Härom-dagens-outfit



Kappa - Second hand
Skjorta med fransar - second hand
kort vippig spetskjol - H&M
röda mocka pumps - rules by mary
halsband - primark

Det nya halsbandet köpte jag på primark i London och jag gillar det som tusan!
stort, guldigt och i en knallig färg!
perfecto!

Hösten

jag älskar början på hösten, då när luften är så otroligt klar och naturen fullkomligt exploderar i olika färger.







Det är så jäkla häftigt hur naturen kan skifta klädnad så snabbt och intensivt!

halloween fest

Ikväll ska jag iväg på Beyond Retros halloween fest.
Så nu försöker jag fila på en svart och orange outfit.
inser genast att jag har så himla lite oranget i min garderob.

skulle man stå där, helt ovetande om vad man ska ta på sig, så har jag ett tips.
Turn to städskåpet.
det gjorde Vogue UK!!!
Och det är såååå coolt!







om inte detta är att vara inovativ, ja då vet jag inte vad som är!

pyssel

Jag behöver ett nytt pyssel och jag har hittat det mest fantastiska!
Superinspirerande vanillascented har gjort sagolika axelvaddar.
Hon fick idén härifrån.




kanske ett pyssle att sätta tänderna i nu när jag är mol allena igen.
Karln min åkte precis till egypten för en veckas jobb.
Men jag misströstar ej. Har så otroligt mycket att göra i skolan + en del träning att göra så jag ska nog hålla mig busy. Och om jag har tur hinns det med ett eller annat pyssel!

en liten prezzy present

Jag fick en liten present från Minimarket systrarna!
Jag tackar så otroligt mycket för en så himla fin tischa!

Den är svart/vit randig med en himla fin volang på!
Jag matchar med mörklila naglar.

Dagens outfit

Jag har i princip aldrig samma klädesplagg på mig två dagar i rad.
Men det finns ett stort undantag!
varje dag när jag kommer hem så hoppar jag ur min outfit och så hoppar jag i min stora kärlek.
mjukisplaggen!!
Åh himmel vad jag älskar mjukis.
Och idag var jag ovanligt fashionabel i min mjukisstass.

Mjukiskavaj + brallor - Primark
Tischa - mini for many
halsband - nån butik i london
Inomhusballerina - twilfit

godmorgon godingar!

åh vilken härlig dag idag!
Jag känner mig pepp!
idag ska jag få vara med Josefine och spela in ett litet radioprogram.
Vi ska prata om ångest. Ska bli superkul och intressant!
För nog har det blivit inflation i ordet ångest.


sen ska jag iväg till skolan och plugga plugga plugga!
hörs sen!

att drömma

"Ibland fantiserar jag om att vi är jättefattiga och ingenting har. Att vi måste hanka oss fram varje dag. Men vi är ändå de lyckligaste i världen för vi är så kära. Att lite mat, inga pengar och kalla nätter inte spelar någon roll för vi har varandra."

Det sa min David till mig häromdagen och jag kan inte sluta tänka på det.
För det var så himla fint!
Att han ingenting behöver bara han har mig.

Bildkälla: här

Portobello Road

På den välkända gatan Portobello Road finns det en gigantisk marknad varje fredag och lördag.
Där finns allt från antikviteter, underbara silver serviser, färsk frukt och ny fångad fisk till second hand, unga designers och kända designers.
Det är oftast väldigt dyrt och alla är superkunniga så man fyndar inte direkt, men det finns så otroligt mycket fint att titta på.





Överallt står det musiker och spelar och det är så mysigt!

Vi var supersugna på den här fågelburen men vi blev så osäkra om den skulle få plats i bagaget så den fick tyvärr stanna kvar.

Det var superkyligt så jag fick ta min sjal som ett huckle och vi tog en paus och värmde oss med latte och en sagolik kaka.

Vi fikade på Hummingbird Bakery. Har ni någonsin sett så fina muggar?
Jag lånade Davids nya skinnhandskar i blått.
själv köpte jag likadana i lila.
Min päls och sjal är båda second hand.

