Karies Karies - varför gör du så här mot mig?

Jag är lite ledsen.
Har karies i min käft.
Ett litet litet hål som en mycket mycket ond tandläkare grävde fram.
Med ilskna ögon och frustande mun spottade hon ur sig namnen på mina tänder.
Och jag bara grät.
Tårarna rann, mascaran rann, munnen var full med tandläkar fingrar, blåsare, vattensprutare och andra verktyg.
Inte en enda gång fick jag torka tårarna.
Nej jag låg frustande, puffande, snörvlande med munnen full av skrot.
Och nu ska samma jäkla procedur genomföras 20 januari då det lilla lilla hålet ska borras bort.
Jag ska ha lokal bedövning, sprutor och lustgas.
När jag tänker efter är jag faktiskt mycket ledsen!



Ser ni sorgen i mina bruna ögon?

Kommentarer
Postat av: good morning terrorism

shape up, det är ju självförvållat! skulle gärna ligga och snyfta på bakfyllan, men har ju bara mig själv att skylla, så jag biter ihop!

2008-12-15 @ 10:29:01
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: Att ha det gott

Ska jag följa med och hålla handen???

2008-12-15 @ 10:59:40
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Paula

du får vara mer noggrann med tandborstning och mindre små ätande! lycka till!:)

2008-12-15 @ 13:56:07
URL: http://lillafrokenjag.blogg.se/
Postat av: Mamma

Stackars du.....

MOR

2008-12-15 @ 14:11:20
Postat av: na

2008-12-15 @ 14:42:25
Postat av: Nanó

Det har lappats över 10 hål i min käft (ich flera tänder har dagits ut!) så jag har lärt mig att stå ut med tandläkarbesök, men visst är det förjävligt. Lustgas är bra! Det hjälper jättemycket! Sedan kan jag tipsa dig om att ta en värktablett en halvtimme före, det hjälper i alla fall mig! känsligheten minskar.

2008-12-15 @ 14:45:01
URL: http://getnanoismed.blogspot.com
Postat av: Kimberly

AJ AJ AJ säger jag bara! :S Jo jag minns när de opererade ut visdomständerna på mej. De började med den ena och det var ett rent helvete! Jag hade så ont efteråt att jag bara låg hemma och tjöt! Vetskapen om att jag skulle göra samma jävla skit EN GÅNG TILL var ju inte speciellt uppmuntrande. Jag skjöt upp den operationen i två år och den gick om möjligt ännu sämre till, fast då krävde jag iaf riktiga smärtstillande efteråt. Ajaj, jag mår illa bara jag hör ordet "Tandläkare" :S

2008-12-15 @ 15:39:47
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Lina

Äch, det kunde ha varit värre! Jag är 20 år och har räls. Har haft det i 6 år. Det är inte bara det att jag ser ut som ett barn i munnen, ont gör det också, och tid tar det att gå på tandläkarbesök en gång i månaden.

2008-12-15 @ 18:24:04
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Stackars dig! Försök att inte oroa dig för nästa gång. Be dem bedöva dig bortom all sans, det brukar jag göra. Kram!

2008-12-15 @ 23:11:24
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

good morning terrorism: du hjärtat, inte du sprider spydiga kommentarer runt dig kanske du ska shape up och inse att människans kroppar inte är likadana. Jag har dålig emalj på mina tänder och det kvittat hur mycket jag borstar, tandtrådar och gurglar, jag får hål ändå.



Lina: sånna kommentarer "det kunde vara värre och sen jämföra med sig själv" gillar jag inte. det som är hemskt för dig kanske inte är det för mig och vice versa. Man ska inte bagatellisera någon annans problem för du har ingen aning om vad jag gått igenom på samma sätt som jag ingenting vet om dig.

2008-12-16 @ 09:56:10
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

SV: Jag vet faktiskt inte om man måste be om lustgas i förväg eller om man kan få det ändå. Jag brukar be dem att ge mig dubbla bedövningssprutor och behandla mig som ett litet barn. Berätta exakt vad de gör - och helst i förväg, du vet. Och sluta när jag piper :P

Det kommer att gå bra! Och snart är det jul! Som vi ska mysa! Kram!

2008-12-19 @ 01:19:38
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: anna

Jag förstår dig ,gillar inte heller att gå till tandläkaren!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0