Vackraste Kate Winslet

Nu frontar denna underbara kvinna Harper's Bazaar!
Och det är inte mer än rätt!





Hon är så otroligt vacker och en mycket begåvad skådespelerska!
En av mina favvisar!

Translation: FInally Harper's Bazaar puts WInslet on the cover!
She's so beautiful and really talented!

3.1 Philip Lim a/w 09


Modsens return!

Det är så snyggt med lite för korta byxor! Och kråsskjorta och päls!


Det är lovely med lårkorta klänningar och lårlånga pälsar!



En mycket mycket inspirerande kollektion!

Translation: A very inspiring collection. The return of the mods!

Veronica Maggio men inga biljetter

Idag spelade Veronica Maggio, LOVE HER!
Men vi hade inga biljetter så vi satte oss utanför och lyssnade!

Rodebjer klänning, vintage Dior, ÖB-kängor, Gina Tricot brillor och second hand kavaj!
Mycket bra konsertoutfit!

Emelie är vacker som en dag!

Fina Mia är Emelies gamla klasskompis!
Hon jobbar på reklambyrån Patrik Sthlm, som jag måste tipsa om för de har en sån himla fin hemsida!

Tjejerna drack vin men jag kände mig hemskt sliten och trött.
Så efter bara nån timme bröt jag upp för att åka hem och sova ut ordentligt!

Livet är så underbart just nu! För första gången känner jag verkligen hur bra jag har det här i Stockholm!
Jag ska verkligen vårda detta lyckorus nu!

Lata dagar

Latadagar kan man hänga i parker!
Vitabergsparken på Söder är alldeles ljuvlig!

En UNDERBAR 80-tals bikini!

Bara ben och Dior! Oslagbar kombo!

Hannas ljuvliga pojkvän Noak!
Tänk vilket fint namn det är ändå!

Det här är Mattias! Han pluggar, tillsammans med Hanna, maskörutbildningen på Dramatiska Institutet!
Det, mina vänner, är fierce fierce fierce!


En middag som blev en utgång

Igår promenerade jag hem till Hanna för att laga en makaronilåda!
Kulinarisk upplevelse deluxe!


Jag hade på mig second hand hatt, hannas kavaj, monkitischa, farfars gamla klocka,
jeansleggings, boots från ÖB och en gammal HM väska.

Efter många timmars tjesnack stack vi till Debaser.
Jag lånade Rodebjer klänning, secondhand skärp och kavaj och en vintage Diorväska av Hanna!
Och ett par skor som gett mig sånna sjuka skoskav att jag haltar som en skadeskjuten fågel!

I love the bag! Och hanna använder den inte så jag får låna den!!!!!
Helt sjukt! Hon är en jävligt fin vän men hon måste ju ha en skruv lös!! =)

Såååå dålig musik! Skit hiphop men man får väl göra det bästa av det!


Radarpar!


En present


Mmmmmm...denna ljuvliga parfym fick jag av Dave när han kom hem från en av sina resor.
Kändes mycket lyxigt faktiskt!
Och den är så jäkla god! Har önskat mig den skitlänge!

Fashiongonerouge

Fashiongonerouge är en outömlig källa av inspiration!
Go check out folks!








Måndagsmiddag

Efter jobbet igår rusade jag över till Hanna och så fixade hon mitt hår till vår utgång.
Vi käkade middag på Vurma tillsammans med Filippa.
Jag är för ofta på Vurma, mer än för mitt ryktes bästa! =)
Köttbullarna var divine! Den potatismosen var inte att leka med!
Efter mycket skratt, betoninng på mycket, drog vi vidare och möte upp Hannas underbara kille.
Sen efter yterliggare några timmar var kvällen slut och jag insåg att jag inga bilder hade!
Men ni får helt enkelt ta mig på orden när jag var riktigt fint.
I stort 80-tals hårsvall, sotade ögon och lättröda läppar.
Pumps, jeansleggings, lång tischa och en kavaj!

Men vad jag kan säga är att det är så underbar med fina vänner!
Jag flyger som på moln!

Och nu är Pride här och det är UNDERBART!! Jag älskar det!
Så efter jobb idag ska jag möta upp hanna igen så blir det kanske hbt-teater eller nått!
Och då jäklar ska jag fota!


Måndagslunch

Igår träffade jag min fina vän Emelie för att intensivumgås över hennes lunch.
Med mycket att prata om och lite bekymmer att ta tag i gick tiden rent för fort.


Vi käkade lunch på mysiga Publik som ligger vid Hötorget.

Personalen var så jäkla trevliga! fanken vad jag gillar bra service!


Lååååångt inlägg!

Jag brukar aldrig vara så imponerad av Dolce & Gabbana. Jag tycker det mesta ser lite billigt ut.
Men denna höstkollektionen är magnifik och jag vill ha i princip vartenda plagg!
Så nu varnar jag för ett mycket långt inlägg med massor av bilder!











FABFABFABFABFABFAB!!!!

