En second hand runda

Nu ska jag dra in till stan och leta efter en fin klänning att ha på mig på Valborg.
Vi får väl se vad det blir för något.

Vem vill sitta på ett dammigt skolbibliotek när sommaren ropar utanför dörren?

Manlighet

Vad är manligt? Vad är att vara man?
Stora muskler, en mörk röst, yvigt hår på bröstet och eller kanske en fotbollsfantast?
Eller är det manligt när någon är en riktigt karl? Någon som kan skruva upp hyllor, borra väggar och rensa avlopp?
Är en riktigt man han som vägrar städa, tvätta, diska och laga mat för det är kvinnogöra.
Eller den riktiga mannen kanske är han som dunkar sitt fruntimmer i elementet för att sen gråta tillbaka hennes förlåtande.

Jag vet vad en riktig man är, för mig. En riktig man är precis som David.
Om han är i ett sällskap med okända människor och någon pratar nedvärderande om kvinnor ställer han sig upp och gör sin röst hörd. Står på kvinnornas sida och tolerar inte någon form av förtryck. Han tolererar inga sexistiska skämt eller berättelser.

David lyssnar alltid på mig och inga problem är för små. Vissa problem förstår han inte, för han är inte tjej men då ger han sig fanken på att han ska förstå ändå.
Han köper bindor och tamponger och kan glatt ropa genom ica "att nu har de äntligen fått in dina favvisbindor, de där stora med vingarna". Han oroar sig inte över några nattliga läckage.
På samma sätt som han är totalt omedveten om uruvida mina ben är rakade eller inte, för han kunde inte bry sig mindre.
Aldrig tycker han att jag någonsin är okvinnlig.

Han är klok och eftertänksam och hjälper mig alltid där hemma. Men rensa avlopp måste vi slåss om att göra. Förloraren får stå med klädnypa på nosen inne i badrummet.

Han vågar vara sig själv. Han lånar mina jackor och t-shirtar och sjalar, vågar prova olika frisyrer och tycker det är spännande när jag vill göra ansiktsbehandling på honom. Han står för det han tycker och är alltid på min sida. Även i stunder när det kan tänkas vara svårt för honom är valet självklart för min Dave. Hans tös kommer alltid först.

En riktig man är som min David. En riktig man är en människa som inte låter sig styras av stereotypiska könsnormer. En riktig man är den person som vågar vara just den mar är. Då är man en riktig man... om det är det man vill vara. För vissa män vill ha klänning och det tycker jag är precis lika underbart. Lika underbart som när min karl ilskt muttrar samtidigt som han med nedsänkta axlar sätter klädnypan på snoken och beger sig mot badrummet.

Med vad är då en riktig kvinna? Vad tycker du?

Nykterister är mer fashionabla

Det är fler och fler kändisar som går ut med att de är nykterister. Enligt undersökningar så är det även allt fler och fler unga som inte dricker och inga besked kan göra mig mer glad. För dagens alkoholvanor är skrämmande. Det är mer än regel än undantag att folk gör sin sexdebut under berusning, att tunnelbanan är nedkräkt på lördagkvällar än tisdagseftermiddagar och att storstäders helgbruncher senareläggs för att folk ska hinna sova ruset av sig.

Våren har kommit till stan och folk firar det med kall öl i solen, rosévin på balkonger och somriga drinkar på uteserveringar. Och en kall öl är kanske trevligt men det stannar sällan vid en. Det rör sig snarare om fyra. Och det gör mig rädd. När folk får reda på att jag inte dricker sägar majoriteten att det är så himla "strongt jobbat" själv hade de aldrig klarat det. Vad betyder det? Att alla jag pratar med har alkoholproblem? Nej, en del har det med största säkerhet, men alla de andra lever i ett samhälle där discokvällar förknippas med fyllor, där första dejten blir bra mycket enklare om man tar den kvällstid med öl handen än dagtid med en take away latte. Folk är så vana vid tryggheten och säkerheten som alkohol bibringar att de helt enkelt är rädda för att vara utan det.

Folk firar med alkohol, folk dricker när de är nere, folk dricker för att koppla av, folk dricker för att peppa igång sig, folk dricker för att varma ner och folk dricker för sällskaps skull. Listan är oändlig. Det finns nämligen, enligt vårt samhälle idag, inga stunder då en kall öl eller ett somrigt glas rosé inte är perfekt.

