Your closet

Det rapporteras till höger och vänster om trender och alla klipp ute i butiker. Och det är ju kanon. Det är ju med handen på hjärtat man måste erkänna att även jag tycker sådan läsning är kanon.
Men vem skriver om vintage? Inte så många.
Eftersom jag fick den stora äran att titta på en modevisning idag (första gången faktiskt om man bortser från ståplatser på Cheap Monday) så ska jag nu med brinnande iver berätta om dagen.
Jessica är en såndär superduktig och galet driven ung kvinna som man bara måste tycka om. Vi sågs en kväll och tro min förvåning när det för några veckor sedan dök ner en inbjudan i min inkorg. Jag tackade självklart ja med vändande post.
Så idag hade Jessica anordnat en underbar modevisning med bra musik, fina modeller, härlig styling. Vilket hästjobb!
Det gjordes i regi av att hon driver en underbar online vintagebutik som heter YourCloset.

Jag måste ge Jessica en stående applåd för valet av modeller. Det var så uppfriskande att se modeller i olika längder och storlekar! För precis som hon sa "vintage är som människor - individuellt".


Kul att se Elinkan på riktigt.

Underbara pälshattar som säljs på bazaar i Skrapan var lördag.

Träffade en söt tjej, Fanny, som själv driver en vintagebutik på söder.

Det blev kornblått för min del.

En barndomskompis, Linn, var också där.

Fina Jessica!





Dessa två halsband reserverade jag. Gotta have them!

Vintage Oscar de la Renta! Underbar!!!!



Kommentarer
Postat av: underbaraclara

Åh vilken kvinna! Vad kul med ett sådant initiativ!



Jag tycker att det finns många som skriver bra om vintage, Drömma-Lotta, Mon Cheri, Vintagedarling, Elsa Billgren, Miriams kafferep, Joanna på Vackra kläder och annat. Tyvärr är ju dessa bloggare inte lika stora som de största bloggarna och får därigenom inte samma genomslag. Men de bådar gott för framtiden i alla fall



kram

2010-11-14 @ 14:12:38
URL: http://folkladet.nu/underbaraclara
Postat av: Lisa

vackra bilder!

2010-11-14 @ 23:03:51
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sica

Tack för den fina orden! Det var en ära att ha dig där! Så glad att du kom! :)

2010-11-16 @ 20:21:56
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Fanny

Hej Frida - där hittade jag dig! Vilka fina bilder du tog!

2010-11-18 @ 11:32:07
URL: http://www.kelelrmanvintage.blogspot.com
Postat av: Fanny

Hahaha, vad fel det blev på blogadressen. Hoppsan.

2010-11-19 @ 10:46:55
URL: http://www.kellermanvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0