Att bli inspirerad!

Bloggar inspirerar mig oftast i det ytliga!
Kläder, smink och frisyrer!
Jag glupar glupskt i bloggarna och finner mig dagen efter rotande i min egna garderob.
Men bloggarna kan ge mig så mycket mer.
Mod, glädje, styrka och små glädjeämnen i vardagen!

Ett sådant litet glädjeämne fick jag idag!
Tack vare Sandras fina boktips har jag kommit i kontakt med en spännande boktitel.
Och av en ren slump fann jag mig stående mitt framför boken idag.
Så jag köpte den!
Tack Niotillfem! Nu ska jag läsa läsa läsa!

Norwegian Wood av Haruki Murakami



I love all them girls!

Inspirerande kvinnor!

Amazonen Jerry Hall

Vackra Maria Callas

Jeanne D'arc

Courtney Love! Sorglig med fascinerande!

Min älskade discodiva Grace Jones

Om jag blir nedstämd...




Det ger mig perspektiv, boostar min självkänsla och är otroligt frigörande.
Jag är mitt bästa jag när jag bara är.
En otrolig insikt!

Erin Fetherston a/w 09

Vilken underbar kollektion!
Uberbegåvade designern Erin Fetherston skapar magi!







Åh jag vill ha allt i min garderob!

And the winner is....

Lite försenat skall jag nu berätta om vem som vunnit en underbar chiclit bok!
Vinnaren är Louise L! Med sin motivering:

vilken stil du har!
så olika från dag till dag gamalt och nytt också lite 50s 80s och masa snyggheter blandat!
assnygg stil! (man kan väl få välja mer än en?)

Sweet sunny fifties! gillade jag verkligen. snygga kläder och snygg peronlighet! att gå runt i röda, korta shorts och inte alls bry sig om vad alla tycke rom dina celluliter!

Midsommar outfiten! fantastisk! coolt rockigt och allt vad den outfiten är. och jag har en liten crush i din gula väska!

Ziggy Stardust on my chest! bowie, vad kan gå fel? + jättesnygga jeans och nitskärp. störtskönt!

 Det är varmt idag blått är min absoluta favoritfärg, kjolen var verkligen spot on! och det andra var super det med, gillar helheten!

kram, LouiseL


Kram på dig tillbaka Louise!
Maila mig din adress så skickar jag boken på posten!



Att avreagera sig!

Jag är lite arg men mest glad och lite ledsen.

Arg:
Jag är så jävla arg därför att USA har ett nytt lagförslag som kommer betyda att om en gravid kvinna måste föda om pappan säger nej till abort. Och det är helt sinnesjukt! För det kommer finnas många mardrömsscenarion där pappan säger nej och så kommer ungen, det blev lite jobbigt och han drar. Kvar är en bitter kvinna som födde i onödan och måste vara mamma hela livet åt ett barn hon varken ville ha eller kände sig redo för.
Jag säger som socialstyrelsens expert här i Sverige: "Ett sådant lagförslag är inte aktuellt förrän män kan bli gravida"
Jävla idioter!

Arg 2:
Nu ska vi alla hylla modeeliten som just nu basunerar ut att de är trötta på den perfekta kvinnan. Nu ser vi osminkade, gamla och överviktiga personer på de stora tidningarnas omslag. Nu lyfts den rynkiga damen fram och hyllas för sitt ansikte "som levt". Men det var bara några veckor sedan som vi läsare fick topp-tio tipsen för att hålla oss unga i hyn. Botox och krämer av alla dess slag utmålades till kvinnans bästa vän. Dessa skulle tydligen vara den mirakulösa vägen till lycka.
Veckan innan fick vi veta att vägen till lycka var istället genom släta lår, tighta rumpor och fasta bröst. Och överallt får vi höra att rouge gör oss lite mer fräscha, vit eyeliner gör ögonen klarare och genom två olika nyanser brun-utan-sol kan man skapa en synillusion om smalare ben.
Visst är det väl bra att stora modehus som Vogue säger att naturligt är vackrast.
Problemet är bara att jag inte köper det! Det känns så otroligt falskt och påklistrat när världens största modell sitter osminkad på framsidan. Är det nu jag äntligen ska få älska mig för den jag är????
Det känns som en pr-grej. Nu har vi krisiga tider, världen har sedan länge fått nog av utseendethysterin och tidningarna utnyttjar det för att sälja lösnummer. Nu ska de nya syndabockarna vara de smala, sminkade och fixade.
För visst måste man alltid ha en viss andel kategorier som är fel? Det är fel att vara tjock, innan dess var det skamligt att vara fattig och innan dess var det en synd att vara gay. Att vara svart, jude, "inföding", rödhårig, utvecklingsstörd och rent utav ful ja de ska vi ändra på. För inte kan man se ut så.
Förrän nu... Tack Vogue för att ni äntligen säger att jag kan få sluta hålla andan och dra in magen, för att jag äntligen kan sluta slaffsa med anti-celluit krämer och tack för att det äntligen är ok med några finnar.
Tyvärr säger ni det rent för sent och tusentals flicksjälar hatar sin spegelbild!
SLUTA säg att nu är vi trötta på ditten och nu är vi trötta på datten, för de som råkar falla inom den kategorin kommer hata sin spegelbild.
Varför inte bara säga "Du är fin som du är! Den du är är tillräckligt bra! Du är värdefull".
Ska det vara så in i helvete svårt!?