Brrrrrr.....

De hade superfina cupcakes!



Denna lilla huvudaccessoar ville jag så himla gärna köpa och ha på mig på ett bröllop. Men jag är inte bjuden på nått bröllop så jag struntade i det.
Men eller hur var den fin!


Om ni är i London över en helg MÅSTE ni definitivt gå på denna marknad.
Man får bara inte missa den!

Rock-kväll

Ikväll är det idol och temat är rock!
Varje fredag har jag en idolfest där vi kör samma tema som idolerna.
Så ikväll skall alla iklä sig rock, sminka sig rock, fixa rockhåret och leva och andas rock!
Jag längtar så!


Och här kommer lite rockinspiration till er alla!

En av mina största stilinspirationer just nu är Taylor Momsen!
Ung, blond, vågad och lite trashy!

Naket av Tom Ford

URSNYGGA LÄDERBYXOR!!!!!!!!!!
Clare Richardson stylar modellen Alyona Osmanova.
Fotografen är Adam Whitehead.

Detta är typ min drömkille! Långt hår, skägg, skinn, nitar och lite smuts!
Detta är rock mina vänner!

supersexiga katten med en läderklänning.
Vågat, modigt och rockigt.

Paljetter!

Backstagepass är rock!
Och speciellt nice blir det när jag och Maja har samma halsband och frisyr!

Platina blont hår!
Kan inte bli mer Debbie över det hela!

Sådärja, lite rockig start på morgonen mår vi alla bra av!

Vad tycker du om rock?

viktor&rolf


gud vad snyggt!

I love viktor&rolf!


Ladureé

Ett av stoppen som jag verkligen ville gå till i London var Ladureés lilla shop.
Där köpte jag macarones och te.
Jag har aldrig smakat de riktiga Ladurée macaronsen innan så det kändes hemskt lyxigt.
i skrivande stund är macaronsen uppätna men jag sitter och sippar på teet.
Sen äter jag yoghurt med färska blåbär i.
Och om några timmar skall jag iväg och träna min yoga som jag försöker gå på en gång i veckan.
Det är så avslappnande och härligt!

guuud vad det är fint och lyxigt!
Jag känner mig som en lyxfru i Amerika! ;)

Från vänster har vi följande smaker:
ros, lakrist (min favvis), hallon, citrunnågonting, skogsbär och choklad!

read read read read read read

Oj oj verkligheten kom ifatt mig när jag insåg att det bara är 6 veckor kvar till min tenta.
Och det är en sjuuuuk tenta!
Så nu får jag sluta kolla på nya säsongen av The Rachel zoe show och börja plugga.

huvud och volanger

Jag känner på mig att denna höst kommer jag bära många olika slags huvudbonader samt många blusar med en massa volanger, krås och allmänt rysch-pysch!

mmmm.... åh det kliar i shoppingfingrarna!


50's diner


Precis vid vårt hotell låg ett litet ställe som hade röda plyschsoffor och väggarna fyllda med bilder på kändisar från förr. Men maten var äcklig! Men inte kan man få allt här i världen! =)

Hemskt tjusigt!

Jag hade på mig glittertights och klänning med puffärm  och en grön scarf - allt från H&M
Örhängena och jackan är second hand!

Nej nu är det upp och hoppa. Jag har tvätt-tid nu kl 8 och sen måste jag städa, plugga och självklart blogga!
Det riktigt kliar i fingrarna efter lite pyssel också!
Har någon nått roligt tips på ett pyssel?

PUSS!


Cause I'm driving one of your cars


Sanchez & Mongiello for Vogue Gioiello
Åh är inte detta modereportaget alldeles enastående!?
Jag säger bara WOW!!!





Åh suck! allt är så underbart!

Cupcake


Efter en lång dag hittade vi ett underbart litet 50-tals café som sålde fina cupcakes.
En citron och en choklad fick följa med hem!

Jag körde lite sofistikerad chanelstil.
Boots - Acne
Tights & kavaj - H&M
Kjol - Monki
Pärlhalsband och pärlarmband - nog från någon gammal gömma

Här sitter jag på ett tak och utsikten var alldeles sagolik!