Alkohol romantiseras. Människor som hatar rödvin dricker det ändå när de är deppiga. För då är det ju precis som en fransk film. Folk som blir illamående av tequilashottar gör det ändå. För de är ju så kul. Folk som inte gillar öl dricker det ändå. För att de är ju rockigt med öl.

Nej, folk dricker som fan och beter sig som svin och jag är så otroligt glad att vi börjar se en ny trend. Unga som senarelägger sin alkoholdebut och vuxna, såväl som unga, som tar totalt avstånd. Det glädjer mig för de människorna får, precis som jag, möjligheten att upptäcka en helt ny värld. En glasklar värld där det aldrig går att gömma sig bakom något eller dränka sina bekymmer.

En glasklar värld där man tvingas vara sig själv och på så sätt lär sig mycket om sig själv. Man växer och närmar sig ett alldeles otroligt äkta och fint liv.

Min vita lekamen

Hade ju varit skoj att få lite färg....

Kan va så att ni inte ser mig för att jag smälter in i väggen.
Men jag är där!

Spetsbody - vintage
Kjol - Monki
Skor - Second Hand

När man går på Museum

Förra veckan var jag och Dave på Stockholm Stadsmuseum.
Vi såg utställningen om "film i Stockholm".
Det var så himla härligt. Alla borde gå och se!
Den är gratis också!

David hade härlig rockabilly stil

Älsk!


Solen var så varm och fin

Skinnjacka - H&M
Kofta - urband outfitters (tror jag)
vit tischa - MQ
Rutig kjol - Monki
Skor - second hand


Nu har jag funderat lite

Igår skrev jag om galna människor som var blodtörstig jakt efter Matthew Williams kläder. Det fick mig att tänka. För många av dessa människor som köar i timmar har kläder som sin största passion och sin enda hobby. Deras längtan, nedräknande av dagar och timslånga köande är ingen skillnad från när jag 14 år gammal köade timmtal för att stå längst fram på Håkan Hellström konsert. Eller när jag köade 8 timmar på att stå längst fram på Coldplay. Deras köande är ingen skillnad från när Sagan om Ringen fantaster sover i en vecka utanför SF:s biografer.

Deras genuina passion är inget som man ska se ner på. Man ska inte fnysa åt "dessa hysteriska tjejer som skubbar jobbet för att köpa en sketen klänning". För om detta är deras riktiga passion och hobby så ska väl deras entusiasm tas på lika stort allvar som en cigarrsamlande gubbe som väntar i veckor och sen skubbar jobbet för att få vara den som hämtar ut den första lådan cigarrer. Eller den bilentuasiast som spenderar alla sina pengar på att köpa gamla reservdelar för att rusta upp en gammal raggarbil.

Däremot kan man kanske tycka att de tjejer, ganska ointresserade faktiskt, som dras med i hetsen är lite tillgjorda. De som är måttligt intresserad, måttligt roade och i ärligaste laget inte heller har någon riktigt aning om vem denna Matthew Williams är. Att de springer runt på H&M och skriker som hysteriska Backstreet Boys fans är för mig synnerligen märkligt. För det är bara töntigt. Det är liksom som att säga att man är Håkan Hellströms största fan för att sen börja sjunga på hans bästa låt någonsin, den som handlar om en liten fågel blå. Det är ju faktiskt också ganska töntigt.

Med detta vill jag väl mest ha sagt att folk fnyser vitt och brett och människorna som köar utanför H&M, men ibland ska man kanske inte fnysa åt dem alls. Kanske man ska se den äkta passionen i vissa och de andra, de man tycker är lite tillgjorda, de kan man tycka är tillgjorda på sin insida. Man behöver inte fnysa åt dem så att de ser. Det är kanske lätt att dras med i den hysteriska stämningen där på H&M. För alla kan vi dras med. Lite som när jag drogs med i den ambitiösa juridikstämningen och högt och tydligt förklarade att Leif Pagrotsky är min favoritadvokat. Då var det många som skrattade, fast de flesta på insidan, för de insåg att jag bara drogs med. Och att jag sa fel.

Asså, e folk idioter?????

Idag såg jag en tjej på min skola med en massa exklusiva H&M-kassar.
Ja ni vet nog alla vilken känd designers grejor hon köpt.
Hon hade bland annat köpt den riktigt fina kuvertväskan så jag sa till henne att den var ännu finare på riktigt.
Vi började prata om dagens hysteriska upplevelse, som jag då inte upplevde men jag har ju hört hur det brukar gå till.
Människor blir som hyenor som skriker, rivs, klöser, springer och sliter i kläderna.
Hon berättade att hennes bästa vän hade fått sin tand utslagen.
En kvinna hade slitit till sig ett bälte i en sådan fart att metallspännet smällde vännen över munnen och hela tanden flög ut.

