Jag har aldrig varit en konstnär

Jag är inte så bra på att rita.
Men det finns en tjej här i bloggvärlden som inspirerar mig med sina teckningar.
Det är min fina Kajsa.
Jag brukar sitta med hennes bilder framför mig på datorn och sen ritar jag av.
Jo helt fräckt kopierar. Men hon gör så jäkla snygga grejor att det blir så skoj att rita av.
Lära sig nya sätt att måla ögon, näsa och mun.
Här är mina. Men orginalen hittar ni här!



En dag kanske jag gör egna bilder utan att vara copy-cat.
Men man måste ju börja nånstans.

Jag vill ha läder


Bottega Veneta

Givenchy

Gucci

Karl Lagerfeldt

Glad jävla jul

I vårt kök har jag en blomma.



Jag är så innerligt glad att julen är över.
Julen är en enda stor hets där man ska vara så jävla glad, så jävla tacksam och för guds skull hålla sams.
I min familj har vi i så många år firat på det sättet "man ska fira".
Allt slutade i, vad vi i vår familj nu kallar, "lars norén jul".
Jag har nu bestämt mig att endat fira jul på mina och Davids villkor, med de vi vill fira med.
Nu ska julen handla om lugn och ro. Inte ett jävla kaos där alla ska vara så tacksamma.
För alla ni som längtar efter julen, är det inte också ni som tar ett djupt andetag när det är över.
Att man äntligen får andas, huset är tyst och man är för första gången tacksam.
Och det är ofta för att släkten är på behörigt avstånd.

Med en man i studion

Jag gillar att david är fotograf.
För med hans kamera, lite tur och knappa kunskaper i photoshop får jag ibland till nått som är riktigt fint.
Tycker jag iallafall.


Åh jag har suttit hela gårdagen och läst ut en skolbok.
Och idag med. Nu är jag snart klar med bok nummer två.
Helst av allt vill jag mysa ner mig med en bra bok, istället sitter jag här med kurslitteratur.
MEN det må vara tråkigt att läsa och det ska bli innerligt skönt att vara klar med tentorna,
men det är så himla bra att kunna.
Jag finner en viss stolthet i att folk kommer till mig och frågar om råd.
Man känner sig behövd och ja, kanske till och med lite viktigt.

Tid för pyssel

Om jag ska vara ärlig har jag ingen tid för att pyssla.
Måste plugga hela tiden.
Men efter en tid hos min absoluta favorit, bestämde jag mig för att göra en sån här.



En rosett och blomma syddes på ett gammalt hårspänne.

Med ett hål i tanden

Jag vill gärna omge med med vackra saker.
Men allt som oftast har jag inte råd.
Men när små lyxiga saker är i min prisklass så kan de verkligen förgylla allt.
Som tandkräm. Jag tycker det är skittråkigt att borsta tänderna.
Men med tandkräm från Vademecum, i tubdesign från Karin Mannerståhl, så blir allt mycket roligare.

En rosa och en svart. Och kostar bara 25 kronor på Åhléns.

I en julklappskalender

Varje år får jag en presentkalender av min mamma och pappa.
I ett av paketen här i december fick jag denna förtjusande pincett.
En liten sjuksköterska som sitter på min vägg i badrummet.


Nu blir det tredje julfirandet!
Åh jag börjar bli trött på julmat och uppblåsta magar!

En annan slags jul

God jul på er alla mina fina läsare!

Äntligen är julafton här och det känns faktiskt ganska skönt.
Framför mig har jag ett jullov som kommer spenderas med näsan i skolböckerna,
men i mjukis och med tända ljus och total harmoni.

Denna julafton firas hos svärföräldrarna och andras traditioner ska följas.
Men det blir nog bra och imorgon beger vi oss till Malmö för att träffa min familj.

Det blir allt bloggande ska ni se!

Hoppas ni får en fantastisk dag!
Så mycket kärlek till er!
Denna klänning ska jag har på mig.


Hej, det är jag!

Inspirerad av Amanda skriver jag nu ett brev till min framtid. Till fröken 2009.

Kära Fröken 2009!