Ledsen:
David åkte till Kreta idag för att jobba och jag är själv i 12 dagar. Känns lite trist faktiskt!
Men har jag tur kommer han hem med lite taxfree!!! Jag gjorde en lista som var kanske 1 km lång!

GLAD:
Men jag är inte bara negativ ska ni veta!
För om cirka 45 minuter är min syster i denna lägenheten. Hon har åkt från Malmö för att hänga i storstan med storasyrran! Och jag längtar så! Jag ska skämma bort henne. God mat, bio, restauranger och shopping. Kanske en skärdgårdstripp om vi har tur med vädret!
Lyxfrukostar och hon ska få botanisera bland storasysters alla kläder. Djupdyka in i mitt sminkbord och prova alla smycken!
För när min lilla gullunge är här är bara det bästa nog!

Fiffigt trendtips


Inspireras av Chloés höstvisning och knyt en gardintofs runt midjan.
Då är du redo att möta hösten!


Jag önskar mig


Flerfärgad päls

Mocka från Chloé

Rosa kavaj från Dries Van Noten

Sammet från Chloé

Suck ja!

Translation: This is what I wish I had in my closet today!

Svar till Stellan

Varför lägger du hela tiden upp en massa bilder på snygga kvinnor utan överviktsproblem
 om du själv samtidigt anser att du är vacker och att ditt bmi är eftersträvansvärt?
Det finns nog ärligt talat ingen människa här i världen, förutom möjligtvis din tama snällispojkvän eller dina tvångsoptimistiska bloggartjejkompisar,
som skulle vilja se dig i sådana kläder och poser som kvinnan på bilderna.
Så snälla, bespara oskyldiga framtida bloggbesökare en sådan styggelse.

Svar:
Jag lägger upp alla mina bilder då jag tycker det är en enastående styling, färgkombo, hår och smink.
I min värld spelar modellens kropp ingen roll. Jag tycker inte jag har ett "överviktsproblem" som du skriver.
Sen så pratar jag aldrig om att ett speciellt BMI skulle vara bättre än något annat.
Självklart skall man leva hälsosamt, vilket i min värld är regelbunden träning samt god mat och härligt umgänge.
Jag anser att jag är vacker men du behöver självklart inte göra det. Smaken är som baken och alla kan inte tycka alla andra är vackra.
"tamasnällispojkvän" och "tvångsoptimistiska bloggartjejkompisar" får stå för dig, men jag är jäkligt glad att jag har dem. Vem vet, en dag kanske jag gör en hel special i denna blogg med mig iklädd diverse styggelser, så för dina ögons skull och din sinnesfrid kan jag inte göra annat än råda dig att läsa andra bloggar mer i din smak.
Men Stellan, varför skickar du inte en bild på dig till min mail, så kan jag lägga upp den här i bloggen.
För jag tror att vi alla skulle ha stor glädje av att se ditt sagolika yttre!
PUSS!

All day, everyday, always glamour

Varför kan man inte alltid se ut så här när man utför vardagens bestyr?





Bildkälla: Här

Söndagens outfit





Nya-gammal leopard klänning från 80-talet
Skinnjacka - HM
Ballerina - Din sko
Röd vintageväska
Marimekko/HM sjal

Söndagsbrunch


I söndags åt vi brunch på Mosebacke igen.

man kunde sitta ute under parasollerna

Massa kaffe!

Min Finaste!

Ett gammalt halsband som kostade 10 kr!

Jag läste modetidningar


Brittiska Harper's Bazaar är en av mina absoluta favvistidningar


Jag är så glad nu när min karl är hemma!
På torsdag reser han igen, då ska han bland annat hjälpa till med nya kampanjbilder åt Ving.
Då ska han vara på Kreta i 12 dagar.

Denna second hand väska är en av de allra första second hand grejorna jag köpte för många många år sedan.
Och den är fortfarande en favorit!

David använde både mina handskar och mina halsband!
Älskar när man kan låna i varandras gömmor!

Cool Cat

Så otroligt inspirerande!
Jag vill se ut såhär just precis idag!








TÄVLING!!!!!

Nu på sommaren ska man spendera sina dagar med lättlästa och sköna böcker.
Jag föredrar alla gånger chiclit böcker och har nu en skön tävling för er!

Jag tänkte lotta ut en av mina favoritböcker av en av mina favoritförfattare.
Är det någon där - Marian Keyes


Regler!
Säg vilken av mina outfits du gillar bäst och motivera varför.
Publicera sen ditt svar här i kommentarsfältet.
Tävlingen håller på tills på fredag.
Mina outfits hittar du här

My beloved 80's!

