More party than ever before

Så då var det partydags igen.
Jag håller på och sminkar mig och känner mig trött, oinspirerad och långsam.
Jag tror vintern börjar ta ut sin rätt nu.

Men en rolig sak är att David fotat möbler som ska ställas ut på möbelmässan här i Stockholm.
Och om han har tur så är hans bilder med i nästa Elle Interiör.
Bilderna kan ni se här.

Vad ska ni göra idag?

90-tals fest och brödbak

Igår hade min bästa vän Emelie födelsedagskalas.
Temat var 90-tals fest och det var FF, hamburgare och non-stop i skålar.
Ur högtalarna spelades E-type, Spice Girls och 2 Unlimited.
Jag var hiskeligt ful och utklädd till kicker. Vit idominsalva på läpparna och svart kajal som läppenna.
Sen gick vi till bögbar och sjöng schlager.

Idag har varit en lugn och långsam lördag med städ, brödbak och förberedelse inför kvällens fest.
Idag ska vi på en inflyttningfest. Två malmötjejer som flyttat till Stockholm.

Här är en bild från julafton faktiskt.
Då var vi fina, jag och Dave.

Hårvård på impuls

Igår tog David hål i örat hos en frisör.
Eftersom vi ändå var där passade vi på att få vars en billig klippning.
Vi blev supersnygga!
Jag klippte bara topparna men frisören lärde mig hur man lockar håret med en plattång.
Det blir ju så jäkla snygga lockar om man gör så.
Nu har jag en rockig pojkvän här hemma.

Frisören hade mycket bra priser på hårvård. Över halva priset än vad det vanligen kostade.
Jag köpte det här setet.



Man får helt grym volym i håret!
Me like!

Shoemaniac!

Hittade dessa och it was love at first sight.
För 450 kronor visste jag att skorna var a love for life.
Rean på rean i en tantbutik gjorde min garderob en tunika rikare.
Tillsammans ska jag matcha dem med tights och skinnjacka.
Kommer bli grymt snyggt!


Nu ska vi ut på stan och ta hål i örat på David. Helt sjuuuukt kul!

Är det inte konstigt att vi talar minst om de saker vi tänker mest på?

Jag fick en fin present av min mamma och pappa i början av december.


På dessa lappar skriver jag kom-ihåg grejor, kärleksmeddelanden, ideér
och små tankar och ord.
Himla bra att ha! Speciellt för en prinsessa som jag! =)

Med en djurisk instinkt

Jag älskar denna färgkombon!
En vit svan och en fläckig katt!

Nu ska jag storhandla, storstäda (känns som varje dag), storplugga, storfota och storblogga!

Glo i webshoppen under tiden!


Tv4

Då tycker jag vi alla kollar på advokaterna på tv4!!!
En av grabbarna i programmet är den advokat som fick mig att vilja bli försvarare.
Johan Åkermark, tror jag! Denskalliga iallafall.

Se det! Pepp! Pepp!

Artsy-Fartsy

Ibland är jag lite trög när det kommer till tv-serier och sånt.
Men nu har jag äntligen plöjt hela the Hills och påbörjat the City!
I love Whitney! Hon är ju bara så himla fin och go.

Sen är jag lite tjurig för jag vill också gå på fashionweek.
Speciellt nu när jag Lauren och Whitney visat precis hur allt går till.
Det verkar så maffigt att sitta där med hög musik och lampor och massa modeller.
Men kanske jag får gå en annan gång. Någon gång ska man väl få ha sett en fashionshow!?

Men mitt hem känns lite som en fashionshow nu för vi har fixat och donat i alla rum.
Nu visar jag lite från vardagsrummet.

Ett nytt runt vit matbord som ALLA inredningstidningar skriver om just nu.
Fick den för 500 spänn på Blocket!
På det en silverbricka från Berlin med diverse krimskrams.
På väggen ser ni två av Davids bilder (högst upp och höger) och två
tavlor han tog med sig när han flyttade ihop med mig.

En underbar taklampa med grönt satintyg på insidan och svart på utsidan.
Oh I love! Den var inte så dyr heller faktiskt!
Åh ni ska bara veta så fint vi börjar få det här!