Jag har lite funderingar, önskningar och efterfrågan om hjälp.
Jag undrar om 2009 kommer bli ett lyckans år? Många år var inte alls särskilt lyckliga men hela 2008 får jag lov att säga att jag är hemskt nöjd med. 2008 gav mig livet tillbaka, kärleken, drömmen om min utbildning blev sann och jag blev lite modig och flyttade till Stockholm. Men jag undrar om jag kommer finna ett lugn, för det jag haft i år var bra men långt ifrån så bra jag vill att det ska vara.

Jag önskar att 2009 blir året då jag känner mig mer tillfreds med allt. Att jag blir modigare, lite mer spontant och att jag hoppas att jag inte är lika mycket av en tänkare. Jag känner att jag i år har haft mycket att fundera på och stundtals kännt mig förvirrad och rent utav lite ledsen ibland. Jag önskar att jag nästa år blir lite mer lugn och avslappnad. Att jag inte räds morgondagen. Att jag ser hinder som roliga utmaningar och inte som skyhöga murar jag tvingas ta mig över. Jag önskar att jag får fler dagar då jag ser mig i spegeln och skrattar åt den fina bilden och inte som det varit stundtals i år, skyr bilden. Något under detta året, även om det var ett lyckans år, har fått mig ur balans. Därför önskar jag, att du fröken 2009, hjälper mig tillbaka på banan. Få mig att skaka mig rätt här i livet.

Jag ber dig om lite hjälp. Hjälp mig uppskatta det lugna och stabila i tillvaron. Hjälp mig att inte få katastroftankar för de stunder som är odramatiska. Få mig att inse att en lugn front inte behöver vara ett annalkande krig utan att det helt enkelt är en stabil tillvaro.
Hjälp mig att se det positiva i livet, att blicka framåt istället för att dras ner i det som varit eller det som inte gick som det var tänkt.
Och det sista jag vill att du hjälper mig med är att peppa mig. Du kan väl lägga en arm på min axel de tunga dagarna och stå i publiken och klappa händerna de dagar jag känner mig som en stjärna.
Jag ber inte om mycket. Bara lite vänskaplig värme och en fast hand som kan guida mig.
Klappa min kind när jag inte vet ut eller in och putta mig försiktigt på ryggen när jag inte vågar ta steget. Och va för guds skull inte rädd att skaka mig lite de dagar jag är obstinat och vägrar göra det jag ska. Då kan du ruska på rejält.
Men mest av allt behöver du bara stå bakom mig.

Om Fröken 2009 är hälften så god som 2008 så blir nästa år förhoppningsvis ett lyckligt år det med.
Det får jag iallafall jobba för!



Alla är inte lyckliga

Det var länge sedan jag såg en reklam så slående och ärlig.
Jag får en klump i halsen varje gång jag ser dem.
Det är många som inte är lyckliga inför julen.

Gör en skillnad! Lämna dina kläder på Stockholm stadsmission eller nått liknanade i din stad.




Till [email protected]

Såhär skrev Agnes till mig:

Hej tjockis,
Det här var det allra mest dumma du skrivit.
Du är en sorglig, sorglig människa.
Tror inte du riktigt förstått hela grejen.
Uppenbarligen fantastiskt korkad.

Lycka till! Agnes


Såhär svarade jag:

Hej Agnes!

Det är alltid bra med folks olika åsikter.
Man ventilerar, funderar och växer som människa.
Alla som kommenterat i min blogg om just pälsämnet, har varit mycket konstruktiva och sakliga i sin kritik.
 Du går till personangrepp.
Och Agnes, tror du verkligen att jag ändrar min åsikt om päls för att du kallar mig tjockis?
Tror du att jag helt plötsligt hör gosskörer sjunga och utbrister "Agnes du har ju så rätt" bara för att du kallar mig korkad? Jag uppskattar diskussion, frågor och olikheter. Men personangrepp har jag inte mycket för.
För du är anonym och jag vet inte hur du ser ut.
Men oavsett hur du ser ut skulle jag ALDRIG prata om ditt utseende på ett negativt sätt.
För det är bara lumpet gjort och leder ingenvart.
Det ger mig inget att du kallar mig tjockis.
Du kanske trycker ner mig lite.
 Kanske att jag just nu känner mig ganska tjock.
Men vet du vad? Det gör inget!
För jag vet i mig att aldrig någonsin kommer jag tracka någon för deras utseende oavsett hur oliktänkande vi är.