Jag ÄLSKAR 80-talet nått så in i bomben!
Därför ligger detta modereportaget mig varmt om hjärtat!







Bakom kameran står Terry Tsiolis och bilderna togs för Vogue Russia.

Translation: I love the 80's! These fab pictures were shot by Terry Tsiolis for Vogue Russia.

han är hemma

David är hemma så jag passar på att umgås så mycket jag bara kan.
Det blir nog lite bloggande ikväll, men vi kan passa på att ha en frågestund!

Fråga på och så svarar jag ikväll. Här är det högt i tak så fråga på bara!

Give me volume!

Kan jag snälla få ha en stylist som fixar min frisyr varje morgon??
Jag vill helst ha den här!

Åh jag lääängtar tills jag blir blond igen!

Translation: Can someone please give me hairstylist who can style my hair every morning.
Preferably this hairdo!
I long for the day I decide to get blond again!

Bildkälla: Här

Ibland är man före

Det är inte ofta jag är den som köper de trendiga plaggen innan andra.
Men denna gången är ett undantag.
Jag hittade en underbar klänning på HM för ett tag sedan och jag kunde inte motstå den.
Så jag köpte den.
Och vad ser jag nu, den är en av höstens kampanjer!

Sen ska jag nog försöka roffa åt mig glittertightsen!


Translation: I bought this dress and now I want the tights!

Leather

I höst blir det trendigt med läder!
Och jag vill hitta mig en läderstass som denna!
Chloé chloé chloé.... sooo cool!

Bildkälla: Gofugyourself

En genomskinlig dagens


Med jeansshorts, nitbälte och genomskinlig t-shirt tog jag mig an jobbet idag.



Öhh allt är så tråkigt!
 Jag har blivit typ utvecklingsstörd sen jag blev sambo.
Bara sitter och glor och saknar och tar mig inte för något.

Nu kollar på Miss Marple men jag har typ sett det redan artontusen gånger.


Raincheck

Idag skulle jag och Fatima ha en lite annorlunda bloggdate. Istället för en fika skulle vi ta en powerwalk tillsammans. Om det inte är att förena nytta med nöje så vet jag inte! Tyvärr blev stumpan krasslig och vi fick ställa in.

Med en alldeles tom lägenhet och en Frida fylld med längtan fann jag mig själv sitta och glo på just ingeting. Så för att rycka upp mig lite, och göra sånt som jag inte gör särskilt ofta när dave är hemma, hade jag mig med ansiktsmask och käkade sen jordgubbar!

Jo så att det är min lugna kväll det!



Vi är ju alla modebloggare


Jag älskar när tjejer är kreativa, innovativa och tar för sig! "ViModebloggare" är ett typ exempel på vad som hände när Frida Fahrman tog för sig. Hon har ni skapat en sida där hon samlat alla sina favoritmodebloggare. Såfort någon av dessa bloggare publicerat en bild på sin blogg hamnar den på ViModebloggare-sidan.
Det är ju lite som Bloglovin' men utan all text. Här är det bara bilder och vi kan ju alla hålla med om att det är många bloggar man besöker för bildernas skull och mindre för texten.

Jag går in på denna sidan flera gånger om dagen för att få inspiration, ibland känna irritation, ibland blir jag riktigt förbannad och ibland får jag tårar över hur härligt något är.

Jag hoppas att jag en dag ska få vara en del av denna sida för jag tycker att oavsett hur olika alla dessa bloggare är så har de något gemensamt. Något som jag inte har, ett smalt midjemått. Varför inte blanda in lite kurvor undrar jag?

Veckans Ordning&Reda

Här kommer fler härliga tips på inkomna varor på mitt jobb!

ÄLSKAR de fina nyckelringarna i riktigt mocka!
De finns i rosa, lila, mintgrön och röd!

Det är alltid roligare att ge bort riktigt fina kort på sina fina paket!
Dessa kort består av massvis med skinande metallic blommor.

Och här har vi urgulliga necessärer i typ mjukistyg, som en hoodie fast i necessär!

Campadre.com

Jag brukar aldrig prata om gratisbio hit eller gratissmink dit eller varför inte lite gratisgodis där!?
Jag gillar inte tanken på att spamma sin närhet till döds för att tjäna ihop till ett kexchoklad.
Vad jag däremot gillar är en sida som heter Campadre.
Där blir man medlem och så kan man handla märkesprodukter till ett bättre pris.
Och låt säga att jag ser en kjol som jag vet att mina syrra skulle älska så kan jag tipsa henne.
Blir hon sen medlem så får jag vips 99 kr att handla för.

Och vill man inte tipsa något som sidan så betalar man för varan precis som på vilken annan webshop som helst.
Tyvärr  tycker jag inte det är så himla roliga kampanjer just nu.
Men See by Chloé är på ingång och jag väntar spänt spänt spänt!

