Till [email protected]

Såhär skrev Agnes till mig:

Hej tjockis,
Det här var det allra mest dumma du skrivit.
Du är en sorglig, sorglig människa.
Tror inte du riktigt förstått hela grejen.
Uppenbarligen fantastiskt korkad.

Lycka till! Agnes


Såhär svarade jag:

Hej Agnes!

Det är alltid bra med folks olika åsikter.
Man ventilerar, funderar och växer som människa.
Alla som kommenterat i min blogg om just pälsämnet, har varit mycket konstruktiva och sakliga i sin kritik.
 Du går till personangrepp.
Och Agnes, tror du verkligen att jag ändrar min åsikt om päls för att du kallar mig tjockis?
Tror du att jag helt plötsligt hör gosskörer sjunga och utbrister "Agnes du har ju så rätt" bara för att du kallar mig korkad? Jag uppskattar diskussion, frågor och olikheter. Men personangrepp har jag inte mycket för.
För du är anonym och jag vet inte hur du ser ut.
Men oavsett hur du ser ut skulle jag ALDRIG prata om ditt utseende på ett negativt sätt.
För det är bara lumpet gjort och leder ingenvart.
Det ger mig inget att du kallar mig tjockis.
Du kanske trycker ner mig lite.
 Kanske att jag just nu känner mig ganska tjock.
Men vet du vad? Det gör inget!
För jag vet i mig att aldrig någonsin kommer jag tracka någon för deras utseende oavsett hur oliktänkande vi är.

Det bär jag med mig!

Mvh Frida Svensson - Little Peaché


Varför tror folk att de ska vinna en diskussion genom att kalla mig tjock?
Det börjar kännas lite tjatigt nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En person som henne kommer aldrig att kunna klara av en riktig diskussion. Hon kommer aldrig att kunna tänka längre än ett steg och hon kommer aldrig kunna formulera sig på ett sätt som når fram till andra. Därför tar hon till det enda hon tror kommer bita - fula, låga personangrepp. Som kvinna som befinner sig på kontakt-/sexsidor möts jag dagligen av den här typen av person. Jag tackar nej till vidare kontakt och får som svar "Det är lugnt, det finns snyggare och hetare kvinnor där ute" eller "Hur kan en person som ser ut som dig vara så utseendefixerad" (trots att mitt nej inte nämnde något annat än att jag inte vill träffa män som är gamla nog att vara min pappa). De är helt enkelt svaga, låga och inkapabla att acceptera andra människor. Jag håller inte med dig angående pälsfrågan, men jag förstår att "tjockis" inte kommer att åstadkomma någonting annat än möjligtvis att du mår lite dåligt över något som inte alls har med diskussionen att göra. Säger man något för att medvetet få en person att må dåligt är man ingen bra människa. Dessutom förtjänar man inget svar. Man förtjänar att behandlas som luft. Därför får ditt inlägg tyvärr motsatt effekt - hon tror att det hon sagt fått dig att reagera (hon inser inte att det du skriver säger det motsatta) och kommer också i fortsättningen använda samma metod. :(

2008-12-20 @ 04:44:09
Postat av: Mamma 2.0

Nätet är fullt av såna där små människor, även på det föräldraforum jag hänger rätt mycket. Och där tycker man ju att folk borde vara kloka förståndiga föräldrar och förebilder, men näppeligen verkar det vara så.



Egentligen är de ju ingenting att bry sig om, men ibland är det svårt, fast man inte borde gör man det.



Jag tycker i alla fall att du är jättefin, så det så :-)



Kram

Mamma 2.0

2008-12-20 @ 09:36:08
URL: http://mamma2punkt0.blogspot.com
Postat av: Anna

Naturligtvis har inte den personen någonting för att kalla dig tjock, det är ett otroligt juvenilt tilltag som säger mer om den personen än nånting annat.

Men. Det är väldigt synd att det mest är sådana inlägg du reagerar och svarar på. Du har fått många konstruktiva inlägg, både för och emot päls och vi är på väg mot vad jag skulle tro en väldigt intressant debatt. Men du verkar inte vilja diskutera? Jag trodde en dialog var hela syftet med ditt inlägg (och ett inlägg i ung farbrors blogg där du slår ifrån dig med hycklarargumentet, igen, tycker inte jag räknas).

Mer debatt, mer engagemang!