Det bär jag med mig!

Mvh Frida Svensson - Little Peaché


Varför tror folk att de ska vinna en diskussion genom att kalla mig tjock?
Det börjar kännas lite tjatigt nu.


Sicken tjej

Jag måste verkligen rekommendera er att träffa andra bloggare.
Det är en så speciell känsla att träffa någon som man aldrig träffat innan men som redan känns som en vän.
Varje dag läser jag samma bloggar och man följer dem i glädje och sorg.

Att träffa Kajsa var minst lika fint som jag hoppades på.
Hon var sprudlande glad och så innerligt hjärtlig.
Tillsammans fikade vi, tittade i butiker och var sura på Beyond Retro (men det är en annan historia)

Det bästa av allt är att hon bor i Åre så hon kan ta med mig ut på en skidtur!
Tack Kajsa för en så himla fin dag!


Nej, det är ingen vanlig dag...

För idag ska jag på second hand shopping och fika med den här unga damen.
Åh så himla spännande!

Gårdagens outfit

Igår var det kallt och ruskigt!
Jag kände för att vara lite french.


Här ser ni mitt nya skärp!



Nu är det jobb och sen Davids utställning!
Gud vad jag längtar!

Fierce blue!

Jag köpte dessa örhängen med matchande plånbok på loppis för typ 3 spänn.

Matchade det med lite blå ögonskugga och sen var jag all set to go!

Nu är det lunch och plugg, sen ska jag iväg och jobba!

When he shoots, he scores

Davids fotoklass på Kulturrama ställer ut på KG52 här i Stockholm.
Vernissagen är imorgon, den 17 dec, och börjar klockan 17.00.
Alla ni bloggläsare är hjärtligt välkomna dit!

Men det allra mest fantastiska är att sveriges största fotosida,
har valt Davids bild som framsidebilden för artikeln om deras utställning.
Då blir man bra stolt!

Här får ni se Davids ena bild!


Den är innerligt utsökt!


Carmen och Lukas



"Här träffades Lukas och Carmen
Idag är de gifta och har en dotter"

Ja så stod det på en gatusten!
Är det inte så ljuvligt så man blir alldeles pirrig?

Döm om min förvåning!

Jag har alltid varit glad över mina bruna ögon.
Men jag har alltid tyckt det är vackert med blåögda brunetter.
Döm om min förvåning när jag läste att man kan få prova på gratis av färgadelinser.com
Allt som behövs är att man ska ha bloggat i mer än två månader.

Det är en bra julklapp det!
Av färgade linser som sagt!

Dolce, dress me this spring

Om jag var rik hade jag valt att klä mig i Dolce and Gabbanas vår/sommar kollektion.
Svala vårdagar och hetare sommardagar. Gärna på en segelbåt.





Karies Karies - varför gör du så här mot mig?

Jag är lite ledsen.
Har karies i min käft.
Ett litet litet hål som en mycket mycket ond tandläkare grävde fram.
Med ilskna ögon och frustande mun spottade hon ur sig namnen på mina tänder.
Och jag bara grät.
Tårarna rann, mascaran rann, munnen var full med tandläkar fingrar, blåsare, vattensprutare och andra verktyg.
Inte en enda gång fick jag torka tårarna.
Nej jag låg frustande, puffande, snörvlande med munnen full av skrot.
Och nu ska samma jäkla procedur genomföras 20 januari då det lilla lilla hålet ska borras bort.
Jag ska ha lokal bedövning, sprutor och lustgas.
När jag tänker efter är jag faktiskt mycket ledsen!



Ser ni sorgen i mina bruna ögon?

Lite för insidan

Om jag fick bestämma hade jag haft dessa i mitt kök!

Smeg diskmaskin

Smeg kyl

Smeg spis

So damn pretty!