Campadre.com hittar ni här och där kan ni shoppas bland Vivienne Westwood, D&G och många många fler märken!


Jobbajobbajobba

Som så många andra dagar de följande veckorna kommer jag jobba i mina svarta kläder.
Däför får ni en färgklick från en ledig sommardag.


Ibland som en classy lady och ibland som Linnea i målarens trädgård.

Klänningen kommer från Gina Tricot och hatten är arvegods från min gammelmoster.

Translation: SInce I work alot, and I have to work in black i give you an outfit from a more colourful day.

Jag hade nog fan också slickat!

Om jag hade en egen Chanel så skulle jag nog också slickat på den.
Show the goods some love!

Bildkälla: Garancedore
Sen är det ju faktiskt riktigt snyggt med beige trench, svarta naglar och massa guldguldguld!

Translation: I want my own Chanel to lick on!
And i have to say it's damn fierce with a biege trenchcoat, black nailpolish and tons of goldgoldgold!




Älskar färgerna!

Denna bild har Woody Allen tagit av Liza Minelli och jag tycker den är enastående på många olika sätt.
Framförallt är Liza en dödsinspirerande person.
För det andra är det riktigt snyggt med ljus hy, svart hår, röda läppar och alldeles överdrivna lösögonfransar!
För det tredje så är hennes okonventionella utseende riktigt riktigt hett!


Jo, damn hot faktiskt!

A walk down memory lane.

Åh ni förstår inte vilken härlig kväll jag har haft!
Jag har träffat mina urgamla vänner Louise och Kim som kommer från samma håla som jag.
För några år sedan flyttade de till Stockholm när jag var kvar i Malmö.
Och nu bor de i Malmö när jag är här.
Detta är två töser jag nästan aldrig ser men idag var jag på bredden fylld med kärlek.
Ja det måste jag säga! Gudar vad jag älskar dessa två underbara människor!

Kim!

Och här med!

Fina Louise!
Vi grillade veggiespett och åt bulgur sallad!
Fan vad det är gött att hänga med vegeterianer för de är så jädrans bra på att laga käk.
Iallfall mina veggisar!

Jag hade på mig second hand jeansshorts, avklippta gina tricot tights.
Jag blev så inspirerad av Elins strumpbyxor/tights.
Och sen har jag på mig en ny tröja från Monki.
Den är fierce! Känns jäkligt rockig faktiskt!

Oh my oh my vilken snygg rygg!

Med smink och frisyr inspirerat från Louis Vuittons höstvisningar var jag redo för denna dagen.

Nu ska jag kryp ner i sängen och äntligen få läsa ut min spännande bok.
Imorrn är det heldag på jobbet igen!
Men funderar på att springa in på hm på lunchen för jag har sett än väska och en kjol som är sooooo fab!

Lata söndagar

En ljuvlig söndag igår.

Vi åt sommarbrunch på Mosebackes solia uteservering.

Där utsikten är underbar.


Sen promenerade jag, Emelie och Micke sakta genom stan.
Jag har på mig vintage jeansjacka och väska, klänning från Velour och tights och skor från HM.
Solglajjorna är också second hand.

Sen gick vi till Hallwylska palatset som är ett alldeles enastående museum.
För ynka 50 kronor får man en rejäl insyn i ett av Stockholms vackraste hem vid sekelskiftet.
Men modeutställningen som är i samma museum var verkligen inget att hänga i julgranen.

Sen klappade vi på Margareta Krook. Hon är uppvärmd till kroppstemperatur så att hon aldrig ska bli täckt med snö.
Det är väl en ganska coll grej!?

Vi shoppade uggleörhängen. Fast mina är inte vita utan med silvrigt glitter på istället.

Vi satte oss ner för att äta middag.

Nämligen på finfina strandbryggan.

Jag och Emelie delade på en hamburgare och den var helt galet god!

Kvällssolen gjorde regnbågar på mina fötter.
Sen promenerade vi hem efter en lång men härlig dag!

Om tystnad!

David har återigen rest bort. Denna gång är han i Bulgarien och fotar och han kommer hem på lördag. Sen är han bara hemma ynka fyra dagar för att resa vidare till Kreta i 12 dagar.
Men jag ska inte klaga. Jag har en kille som har fått möjligheten att följa sin drömmar och han är så lycklig. Och all saknad i världen är faktiskt värd hans lycka. För den smittar ju av sig på mig med.
Att få lov att ha långa perioder av ensamtid, trots att man lever ett samboliv, är en oerhörd lyx tycker jag. Likaså är det en lyx att få lov att riktigt sakna och längta efter varandra.

Jag har haft en vän på besök här från i fredags. Han har precis lämnat min lägenhet för att bege sig hem och jag är omgiven av tystnad. Det är även det, en otroligt lyx. Jag älskar att vara ensam och själv, bara jag och mina tankar, jag och mina drömmar. Även om jag är en riktigt sällskapsperson som älskar sociala sammankomster så är jag även en riktig hemmakatt!

