Jag är utmanad av Finaste Stina

Fina fina Stina har utmanat mig!
Det är en väldigt fin utmaning som handlar om reflektion! Något vi alla behöver göra!

Reflektion av idag
* Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
Åh ja! =) Jag skriver listor för allt! Min absolut längsta lista just nu är outfitschema! I den listan skriver jag alla olika outfits jag kommer på. Om jag ser en outfit i en modetidning så tänker jag på vad jag har hemma och hur jag kan skapa den själv. På så sätt har man alltid något att ha på sig och onödig konsumtion undvikes.
* Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
God självkänsla, bra relationer och att alla jag tycker om får vara friska och glada
* Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
Jag måste lära mig att inte vara så känslig. Min mamma brukar säga. "Frida, du måste vara om en gås. Häller man vatten på den så rinner det bara av". Så jag försöker ofta vara en gås, men inte en dum en! =)
* Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Jag vill lära mig att låta elaka kommentarer, sårande blickar och spydiga ord bara rinna av mig.
* Vad är det viktigaste i ditt liv?
Just nu är det mina blivande studier, min familj och min ekonomi. Den ekonomin måste hållas vid liv och ALDRIG bli övertrasserad! =)
* Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Vara strukturerad och alltid göra idag och aldrig skjuta upp till imorgon. Ta tid åt de jag älskar men även det jag älskar. Fokusera på det positiva istället för det negativa.

Gör så här! Skriv ett inlägg och svara på ovanstående oavsett om du blivit inbjuden eller ej.
Kopiera texten och skriv dina egna svar.
Gå till den som startade reflektionen http://enbart.blogg.se/ , och till den du fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.

Nu vill jag utmana:
1. Jenny
2. Att ha det gott
3. Annaa M

Innan du svarar med ett eget inlägg på din sida så sätt dig ner och fundera en stund. Ta några djupa andetag, koppla av och först när du känner dig lite avslappnad så svarar du. Välj ut några personer och länka till dem som du vill skall svara. Gå till dem du utmanat och skriv en kommentar att du utmanat dem. Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Evis

Jag har också ett outfitsdokument med idéer jag kommer på.

2008-08-24 @ 19:00:06
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Jag tycker att det är riktigt kul att se vart min reflektion tar vägen, vem som läser den och vad de väljer att skriva. Ska titta lite mer på din blogg.

2008-08-25 @ 14:11:20
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: stina

Hellu babe!



Så spännande att du skriver listor om outfits - mycket smart ide. Och det där med gåsen ... visst är det svårt!



Varm kram

stina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0