Jag älskar päls, du är mest dum

Jag har mycket päls. Kappor, jackor, en skepparkavaj, kragar och muffar. Jag älskar päls. Det är varmt, mjukt, lyxigt och gosigt. Att gilla päls är på många sätt förknippat med himlande ögon, besvikna suckar och argsinta skrik.
Men vet ni vad jag gör åt saken. Ger dem onda ögat och placerat ett välmanikyrerat långfinger rätt i skallen på dem.

I min mening är det varken rätt eller fel att gilla eller ogilla päls. Alla får ha sin egen ståndpunkt. Men vad som gör mig så in i helskotta förbannad är alla wannabe-djur rätts aktivister. För de enda människorna som kommenterat mina pälsar på ett negativt eller otrevligt sätt är människor som lever på följande vis.
* De har skinnjacka. Eller varför inte nån trevlig stövel i skinn nu i vintertider.
* De använder smink och andra skönhetsprodukter som är djurtestade.
* De äter gladeligen kött och längtar till den 24 december då några extra prinskorvar ska tryckas in i det glänsande upphetsade ansiktet.
* Det är människor som tror mocka är ett tyg och därför tycker det är fräsigt med en liten fransig mockaväst nu i dessa trendtider.
* Det är människor som köper fuskpäls och tror att det är en bra grej utan att överhuvudtaget förstå att äkta som oäkta så utstrålar de att det finns en trend i pälsjackan. Att det är åtrovärt med något lurvigt runt ryggen när det är kallt.
* De som tycker päls är fel "men inte om man köper det second hand". Och anledningen till att de är puckade är för att de, som påståendet ovan, sprider meddelandet att päls är trendigt och på så vis får andra att sukta efter päls.
* De som hatar päls men gladeligen äter en hetsmatad kyckling, eller varför inte en utfiskad torsk.
* Slutligen har vi dem som bara måste ha åsikter. De som vet att "har du päls-höj på ögonbrynen- och rynka näsan" är ett säkert kort.

Men ser ni, dessa människor blir jäkligt tysta när jag dragit min lista. Då går de snopna hem och tycker genast att deras trendiga mc-jacka i läder för 995 kr från H&M känns lite trång. Eller så går de hem och tar på sig sin mocka kjol för det är ju faktiskt en tygkjol, alltså inget dött djur.

Men en eloge till alla de veganer, som aldrig har djurtestat smink, som aldrig har på sig något i djurväg och som dagligen äter ekologiskt! Ni är grymma!

Men jag är också grym. För jag gillar det här, står för det och är ingen jävla hycklare!
Och det är min åsikt om päls!

När han är i studion

Såhär kan det se ut när David jobbar i studion.


Nu ska jag iväg och jobba och sen är det plugg hela kvällen!

Vad ska du göra?

Some chanel balls?

I somras spelade vi lite tennis.
Om detta blir en sommartradition återstår att se.
Nästa sommar kanske jag drar till med ett tennisrack för 3000 spänn
och fyra bollat för 1500 kr.
Hysteriskt tycker ni?
Jo men det är Chanel väl mest hela tiden!


Vad tycks?

Vippa dig in i våren

Nästa vår och sommar ska vi ha vippkjol igen.
Om man får tro the runway vill säga!

Dior spring 2009 Paris

Fendi spring 2009 Milano

Karl Lagerfeldt Spring 2009 Paris

Luisa Beccaria Spring 2009 Milano

Detta inspirerar mig

Rocken har länge varit en otroligt stor inspirationskälla för mig.
Stilen, kläderna, livsstilen ( dock med många undantag) och mycket mycket mer.
Den argsinta rocken på 90-talet.
Den glittriga rocken på 80-talet.
Den svävande rocken på 70-talet.
Den välkammade rocken på 60-talet.
Jag älskar dem alla.

Dessa killar är mina vänner men även inspiration.
Lyssna på dem kan du göra här.
De heter JIVE och jag var deras manager en gång i tiden.




That's rock n' roll for you!

I love my fur!

Jag älskar päls!
Alla djur, alla former och alla färger.
Och jag vet att ni kommer bli sura nu.
Därför har jag börjat fila på ett inlägg.
Men tills dess, titta och njut!



30-talets Vogue covers


År 1930

År 1931

År 1932

År 1933

År 1934

År 1936

År 1937

År 1938

År 1939

Ofixade bilder

Här ser ni de ofixade bilderna från plåtningen jag gjorde.