Morning

God morgon! Japp nu är jag tillbaka och det ska bloggas som tusan!
vi startat denna morgon där vi lämnade sist.
Nämligen på Gilda i förra veckan.




så himla god latte!

Alltså, Jasmine! Jag är så glad att du bor så nära mig!
För du är så fin så fin!

man kan dricka varm choklad också. Speciellt nu när det är så kallt så!

Jasmine har så fina ringar!
Man vill ju ha alla. Fast jag vill helst ha den med korset!

Jag hade på mig svart långärmad tröja, svarta gubb-byxor med hög midja och ett multifärgat flätat skärp från Monki. Just det, second hand boots från Berlin också!

Karolin Wolter for Zoo Magazine

I senaste numret av Zoo magazine spelar Karolin Wolter en riktigt rock n' roll diva.
och jag gillar det!!!
Bakom kameran står Dancian och stylingen är gjord av sarah Bachs.





Gilda och Jasmine

Som en sista trevlig stund innan London gick jag och David till mitt favviscafé för en liten fika.
På vägen träffade vi Jasmine, en gammal skolkompis till mig.
Hon bor numera i Uppsala och pluggar och jag är så glad att hon finns så nära Stockholm.
För trots att hon är två år yngre än mig känns hon lika trygg som någon 20 år äldre.
Hon är så vis och klok och säger precis sådär bra saker som jag måste höra.
Sådana saker som peppar mig och får mig att titta mig i spegeln och gilla det jag ser.
Gilda har den mest sagolika inredningen!
bläää internetet här på hotellet segar som faaaan!
Nej, nu måste jag packa en väska med all rekvisita som ska med imorgon när David ska fota hotell.
Jag har plockat med så mycket kläder, smycken och attiraljer att jag knappt förstår hur jag ska kunna shoppa något utan att det blir övervikt!
Puss tja

Bye bye

nu drar jag till London!
see ya later!

PUSS!!

och kommentera nu som fanken!!! Alla ska skriva minst tre kommentarer!

Gogogogogogo!!!



Skoja inte att jag vill se ut såhär!!
wohoo!!

spöklikt

En fotograf har åkt ut i skobojderna (skånska för landet), till en öde plats i Rysslands djupaste skogar.
Där har han hittat gamla, intakta och... övergivna herrgårdar.
Bilderna är så vackra men samtidigt så kusliga!
Undrar var människorna tog vägen, deras möbler står ju kvar.

Åh so spooky!
men som inspiration är husen fantastiska!
Jag vill ha ett krusidulligt hem!






Jag får minsann rysningar!
Spöklikt är vad det är!

Supermodel

Om ni inte kan få nog av min vackra nuna så finns jag idag på David&Jakobs blogg!


Ja om Tyra Banks kan kalla sig skådis efter en usel prestation i Gossip Girl, ja då kallar jag mig Top Model efter de här bilderna! Hehe!!

london preppa!

Äntligen har jag en ledig dag från skolan så denna dagen kommer spenderas med London prepp.
Jag kollar gamla tidningar i jakt på bra tips om London.
Jag ska lusläsa en guidebok jag fått låna av min mor och jag hinkar i mig mitt nya te som jag fick i present av Dave igår. Ett sånt där lyxigt Kushmi te fick jag för han tycker jag varit så duktig i skolan på sistone.
Är inte det en bra karl så säg?

så kom med era londontips vet ja!

så fin så fin!

david brukar använda mina smycken. Bland annat detta dödskallehalsband.

Jag blir lite extra kär när min karl har cowboyboots!

Fame

Som jag berättade häromdagen var jag ju på en förhandsvisning av filmen Fame.
Tur att man fick gå gratis för hade jag varit tvungen att betala hade jag deppat.
För den filmen var inte så himla bra.
Den var stressad, splittrad och sjukt pretto.
Men den var perfekt en kall tisdagskväll när inget annat var så roligt.

Och om man är 14 år och killar som smörsjunger i falsett är grejen, ja då är filmen perfa!