Banta eller inte banta, det är frågan

En stor vikt och bantningsdebatt pågår just nu i bloggvärlden. Denna diskussion pågår även hela tiden men tycks aldrig komma någon vart. Att size-zero idealet är livsfarligt och att nerbantade modeller inte är något att se upp till pratas det ideligen om. Men inget händer.
Blondinbella rasar mot Katrin Schulman och Carolina Gynning som ihärdigt skriver om sitt bantande, sina fläskiga valkar och ger tips och råd på hur man går ner i vikt, som att alltid dela sin mat med någon annan.
Vem har rätt och vem har fel?

Jag tycker alla har fel.
Jag tycker inte längre man skall prata om huruvida man ska banta eller inte. För vissa människor borde verkligen banta. En övervikt är farligt och borde därmed kontrolleras, inte för skönhetens skull utan för hälsans skull. Men majoriteten behöver inte banta för de är redan hälsosamma. Istället borde man prata om vikten av att älska sig själv. En diskussion om det fina i olika kvinnokroppar måste lyftas fram. Vi måste inse att vi alla inte alltid kan se likadana ut och vi måste lära unga tjejer och killar att de är snygga även om de inte ser ut som modellerna i reklamen. Sluta prata om 6 sätt att gå ner 6 kilo på 6 dagar och sluta prata om att det är okej att unna sig choklad på helgen, under mensen, när man är deppig, när man vill fira osv. Sluta prata om att man trycker en chokladkakasmet på helgen för att visa att man har ett hälsosamt förhållande till mat. Motsatsen till att banta behöver inte vara hälsosamt.
Jag tror det är farligt att skriva att man unnar sig godiset för då låter det som att man gör något lite förbjudet. Att man äter chokladen fast att man egentligen inte borde eller får. Men med det sagt är ju en självklarhet att man ska få lov att äta och dricka gott men nu vill jag att man ska få göra det utan dåligt samvete.

Det jag menar är att vi måste förstå att vissa människor borde banta för sin hälsas skull. Återinför lördagsgodis och börja träna regelbundet. Andra människor borde sluta banta och istället lära sig att älska hur man ser ut. För sanningen är den att många människor mår bättre av en mindre vikt men ännu fler mår sämre. Jakten efter idealvikten blir hårdare och hårdare och vikten man vill nå blir lägre och lägre.
Så sluta hela banta eller inte banta snacket och börja prata om det schyssta in någons ben, eller det fina i någons lite runda mage och det härliga i någons stora kinder. För de som verkligen måste banta tillhör inte vanligheten.
Det är människor med en ätstörning och inte vanliga tjejer som börjar få mage runt 30 sträcket.

I would like to thank...

TACK!
Alla ni som röstade på mig i Glamours bloggduell.
Jag vann med 60 % av rösterna och över 1000 personer röstade under en veckas tid!
Jag väntar spänt på en liten present som kommer skickas hem till mig.
Men det bästa av allt är jag kommer få blogga en lite tid hos Glamour!
Det känns superskoj!

Så än en gång tack!



Cellprovstagning

Nu ska jag iväg på Cellprovstagning och sen skola.
Ska sitta och plugga en jäkla massa tänkte jag.
Min bloggtävling slutar idag klockan 12.00 så snälla rösta mig till segern!

Ni kan ju kolla min webshop så länge!

Här ser ni min grymt fina brosch!


En röst och en tröst!

Hej alla glada!
idag har jag borrat i min tand. Det var skräck!
Sen åt jag macka med bedövad mun och tuggade även min läpp. Det blev fläskläpp.
Men jag är glad och vill visa er en grej.
Dessa grymt snygga örhängen fick jag i julklapp av min kusin!
Med fransar och allt!
Och sen får ni inte glömma rösta på mig här!
Min konkurrent börjar knappa in och vi kan inte låta henne vinna!!



Idag!

Skola. Idag börjar en ny kurs, statsrätt.
Sen efter det bär det raka vägen till en photoshoot.
Jag och david ska bli fotade av en fotograf som heter Per Orchideé.
Som blomman!!!

Höres ikväll!

Kommentera så länge!

Glöm inte rösta!

Rösta gärna på mig här!
En gång om dagen brings me closer to fame!



Vad det är skönt att sakna

Egentligen tycker jag det är så skönt att få lov att sakna.
Undra vad personen gör, fundera på om han tänker på mig, dagdrömma om vad han gör just nu.
Att återigen få ses och lugnet kommer åter.

Fast om jag ska vara ärlig är det mest jobbigt att sakna.
Jag tror jag åker hem tidigare från min kick-off.