Asså, folk e idioter! Visst att kläder är vissa människors passion men att göra varandra illa i jakten på ett sketet H&M plagg.

Jag blir bara lack!

Great minds think alike #2

Kära Clara har gått och blivit ett år äldre.
Det fick man se på bilder av en prinsessatårta på en härlig bricka.

Och vem har samma bricka?

Jo moi!

Vem va det egentligen som sa great minds think alike?
Det var iallafall en jäkligt smart en!



Så kan vi se ut



Ibland är vi stiliga vi två!

Nu sitter jag i mjukisbralla och en av Davids stora tröjor.
För vet ni, trots modeblogg och allt så är mjukis mitt bästa alternativ.
Sekunden jag går kommer hem till lägenheten kastar jag mig ur "dagens outfit" och slänger på mjukisarna.

Då får allt hänga och slänga lite som det vill. Och magen får plats.
Det är livskvalité det!

Jag är så gla att jag har han




Mannen bakom Little Peaché.
Den bästa mannen en tjej någonsin kan ha!

Notera att han har på sig både min jacka och min sjal.
Det är bra det när man kan dela garderob. Mer ekonomiskt så ju!


Blommorna poppar upp och jag är lite sur


Det är härligt med dessa blommor. Jag odlar i fönstret också!

Idag hade jag jordens mest dryga och arroganta föreläsare.
Han är den som ger jurister dåligt rykte.
Jag blev sur men försökte lyssna noga. För skolan är mer hektisk än någonsin innan och jag har så himla mycket att göra. Med både skola, jobb, kalas och födelsedagar. David fyller år om några veckor och vad ger man?

Kan ni inte tipsa om saker ni gett era partners?
Som inte kostar mer än typ 1000 spänn.

VaVaVoom!!

Look at is girl!

Bildkälla: Härifrån
Okej, kan jag få denna klännigen pronto. Har nämligen fester att gå på.
Folk att träffa. Men helst bara i en klänning som denna.

Vad har hänt med Drew? Hon och jag har aldrig dragit jämt,
 men nu måste jag säga that I am a little bit in love with you!

Great minds think alike

Igår fikade jag som sagt med Josse.
Man skulle kunna tro att vi ringt varandra på morgonen och bestämt vad vi skulle ha på oss.


Vi har på oss:
Skinnjacka, turkos topp, svart pennkjol, strumpbyxor och en tygväska.
Helt galet! =) Jag bara skrattade när vi träffades utanför T-banan.


Turkosa toppar!

Kolla så fina Josefine var i håret! I love it!

Galenskaper


Min älskade rock n' roll tischa!
Back in the day när jag var en riktig rocker var detta både favvisbandet såväl som favvisplagget.
Nåja, ett av favvisbanden och plaggen.
Koftan är ett älskat fynd från Modström.Silver och svart! Love it!

Matchat med pennkjol, loppis kängor från Berlin och nya strumbebyxor

Älska rosa ben!!!

Nu ska jag plugga en stund och sen bär det av med fika med Josse!

Grattis grattis grattis!

Nej men vet ni! Jag har ju glömt en sak!
Den 12 april fyllde min blogg 1 år!
Åh men halleda! Ett helt år!

Och vilket år sen. Tårar, glädje, skratt och ilska.
Mängder av underbara läsare, många bloggfikor och en hel del nya vänskaper.

Jag vill från botten av mitt hjärta tacka er alla!
Ni som varje dag gör mig lycklig, ni som var dag ger mig respons (en del mer än andra :))

Tack! Och grattis!


Min nya rosa karamellskål, men jag vettefan om det kommer vara några karameller i den.

Och här ser ni mina nya snusk slip-in. Snusk vet jag inte, men de är iallafall härligt fulsnygga!
50 kr på Emmaus!

Afternoon Tea på Grand

När min älskade Mor och Far var här på besök så fick även Hotell Grand sig ett besök.
Deras ljuvliga Afternoon Tea var något jag länge velat prövat men inte haft råd till.
Det var fantastiskt gott och fantastiskt lyxigt, men... hädanefter kan jag göra det själv hemma.
Fantastiskt gott och fantastiskt lyxigt men med ett annat pris.

Scones, små fina snittar och ljuvliga bakelser

Här ser ni de ljuvliga bakelserna! Mmmmmm!