Visar de fixade bilderna när jag får dem!

En finanskris - schminanskris

Alla vill spara. Alla hetsar. Alla oroar sig.
Men jag gör inte det.
På samma sätt som jag aldrig mer ska oroa mig över betyg, vikt, klädstorlek osv.
Man kan berika sitt liv på så många sätt som inte har med konsumering att göra.
Jag är en stark förespårkare för second hand.
Inte bara köpa. Man kan byta, sy om, ärva av släktingar och vänner osv.
En fab middag.
Behöver inte kosta skjortan ute på restaurang.
Man kan bjuda sin svägerska och kille på hemlagad fisksoppa som inte kostar mer än 50 spänn.
Man kan skita i att köpa nytt smink och faktiskt använda upp de en miljon ögonskuggor man har hemma.
Förr impulsshoppade jag en klänning var helg.
Nu försöker jag alltid göra medvetna val. Märk väl!
Inte perfekta val, men medvetna!
Förr lagade jag aldrig mat. Käkade ute eller åt snabbmakaroner.
Nu lagar jag egen mat.
Kanske inte perfekt, kanske inte den mest nyttiga men jag försöker.

Sen jag flyttade ihop med David har pengar fått en annan innebörd.
Vi har givetvis två olika konton och delar på hyra, mat och sådärr.
Men vi lever efter mottot "We're in it toghether".
Vi hjälps åt. Om han har lite pengar använder vi mina och vice versa.
Förr ingen ny klänning i min garderob gör min hungriga pojkvän mindre hungrig.
Och en kamerapryl till åt David gör inte mig mätt.

Mitt i denna finanskris har mitt liv aldrig varit rikare.
Och det är väl bra jäkla fantastiskt!?


Här har vi tre gamla underbara klänningar! OCH de går att använda mer än 1 gång!
Tänka sig!?

Speeddating med mig

Jag blev inspirerad av denna bloggare och gör en likadan lista, baserad på shuffle, mina låtar på datorn och knapptryck!

1. How are you feeling today?
Tell me this night is over
2. Will you get far in life? Delicate
3. How do your friends see you? Nowhere to run
4. Will you get married? Ghost of corporate future
5. What is your life’s theme song?
Walk away Renee
6. What is the story of your life? Marry Ann
7. What was high school like? Rock the boat
8. How can you get ahead in life? Do ya think im sexy?
9. What is tomorrow going to be like? The Wanderer
10. What is the best thing about your friends? A day in the life
11. What is in store for the next weekend? Ba ba ba
12. What song best describes you? Crying
13. How is your life going? Soul Man
14. What song will be played at your funeral? 
You've lost that lovin feeling
15. How does the world see you? Dance (Disco Heat)
16. Will you have a happy life? Fire and Rain
17. What do your friends really think of you? Love to love you (Baby)
18. What song describes the person you’re attracted to? Suspicious Minds
19. What message would you like to tell the next generation? Baba O'riley
20. Do you have a deep dark secret? Reunited
21. Do people secretly lust after me? Gimme Shelter
22. How can you make yourself happy? Dance Dance Dance
23. Will you ever have children? On the road again
24. What’s some good advice for you? Theme from shaft
25. How will you be remembered? (I can't get no) satisfaction
26. What is your signature dance song? Desperado
27. What do you dream about? Dim all the lights
28. How is your life at the age of 50? Keep it comin' love
29. What will you be thinking the last minute of your life? Positively 4th Street
30. What song describes your way to look at love? Tired
31. What do you think about war? I'm Sorry, He's mine
32. How do you want to live your life? Not the one I need
33. What song makes you happy when you’re sad? Pieces of you
34. What would you like to tell the world? I'll Feel a whole lot better
35. How would you describe the person you love?
Norwegian Wood (This bird has flown)
36. How would you describe the person you hate?
Ego
37. Why did you cry last time you cried? River deep and mountain high
38. What’s in your thoughts ringht now? Whipping post
39. Your passion in life? The most radical thing to do
40. How does your family see you? With or without you
41. How would things be if things were different? The End
42. What do you think will happen to the world? Tired of being an object
43. What’s your thoughts about sex? Chasing Pavements
44. What do you think when you look at yourself in the mirror? Please don't let me be missunderstood
45. What song describes the last year in your life? Let her go
46. What’s your thoughts about death? Summerbreeze
47. What does your friends mean to you? Mercy
48. What makes you cry? Jailhouse Rock
49. What makes you want to hide? Tumbling Dice
50. What is the meaning with your life? Devil with a blue dress on, Good Golly Miss Molly

Ni borde alla göra detta! Superskoj!

