Lyxigt skydd

Solskyddsfaktor 20 från Clarins.

Igår kväll (precis i röstredovisningen i eurovision) kom David hem. Med sig i resväskan hade han denna ljuvliga solskyddsfaktorn till mig. Jag smörjer mig alltid med högt skydd. 25 spf i ansiktet året runt och 30 spf på kroppen i början och sen successivt går jag nedåt. Men jag brukar använda minst faktor 15. Dels så vill jag självfallet skydda min kropp från alla farliga strålar, skona min hud mot onödiga rynkor och sen så är jag inte så mån om att bli brun. Jag är väldigt ljus av mig och trivs bra med det. Sen tycker jag att jag ser lite fräschare ut med rosiga kinder och några fräknar. Men oftast blir jag inte brunare än så!
Men med denna härliga kräm kommer det bli extra roligt att smörja sig innan solandet.
Vilken solskyddskräm och faktor använder du?

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag använder 50 i ansiktet och 30 på kroppen utomlands, och 25 i ansiktet och 20 i sverige och jag blir ändå alltid brun som en pepparkaka! Tror inte att solskyddsfaktor gör en mindre brun, utan endast att man inte bränner sig och förstör huden! Det känns bara som en "dum skröna" att solskyddsfaktor gör att färgen inte tar?

2011-05-21 @ 14:36:29
Postat av: little peaché

olivia: jag håller helt med! och även om solskydd försenade brännan så hade det varit värt det. det finns bara positiva aspekter med solkydd och enbart negativa att inte använda det.



kram på dig

2011-05-26 @ 08:22:46
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0