2008-12-20 @ 09:40:27
Postat av: Little Peaché

Anonym: Jag tror inte på hela det här "ignorera och låtsas som att jag inte bryr mig". Alltså det gör mig inget att jag visar mig sårbar, att jag berättar att hon gjorde mig ledsen. Men tack för en fin kommentar!



Anna: Anna, tack för en fin kommentar. Men du, jag har svarat på VARENDA kommentar i pälsinlägget. Antingen i personens blogg, genom att skriva till människor utan blogg i mitt kommentarsfält och en har jag mailat. Men det går också till en gräns. Jag har sagt vad jag tycker, ni har sagt vad ni tycker och jag har svarat på varenda en. Men nu har det fortsatta att trilla in lite kommentarer om det här ämnet och jag har inte haft möjlighet att svara på dem. Man måste ju släppa det också.

Men om du går in i alla de bloggar som kommenterat hos mig så finner du en kommentar från mig.

Så nog både svarar och engagerar jag mig!

2008-12-20 @ 09:51:49
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: egoflow

Jag blir så jävla frustrerad av sånt där. Verkligen! Jag förstår bara inte varför man inte väljer att vara tyst, om man inte har något att komma med. Uh!

2008-12-20 @ 17:43:04
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Karin

Kära nån. Jag borde inte, men jag blir lätt chockad över att människor tar till sånt där. Det är verkligen patetisk lågstadienivå. Jag tänker "ignorera och strunta i dessa människor", fast samtidigt blir jag så arg så arg och vet inte var jag ska ta vägen. Men, denna Agnes verkar ju strunta fullkomligt i det där med päls, för det enda hon verkar bli upprörd över är ju hur andra ser ut. Ack. Ha det fint, du är cool och har himla fin stil jämt! kram och god jul!

2008-12-20 @ 17:44:37
URL: http://koftan.blogspot.com/
Postat av: ruutha

ja, vad ska man säga? det är ju synd om flickstackarn som inte har större ord att komma med. du är en lady, hon är en barnrumpa.

puss på dig snygging!

2008-12-21 @ 12:42:55
URL: http://ruutha.blogg.se/
Postat av: Elin

När debatten handlade om päls kände jag inte riktigt att jag hade en åsikt att tillföra, men när det kom att handla om ditt utseende blev det en annan femma. Jag tycker att du är fantastiskt vacker och blir glad av alla uttrycksfulla bilder på dig. Ditt utseende är fulländat precis som det är.

2008-12-21 @ 18:27:22
Postat av: Marlen

Varför blandar hon in förolämpningar i diskussionen? JO för att hon inte har nåt att komma med!!!

Kör hårt gumman

2008-12-21 @ 19:11:14
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Mamma

När man är en intelligent, påläst, verbal och skrivkunnig människa ska man ibland akta sig för att visa det eftersom de människor som inte är det, blir förbannade och det enda verktyg dessa människor har är oförskämdheter. Dessa människor mår förmodligen tillfälligt bra när de vräker ur sig dumheter fast egentligen vill de nog precis som Nalle Puh, hellre velat haft en hjärna....

Love you

MOR

2008-12-22 @ 08:45:53
Postat av: Pappa

Men Nalle Puh har iallafall ett stort hjärta vilket "den här Agnes" verkar helt sakna. Så till dig Agnes vill jag bara säga.....Stackare!!

Någon gång i livet är det dags att inse att man måste växa upp och lära sig att kommunicera med sina medmänniskor utan att behöva sjunka så lågt att man använder sig av personangrepp.

För övrigt önskar jag dig Agnes, trots din brist på takt och ton, och er alla andra bloggare en God Jul och ett Gott Nytt År!

Far

2008-12-22 @ 11:08:24
Postat av: Sassy

Fy fan för Agnes! Låt henne inte trycka ner dig, du är en vacker vacker flicka som inte ska behöva ta sån skit!



kram

2008-12-22 @ 11:36:36
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag är mållös. "hej tjockis"... låter som en lapp jag fick i bänken i mellandstadiet. Så lätt att slänga ur sig "bara för att" men gör så jäkla ont att ta emot.

2008-12-23 @ 02:56:29
Postat av: alma

vad trött och ledsen jag blir av att läsa att folk som agnes skriver såna här saker till dig, eller till varann överlag. vad vinner man på det? jag vet inte. trist. oh så trist. heja dig! kram

2009-01-01 @ 22:11:22
URL: http://whatalmawears.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0