Matkoma för en fjant

Elin Kling hamnade i matkoma efter att ha ätit 2 vörtbrödsmackor med skinka och senap.
Ja då kan man fantamej inte vara van vid mycket mat.
Själv får man matkoma efter 1 pizza, massa läsk, chips, 1 påse karamellkungengodis och lite kaka på det.
Det mina damer och herrar är en matkoma.
2 skivor vörtbröd är mellanmål.
Vart är världen på väg?
Jissemej!

En dress för success

I helgen var jag lite nere. Men en fika med Amanda och jag var back on track.
David och jag var bjudna på coctailparty, men jag ville inte gå.
Men 15 minuter innan affärerna stängde blev jag peppad och ville gå.
Så en knallrosa långklänning och guldig sparkdräkt senare åkte jag hem.
Det blev guld kvällen till ära.



jag hade gulddress med ett smalt lackskärp till.
Guldig och bronsiga pumps och en svart läderväska.

Coctailparty och discodans

Bartender och värdinna!

Grabbarna...de mer seriösa grabbarna

Jag gillar dippa och sjunger med till Roxette! =)

Men fabolous dress eller hur?

Jag tror jag har en ny vän

I helen träffade jag Amanda.
Och mitt hjärta är lite större men även lite ensammare sen vi sa hej då.
Jag tror vi har vänskap going on. (Hoppas Amanda håller med)
Vilken tjej!
Hon är så jäkla vänlig och stöttande. Sunda åsikter och stor integritet. Hennes ord om skolan lugnade verkligen mig och fick mig att gå från botten till toppen.
Hon är så snygg och söt, från insidan och ut och jag är lite breathtaken.
I min mening, gick tiden rent för fort. Ett hej, en middag och ett hej då senare kändes som 5 minuter trots att det var några timmar.
Tur för mig att David har släkt i Umeå. Nu blir hon inte av med mig! =)

Läs hennes blogg och förundras! Läs hennes blogg och väx lite av stolthet att hon är din medsyster!
Läs hennes blogg och släpp inte taget.

Alla borde få ha en Amanda i sitt liv!

PUSS på dig Ruutha!

Utmanad

Fina Att Ha Det Gott har utmanat mig. Jag är inte sen att hugga tänderna i den!

Regler
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de fem 8-sakerna.
3. Utmana 8 personer och meddela de utmanade på deras bloggar.


8 favoritprogram
Top Model
Project Runway
Cold Case
CSI
Christine ( Det är så min humor)
Dr Phil ( I LOVE)
Ugly Betty
Desperate Housewives
 
8 saker jag gjorde igår:
Väckte David, fick onda ögat och beslöt mig för att somna om
Gick på julbasar i Sthlm och köpte fantastiska saker
Jobbade på mitt jobb ORDNING&REDA
Fikade med Emelie, Oskar och André i Gamla stan
Köpte fierce tgandkräm på Åhléns
Mötte advokatbyrån White & Case i volleybollturnering. Jag var sämst av alla. Men jag hade snyggast outfit!
Samåkte hem med David
Åt middag och fick massage. (har nackspärr light)

8 favoritrestauranger:
Gud så svårt. Äter inte ute så mycket.
Min absoluta favvismat är när David lagar köttbullat, brunsås och potatis och sen massa lingon. Bättre än restaurang.

8 saker på min önskelista
Att jag hanterar skolan på ett lugnt sätt utan betyghets
Nya möbler i lägenheten. Framförallt taklampor
Massa kläder
Att alla är friska, runda och glada
Att värmen kommer snart
Tid att läsa böcker. Inte kurslittteratur
Att David får jobb efter sin skola
Åh kanske en resa till solen


Så nu utmanar jag:
Sassy
VintageDarling
Niotillfem
Amanda
UnderbaraClara
Alma
Daniel
Hundmodebloggen

And we have a winner - the winner

Här följer bilder med riktig glädjeyra!










