL: http://mannequins.blogg.se/
Postat av: Hp

Alltid kul att läsa. Kram!

2008-06-30 @ 08:54:07
URL: http://hape.blogg.se/
Postat av: sanna

sv; javisst gjorde den det ;)

Rolig lista att läsa föresten :)

2008-06-30 @ 08:54:46
URL: http://sgavelin.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej & tack för besöket hos mig!

Fin blogg du har, kul med ett fråga&svar-inlägg!

2008-06-30 @ 09:10:54
URL: http://schlagerprinsessan.se
Postat av: Martina

ja den är kanon fin...

allt bra med dig idag då?

2008-06-30 @ 09:29:20
URL: http://marthiinanorman.blogg.se/
Postat av: Miriam

Tack så mycket! Åh vad söt blogg.

2008-06-30 @ 09:33:37
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Martina

jag är lite nyvaken...men annars är det kanon...

ska hoppas in i duschen nu och sedan göra mig klar för dagen, vet dock ej vad jag ska göra, men jag ska ta lite kort osv :P

vad ska du göra då?

2008-06-30 @ 09:34:12
URL: http://marthiinanorman.blogg.se/
Postat av: Sassy

Kul med lite Peachéfakta!



Klart jag inte är sur över skorna, det är helt lugnt, jag är fortfarande så glad att jag vann!



kram

2008-06-30 @ 10:20:36
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: liene

Var kul att läsa:) Du har bra blogg.

2008-06-30 @ 14:56:35
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0