En utbildningshelg

Denna helgen har jag utbildning/kick off med Juridiska föreningen.
Jag undrar om jag inte tagit mig vatten över huvudet.

Men i seriösa sammanhang kände jag för en strikt klädsel.
Lite sexy office. Lite leopard-trendig. Lite 60-talig.




Jag har hemlängtan och vill bli pussad på

Låt mig få presentera min bakdel

Jag kollar mycket på serien Mad Men och något som slår mig varje gång är kvinnornas sexappeal.
Strutiga C-kupor, breda bakar, rejäla överarmar och plutiga läppstifts-läppar.
Ju större bak desto mer populär på kontoret.
Jag må vara 4 storlekar förstor enligt modevetarna men my god vad poppis jag hade varit på 60-talet.
Döm själva. Kolla min breda bak. Om jag inte har härliga skinkor...vem har?

Med rosa kjol och matchande nyckelring tog jag mig an dagens tenta i familjerätt.
Den var skriven av djävulen själv och folk kom ut tårögda från salen.

Snygg kjol va? I hate it!
Den sprack i tentans halvtid och jag har visat rumpan för halva sveriges framtida juristkår.
men mycket passande då dagen gick i rumpans tecken.

Här ser ni en äkta 60-tals rumpa.

Här ser ni mina grymma diamantsörhängen.
Fattar inte hur H&Ms diamanter kan vara så billiga?

Glöm inte rösta på mig och min bakdel! En gång var dag!

Till alla mina raringar!

Jag vet att många av er har röstat på mig på Glamour's hemsida!
TACK!
Men tydligen får man rösta en gång varje dag!
Så ni kan väl fortsätta att rösta på mig en gång om dagen fram till den 22:e.

Snälla! Jag vill ju så gärna vinna!

Stor kram på er alla

En lång och ytterst tråkig dag

När man har tenta imorgon, ja då pluggar man som en idiot idag.
Och det är precis vad jag gjort.
Nu är jag innerligt trött på att plugga.
Därför skall jag kolla på tv ikväll, läsa magasin, äta mycket ris och bara vara så jäkla mycket tjej i soffan.
Åh gud, det kommer bli underbart!

Igår kollade vi på ny soffa, då passade jag på att inviga min nya långklänning
Den är second hand från Stockholm Stadsmission


Glöm för fanken inte att rösta på mig!!!!!

Snälla, rösta på mig!

BLOGGDUELLEN

Jag tävlar just nu i bloggduellen på Glamours hemsida!

Under en vecka nu kommer jag och en annan bloggerska.

Kan du snälla RÖSTA PÅ MIG! För jag vill så gärna vinna!
Röstar gör ni längst ner på sidan! KOM IGEN NU!

Bring it on honeys!



90-talet, välkommen tillbaka!

Ja, jag har gjort det!
Jag har köpt en vit jeansskjorta på Tradera.
För 1 krona!
För en krona är vilket plagg som helst i världen snyggt!
Eller ja, det finns ju undantag!

Men fula 90-talet med kass passform, välkommen in i min garderob.




Min webshop!

Jag har en webshop!
Visste ni det?
Just nu går det himla bra för shoppen och saker säljer för fulla muggar.

Här ser ni ett smakprov och shoppen kommer ni till här.





Glöm inte titta in i den!
Jag uppdaterar ofta!

Dagens bästa/sämsta

Bästa:
Jag har fått en inbjudan till Spotify och det är så jäkla bra!!!!

Sämsta:
Jag har fått en inbjudan till gynekologen och det är så jäkla sorgligt. Cellprov i livmodern och jag är andetag från ålderns höst.

Mini for Many

I've got great news!!!

Minimarket ska designa en ny, ungdomligare linje.
För några månader sen kunde man ansöka om att bli antagen i deras referensgrupp.
En grupp av tjejer mellan 16-25 år som ska diskutera den nya linjen.
Jag ansökte och kom med!!!
Det känns så himla kul och spännande.
Jag hoppas att mitt deltagande kan resultera i att deras linje blir passande för många olika kroppstyper.
Vi kurviga tjejer vill ju också få vara lyxiga och trendiga.



Vi kör igång jan/feb och det känns bara så jäkla skoj!
Åh pepp alltså!