Har ni sett mer glädje?

Have you ever seen more joy?

And we have a winner - the evening

Här var deras bidrag! Tombola! Surdegsbröd på rulle.


Deras lilla film!


Emelie hade på sig en vintage skinnklänning!


And we have a winner! - The outfit

Häromdagen berättade jag att min bästa vän Emelie var med i Embrinks designtävling.
Här kommer min outfit

En ny rosa Mimmi Pigg klänning. Väldigt puffig kjol.
Trenchcoat vintage och pälskrage likaså.
En av mina nya hårtofsar har jag också.

Ett både missfärgat och illa slingat hår + tunnelbanebelysning.
Mina nya clipsörhängen åkte också på.
Jag blev mycket nöjd med sminkningen.




Till David

"Där det finns stor kärlek,
finns det alltid mirakel"
                              – Willa Cather


This is my love!
David.

Vackert i hemmet

Vi har ett hemskt fit duschdraperi.


We got a real pretty shower curtain.

Vackert i hemmet

Vi har ett hemskt fint duschdraperi.


We got a real pretty shower curtain.

Pyssel för helgen!

I ett försök att vara vuxen införskaffade jag baskläder!
Hujedamej!
Bara ordet basplagg ger mig akut illamående.
(Det är därför jag precis köpt en guldig byxdräkt i läderimitation)
Så jag insåg att jag var tvungen att pimpa en enkel svart t-shirt.
Hemma har jag massvis med pärlor så jag sydde helt sonika på de i halsliningen.
Voilá!
Enkelt för alla att göra en sömnig lördag förmiddag.


I love!

I decided to pimp an old t-shirt of mine.
I had loads of pearls at home so I put som of the beads on the t-shirt!
Voilá!
And real easy to do an early sleepy saturday morning.

Sequins for mama

Jag älskar allt som glittrar och önskar att hela min garderob bestod av paljetter.
Många designers håller med. Speciellt till sommaren 2009.

YSL s/s 2009 Paris

Giambattista Valli s/s 2009 Paris

Alexander McQueen s/s 2009

Chanel s/s 2009 Paris

Mer glitter åt folket!

More sequins and glitter for the people!

När jag är man!

Under spexet spelade jag den manliga guden Apollon.
And I sure did look like a man!


Här sjunger vi upp.
Men det ser mest ut som ett väckelsemöte!


Så då vet ni det!

Gårdagens outfit

Igår såg jag ut så här när jag åkte till studion.

På min nya pälskrage har jag fäst en pärlbrosch.

Rutig kjol från Monki, prickiga strumpbyxor, kortämrmad kofta från H&M.

Och här en ankmun!

Nu ska jag till skolan! Tjolahopp!

Vi är alla visionärer

Underbara Stina hade som sagt en kväll för några av sina bloggläsare!
Vi drack glögg, åt rysk efterrätt och klippte och klistrade.
Dessa urklipp sattes sedan upp på en visionstavla.
Den tittar jag på varje dag för att sakerna jag önskar mig ska komma närmre mitt liv.


Här sitter vi och klipper och klistrar.
Jag, Ingela, Susannah, Stina och Isabelle.
Så himla fina tjejer!
Och att träffa fyra okända tjejer och prata om allt mellan himmel och jord, gjorde mig rörd.
Som om vi träffats hundra gånger innan.

Min inspirationboard ser ut så här.


Här ser ni lite saker som ska finnas i mitt liv för att de är viktiga.
Små som stora.
Vacker lägenhet, mycket blommor, nöjd med min kropp, en hund,
hemma med allt vad det innebär.

Mycket smink i mitt badrum, äta mycket nyttigt, "det bästa ligger framflr dig",
alltid vara kär i David, snyggt hår och någon gång bli knallblond igen.

Det är små och stora saker som är viktigt för mig.
Vad är viktigt för dig?