Nu ska jag sätta på riktigt bra musik. Dansa mig in i duschen, dansa mig fram till sminkbordet. Göra mig i ordning och bege mig iväg till jobbet!


Bildkälla: Vet ej tyvärr

Translation: Everything is finally still and quiet. My boyfriend David is away and working in Bulgary and he is soon going to Greece. I've had a friend visiting me and he just left. Now I'm sitting here and feeling piece and quiet, a real luxury in this hectic world. But I have to go and get ready and soon leave for work.

Påfyllning

Mina älskade läsare!
Nu har jag fyllt på webshoppen med några rejäla guldkorn.
In och spana med er!
BUMS!



Translation: GO and have a look in my webshop!
I just restocked with some fierce items!



Fint besök

Min vän Micke är här från besök och vi har vandrat Stockholms gator upp och ner.
Och en och annan sak blivit shoppad!

Micke!

Fika i Gamla Stan

Nämligen på Chokladkoppen!

Jag hittade denna väska längst in i garderoben och jag är så glad!
Den är ju så fin så den måste användas ofta!

Idag lös solen och jag hade pilotglasögon.


Och så dagens outfit:

Skinnjacka - HM, långskjorta - Monki, tights - HM, ballerina - din sko, väska - second hand, solbrillor - second hand

Translation: My friend Micke is visiting me and today we spent a long day in the city of Stockholm.


Jimmy (At)chooooo...hehe

Jag älskar alltid Jimmy Choo kampanjerna.
De är alltid så färgstarka, glammiga och sexiga.
Höstkampanjen fotograferad av Terry RIchardsson är alldeles divine!

Oj oj oj vad jag vill få aningens smalare ben så att jag kommer i lårhöga stövlar till hösten.

ÄLSKAR den leopardmönstrade filten. Stort vill ha begär på den!


Vilka ljuvliga ben! Glänsande och långa. Tillsammans med paljettklänningen, killerheelsen och den gula väskan är det breathtaking!

I love it!
Bildkälla: fashiongonerouge

Translation: Jimmy Choo fall campaign by Terry Richardsson

Dagens

Inspirerad av den här tjejen matchade jag samma kulörer idag.


Jävligt nice outfit idag måste jag säga!

Koftan kan ni köpa här, jeans från monki och en second hand väska.
Skärpet är från hmmmm ja det minns jag nog inte.
Solglajjorna är Davids.


Come to mama

Thank heavens för snabba delivery!
Mina nya älsklingar har redan kommit och jag blev över 1,80 lång i dem.
Mina ben blev supelånga och jag kände mig riktigt riktigt snygg idag!


Tänk vad ett par skinande heels kan göra för ens humör.
Dessa skor ska förgylla många dagar, kvällar och nätter.
Det känner jag bestämt på mig!

En blick i backspegeln

Jo minsann på 90-talet var den här kroppen ansedd som världens snyggaste.
Idag hade modevärlden skrattat.
"För tjocka lår", "för putig mage" och "för dallriga armar".
Personligen tycker jag att hon är enastående vacker.
90-talets Cindy!



gårDagens outfit

Igår hade jag fikamaraton med min vän och numera även skolkamrat Isa.
Jag osade 80-tal dagen till ära.


Skinnjacka - vintage, röd kofta - second hand, klänning - kjol från monki, tights, boots och skärp - HM. Väskan är second hand.


Fika på Vurma...
...och sen kaffe på Saturnus



Translation: Yesterday I had a great time with my friend Isa and we went to different cafeés and talked about everything that has happened the weeks we have spent in different cities.
And at the top is what I wore. An outfit which was very much flirting with the 80's.

Foxy Lady






Bildkälla: Fashiongonerouge

Har Cameron någonsin varit snyggare? Tror inte det!
Här är hon covergirl för tidningen V #60

Translation: Cameron has never been hotter. Here on the cover of V magazine #60.




Biggaråer (eller hur det stavas)


David har köpt hem biggaråer till mig.
De var goda men det var tråkigt att jag tydligen är allergisk.
För nu kliar hela flabben!

Translation: My man bought me some cheries.
Unfortunately I seem allergic to them and my whole mouth is itching like hell!


Sätt sprätt!

Igår shoppade jag lite! Jag sålde en soffa så jag hade lite pengar att sätta sprätt på!

Lite leopard, lite laxrosa jeans och lite svart spets

Och självklart lite vita rosetter!

Translation: I had some money to spend, and i spent it on leopardprint, salmoncoloured jeans and a little black lace.
And ofcourse some white bows to put in my hair.

Långfika, shopping och en älskad vän

För ett tag sen fikade jag med Josefine och mitt inlägg hette då "great minds think alike" eftersom vi i princip var likadant klädda. Nu hände det igen, fast denna gång med min begåvade vän Hanna.
Hanna är en tjej som jag varit bekant med länge nere i Malmö men nu när vi båda bor i stora staden har vi börjat umgås mer och mer och gudarna ska veta att detta är en alldeles otrolig tjej.
Hon är snäll, smart, ärlig och rolig. Oh my god vad jag gillar henne!



