Höstlöv

Dagens outfit (fast onsdagens egentligen):
Jacka - second hand (portobello road, London)
Stickad tröja - Gina Tricot
tights & MC boots - Monki

Mössan är ett underbart köp och likaså den nya sjalen.

Här får ni ett exempel på hur jag shoppar:
Sjalen är ett av de mest underbara ting jag äger. Det är en gigantisk mörkt lila sjal i 100 % kashmir.
Den fick jag i födelsedagspresent av mina underbara föräldrar.
Jag använder den i princip varje dag vilket för PPU-priset (price per use) högst förmånligt.
För ett dyrt plagg är ett bra plagg om det används en hejdundrande massa gånger.

Då kommer vi till mössan. Jag är en sån som tappar mössor och vantar. De trillar ur fickan, glöms kvar på tunnelbanan eller råkar hamna i fel persons händer efter en fest. Lite av en slit-o-släng produkt. Därför lägger jag helst inte större pengar på dessa accessoarer. Därför gjorde det mig mycket glad när jag hittade den ljust mullbadsgråa mössa hos Gina Trictot. Den kostade 70 kronor och matchar min sjal perfekt.

Slit-o-släng vs. lyxigt men bra PPU-pris.... ja det tål att tänkas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0