Jag bröstar upp mig och pöser

Min bästa vän heter Emelie Strand.
Lägg det på minnet då hon kommer bli ett stjärnskott inom reklambranschen.
Hon pluggar på Berghs reklamskola och har nyligen avslutat ett uppdrag tillsammans med sin grupp.
De skulle "utveckla ett nytt brödkoncept för Fazer Bageri som tydligt sticker ut i brödhyllan"
och blev uppmanade att tänka "out of the box".

De gjorde bröd på rulle.
Tombola!

På torsdag ska vi på en stor gala där vinnaren koras.
Självfallet håller jag tummarna för Emelie och hennes grupp.
De kan vinna finfina priser!

För att läsa artiklar om denna underbara idé kan du läsa här och här!

Så lägg nu henne på minnet. För hon är typ bäst i hela världen!

Svar på frågestund

Svar på frågorna från frågestunden.
Ni var bara fyra som frågade, men här kommer svaren!

Vilken resa är den bästa du gjort och varför just den?
kram MOR
Jag tänker alltid på Thailand såfort jag hör ordet resa. Jag och min familj har varit i Thailand ett antal gånger och första gången för cirka 10 år sedan. Det var fortfarande outforskad mark och hemskt spännande.
Thailand idag har blivit lite Gran Canaria vilket jag tycker är tråkigt.
Thailand har gett mig möjlighet att smaka utsökt mat, träffa fantastiska människor, se otrolig natur och verkligen uppleva äventyr.
Vilda elefanter i djungeln, barnprostitution, fattigdom, lycka, generositet och nyfikenhet. Som litet barn i ett land på andra sidan jordklotet fick jag verkligen upp ögonen för världen och dess olikheter från Sverige.

Vad är ditt bästa outfitknep? Alltså något som kan rädda en hel outfit om man känner att den inte riktigt når ända fram.
Ett par höga klackar och röda läppar piffar upp allt. Till och med mjukisbrallor!

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)
Mitt svar: Du va mig en tradig spammare!

Hej hopp. Jag vill veta vad du jobbar med.
Jag jobbar i butiken ORDNING&REDA på Götgatan här i Sthlm. I love it!

var hittar du alla dina snygga kläder?
Först vill jag tacka för att du gillar mina kläder. Jag handlar otroligt mycket på loppis, second hand butiker och tradera. Men jag gillar inte att handla second hand som är dyrt. Tjusningen för mig är att hitta en hel outfit med accesoarer för under 50-lappen. Då är jag en glad en!

Tack ni som frågade! Det var himla skoj!

I Studion

Nu sitter jag spänt och väntar i studion.
Det diksuteras blixtar, ljussättning, vatten och bara axlar.
Grönt ljus och grön sminkning.
Glansiga läppar och jag...jag bara väntar.
Att vara modell kräver sannerligen tålamod.
Man ska vänta.
Men det känns kul!
Lite glammigt i vardagen...=)

Vad gör ni idag?

En försenad första advent

Oj oj första advent passerade och jag glömde visa julbilder från vårt hem.

Julkulor och julornament runt gardinerna.

Julstake i vardagsrummet

Julstake i sovrummet. Tillsammans med en julblomma.

En halmhäst. Eller vad det är!

Nu ska jag springa iväg och modella hela dagen åt några av Davids fotografkompisar.

En helg del 2

Här kommer några av loppisfynden

En pälskrage för 20 spänn.
Ett låtsas pärlhalsband. Ett långt ett. En femma
Ett par svarta clipsörhängen. En femma.
En svart läderväska för 12 spänn.

Sen fikade vi. Mackor, varmt kaffe och lussebullar.




In the weekend me and my man went thriftlooking.
I found a fur collar, a pearl necklace, a pair of earrings and a black leather bag.
All for less than 50 swedish crowns.


En helg del 1

I helgen var vi äntligen på Loppis.
Sekunden jag gick in i Salemkyrkan såg jag hur Davids sakletarögon spändes och mitt hjärta bultade lite snabbare.
Gud vad jag älskar loppis!
Jag hade på mig följande:

Pälsjacka från Portobello Road i London
Lång kjol från Monki
Läderstövlar second hand
gul kuvertväska från Monki
+ massa loppisfynd i påsar.

RSS 2.0