Nej så denna filmen är inte superskoj men däremot har jag höga förväntningar på filmen Julie&julia.
Ska bli superskoj att se den!
Är det någon av er bloggläsare som också vill se den?
Kanske vi borde se den ihopa och ha det som en skojjig bloggträff?
Ja, en idé iallafall!

Fame utspelar sig ju ursprungligen på 80-talet.
Och några andra som visar upp 80-talet är Sex in the city-tjejerna!
My god, det är annan film jag superlängtar till!


GårDagens outfit

Åh jag ÄLSKAR min leokappa!
Snacka om ett riktigt bra köp!
Och på skallen har jag en ny pälsmössa som jag fått av min gamla farmor.
Den införskaffade hon sig på 70-talet!
Visst, jag ser lite ut som en svamp i den, men en riktigt snygg svamp iallafall!


Kappa - Jak second hand
grå trikå kjol - monki
rygga - Lindex
pälsmössa - second hand
Boots - Acne

lockigt hår och röda läppar

Hela denna dagen har jag suttit klistrad framför datorn.
Men inte för att hitta på något kul, nej utan för att plugga.
Uppsatsskrivning. Det har varit en enda stor ångestkälla.
Men nu är den klar.

Och vad passar då bättre än att en kär kompis skickar ett sms och bjuder med en på förhandsvisning.
Jag ska gå och se en film (som jag tror kan vara underbar)
FAME!!!
Åh jag som har velat se den filmen enda sen jag såg trailern!
Så nu är jag sminkad och lockad och kvällsmat äten and ready to go!


Fast jag har inte paljettklänning utan en ny sammetsklänning från Lindex.
vem trodde man skulle ta på sig krossad sammet igen efter femte klass?
Inte jag iallafall.
Men here I am, looking like 11 again.
Och en jäkla rosett har jag i håret också.
Så nog ser jag ut som 11 alltid!

Puss på er!

Dagens outfit - lite Joan i Mad Men



röd rynkad klänning från lindex, vintage skor och kappa




All these god damn paparazzis!!!

Denna klänning är fin, yes indeed!


Förra helgens outfit

Förra helgen bakade jag i timtal åt min vän Hanna.
För i förra lördagen hade vi en stor överraskningsfest för henne som hennes kille anordnade.
och vilken fest sen!
Den bästa på länge!

Bland annat bakade jag en rosa och himlans fin födelsedagstårta.
På mig hade jag en cowboyskjorta med spets och fransar (som du kan köpa här),
en svart pennkjol och turkosa strumpebrallor.

När Dave såg denna bild sa han "åh vad söt, du ser ut som en eskimå"
Är de ovanligt söta? Vi får la hoppas det!

Där har vi tårtan!

Blondes have more fun!!

Nu kommer det ni alla väntat på!!
badadadamdudam!!!

Frida som platinablonderad!

1 avfärgning, 3 blekningar, 1 zynk behandling och en klippning är jag nu klar!
Trots en hårkvalité som svinto så är jag så himla himla glad!
Jag älskar att vara blond!

I mitt fall stämmer det nog, blondes have more fun!

HUMBUG

Alltså, inte för att skryta eller så..., men min karl är ju bara så jäkla proffsig!
Han tar så himla fina bilder och jag vill bara blogga om hans nya blogg hela tiden.
För hans konst är väl värd att visas upp.
Ni borde gå in på hans och hans vän Jakobs blogg och show them some love!!!

När jag blir rik

När jag blir rik skall jag:
Ha sådana här fina resväskor

Ha hysteriskt mycket smycken. Bildkälla

Resa med min familj. Gärna till Venedig

Ha lika mycket fina skor som Sea by shoes

fortsätta bygga på min pälsgarderob

Ha en båt så jag kan åka runt till skärgården

Ha en lika underbar Walk-in-closet som stina


Hur skulle ni lyxa till det med lite extra pengar på banken?

Early in the morning

imorgon ska jag ha en ytterst produktiv dag tänkte jag.
uppe med tuppen klockan 8 skall jag tvätta

sen tänkte jag ta en höstig långpromenad i regnet

sen tänkte jag plugga en masse!
Komma igång med en uppsats!