Skor - Din sko, byxor - tradera fynd, skjorta - monki, skinnjacka - HM och väskan är second hand

Translation: It seams that me an my friends think very much alike since we often tend to were so similar outfits.
This is my amazing friend Hanna who I like so so much!


Fotvård och ögongodis

Då var nr. 3 hemklickade och jag tackar tidningen Cosmopolitan för mitt presentkort.

Sen vill jag visa en riktigt snygg höstkollektion.
Nämligen Elie Saab's. Mycket fint i den ni!

ÄLSKAR håret, sminket och den blå nyansen.

Härlig klänning och midjebälte är kanon för alla kvinnor, då det verkligen framhäver kurvorna!

Mmmmmm...tres chic!
Bleka rödhåriga kvinnor i eleganta svarta plagg är så jädrans läckert!

Translation: I bought the shoes! Wohoo! And this is the fall collection from Elie Saab and I think it's quite exquisite!

Daydreamer

Daydreamer,
sittin' on the seat Soaking up the sun he is a Real lover,
makin' up the past and feeling up his girl like he's never felt her figure before
He looks good when he when he walks, he is the subject of their talk
He would be hard to chase, but good to catch and he could change the world with his hands behind his back,
Oh… You can find him sittin' on your doorstep
Waiting for the surprise It will feel like he's been there for hours
And you can tell that he'll be there for life
Daydreamer, with eyes that make you melt
He lends his coat for shelter because he's there for you when he shouldn't be
But he stays all the same, waits for you and then sees you through
There's no way I could describe him All I say is, just what I'm hoping for
But I will find him sittin' on my doorstep
Waiting for the surprise It will feel like he's been there for hours
And I can tell he'll be there for life
And I can tell he'll be there for life

- Adele


7 för 65

Igår fyndade jag och min vän Hanna böcker på Myrorna.
Det var så mysigt att gå runt bland hyllorna och ge varandra boktips, medan regnet fullkomligt vräkte ner utanför fönstret.
Så idag ska jag läsa och läsa och läsa.
Tvätta lite och kanske blogga lite och sen träna, men mest läsa läsa läsa.
Iklädd min mysuniform.


Cause I'm a star!

Translation: Yesterday I bought plenty of books at a thriftstore. So reading is pretty much the only thing I'm doing today.
Reading, doing the laundry, going the gym, but mostly reading.


Let it rain

Mina blommor mår bra av regnet!




Translation: My flowers love the rain!

Hjälp mig välja

Okej folks!
Dags att rösta!
Vilken sko är snyggast?
Jag vet inte vilken jag vill köpa?
1

2

3

4


Translation: I can't decide which shoe to buy. Help me! Which is the better one?

Fan också!

Igår skulle jag köpa ett fabolous halsband på HM:s hemsida.
Men på grund av "systemunderhåll" kunde jag inte betala i kassan.
Och när jag i god ordning återvände idag så ligger det inte kvar!!!!!??????!!!!

WHAT??

Nu måste jag ut på stan och hitta det här i butik!!

Translation: I really need this necklace from HM!

My favs!

Här är några av mina favoritbloggar för tillfället!

the Glamourai

Stina

Karlas Closet

4th and Bleeker


Elsa Billgren

Fröken Gynning

Translation: These are my favourite blogs at the moment.
Read and enjoy!

Tyll i taket

Rean kan vara bra på många sätt.
Man kan fynda tyllkjolar som man använder som lampskärm.
Vår hall är så otroligt fin nu!
Med tyll i taket!




Translation: I love sale and I just bought a tulleskirt which i made in to the most perfect and romantic lampshade.

Dagar i parken

Något som jag älskar är att sitta i parken på kvällarna. Ta med en latte och en bok.
Sen kan jag sitta där ända tills man börjar frysa.






Translation: I love to spend long summerevenings in the park. Reading a book.

Harmoni

Efter otroligt snabba puckar på blocket var vi några möbler rikare.
För 650 kronor har vi köpt hallbord, sminkbord, nattduksbord, 2 stolar och en golvlampa.
Allt i teak och ljuvligt!
Jag sitter just ni och inreder mitt sminkbord. Mina finaste skålar fylls med bomullstussar och rosetthårsnoddar.
De finaste glasen får bli hållare åt mina sminkborstar.
De coolaste och mest inspirationsrika tidningarna får nu en fin plats.
Och min underbara samling med miniböcker fyllda med poesi slipper nu ligga i källaren.


Bildkälla: Bild 1 okänd, Bild 2

En sagolik ö

När jag behöver lite extra lugn och ro och tid att fylla på kroppen med energi,
då väljer jag att ta en två timmars båtfärd,
ut till den lilla ön Grinda.