Inte så bra bild men den enda som fanns!
Söndagens outfit!

Nya glajjor!


Jag har köpt ett nytt par glajjjor till min samling.
Lite 50-taliga. Vita med fina prickar!
Bakom mig ser ni min roliga pappa...

Halleda!

Jag har glömt att berätta att jag hade en fab fab fika med fina Maria.
Vi satte oss på ett så himla mysigt fik och sen snackades det om allt möjligt.
Schlager, bloggande, kärlek, livet.
Ja det var både högt och lågt, stort och lite.

Så himla trevligt! Maria är en riktigt fin och härlig tjej!
Och ni måste vara galna som inte läser hennes blogg!

Americano Americano

Påsken är över, familjen har åkt hem, allergin har knockat mig.
Då är det härligt att laga american pancakes.

Smet i hjärtform. Denna är från Lagerhous och jag hade önskat mig den så himla länge.
Men ingen köpte den till mig så jag fick köpa den själv.

Det är flådigt med gamla silverbestick.
Men hur får man de glansiga igen utan att man repar dem?

Då kör vi!

På med bananer, kiwi, jordgubbar och blåbär!
Det är amazing!

Mera Tradera och en dagens

Jag har även införskaffat mig en 80-tals jeansjacka för 10 kronor.
Självklart även det på Tradera!




Väskan - second hand
Skjortan - mammas gamla
linne - Esprit
Tights - H&M
Stövlar - okänd butik


Tradera - en riktig guldgruva

Jag älskar Tradera!
Man hittar så jäkla mycket fint och billigt!



Detta är en riktigt utsökt body!
Och den kostade inte många kronor!

No more of that stuff

För några dar sen såg jag ut såhär:

Osminkad, dödstrött, plugg-galen och smutsigt hår!


Ser ni paniken i blicken?

Ja ja men nu är tentan över och man kan inte göra mer än sitt bästa!
Idag har jag påsklov och ska nog sitta och pyssla en massa.
Läsa, sy, brodera, fota ja kanske till och med försöker mig på att locka håret! =)

Vad gör du idag?

Nej men hej Metro!

Är man celeb nu eller vadå?
Metro har citerat mig angående homoäktenskap!
OCH länkat mig. Men inte fan fick jag fler läsare för det!
Men here is proof!





Tips för golv och mattor

Jag skrev häromdagen om mitt begär efter att bejaka tanten i mig.
Därför har jag nu startat en ny kategori som heter Tanten i mig.
Här ska jag skriva om tips och trix som jag läser om, ideér, recept och allt härligt och tantigt.
Ni får gärna dela med er av tips till mig som jag sen kan skriva om här i bloggen.

Här kommer lite tips:
Har du repa i trägolvet/parketten?
1) Gnugga repan med fin stålull,
    men var försiktig så du inte gnuggar mer än nödvändigt av sidan av själva skadan.
2) Blanda lite brun skokräm med golvvax och applicera blandningen på repan.
    Gnid in ordentligt så att den smälter samman med golvet.
    Men om man har ett himla ljust golv ska man ju akta sig för att ha för mörk skokräm.

Yr dammet på golvet när du ska sopa?
Strö ut fuktiga teblad på golvet när du ska sopa.
De fuktiga bladen samlar ihop dammet så det inte yr.

Har bordsbenen gjort märken på en matta?
Ta bort bordet från mattan och låt en isbit smälta i det nedtryckta "hålet" efter bordsbenet.
Låt det lufttorka och dammsuga sen.
För att undvika märken på en nytvättad matta, kan du lägga foliebitar under bordsbenen så blir det inga märken.


Lycka till!




Om kärlek part 2

I helgen har jag varit ensam hemma! David har varit i Norrland hos sin släkt.
Och att få sakna Dave var verkligen ett under för vårt förhållande!
Vi har varit sambos lika länge som vi varit ett par och har aldrig riktigt varit ifrån varandra.
Denna helgen fick jag äntligen sakna honom. Jag blev påmind om varför jag är just med honom.

I ett vardagsliv när det tjatas om disk och tvätt, gnälls över dammtussar och toalettsistar försvinner lätt magin.
Och i vårt fall är botemedlet mot tristessen att få sakna och längta.

Jag känner mig nästan som nykär!

Och kolla så fint han kan fota mig!
Jag är ju faktiskt himla söt på denna bilden!


Å så en dagens

Jag är så trött och sååååå nervös!
Fan vad det här med tenta är angst alltså!

