Glad jävla jul

I vårt kök har jag en blomma.



Jag är så innerligt glad att julen är över.
Julen är en enda stor hets där man ska vara så jävla glad, så jävla tacksam och för guds skull hålla sams.
I min familj har vi i så många år firat på det sättet "man ska fira".
Allt slutade i, vad vi i vår familj nu kallar, "lars norén jul".
Jag har nu bestämt mig att endat fira jul på mina och Davids villkor, med de vi vill fira med.
Nu ska julen handla om lugn och ro. Inte ett jävla kaos där alla ska vara så tacksamma.
För alla ni som längtar efter julen, är det inte också ni som tar ett djupt andetag när det är över.
Att man äntligen får andas, huset är tyst och man är för första gången tacksam.
Och det är ofta för att släkten är på behörigt avstånd.

Kommentarer
Postat av: Amanda

MEN SÅ JÄVLA SANT!!!!!!!!!!! jag kunde inte ha sagt det bättre själv!!

2008-12-30 @ 01:43:51
URL: http://ruutha.blogg.se/
Postat av: Mamma

De jular jag minns bäst är de då vår familj varit på semester och träffat en massa trevliga människor utan julklappar men med en massa äventyr.

Kram

MOR

2008-12-30 @ 07:42:32
Postat av: Mamma 2.0

Tror det är ganska vanligt att man firar jul på det sättet. Jag har slutat med det för länge sen, nu firar vi så lugnt vi bara kan, skär ner på klappar och måsten. Ju mindre hets desto bättre blir julen har jag märkt.



Gott nytt år!

2008-12-30 @ 09:40:40
URL: http://mamma2punkt0.blogspot.com
Postat av: Kimberly

Nä jag ÄLSKAR julstressen! :) Jag är en av dom som tycker att "det hör till"... :) Anledningen att det sen e skönt att julen e över är för min del att jag tycker om det nya stundande året med en ny fräsch start. Och dammigt julpynt tröttnar man ju också rätt snabbt på.

2008-12-30 @ 09:51:03
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Evis

Jag gillar förstås inte att städa och fixa och baka och göra godis och sånt. I alla fall inte så mycket, men själva julen är kul. Men då åker vi ingenstans (ok, ibland till systern i en annan del av stan)och det varierar hur många som kommer till oss - rätt ofta är det bara min mamma, ibland båda våra mammor. Jag tycker faktiskt att det är synd att vi inte kommer iväg mer, men eftersom min man jobbar i mataffär så är han inte ledig så mycket att det är värt besväret som det är att åka tåg någonstans med tre barn.

2008-12-30 @ 19:21:10
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: ina

det låter riktigt klokt! jag kommer själv att ändra traditioner när vi får barn, tycker julen är så snurrig och full av presentpapper. mer pepparkakor och kramar!

2008-12-31 @ 11:36:21
URL: http://winterbarn.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Ja, det är sorgligt att så många människor faktiskt inte alls är nöjda med sitt julfirande. Att det som skulle bli så roligt blir stress och i värsta fall bråk och gräl i familjen. Jag drog obetänksamt iväg med barnen till släkten under några år och jag tror de bara har dåliga minnen från det. Sedan sa vi alla stopp och firade själva, kanske bara med någon enda släkting eller vän på besök, och det blev mycket bättre.

2008-12-31 @ 12:11:01
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0