Men vad jag än gör så ska det göras i glammighetens tecken.
För jag känner att jag är all about it right now!

Vad ska ni göra på söndag?

snowwhite

Nu mina gullisar, är jag så jäkla vithårig det bara går.
I LOVE IT!!
Nu ska jag se till att ta en riktigt riktigt snygg bild så ska ni få se på resultatet!
Åh det är hemskt glammigt!

WUNDERBAR!!!!

Jag typ dör när jag ser min spegelbild!!
haha, får man säga så?
KLART MAN FÅR!!!

By the way, glöm inte supporta min grabbs blogg!

Friends and Foes

igår hade vi idolkväll #1 här hemma i casa Svensson-johansson.
Tjejkväll och David!
vi hade så innerligt trevligt och framförallt roligt. Jag hade ont i mage, rygg och kinder av allt skrattande.
Jag funderar på att göra detta till ett stående inslag var fredag.
Får se om mina tjejer är på!
Så tack Mia, Isa, Stina och JoseFINe!

Att ha vänner som dessa är faktiskt få förunnat och jag känner mig verkligen så otroligt lyckligt lottad!

Ja töser, jag verkligen älskar hur kul vi har ihop!

Beyond Retro festen


80-tal 80-tal 80-tal

Måste ju göra reklam

den nya lädervästen var på

david provade skinnpaj!

här ser ni att håret inte är fullt lika gult som det såg ut att vara på de tidigare bilderna!

Denna fina klänningen satt inte så bra.

och så hade jag fjärilsskorna på!

buddy holly

jag har glömt berätta! Förra helgen var jag och DAvid på Götalejon och såg Buddy Holly.
Det var roligt men inte wow.
Men om man har några hundringar över och är sugen på lite musikal så why not!
Bäst var han Putte från "så ska det låta", jag tyckte Brolle var sådär.



Men om det var något som fantastiskt så var det kläderna.
Speciellt killarnas!
Himla himla snyggt faktiskt!

beyond retro

Håhå jaja nu är jag nyss hemkommen från beyond Retros fest.
Och det var trevligt, men inte så mycket mer faktiskt!
fast att folk var finklädda och inspirerande var ett faktum!
Outfit bild och längre inlägg blir det imorrn.
Nu hopp i säng för imorrn har jag tidigt morgonmöte hos das Polizei!

JAG ÄLSKAR DENNA BILDEN!
OCH VEM VILL MAN VARA IHOP MED MEST? HONOM ELLER HENNE?
DET ÄR EVEN STEVEN SKULLE JAG SÄGA!!!

För övrigt kommer jag nu med århundradets tips!
Min kära karl har med sin gode vän Jacob startat en alldeles egen blogg.
En fotoblogg!
Håller man pilen över bilden står det vilken kamera som använts.
Jacob står för bilderna gjorda av en nikon d200
och david står för bilderna av Nikon D3X
Välkommen in i världen Humbug!


Ett glamrockigt inköp

Nu när jag är blond vill jag vara glammig och rockig. Vad blir det?
GLAMROCKIG!! =) Wohoo!!!
Så till Beyond Retros invigningsfest som är idag införskaffade jag mig ett riktigt nice plagg.
En läderväst från H&M Divided.


Frågan är nu bara!
Vad har man till denna väst?
Any ideas?

GårDagens outfit

Igår hade jag på mig typ denna outfiten.

Iallafall samma topp och kjol.
Denna toppen är en av mina absoluta favvisplagg.
En midjekort omlott topp from the 80's. Det kan ju inte bli bättre!

Och här kommer ett öppet meddelande till alla er som är nyfikna på mitt blonda hår!
På lördag inleds fas två. Då ska håret blekas ytterliggare en gång och sen färgas med något som kallas Zynk.
Sen mina kära vänner kommer ni bombaderas av bilder.
Men jag vill ju gärna visa håret när det är fint och inte kycklinggult!

RSS 2.0