Som balsam för själen!

Ljuvliga söndag

Idag har vi en riktig pysseldag.
Jag har sytt om och fixat lite kläder, David klipper och klistrar.
Vi lyssnar på musik och jag dricker massor av mitt nya te.
Sådana här dagar är så himla sköna!




Förresten, nu har min "Little Peaché" logga kommit upp, men hur gör jag för att bli av med den andra Little Peaché texten som står i blått i övre vänstra hörnet?
Alltså, jag och datorer!

Oversized t-shirt från Gina Tricot

Beth Ditto at Evans

Den kända Gossip-sångerskan Beth Ditto har nu lanserat en klädeskollektion för Topshops systerbutik Evans.
Evans har kläder för plus-size chicks så Ditto är nu för Evans vad Moss är för Topshop.
Inför lansering hade Ditto en stor fest där man kunde se många coola cats!

Ditto och Moss, men jag tycker Ditto kunde lämnat pyjamasen hemma.

Moss looking F-I-E-R-C-E!

Fröken Osbourne är sötare än på länge. Och hon matchar sin kille utmärkt.

Här är en av mina absoluta favoritmodeller Crystal Renn.
Åh jag älskar henne så mycket att jag måste göra ett helt inlägg tror jag!

Refill




PÅFYLLNAD I WEBSHOPPEN!
SKYNDA FYNDA!
TRYCK PÅ KNAPPEN I ÖVRE VÄNSTRA HÖRNET OCH JAG TAR DIG DIT!

Sjuk i huvudet

Jag tror jag har åkt på en släng av något. Jag är varm och sen kall och sen börjar jag svettas. Huvudet bultar och ögonen gör ont. Men trots mitt ynkliga jag spenderades denna dagen på jobb. Men det var ganska skönt, få något gjort och veta att man tjänade lite pengar.

Sen blev det lite secodn hand shopping. Jag tänkte inte köpa något men eftersom himlen öppnade sig när jag var på myrorna beslöt jag mig för att stanna där, vänta ut regnet och passade då på att prova lite grejor. Som sen råkade följa med hem.

Jag har fotat lite nya grejor som ska in i min webshop, så håll ögonen öppna!



En ganska slapp outfit. Åh jag inpireras så av alla de bloggare som lever, andas är och är glammiga.
Där alla dagar är dress-up dagar, där inga tillfällen tillåter platta skor och där inspiration till snygga frisyrer alltid finns.
Kanske man måste jobba på det?
Ju mer man jobbar på det, desto roliga blir det?
What do I know??

Ballerina Din Sko, Klänning HM, volang bh HM

People, what the fuck!

Av alla som besöker min blogg är det två som kommenterat min nya look på sidan.
Varför är folk så tysta?
Är det fult? Eller fint?
Eller är ni hjärndöda?

Jag är sur!

För övrigt har jag en direkt länk uppe i vänstra hörnet som länkar direkt till min webshop.
Där kan ni åtminstone titta runt in silence.
Men inte för mycket silence.
Jag har bills to pay!


Här är min nya rubrik! Do you like?

Little Peaché



New look

Som ni ser leker jag lite med utseendet av bloggen.
Jag är inte helt nöjd ännu men jag kan ju heller inte om datorer så det tar lite tid att få till det.
Är det någon av er som är bra på bloggdesign?



Axlar

Efter ett svettigt träningspass igår mötte jag upp min vän Frida och hennes vän Lollo.
Det blev middag på Debasers uteservering och det var verklgien supertrevligt.
Jag känner verkligen hur kroppen fylls på med energi när man får umgås med nya människor.
Gamla som nya vänner är verkligen viktiga för mig.
En lyckad kväll med ett trevligt sällskap kan göra hela min dag om inte nästan hela min vecka.


Jag hade på mig min nya übercoola kavaj!
Detta är verkligen en av de absolut häftigaste plagg jag äger just nu.

Red String


Idag fick jag den yttepyttelilla boken om "the red string". En av de största delarna av Kabbalah.
I denna lilla guidebok fick man sitt röda snöre som skall knytas på vänsterarm av någon man älskar.
Detta snöre ska sen hjälpa mig att bli en bättre människa och Kabbalist, självklart genom eget arbete också.

Jag måste säga att Kabbalah förtrollar ju mer man läser om det!

Vurma

Idag satte jag mig på café Vurma, som nyöppnat sitt nya café på Birgerjarls gatan.
Där läste jag mina nya böcker och väntade på David.

På mig hade jag en rosa BH (som jag lever i) och en rosa/vit randig klänning.
Allt från H&M.

Vurma har en helt sagolik inredning. Blommiga vaxdukar.
Blommiga tapeter med en massa fåglar på.
Kristallkrona på toaletten och svarta stenar i handfaten.
I like it alot!

När man betalat får man fina fruktklubbor.
Men de äter jag inte förrän på lördag, annars blir jag aldrig av med kalaskulan!

RSS 2.0