It will get better & I give a damn!

Jag känner en stor beundran för HBT (homo/bi/transgender) människor. Jag kan bara föreställa mig hur svårt det måste vara att inse att man tillhör en grupp som är så extremt hatad och förpassad i vissa kulturer som länder. Hur man anses vara sjuk, äcklig eller till och med anses vara samma sak som en pedofil. Varje dag i alla länder i världen sker det hatbrott mot HBT-personer.
Denna brist på tolerans har gjort att många homosexuella ungdomar begått självmord pga av att de bland annat pekats ut som homosexuella innan de själva kommit ut ur garderoben.
Tim Gunn - styleadvisor på Project Runway har ett meddelande till alla dessa ungdomar fyllda med våndor.
It will get better och han vet, för han försökte nämligen själv ta sitt eget liv vid en mycket ung ålder på grund av sin homosexualitet. Ett mycket tårdrypande öppet brev.
Elton John och Ricky Martin har också ett meddelande.
Att vi måste bry oss. Att vi inte kan förbli passiva i diskussionerna kring HBT-kulturen.
Vi måste förstå, förklara och framförallt accetptera.
We shall all give a damn!
Därför blev jag mycket positivt överraskad när jag idag läste att ACNE tillsammans med Candy magazine är i startfältet för att lansera en speciell kollektion som riktar sig framförallt mot transvestiter och cross-dressers.
Kollektionen består av tre västern-aktiga skjortor i silke och jeans.
ACNEs Jonny Johansson säger "denna kollektion är ett lekfullt samarbete och en hyllning till mångfald. Den rör ideér som jag alltid har lekt med när jag designat för ACNE, spänningen mellan man och kvinna och vad som händer när man rör runt lite i det."
Att vara gay är varken fel eller konstigt. Det är bara ett annat sätt att vara lika mycket människa som du eller jag. Och därmed lika mycket värd, lika bra, lika många dåliga sidor och med samma tankar och funderingar. Vi är lika men ändå olika med ändå hemskt lika!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Amen!

2010-10-07 @ 00:11:11
Postat av: David

Så himla bra inlägg! Jättefin video av Tim. Du gör mig så otroligt stolt för att du alltid kämpar för alla människor och deras frihet och rättigheter.



Jag saknar dig oändligt

2010-10-09 @ 00:07:10
Postat av: David

Så himla bra inlägg! Jättefin video av Tim. Du gör mig så otroligt stolt för att du alltid kämpar för alla människor och deras frihet och rättigheter.



Jag saknar dig oändligt

2010-10-09 @ 00:10:22
Postat av: David

Så himla bra inlägg! Jättefin video av Tim. Du gör mig så otroligt stolt för att du alltid kämpar för alla människor och deras frihet och rättigheter.



Jag saknar dig oändligt

2010-10-09 @ 00:12:56
Postat av: Little Peaché

magnus: vad härlig reaktion! det är så många killar som i sin enorma bögfobi inte ens kan beundra HBT personer som gör något bra. Men du, du visar på den där andra typen av härliga man som också finns. och som tyvärr hamnar i skymundan när alla dessa gapiga böghatare sätter igång!

2010-10-24 @ 18:58:08
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

david: åh min älskade! du är en underbar man du med!

2010-10-24 @ 18:59:26
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0