Skor - rules by Mary
tights - H&M
Kjol - Monki
Skärp - second hand
topp med nitar - H&M
Skinnjacka - H&M


Så jävla nice med rock n' roll!

Älskar dessa nya tights! Sjukt snyggt med dragkedja!


Med näsan i boken

Med stundande tenta imorgon pluggar jag för fyllt!
I'll be back tomorrow!


Kommer en utförliggare dagens senare idag!

Den lille tanten i mig

Jag har på sistone känt ett stort sug på att bli mer händig. Jag vill lära mig en massa saker i hemmet. Allt ifrån att borra till att baka nyttigt bröd. Jag vill plantera och inreda vår balkong till fulländande och jag vill lära mig allt om blommor.
Jag vill lära mig virka och sticka (någon som vill lära mig över lite kaffe och kaka) och jag vill lära mig att rengöra avlopp.

Jag vill helt enkelt bli mer händig. Jag vill bli en stark kvinna som tål starka vindar kring knuten.
Jag vill bara utvecklas. Lära mig mer om mig och om annat.

Att på utvecklas och varje dag försöka vara den bästa Frida är verkligen en stor drivkraft i mig.

Jag har påbörjat mitt nya händiga liv iallafall.



Att tänka på T

Jag älskar te, har alltid älskat te och kommer nog alltid älska te.
Men det bästa är att allt mitt te just nu matchar med mina olika koppar.

Grönt te med ingefära och citron som passar med min mammas gamla kopp.
Den hade hon back in the day när hon satt med näsan i skolboken.

Orientaliskt rött te med  kanel i alldeles näpen mugg som jag fått i present.

Grönt te med hallon i min allra finaste kopp som jag köpt på loppis Berlin.
Den fick jag tillsammans med fat och fat till koppen, allt för ynka 5 kronor.

Man kan inte vinna dem alla!

Jag hade äran att bli inkvalad till min finaste Jessicas tävling!
Här hittar ni Jessicas nya underbara blogg!
Hon är certainly a one of a kind girl!


Det är vill jag ha:

Åh vad jag vill ha på mig det här. Det kommer från hm.se




Nej nu måste jag återgå till plugg och städ!
vad gör du idag?

Fira en frisyr

Efter min fika med Josefin var jag tvungen att fira min frisyr.
Så jag shoppade huvudbonader.

En solhatt (som jag har idag när jag solar på balkongen)

Ett diadem med en finfin rosett

Sen trillade den rosettringen med också!

Hur härligt är inte vädret? Åh vad mysigt jag har det på balkongen!
Jag har hallon och blåbär i en vattenkaraff och det smakar så himla mycket sommar!


Min nya frilla


Det blev så här! Brunt, lugg och lite franskt!
Hon hade inte tillräckligt med väte för att göra håret vitt så det blir nästa gång.

Bloggfika med en egotjej

Idag hade jag en mycket spontan och ännu trevligare bloggfika med en riktigt fin tjej!
Josefine skriver den underbara bloggen egoflow!
Jag älskar att fika med andra bloggare. Att träffa en person på riktigt efter att länge följt dem på skärmen är en häftig grej!
Jag hoppas innerligt jag får träffa Josse snart igen!

Jag hade på mig det här idag!


Klänning och kofta från H&M
Stövlar från nån butik på Götgatan


Hem och våldta frugan din!

Iallafall om du bor i Afghanistan.

Afghanistans president Hamid Karzat har undertecknat en lag som innebär att kvinnor varken får lämna huset, söka jobb eller läkarvård utan sin makes tillåtelse. Lagen kommer även innebära att våldtäkt blir legaliserat eftersom sex inom hemmet alltid kommer betraktas som frivilligt även om det inte är det. Kvinnan måste alltid ställa upp på sex om mannen vill det.

Vem vill leva i en sådan här värld? Man kan ju fråga sig varför vissa städer, länder kultur och ledare tycks sträva bakåt istället för framåt.

Afghanistan har varit medlemmar i FN sen 1946 och har ratificerat kvinnokonventionen, som skapades för att eliminera diskriminering mot kvinnor. Det är både sorgligt och skrämmande att en land strider mot en konvention de själva godkänt och skrivit under. Det ska bli spännande att se hur FN agerar och reagerar på det här.

Lyckans dag

Idag är en lyckans dag för alla homos out there!
Idag får ni gifta er!
 Det är så fantastiskt att jag struntar i att Mona Sahlin gör en PR-kupp på Metros hemsida på andras bekostnad.
Äntligen har Sverige förstått att kärlek är kärlek och det spelar ingen roll vilket kön ens älskade har.

