Titta, en tjockis som äter!

Terry Richardson fotar och Carine Roitfeld stylar och Crystal Renn hon....äter.
Ja, jag fattar the irony behind the irony samtidigt som det känns så utdaterat.
En tjej, som kallas plus size fast att hon bara försvinner och försvinner för var dag som går, som trycker i sig mat som en crazy person. Smaklöst! Och även den sexuella anspelning (som det ALLTID är i Richardsons bilder) är precis lika smaklösa. MEN stylingen får iallafall tummen upp. Fina smycken.
Men en tjockis som äter..börjar inte det konceptet tjatas ut i absurdum nu?
Tankar?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fullkomligt VIDRIGA bilder. Förnedrande!!

2010-10-02 @ 17:26:29
URL: http://ruutha.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag tycker inte att de är så värst upprörande. Hon ser inte ut som ett offer, liksom. Precis som i de där V Magazine-bilderna (som du hyllade) spelar man på bilden av tjockisar som "kurviga, självsäkra qvinnor som verkligen tar för sig och njuter av livet", där genom att stå i för små spandex-bodys och posa bakom en vindmaskin. De här bilderna var kanske också lite klyschiga men ren estetiskt finare och roligare tycker jag, Crystal ser cool ut. Vilken tidning var det?

2010-10-02 @ 18:13:31
Postat av: Little Peaché

ebba: det är vogues nummer för deras 90-års jubileum.



Jag håller inte alls med. Jag tycker de här känns både vidriga men framförallt passé!



2010-10-24 @ 18:52:47
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0