Sagan om en ensam

Det finns människor i min närhet som räds åldrandet, som saknar blöta partynätter och okända one night stands. Människor som mår dåligt av tanken på att man måste bli nått, ta sig i kragen, klippa sig och skaffa det där jobbet. Killar som får armsvett om deras tjejer pratar barn och bröllop. Tjejer som snyftar i badrummet över hängiga bröst, breda höfter och celluiter.
Jag är tvärtom. Jag älskar att bli äldre, visare, säkrare. Åldrande för mig medför så många bra saker och har redan gett mig massa positivt. Nu ska jag berätta varför jag älskar att bli äldre.

När jag ser tillbaka på min barn- och ungdom ser jag skratt och lek men även otroligt mycket sorg och smärta. Jag var mobbad fram till gymnasiet. "Frida är en Belgian Blå - så fet att hon inte kan stå". Det skrek de i kör. Killarna i min klass. Viktor, Christoffer, Johan, John, Jakob. Det gjorde ont men det som gjorde mer ont var tjejerna i min klass som vände ryggen mot och slutade höra eller lärarna som klappade mig på kinden och sa att killarna var kära i mig. Jag frågade då min lärare om hon tyckte det var ok att jag skulle tolerera trakasserier bara för att en halv klass råkade vara kär i mig. Ja men Frida, du som är så mogen du kan ju försöka glömma det här nu, sa hon.
Här sitter jag år senare och fortfarande har jag inte glömt. Lika ont gör det inte som då men känslan av att vara borta från de där människorna är så skön.

Nu vill jag prata till alla er som dåligt. Hur dåligt ni än mår så kommer ni bli glada. Ni kanske rycker på axlarna nu, fnyser och tycker att jag är dum i huvudet. Men tro mig, alla ni okyssta tonåringar - ni kommer bli kyssta. Någon kommer titta på er och vara världens lyckligaste som får vara din. Alla ni ensamma och mobbade - ni kommer inte alltid vara ensamma. En dag kommer ni komma till en punkt när folk uppskattar dig och inte de som mobbar. Till alla ni som aldrig har varit klassens populäraste. Det gör inget, för om några år kommer ni stå framför spegeln, vicka på rumpan och veta att ni är fierce!

Fnyser ni fortfarande åt mig?

Jag var 1.68 lång och vägde 53 kilo. Jag var för fet. Jag ville bara bli smal så jag försökte sluta äta, provade kräka men inget funkade. För längst inne i mig så ville jag inte banta för någon annans skull. Det är samma idag. Fast skillnaden är att jag idag är 1.70 lång och väger 83 kilo och anser mig inte för fet.
Jag var 14 år och kände en sån sorg i mitt hjärta att allt jag kunde göra var att skära mig. Ingen annan metod kunde lätta mig så bra, trodde jag. Det var så dumt och idag gör mig hjärta ont när jag tänker på lilla Frida som gjorde sig själv så illa.
När jag var 19 år blev jag äntligen populär. Men tyvärr i fel kretsar, med fel killar och tjejer och fel värderingar. Jag var nu nästan vuxen och min självkänsla var körd i botten. Jag gick ut hela tiden, drack mängder sprit och träffade massvis med killar. Killar som sket i mig och behandlade mig som skit, när allt jag bara vill var att någon skulle hålla mina kinder mellan sina händer och vara kär i mig. Istället slutade jag som en hjärtekrossad alkolist.

Vet ni vad jag gjorde? Jag körde mig själv ner i botten och sen stog jag framför ett vägskäl. Fortsätt med detta destruktiva leverne där jag sårade alla runt mig eller bli vuxen. Jag valde vuxen. Jag började gå i terapi, jobbade med min självkänsla men framförallt så slutade jag dricka. Den 1 januari detta år firade jag 1,5 år som nykter alkolist. Och huruvida jag ska kallas nykter alkolist eller bara nykterist får bli ett annat inlägg.

Men vet ni? Idag är jag lycklig. Bra jävla lycklig! Och tänk om jag hade kunnat hålla den lilla Frida mot mitt bröst, kyssa mina kinder och säga "Frida, en dag kommer du ha allt du drömt om". Då hade jag inte haft så mycket smärta men jag hade heller inte varit den jag är idag.

In case you wonder...

Jag tentapluggar...