Det tråkiga med lagen är att domare inte längre får viga som de gjorde förr.
Det betyder att jag inte kommer kunna göra det om jag blir domare.
Det är lite tråkigt för det kändes som en häftig grej att få uppleva.

De som röstade emot förslaget var 1 centerpartist och typ 15 kristdemokrater. Alltså inte så ovanligt faktiskt!
Antal röster för var långt fler än de emot. Det känns ju lovande!
En politiker från kristdemokrater kommenterade den nya lagen genom att beklaga sig över hur tråkigt det är att ingen vill värna om tradition. Hon hänvisade till kultur och respekt för äktenskapets religiösa innebörd mellan en man och en kvinna. Men vad är grejen med kristdemokrater?

Borde det inte vara värre att en manlig och en kvinnlig ateist gifte sig i kyrkan än två troende homosexuella?
Vore inte det en större skymf mot kyrkan?

Men slutgnällt från mitt håll och istället hurrar vi för alla goa homos som kan gifta sig efter 1 maj!
This made my day asså!





Ipred

Så där ja, då har Ipred-lagen trätt i kraft och svenskarna har nu med hjärtat i halsgropen slutat ladda ner.
Jävligt harigt alltså! Att fildela var ju precis lika olagligt innan som efter Ipred-lagen. Den enda skillnaden är att innan kunde enbart åklagare och polis få information om ip-adresser. Den nya lagen ger nu domstol jurisdiktion, alltså juridisk befogenhet att utöva rättsskipning, att genom inkommen anmälan ge företag tillåtelse att ta del av ip-adresser.

Alltså är det ingen skillnad i olagligheten i självafildelningen. Vad som däremot är en aning obehagligt är att staten ger icke juridiska och polisiära organ rätten att agera storebror och konstapel. I min mening är det inte upp till ett skivbolag att utkräva sin rättigheter direkt från mig. Genom ett sådant system blir en domstol på lång sikt både onödig och oanvändbar.
En demokrati utmärks bland annat av en rättssäker rättstat, att vi har en opartisk och oavhängig domstol som betraktar allas likhet inför lagen.
När juridiska personer och egna rättssubjekt har möjlighet att utöva, om än i liten skala, rättskipning strider det mot allt som jag anser är en demokratisk stat.
Det står i våra grundlagar att alla ska rätt till fritt informationsflöde och att samhället ska öppna upp för diskussion.

Men å andra sidan står det även i grundlagen att en upphovsman, en konstnär, fotograf etc, skall ha rätt till frukten av sin konst och sitt arbete.
Att fildela är att stjäla, men i såfall skulle väldigt många i Sverige idag stjäla.
Kanske det är som vissa säger att vi måste hitta nya vägar. Att man kan skydda upphovsrätter på andra sätt än genom just att man måste köpa filmer och cd-skivor. Sen jag fick Spotify har jag inte laddat ner en endaste låt. Det säger ju en hel del om hur effektivt Spotify har varit och vilken ny väg den banade.

Men vad är värst?
En rättstat som blir mer osäker eller upphovsmän som inte respekteras och som inte får betalt för sitt arbete?


Anekdot om vintage

Allt producerat före 1920 är det vi kallar för antikt.
Men vad är då vintage?
Vintage är saker, kläder och möbler mellan perioden 1920 och mitten av 70-talet.
Allt efter är retro, dvs sådant som är 20-25 år gammalt.
Second hand och begagnat är sånt som är upp till fem år gammalt.

Ordet vintage härstammar från det latinska ordet för vinskörd, tid att skörda.




Velour's utförsäljning

Jag berättade att jag var på Velours utförsäljning häromdagen.
Här är en bättre titt på vad som införskaffades.

Wunderbar klänning

Fräsh tischa till Dave

I love sale!

Hairdo and hairdon't

Idag ska jag färga håret och jag har ingen aning om hur.
Jag har en förkärlek för platinablonderat hår och är så sugen.

Men varken min familj, kille eller kompisar tycker jag är snygg i det.
Självfallet gör man som man själv vill men eftersom många i min närhet inte tycker det är snyggt så kanske det inte är snyggt???

Åh det är så svårt!!

Jag vill vara supergorgeous men kanske inte det i så blont??

Oh my oh my what to do??

Vad tycker ni?

Rödhätta

Brunett

Blondie

Åh jag vet varken ut eller in!

RSS 2.0