Ett stycke lyx

I julas kom mina tyska släktingar på besök.
Min gammelmoster och jag är mer lika varandra än min mor och jag,
så det har alltid fallit sig naturligt att jag ärver gammelmorsters gamla kläder-
Denna omgång blev det en pyjamas från 90-talet, två fodralklänningar och svart plisserad långkjol.
På bilden ser ni en av fodralklänningarna.
En äkta vintage Betty Barclay. Det är ett stycke lyx!
Vad tycker ni?



Klänning: Betty Barclay
Skärp: modström
strumpbyxorna är prickiga och kommer från H&M
Svarta pumps: Monki

Och det bästa är den lilla parfymflaskan i min hand.
Den fick jag av min älskade dave i julklapp.
Men en bättre bild på den får ni en annan dag!

En tjej på flyget

När vi flög hem till Stockholm häromdagen var det en tjej på vårt flyg. Hon såg ut som en prinsessa.
Hon hade en grå cape med stora fladdrande armar med pälsbeklädda muddar. En stor pälskrage hade hon med.
Sitt långa blonda hår hade hon i en sån där perfekt slarvig knut som man alltid vill ha men aldrig får till.
Hon reste inte själv, nej hon reste med sin katt. Jag hatar katter men till och med den här katten var den finaste jag sett.

Nu drömmer jag om långt hår som jag kan få upp i den där perfekta knuten som alla vill ha men ingen får till.
Utom hon, prinsessan på planet.


Matchande loppisfynd

I somras köte jag ett underbart guldigt halsband för 10 kronor på loppis.
Härom veckan hittade jag ett matchande armband för en femma.
Det känns så himla kul att hitta likadana smycken fast på loppis i två helt olika städer.

Nu ska jag städa en massa och sen plugga en massa.
Denna tentaångest kryper sig närmre och närmre.
Åh den 20 januari är jag en fri människa känns det som!


Hem, ljuva hem

Idag flyger vi hem.
Det ska bli så skönt att få sluta leva i en resväska, på gästsängar och med smutstvätt i påsar.
Idag flyger vi hem.
Nu gäller våra regler, våra tider och våra beslut.
Idag flyger vi hem.
Jag ska återigen få studiero, pyssla i lägenheten och få tid över att fota alla julklapparna.
Ja egentligen fota allt som jag vill visa er.

Åh jag är allt en riktig hemmakatt. Älskar att vara hemma.
Nu har jag tröttnat på att vara den eviga gästen.
Idag flyger vi hem.
Det känns kanske lite sorgligt att säga hej då men man ju ses ju snart igen.

Idag flyger vi hem

Hemma väntar lavendelpåsar och Agent Provocateur tvålar bland nytvättade underkläder.

Ett år med outfits

April

Jag hade tid för tidningar, papiljotter och lugna stunder
Maj

Det började bli varmt nog att klara sig utan strumpbyxor.
Jag var nyss hemkommen från den lilla resan till Berlin och sörjde skorna på bilden som inköptes i fel storlek.
Juni

Jag spatserade Malmös gator upp och ner, njöt av solen och var glad över
att ha hittat David. Jag var nyförälskad både i honom men även mig själv.
Juli

Under sommaren såg jag mer och mer ut som en 50's tant.
Men befrielsen att alltid ha kjol och våga vägra jeansen fick mig att älska tantalivet.
Augusti

Efter en lång tid av jobb, präktiga kläder och singelliv var jag nu arbetslös, sambo,
redo för lite mer rock i garderoben och en stundande flytt till Stockholm väntade.
Denna bilden hade för övrigt äran att va med i Expressen en regnig måndag.
September

På vår balkong i Stockholm.
Efter september tog skolan så mycket tid och bloggandet kändes motigt
Oktober

Jag blev sjuk och försökte bli min egen fotograf.
Det gick inte så bra och jag kände mig beroende av Davids bilder och bloggen fortsatte kännas motig.
November

Jag började hitta tillbaka till min gamla garderob med mycket 80-tal och rock n' roll.
Vädret blev kallare, jag frös och skolan tog musten ur mig.
December

Det blev kallt, jag klädde mig i päls, påbörjade en ny kurs i skolan.
I december tittade jag mig i spegeln och frågade "vill jag att livet ska vara så här?".
Svaret hoppas jag kommer under 2009.

Jag är ledsen, men den ofantliga peppen som alla andra känner nu första dagen på det nya året, den peppen uteblir för min del. Jag är kall, frusen, deppig, trött och vill bara gråta.
Men men..vad är väl en 1 januari-dag ändå?
Bara en dag..som alla andra.


RSS 2.0